Vähän näkökulmasta riippuu, mitä passiivisuus on. Itse tarkoitan Hamiltonin toiminnalla aktiivisuutta. Hän haastaa lähes joka kerta tallin, kuin tunnustellen omaa päätöstään ja tekee myös päinvastoin vrt tallin näkemykseen, kun siltä tuntuu. Tätä voisi kutsua huippukuljettajan aktiiviseksi osaamiseksi J Järvilehdon tapaan. Toinen asia on Bottaksen ajaminen TOP-2 ulkopuolisten tallien autojen takana. Menee liikaa aikaa ja nykyrenkaat kärsivät, joten jatkossa heikompi haastaa mahdollista seuraavaa TOP-2 tallin ulkopuolista autoa tai TOP-2 tallin autoa, kuten Verstappenia. Hän on toinen aktiivinen tallipäätösten pohtija, joka tuo aina oman kantansa tiukasti esille.
Sanoisin, että ilman huippukuskin hamiltonmaista tallipäätösten mutustelua ja tarvittaessa haastamista, mestaruutta on vaikeampi saada. Vettel ja Räikkönen olivat tässä hamiltonmaisia, samoin Schumacher. Häkkinenkin joskus, mutta vähemmän. Nykyään tuntuu, että aktiivisen haastamisen merkitys on kasvanut, mutta ei ole tutkittua dataa.
Bottas on lahjakas, mutta käyttääkö lahjojaan samalla tavalla kuin em. huiput? Mielestäni tällä kaudella on menty hieman väärään suuntaan tässä.