Tokihan siellä on myös varikkomuurilla miljoonia tienaavia huippukoulutettuja insinöörejä, ketkä osaavat laskea, että kun kisaa on jäljellä reilut viisi kierrosta, niin kaikkinensa turva-autoon liittyviä proseduureja ei ehditä ennen ruutulipulle tuloa hoitaa siten, että kisaamiselle jäisi ihan oikeasti aikaa yhtään enempää kuin muutama mutka, kuten tässä tapauksessa juuri olisi ollut.
Mersulla oli siis täysin oikea rengastaktiikka aina siihen asti, että kilpailunjohtaja Masi ripuloi housuihinsa, kun piti saada "the show" käyntiin sen sijaan, että hän olisi kunnioittanut asemaansa ja lajin sääntöjä. Antikliimaksi tulla turva-auton takana viimeisellä kierroksella viimeisiin mutkiin? Toki, mutta eipä olisi jäänyt kenellekään mitään jossiteltavaa siinä vaiheessa.