Formula 1 -kausi 2021

  • 381 054
  • 3 287

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvä. Whinelton ja Toto Cryin' Wolf saa suksia kuuseen

Korjaan tässä nyt vielä sen verran, että Hamilton otti häviön todella herrasmiesmäisesti vastaan tilanteessa, jossa varmasti tuntui epäreilulta se mitä oli tapahtunut. Miehen nimittäminen whineltoniksi tässä vain alleviivaa huonoa voittajuutta.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No kun se nimenomaan ei ole ilmiselvää, kuten eräässä viestissä edellä jo todistettiin. Ei ole koskaan ollut, eikä se sitä tule koskaan olemaankaan. Nyt se piti saada käyntiin vain ja ainoastaan shown takia
Kyllä. Nyt se piti saada käyntiin shown takia. Ja oli ilmeistä että siihen pyritään kaikin keinoin.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ei. Ensimmäinen stoppi olisi pitänyt tehdä myöhemmin, jo se olisi huolehtinut suuremman eron.

VSC:n aikana kierros Maxin stopin jälkeen oli ilmainen stoppi tarjolla jota ei kuitenkaan uskallettu tehdä. Sijoitusta ei olisi menetetty.
Mersun ensimmäinen virhe oli heittää rengasetu pois matchaamalla Verstappenin pitstop. Jos mersu olisi venyttänyt Hamiltonin stoppia niinkui mediumeilla olisi pystynyt, olisi rengaskuluma ollut toisinpäin myöhemmin kisassa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Korjaan tässä nyt vielä sen verran, että Hamilton otti häviön todella herrasmiesmäisesti vastaan tilanteessa, jossa varmasti tuntui epäreilulta se mitä oli tapahtunut. Miehen nimittäminen whineltoniksi tässä vain alleviivaa huonoa voittajuutta.
Whinelton-nimitys ei ollut pelkästään tästä kisasta. Juontaa juurensa viimevuosikymmenen alulle kun herra vinkukitisi milloin mistäkin kun McLaren ei enään ollutkaan paras auto.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mersun ensimmäinen virhe oli heittää rengasetu pois matchaamalla Verstappenin pitstop. Jos mersu olisi venyttänyt Hamiltonin stoppia niinkui mediumeilla olisi pystynyt, olisi rengaskuluma ollut toisinpäin myöhemmin kisassa.
Kyllä, ja juuri tähän Hamilton menetti mestaruuden. Se tarjosi RB:lle oljenkorsia joiden yhteisvaikutus käänsi homman.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Olisi pitänyt siis etukäteen tajuta, että kilpailunjohtaja ei noudata selkeitä sääntöjä tilanteessa, jossa ei ole kyse pelkästään kisaamisesta, vaan esimerkiksi myös ratavirkailijoiden yms. turvallisuudesta? Millähän tuo olisi pitänyt yhtään kenenkään tajuta?
Ei vaan varikolle olisi tietenkin tultu heti kun SC tuli. Tuolloin ei ollut mitään tietoa kauanko hässäkkä kestää. Silloin olisi pitänyt tajuta että kyllä kuskit halutaan vielä ajamaan kisaa.
 
Ei. Ensimmäinen stoppi olisi pitänyt tehdä myöhemmin, jo se olisi huolehtinut suuremman eron.

VSC:n aikana kierros Maxin stopin jälkeen oli ilmainen stoppi tarjolla jota ei kuitenkaan uskallettu tehdä. Sijoitusta ei olisi menetetty.
Millä tavalla ensimmäinen stoppi myöhemmin olisi tuonut suuremman eron? Maxilla alla tuoreemat renkaat niin miten Hamilton olisi kasvattanut enemmän eroa? Vaarana olisi ollut se, että ero kapenee ja ei olisi enää päässyt Maxin edelle varikolta takaisin tullessa ja tiedossa oli vielä Perezin tulppa edessä.
 
Verstappenille ansaittu mestaruus mutta ihan sama miten päin tämä olisi mennyt niin kyllä tämä oli erittäin hieno ja kiinnostava kausi joka ratkesi vasta kauden vikalla sektorilla.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Ei vaan varikolle olisi tietenkin tultu heti kun SC tuli. Tuolloin ei ollut mitään tietoa kauanko hässäkkä kestää. Silloin olisi pitänyt tajuta että kyllä kuskit halutaan vielä ajamaan kisaa.
Mutta kun ei voitu tulla, koska tuota ratapositiota tuskin olisi saatu enää takaisin, koska Verstappen ei tuosta johtopaikastaan olisi luopunut ilman että olisi osunut yhteen Hamiltonin kanssa, mikäli Masi olisi siis "ilmiselvästi" pyyhkinyt perseensä sääntökirjalla tuossakin tilanteessa. Jos taas tätä niin sanottua "ilmiselvyyttä" ei olisikaan tapahtunut, niin silloin tuo olisi ollut suurin virhe minkä Mersu olisi voinut tehdä. Kuten täällä onkin jo sanottu, niin Red Bullilla ei ollut tuossa kohtaa enää mitään hävittävää, kun Mersulla taas oli vain ja ainoastaan hävittävää.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Ei vaan varikolle olisi tietenkin tultu heti kun SC tuli. Tuolloin ei ollut mitään tietoa kauanko hässäkkä kestää. Silloin olisi pitänyt tajuta että kyllä kuskit halutaan vielä ajamaan kisaa.

Ethän sä nyt voi antaa viisi kierrosta ennen maalia ratapositiota pois, luottaen siihen että siinä ajassa rata saadaan ajokuntoon JA että pääset Maxin ohi, jolla ei ole mitään menetettävää edellä. Joku jo aiemmin keskustelussa mainitsi, että ei ole ennenkuulumatonta edes viime vuosilta, että kisa ajetaan loppuun turva-auton takana. Mersun ainoa realistinen vaihtoehto oli laittaa sormet ristiin ja toivoa parasta.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Millä tavalla ensimmäinen stoppi myöhemmin olisi tuonut suuremman eron? Maxilla alla tuoreemat renkaat niin miten Hamilton olisi kasvattanut enemmän eroa? Vaarana olisi ollut se, että ero kapenee ja ei olisi enää päässyt Maxin edelle varikolta takaisin tullessa ja tiedossa oli vielä Perezin tulppa edessä.
Rengasetu toki silloin oli Maxilla mutta ero oli riittävä jotta olisi voitu katsoa asetelman kehittymistä ja Max ei päässyt ajamaan puhtaaseen ilmaan. Ero Pereziin oli kehittymässä niin että koko tulppa olisi voitu välttää. Se tulppa kutisti eroa aivan ratkaisevasti. Mersulla oli selkeä etu renkaista mutta antoivat sen pois koska luottivat ylivoimaansa. Kunhan mitään ei tapahdu tai Perez ei kykene tekemään tulppaa. Kykeni.
 
Mersun ensimmäinen virhe oli heittää rengasetu pois matchaamalla Verstappenin pitstop. Jos mersu olisi venyttänyt Hamiltonin stoppia niinkui mediumeilla olisi pystynyt, olisi rengaskuluma ollut toisinpäin myöhemmin kisassa.
Mutta tuossa tilanteessa Perezin tullessa selkäedellä vastaan ero ei olisi ollut sitä kymmentä sekuntia mikä nyt riitti pääsemään Perezistä ohi ennenkuin Max olisi ollut kolarietäisyydellä.

Kyllä, ja juuri tähän Hamilton menetti mestaruuden. Se tarjosi RB:lle oljenkorsia joiden yhteisvaikutus käänsi homman.
Mestaruus ratkesi turva-autoon. Lewis oli matkalla selvään voittoon viisi kierrosta ennen maalia.
 

Arturo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Seattle Kraken, Chelsea
Oisko Mersun jo aika nyt vaan suunnata katseet ensi kauteen ja hyväksyä tappio. Ihan turha tuota mihinkää CAS:iin on viedä...
 

Rinkside

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Hyvä että Toton itkut ei menneet läpi ja Maxille ansaittu ajamalla otettu mestaruus.
Totohan ei ilmeisesti ollut edes paikalla tuolla kuulemisessa, joten sinällään kumma väite. Mestaruuden ratkeamisesta pelkästään ajamalla voidaan olla montaa mieltä. Lewis paineli maisemaan koko kisan ajan, kunnes lopussa päädyttiin vähän tulkitsemaan sääntöpykäliä Mersun kannalta epäedullisesti.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mersun ensimmäinen virhe oli heittää rengasetu pois matchaamalla Verstappenin pitstop. Jos mersu olisi venyttänyt Hamiltonin stoppia niinkui mediumeilla olisi pystynyt, olisi rengaskuluma ollut toisinpäin myöhemmin kisassa.

Minusta tuo ei ollut virhe, enemmänkin Mersu pelasi riskittömästi tilanteessa. Jos Lewis olisi tehnyt pitkän stintin (mikä varmasti oli alkuperäinen suunnitelma), niin riski sille, että mahdollinen turva-auto sataa puhtaasti Maxin laariin oli huomattava.

Luultavasti Mersun taktiikka oli roikkua Maxin kannassa, ja kun Max tekee stopin on Hammertimen vuoro. Nyt homma kääntyi päälaelleen, kun Lewis menikin startissa kärkeen, ja Mersun oli helppo peesata Red Bullin taktiikkaa. Jossitella voi tietysti loputtomiin, Mutta en ymmärrä että mitä Mersu olisi voinut tehdä toisin. Ilman turva-autoa Lewis olisi ajanut ylivoimaiseen voittoon, eikä kukaan kyseenalastaisi taktiikka.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta tuossa tilanteessa Perezin tullessa selkäedellä vastaan ero ei olisi ollut sitä kymmentä sekuntia mikä nyt riitti pääsemään Perezistä ohi ennenkuin Max olisi ollut kolarietäisyydellä.


Mestaruus ratkesi turva-autoon. Lewis oli matkalla selvään voittoon viisi kierrosta ennen maalia.
Perezin selkää ei olisi välttämättä tarvinnut katsoa ollenkaan ja Hamiltonin renkaille ei edelleenkään ollut vaikeuksia ajaa kovia kierroksia. Mestaruus ratkesi 22 kilpailun yhteistulokseen. Tämä kisa ratkesi turva-autoon mutta mersu olisi toisella taktiikalla välttänyt tämänkin sudenkuopan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Hassua muuten, että kukaan ei ole kommentoinut yhtään sitä, että Mersu valmistautui Safety Cariin tiedustelemalla Lewisiltä, että mitkä renkaat laitetaan alle. Mutta sitten molemmissa tapauksissa olivat aivan pihalla, kun tilanteet tulivat (tai no pihalla, mutta olivat jo selkeästi korttinsa päättäneet etukäteen).

Että silleen...
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Kaikista maailman ihmisistä jopa Jos ja Max pystyivät myöntämään, että nyt kävi tuuri, mutta täällä vaan jaksetaan väittää Mersun hävinneen huonoon taktiikkaan.
Saa tosiaan hinkata melkoiset varotaktiikat, että selviää kahdesta turva-autosta sekä sekavasta tuomaroinnista viimeisillä kierroksilla. Hamiltonin olisi ilmeisesti pitänyt kyetä repimään kierroksen keula.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tähän kisaan ei ehdi mukaan, joten vanhan kunnon tv-chatin hengessä: Taustalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös