Lewikselta taas moninkertaisen maailmanmestarin ajoa. Startti todella tasainen, kunnes Hämis nostaa kaasulta ja lyö Valtterilta oven kiinni Eau Rougessa samalla taas lyöden hanan pohjaan Valtterin joutuessa nostamaan, mikä tarkoitti Radillonin jälkeiselle Kemmelin suoralle Bottakselle puolustustaistelua Verstappenia vastaan samalla kun Hämis sai lasketella rauhassa menemään. Turva-auton jälkeisessä uusintastartissa mestari sitten rautaisella otteella taas hallitsi ja ratkaisi kilpailun voiton. Samalla voinee jo onnitella Hamiltonia seitsemännestä maailmanmestaruudesta, kova suoritus.
Valtterin kannalta oli harmi, että Mercedes keskittyi täysin alusta asti vain Verstappenin lyömiseen sen sijaan, että Mersut olisivat ajaneet kilpaa keskenään kun kerrankin sitä vauhtia olisi ollut. Tallimääräyksillä pidettiin sijoitukset muuttumattomana, ja tuplastopin aikana melkein saatiin vielä sählättyä Verstappen varikolla Bottaksen edelle. Näkyvissä myös loistavasti se onnettaren suuntaus: kun moninkertaisella mestarilla on kerrankin moottori- ja rengashuolia, laitteet kestävät komeasti loppuun asti ja korjautuvat kuin itsestään. Jos nuo huolet olisi taas osuneet Valtterille, niin varmasti olisi joutunut keskeyttämään tai tekemään ylimääräisen pysähdyksen. Se tärkein pointti kuitenkin nyt on, että mestaruuteen Valtterilla ei ole enää ajamalla yhtään mitään saumoja, siihen saatiin Mersulta tänään varmistus tallimääräyksen muodossa. Se taistelu on virallisesti ratkennut Lewiksen eduksi, ja nyt keskitytään lyömään Verstappen. Katsojien kannalta harmittava päätös, mutta tallin sekä Valtterin kannalta ainoa oikea ratkaisu.
Kimi oli vanha kunnon King of Spa, maittia oli ja tiikerin silmää löytyi. Loistavaa tekemistä eläkeläiseltä! Jokohan tuon Italian pojan ratin veivaamiset alkaisi pikku hiljaa ykkösissä olla veivattu, kaveri ottaa nokkaan tallikaverilta joka kisassa, vielä kun Kimi on alkanut saada aika-ajotkin taas osumaan kohdilleen ja sitten tekee tämän päiväisen kaltaisia amatöörimokia.
Ferrari on kyllä oikea kunnon huumoritiimi. Voi niitä aikoja kun Marlboroa sauhutellut Rauta-Mauri johti tallia ja Ferrarilla ajo kulki. Harry Potterin alaisuudessa on ajettu puoli kautta hyvin huijaamalla ja sen jälkeen ollaankin vedetty aivan vihkoon. Monen sadan miljoonan edestä heitetty rahaa kaivoon, jokohan kohta Maranellossa alkaa riittää, kun "sisartallinkin" autolla Maranellon viimeisin maailmanmestari painaa ohi 42 miljoonaa euroa vuodessa repivästä "seuraavasta Schumacherista". Mahtaa Leclerckin vain nähdä painajaisia Harry Potterista, kun ajelee Ferrarilla huonompia sijoja mitä ajoi Alfa Romeolla.