kyllähän sinä aikuisena ihmisenä löydät mitä sanoin eikö minulla ole ollut tarvetta muuttaa näkemystäni. En ole vakavasti otettavista henkilöistä puhunut, mutta ei Greta mikään auktoriteetti ole minulle tai monelle muullekaan vaikka haasteen heitinkin osoittaakseni itkujen naurettavuuden.Etkö sinä ollut sitä mieltä jossain tällä palstalla, että et ole missään muualla nähnyt ilmastonmuutoksen vakavasti ottavan henkilön viittaavan Thunbergiin - tai ottavan häntä esille - kuin tällä palstalla? Jotenkin noin se meni?
itse olen sitä mieltä, että mikäli jokainen ottaisi ilmastonmuutoksen käytännössä ainoana maailmassa olevana asiana - ja yhtä vakavasti kuin Thunberg sen tuntuu ottavan - maailmassa ei tapahtuisi yhtään mitään positiivista ilmastonmuutoksen suhteen. Kukaan ei näet ehtisi tekemään yhtään mitään ilmastoahdistukseltaan, panikoinniltaan ja muiden syyllistämiseltään.
Ilmastonmuutos on isoin globaali pulma ja sellaisena on syytä ottaa. Joskus on ollut otsonikato ja happosateet, nyt on lämpeneminen. Ehkä joskus mikromuovit.
Viimeksi muokattu: