Formula 1 -kausi 2021

  • 381 645
  • 3 287

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi pitänyt siis etukäteen tajuta, että kilpailunjohtaja ei noudata selkeitä sääntöjä tilanteessa, jossa ei ole kyse pelkästään kisaamisesta, vaan esimerkiksi myös ratavirkailijoiden yms. turvallisuudesta? Millähän tuo olisi pitänyt yhtään kenenkään tajuta?
Koska se oli kuitenkin, kaikesta huolimatta ilmiselvää että niin tullaan tekemään mikäli siihen on mitään mahdollisuutta. Ratavirkailijoiden turvallisuuteen päätös ei vaikuttanut.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Koska se oli kuitenkin, kaikesta huolimatta ilmiselvää että niin tullaan tekemään mikäli siihen on mitään mahdollisuutta. Ratavirkailijoiden turvallisuuteen päätös ei vaikuttanut.
Selitä nyt vielä kerran ihan selkokielellä, että miten se siis oli kaikesta huolimatta ilmiselvää, että kilpailunjohtaja ei noudata sääntöjä, vaan päättää että tehdään näin sen sijaan? Eihän se ole mitenkään ilmiselvää, kun ilmiselvää olisi vetää se kuten säännöissä sanotaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koska se oli kuitenkin, kaikesta huolimatta ilmiselvää että niin tullaan tekemään mikäli siihen on mitään mahdollisuutta. Ratavirkailijoiden turvallisuuteen päätös ei vaikuttanut.
Mutta olisihan siellä voinut joku Toro Rosso parkkeerata radan varteen tms ja turva-auto olisi jatkunut. Mersulla ei ollut ilmaista stoppia käytettävissä kuten Bullilla, ei ollut järkeä pysähtyä, muu on spekulaatiota.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Hienoa kyllä että pyöritetään miljardien viihdebisnestä ja sitten ylituomari on täysin vietävissä, eikä tunne sääntöjä. Charlie Whitingin varassako tuo koko paletti aiemmin oli, kun yksi mies kuolee, niin koko touhu menee aivan sekaisin.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Eihän tuolla päätetä kuin siitä, onko Michael Masilla enää ensi kaudella sama työpaikka. Minusta ei kuuluisi olla, sillä hän teki niin valtavan virheen kuin vaan voi ja ratkaisi omalla ammattitaidottomuudellaan maailmanmestaruuden. Jos Racing Director sekoilee näin pahasti sääntöjen kanssa tälläisellä hetkellä, niin ainoa vaihtoehto on erota tai saada potkut. Kukaan ei luota Masin kykyyn tehdä työtään hyvin tämän jälkeen ja on noissa tiimiradioista tullut kuva, että nämä pari isoa tallia pompottelevat häntä miten sattuu.

Säännöissä kohdassa 15. 3 on pykälä missä lukee, että Race Directorilla on viimeinen määräysvalta safety carin toimintaan. Tarkoittaako tuo sitten ihan täyttä määräysvaltaa siihen miten safety carin kanssa toimitaan ilman mitään rajoittavia raameja en sittem tiedä?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tuosta kierroksella perässä olleiden tilanteesta vielä. Masi myös päätti jättää Verstappenin ja Sainzin väliin yhden kierroksella ohitetun jostain syystä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selitä nyt vielä kerran ihan selkokielellä, että miten se siis oli kaikesta huolimatta ilmiselvää, että kilpailunjohtaja ei noudata sääntöjä, vaan päättää että tehdään näin sen sijaan? Eihän se ole mitenkään ilmiselvää, kun ilmiselvää olisi vetää se kuten säännöissä sanotaan.
Tietäen miten formuloissa näitä on pyritty tekemään, oli selvää että kaikki mahdollinen tehdään sen eteen ettei SC:n takana tulla maaliin. Kierroksella 53 ei vielä tiedetty vaatiiko se venyttämään sääntöjä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Kierroksella 53 ei vielä tiedetty vaatiiko se venyttämään sääntöjä.
Eli nyt se ei siis ollutkaan enää ilmiselvää, vaikka juuri väitit, että se oli ilmiselvää, että sääntöjä tullaan venyttämään/rikkomaan ja Mersun olisi pitänyt tämä tietää sen takia?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Huvittavaa toki tästä väittelystä tekee sen, että todetaan "olen tutustunut sääntöihin". Tarkoittaen "luin twiitin tms".

Että silleen...
 
Säännöissä kohdassa 15. 3 on pykälä missä lukee, että Race Directorilla on viimeinen määräysvalta safety carin toimintaan. Tarkoittaako tuo sitten ihan täyttä määräysvaltaa siihen miten safety carin kanssa toimitaan ilman mitään rajoittavia raameja en sittem tiedä?
Nuo sijoitukset ja pisteet merkitsevät niin moneen asiaan rahallisesti, että aika huikeaa settiä olisi jos Race Director antaa sijojen 1 ja 2 kilpailla toisiaan vastaan, mutta sijalla 3 olevan ei anneta ajaa voitosta vaan hänen eteensä jätetään kirroksella ohitettavia jne.

Ai niin... nythän kävi juuri niin :-D
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tietäen miten formuloissa näitä on pyritty tekemään, oli selvää että kaikki mahdollinen tehdään sen eteen ettei SC:n takana tulla maaliin. Kierroksella 53 ei vielä tiedetty vaatiiko se venyttämään sääntöjä.
Yhdeksän kertaa on kisa ajettu maaliin safety carin perässä. Kerran viime kaudella ja edelliskaudella
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Tokihan siellä on myös varikkomuurilla miljoonia tienaavia huippukoulutettuja insinöörejä, ketkä osaavat laskea, että kun kisaa on jäljellä reilut viisi kierrosta, niin kaikkinensa turva-autoon liittyviä proseduureja ei ehditä ennen ruutulipulle tuloa hoitaa siten, että kisaamiselle jäisi ihan oikeasti aikaa yhtään enempää kuin muutama mutka, kuten tässä tapauksessa juuri olisi ollut.

Mersulla oli siis täysin oikea rengastaktiikka aina siihen asti, että kilpailunjohtaja Masi ripuloi housuihinsa, kun piti saada "the show" käyntiin sen sijaan, että hän olisi kunnioittanut asemaansa ja lajin sääntöjä. Antikliimaksi tulla turva-auton takana viimeisellä kierroksella viimeisiin mutkiin? Toki, mutta eipä olisi jäänyt kenellekään mitään jossiteltavaa siinä vaiheessa.
Ulkomaalainen käytäntö on se että sääntöjä sovelletaan joustavasti, suomalaissaksalainen taas on sellainen pikkutarkka legalistinen. Ensimmäisellä saa aikaan paljon paremman shown mitä varsinkin jenkkiomistajat vaatii
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mutta olisihan siellä voinut joku Toro Rosso parkkeerata radan varteen tms ja turva-auto olisi jatkunut. Mersulla ei ollut ilmaista stoppia käytettävissä kuten Bullilla, ei ollut järkeä pysähtyä, muu on spekulaatiota.
Turva-auton takana olisi pitänyt johonkin Mersun asiakastallin autoon iskeä tekninen vika kun tajuttiin että Masi aikoo soveltaa sääntöjä ja tarkoituksellisesti tai tahattomasti auttaa Maxin mestariksi. Ohitus joka nyt tuli tai racing incident. Kumpikin olisi johtanut mestaruuteen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jutin sanoin Ny rillataa!
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Toivottavasti Wolff on ostanut black fridayn alennuksista monet Boset koska se varmaan viskoo niitä nyt pitkin seiniä.

Jos siellä olisi Verstappen tähän mestaruuden hävinnyt, niin pistäisin pystyyn vedonlyönnin murhaako Masin Helmut Marko vai Jos Verstappen.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta olisihan siellä voinut joku Toro Rosso parkkeerata radan varteen tms ja turva-auto olisi jatkunut. Mersulla ei ollut ilmaista stoppia käytettävissä kuten Bullilla, ei ollut järkeä pysähtyä, muu on spekulaatiota.
Kuten olisi voinut joku Bottaskin. Se olisi kenen tahansa näistä vaan pitänyt tehdä taidolla. Mersulla oli paikka ilmaiseen stoppiin myös mutta sitä ei uskallettu käyttää. Kuitenkin mersun taktiikka aiheutti tiettyjä riskejä joihin he eivät varautuneet, Perezin kykyyn jarruttaa selvästi aliarvioitiin ja näiden asioiden seurauksena positio ei ollut riittävä tällaiseen yllättävään, mutta täysin mahdolliseksi tiedettyyn tilanteeseen. Lisäksi renkaiden kestävyydessä otettiin ihan oikea riski.
Eli nyt se ei siis ollutkaan enää ilmiselvää, vaikka juuri väitit, että se oli ilmiselvää, että sääntöjä tullaan venyttämään/rikkomaan ja Mersun olisi pitänyt tämä tietää sen takia?
No voi nyt jumalauta tätä lukutaitoa... Ilmiselvää että kilpailu pyritään saamaan käyntiin kaikin keinoin niin ettei ruutulipulle ajeta turva-auton takana, ei tietenkään että sääntöjä venytetään.
 

joceri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turva-auton takana olisi pitänyt johonkin Mersun asiakastallin autoon iskeä tekninen vika kun tajuttiin että Masi aikoo soveltaa sääntöjä ja tarkoituksellisesti tai tahattomasti auttaa Maxin mestariksi.

Nastolan hovimestari -> You had one job...
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Oikeus voitti. Max voitti.

Jari Kurrin sanoja lainaten...HYVÄ
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Nuo sijoitukset ja pisteet merkitsevät niin moneen asiaan rahallisesti, että aika huikeaa settiä olisi jos Race Director antaa sijojen 1 ja 2 kilpailla toisiaan vastaan, mutta sijalla 3 olevan ei anneta ajaa voitosta vaan hänen eteensä jätetään kirroksella ohitettavia jne.

Ai niin... nythän kävi juuri niin :-D
Tämä. Toki kuka siellä edes oli kolmantena? Jos Checo niin eipä tuolla mitään merkitystä siinä tapauksessa ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös