Guggenheim-museo Helsinkiin

  • 79 459
  • 511

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

On kyllä hämmentävää, millaisia vitun aaseja tuolla valtuustossakin pönöttää. Täysin todellisuudesta vieraantuneita idiootteja noin 32 kappaletta. Miten helvetissä? Vai tietääkö ne nyt ihan oikeasti jotain sellaista mitä muut eivät? Ja jos tietää, miksei sitä ole tuotu julki mitenkään? En mä käsitä miten joku fiksu ihminen voi kannattaa hanketta, jossa on pelkkiä kysymysmerkkejä ja harmaata aluetta? Ei mitenkään kykene ymmärtämään.
..
Keskustelussa kävi kyllä selväksi, että monet kannattajista tajusivat varsin hyvin mistä on kyse, mutta halusivat museon. Olisi ollut rehellistä sanoa, että kyllä minä tiedän, että paskaahan tuo on, mutta nyt tekivät itsestään typerän. Yksi aika vanha naisihminen siellä kovasti puolusteli tuota ja siitä kyllä paistoi läpi taas se, että ei ymmärtänyt pätkääkään mistä on kyse ja oli niin pihalla, että jännää kuinka joku voi tuota äänestää.

Itse olen muutaman kerran vaaleissa äänestänyt Jaana Pelkosta, mutta tämä alleviivasi sen, että en äänestä koko puoluetta enää.

Edit: Selasin valtuuston kuvia ja tämä täysin pihalla ollut oli Maija Anttila demareista.

Edit2: Innostuin lukemaan rouvan blogia. Mistä työtä ja elinvoimaa? Huikeaa oikein kirjoitusta. Meinasin laskea kirjoitusvirheet, mutta romahdin ennen ensimmäisen kappaleen loppua.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Arkkitehtuuri- ja designmuseo eteläsatamaan...

Alvar Aallon Sokeripalan arkkitehtuurinen helmi on kuulemma rakennuksen sisätilat. Jos tuo rakennus ei olisi niin iso ja tehty toimistorakennukseksi, olisi se hyvä arkkitehtuurimuseoksi.

Guggenheim-tontille voisi rakentaa museon, joka kertoo suomalaisesta tasa-arvosta, sanan- ja lehdistönvapaudesta sekä poliittisesta kähminnästä. Museon tiloihin voisi rakentaa auditorioita, jotka voisi nimetä esimerkiksi Arto Merisalon ja Lasse Männistön mukaan.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Guggenheim-tontille voisi rakentaa museon, joka kertoo suomalaisesta tasa-arvosta, sanan- ja lehdistönvapaudesta sekä poliittisesta kähminnästä. Museon tiloihin voisi rakentaa auditorioita, jotka voisi nimetä esimerkiksi Arto Merisalon ja Lasse Männistön mukaan.

Toivottavasti hankkeessa muistettaisiin hyödyntää Kaikkosen ammattitaitoa taulukaupoissa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rappiotaidetta sinne oltaisiin kuitenkin vain rahdattu museo täyteen, ja ties mitkä homot olisivat kekkaloineet siellä pikkusormi pystyssä. Ja kenties muutenkin pystyssä.

Onneksi lihaa syövät valkoiset miehet laittoi ristit palamaan ja ehkäisivät tällaisen tapainturmeluksen. Tulevina vuosina voidaan sitten viedä jälkikasvu ihmettelemään lokinpaskaista parkkipaikkaa, ja muistella mitä kauheuksia tällekin kusentuoksuiselle jättömaalle olisi voitu rakentaa, jos isi ei aikoinaan olisi pannut someraivoa pystyyn.
 
Oon kyllä helvetin tyytyväinen siitä, että tämä guggelointi meni puihin, vaikka en edes hesalainen ole. Ehkä nekin rahat menee nyt johonkin parempaan käyttöön tai sitten ei, mutta jäipähän kokkaripyrkyreiltä ainakin tämä henk.kohtainen voitonmerkki saavuttamatta ja Suomessa on yksi ruma rakennusprojekti vähemmän.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Guggenheim Helsinki-Vantaalle? Löytyisköhän vantaalaisilta enemmän ymmärrystä hankkeelle ja sitten siihen viereen iso hotelli, koska eikös niitä matkustajavirtojaki ollu aika merkittävässä määrin, niissä hahmotelmissa?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Guggenheim-vatulointi loppuu vasta kun se on rakennettu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Guggenheim-vatulointi loppuu vasta kun se on rakennettu.

Siitähän se vasta alkaa, kun ensimmäisen vuoden tuotot ja kävijämäärät ovat ihan päin helvettiä. Sitten tuumataan kuinka tämä on vasta alkua ja ensi vuonna kyllä ihmiset saapuvat.

No, tuossa riisutussa lentokenttämallissa on sentään jo realismia, koska tottahan se on, että vaihtoaika voi olla pitkä mikä ei sinänsä haittaa loungessa töitä tekeviä liikemiehiä tai muuten vaan rikkaita kiinalaisturisteja.

Jos se olisi oikeasti siinä vieressä, niin ehkä siellä jotkut kävisivät. Eivät ne tosin etukäteen tietenkään tietäisi Vantaalla olevan Guggista, mutta menisivät sitten, kun ei tässä muutakaan ole.

Huvittavaa toki kuinka alkuun se itse rakennus oli kaikista tärkein ja nyt on enää ihan sama, kunhan saataisiin johonkin latoon edes muutama taulu ja pari pystiä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä tuon voisi rakentaa siihen Jurase Parkin viereen, yhtä hyvät suunitelmat molemmilla turistien houkutteluun, saataisiin Suomen matkailu kukoistamaan vihdoinkin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mun mielestä tuon voisi rakentaa siihen Jurase Parkin viereen, yhtä hyvät suunitelmat molemmilla turistien houkutteluun, saataisiin Suomen matkailu kukoistamaan vihdoinkin.
Ei kai Sunnycarcenterin tolppaa myyty pois? Siinä olisi Suomen Guggikselle kunnon vetonaula kun laittaisivat paraatipaikalle keskelle hallia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai Sunnycarcenterin tolppaa myyty pois? Siinä olisi Suomen Guggikselle kunnon vetonaula kun laittaisivat paraatipaikalle keskelle hallia.

Siinähän voisi olla hyvää ideaa, tehdä Guggiksen sisään tuo sunnycarcentterin kyltissä monumenttin sinne ja sittenhän siihen Guggiksen yhteyteen rakentaa tuon suunitellun Jurase Parkin. Jonkun Jorma leppäniemen hankkeen päämieheksi niin rahoituskin saataisiin muilla kun verorahoilla. Olisi varmaan aika lähellä maailman 10 suurinta ihmettä ja vetäisi miljoonia turisteja vuodessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös