Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 276 702
  • 2 260

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ei sitä tarvitse mennä kuin kauteen 2018, kun Red Bullilla oli kaksi tasa-arvoista kuskia. En Ricciardoa minään kakkoskuskina näe vaikka miten asiaa kääntelisi. Loppukausi 2018 oli Monacon voiton jälkeen toki oli huono, mutta siellä taisi olla teknistä vikaa sun muuta tapahtumaa. Toki Renault siirtohan taisi saada paljonkin tuulta alleen, kun tiimi otti ainakin Danielin mielestä Maxin puolen Bakun kolaroinnin jälkeen. Mutta ei silti Daniel kakkoskuski ollut.

Ricciardon jälkeen kyllä Red Bullilla sekä Albon, että Gasly ovat jäänete Verstappenin jalkoihin. Mutta ainakin Gaslya pidän sen verran lahjakkaana kaverina, että hyvänä päivänään pystyisi laittamaan Verstappenillekin kampoihin. Albonista en osaa sanoa. Hyvä kuski, mutta tuntuu olevan aina jossain välissä kisaa hukassa, useimmiten alussa. Lopussa sitten esittää muutaman aggressiivisen ohituksen ja nousee hieman sijoissa.

Viime kaudella muuten Gaslylla 36 pinnaa seitsemän kisan jälkeen ja Albonilla nyt 48 pistettä. Gaslyllä toki oli enemmän kilpailua, kun Ferrari oli myös vauhdissa. Molemmilla lisäksi yksi keskeytys ja Gaslyllä sen lisäksi vielä yksi 11. kauden avauksesta.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Albonista en osaa sanoa. Hyvä kuski, mutta tuntuu olevan aina jossain välissä kisaa hukassa, useimmiten alussa. Lopussa sitten esittää muutaman aggressiivisen ohituksen ja nousee hieman sijoissa.

Vaikka Juuselasta en suuremmin diggaakaan, niin mielestäni sanoi eilen juuri todella osuvasti Albonista. Luonnehti Alexia jotenkin niin, ettei aja missään nimessä surkeasti ja välillä jopa todella hyvin, mutta silloin kun niitä hyökkäyksiä pitäisi tehdä ja sijoituksia ratkoa, niin sillon ei löydy sitä tiikerinsilmää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei sitä tarvitse mennä kuin kauteen 2018, kun Red Bullilla oli kaksi tasa-arvoista kuskia. En Ricciardoa minään kakkoskuskina näe vaikka miten asiaa kääntelisi.
Jep, ja Ferrarin kohdalla ei tarvitse mennä kuin viime kauteen, kun Leclerc saavutti 264 pistettä ja Vettel 240. Vetteliä pidettiin alkuun ykköskuskina, mutta ei lopulta kuitenkaan estetty Leclercin nousua rinnalle ja lopulta ohi.

Kyllä jokainen kärkitalleistakin haluaa kaksi hyvin suorittavaa kuskia, mutta totuus on, että auton suhteen on mahdotonta yleensä kuunnella molempien kuskien toiveita täydellisesti, joten ihan tasa-arvoisia kuljettajat harvoin ovat.

Kimi oli jälkimmaisella Ferrari-keikalla selkeästi kakkoskuski, mutta teki siltä paikalta pitkälti sen mitä kakkoskuski pystyy tekemään. Samoin nyt Bottas Mersulla. Red Bullilla on ollut vaikeampaa löytää sitä toista hyvää kuskia. Jossain kohtaa Vettel ja Webber olivat molemmat hyvällä tasolla, sekä sitten Ricciardo ja Verstappen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka Juuselasta en suuremmin diggaakaan, niin mielestäni sanoi eilen juuri todella osuvasti Albonista. Luonnehti Alexia jotenkin niin, ettei aja missään nimessä surkeasti ja välillä jopa todella hyvin, mutta silloin kun niitä hyökkäyksiä pitäisi tehdä ja sijoituksia ratkoa, niin sillon ei löydy sitä tiikerinsilmää.

Kuulostaa ihan Bottakselta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulostaa ihan Bottakselta.
Mutta eihän Juusela sitä voi sanoa, kun Bottas on se Nikin kultapoika.

Totuuden nimissä en ole tätä mieltä kummastakaan. Siis Albonin ja Bottaksen ongelma ei ole siinä, että ei löytyisi "tiikerinsilmää" tai aggressiivisuutta tarpeeksi. Heidän ongelma on siinä, että tallikaverit ovat talliensa ykköskuskeja, sekä tietysti samalla koko sarjan parhaita kuskeja. Ei vain vauhti riitä haastamaan tallikaveria.

Sitä kun on perkeleen vaikea hyökätä kimppuun, jos ei pääse edes lähelle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Mutta eihän Juusela sitä voi sanoa, kun Bottas on se Nikin kultapoika.

Totuuden nimissä en ole tätä mieltä kummastakaan. Siis Albonin ja Bottaksen ongelma ei ole siinä, että ei löytyisi "tiikerinsilmää" tai aggressiivisuutta tarpeeksi. Heidän ongelma on siinä, että tallikaverit ovat talliensa ykköskuskeja, sekä tietysti samalla koko sarjan parhaita kuskeja. Ei vain vauhti riitä haastamaan tallikaveria.

Sitä kun on perkeleen vaikea hyökätä kimppuun, jos ei pääse edes lähelle.

Vaikea ostaa tätä, kun Albon on tuon tuosta kusessa milloin McLaren-, Racing Point- tai Renault-kuskin kanssa. Ei pelkästään Maxin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikea ostaa tätä, kun Albon on tuon tuosta kusessa milloin McLaren-, Racing Point- tai Renault-kuskin kanssa. Ei pelkästään Maxin.
Niin, koska Albonin vauhti ei riitä. Albonin tapauksessa vain ero tallikaveriin on niin suuri, että vaikeuksia on muitakin talleja vastaan. Kyse on edelleen siitä, että vauhti ei riitä, eikä vain siitä, että puuttuisi tiikerinsilmää.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Niin, koska Albonin vauhti ei riitä. Albonin tapauksessa vain ero tallikaveriin on niin suuri, että vaikeuksia on muitakin talleja vastaan. Kyse on edelleen siitä, että vauhti ei riitä, eikä vain siitä, että puuttuisi tiikerinsilmää.
Sitten vain näemme asian eri tavalla. Agree to disagree.
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Gaslylla oli kovat renkaat alla, joten tuo taktiikka kävi järkeen, mutta Perezin pehmeillä se ei todellakaan käynyt järkeen. Gaslyn renkaat olivat paljon paremmassa kunnossa Pereziin nähden. Todella outo ratkaisu Racing Pointilta tuo.
Perez olisi menettänyt ainakin yhden sijan varikolla, koska olisi joutunut odottamaan Strollin stoppia. Outo ratkaisu se oli siltikin, koska Perezillä oli softit alla. Paljon ymmärrettävämpää radalle jääminen oli Gaslyn tapauksessa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mitä Racing Pointiin tulee niin Mersun moottoreissa on nähty tuon party-moden olevan tehokkaampi suhteessa muihin moottoreihin. Tehdastalli on sen verran ylivertainen muihin nähden, ettei tuolla ole kisasijoituksiin niin hirveästi merkitystä, mutta Racing Pointilla ja Williamsillakin tuo näkyy. Esimerkiksi Russell on usein herättänyt huomiota pääsemällä Q2:seen, mutta kisoissa on ollut paljon vaikeampaa voittaa Alfa Romeoita ja Haaseja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tarjonnut kärkitaistoon kisa juuri mitään yllättävää. Odotettu lopputulos, tosin itse pelkäsin Verstappenin painavan Bottaksen ohi lähdössä, mutta onneksi ei ihan riittänyt.
Hamiltonilta mestarillinen ajo ensimmäisellä kierroksella. Bottas sai hyvän lähdön ja näytti jo siltä, että nyt pääsee kunnolla haastamaan, mutta otti vähän vauhtia pois, jolloin Bottas ei päässyt hana pohjassa imuun Kemmelin suoralle.
Hamilton teki täsmälleen saman Vettelille 2017, kun ajoi Eau Rougen ei ihan täydellä kaasulla, jonka johdosta Vettel joutui siirtymään rinnalle jo liian aikaisin, eikä saanut imuapua kunnolla käytettyä hyödyksi. Sitten rinta rinnan Mersun moottori oli vielä silloin selvästi parempi, joten Hamilton pääsi pysymään edellä.

Keskikasti on kyllä todella mielenkiintoinen tänä vuonna. Sieltä se jännitys kisoihin tänä vuonna saadaan. Ferrarin meno kyllä ihan uskomatonta tarpomista ja tämän kruunaa kun Kimi Alfa Romeolla painelee samalla voimanlähteellä ohi ja pysyy koko kisan siellä.
Tavallaan käy Vetteliä vähän sääliksi, mutta toisaalta tietynlaista nautintoa sitä saa Ferrarin tarpomisesta.

Tämä nyt on sanottu jo monta kertaa, mutta Valtterilla ei vain riitä Hamiltonia vastaan. Yksittäisiä haastamisia, mutta kun ei se vain riitä, että olet tyyliin joka neljännessä kisassa paalulla ennen Hamiltonia ja voitat joka viidennen kisan. Nyt ero MM-sarjassa on jo sen 50 pistettä, joten pakko vain keskittyä varmistamaan se MM-sarjan kakkostila.
Tuo 50 pistettä vaatisi Hamiltonilta sen ainakin kolme keskeytystä samalla kun Valtteri voittaa ja siltikin saattaisi tehdä tiukkaa.

Mutta kuten myös aiemmin sanottu, ei se mikään maailman suurin häpeä ole hävitä Hamiltonille. Eipä tuolla varmaan kuin Verstappen pystyisi samalla autolla haastamanaan kisasta toiseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten vain näemme asian eri tavalla. Agree to disagree.
Ihanko tosissasi olet sitä mieltä, että Albon on oikeasti nopeampi kuin Renaultit ja McLarenit, mutta nössöilee vaan ja päästää kaikki ohi? Miten ne muut sitten pysyvät Albonin vauhdissa ja saavat tätä kiinni, jos kerran Albonin vauhti on parempaa?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse näen Albonin tilanteen ilman suurempia ihmetyksiä, vauhdillisesti kuuluisi olla gridin 4. auto tällä hetkellä mutta kun keskikasti kehittyy hyvin kauden edetessä niin taso on juuri sen verran Maxia huonompi että ajaa kilpaa näiden Rellujen, McLareneiden ja Racing Pointtien kanssa. Tuossa käy helposti niin että kymmenys pari aika-ajoissa tiputtaa sut sijoille 5-8 ja kun häviät edellä mainituille sijan pari lähdössä niin sun kisa alkaakin ekan kierroksen jälkeen sijoilta 7-10.
Kyse voi olla Albonin tapauksessa parin kympän vauhtierosta siihen missä pitäisi olla ja pienestä agren puutteesta/pelisilmästä siinä ruuhkaisessa keskikastissa, silloin sijoitus romahtaa todella paljon.

Tästä syystä en näe että Gasly olisi mikään ratkaisu tähän eikä varmasti tule olemaan helppoa, veikkaan että itsekin jännittää ihan perkeleesti ettei käy samoin kuin viimeksi. Jos pitäisi veikata niin Gasly on ihan samoilla sijoilla kun Albon. Tähän vaikuttaa myös se että koko talli tekee autoa Maxille, samoja asioita mitä puitiin tällä aiemmin. Pitäisi tietää ajotyyleistä, kärsiikö kakkoskuskit Maxille tehdystä autosta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuulostaa ihan Bottakselta.
Bottaksen tapauksesta tekee hankalan yksi ja ainoa asia eli Lewis. Ajaa aina lähtökohtaisesta kisassa kakkosena ja edessä mihin pitäisi löytää joku "tiikerinsilmä" ajaa moninkertainen maailmanmestari jota vastaan et saa käyttää edes kaikkia tehoja autosta. Kisa käydään siten suurilta osin aika-ajoissa missä valitettavasti on häviöllä, oliko 5-2.
Bottaksen kohtalo on tällä hetkellä olla aina toisena, aina, niin kisassa kuin mm-taistossa. Jos olet jossain muualla niin sitten lasketaan ne tiikerinsilmät ja onko sitä, tällä hetkellähän Max taitaa olla MM -taistossa toka joten sinne pitäisi punnertaa. Pari tiikerinsimää tähän kauteen niin kauden normitulos saavutettu. Se viimeinen pykäläkö vielä, mestaruus, ei ikinä. Tai jos Lewis loukkaantuu, ehkä sitten.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Ihanko tosissasi olet sitä mieltä, että Albon on oikeasti nopeampi kuin Renaultit ja McLarenit, mutta nössöilee vaan ja päästää kaikki ohi? Miten ne muut sitten pysyvät Albonin vauhdissa ja saavat tätä kiinni, jos kerran Albonin vauhti on parempaa?

Nyt tulee sen verran mielenkiintoista palautetta, että kaipaisin hieman lainauksia omasta tekstistäni, jossa sanon näin :D olen sitä mieltä, että Ricciardo, Sainz ja Norris esimerkiksi ovat Albonia nopeampia kuskeja. Mutta Albonin saama autoetu tekee sen, että tämä pakka on usein suht tasoissa. Sitä tiikerinsilmää teroittamalla näkisin, että Albonilla olisi realistiset mahdollisuudet ajaa jatkuvasti em. kolmikon edelle, koska ajotaidot ovat ns. tasoa OK ja auto on Rellua ja Mäciä parempi. Mutta kun sitä silmää uupuu, niin useasti jää näille jalkoihin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa käy helposti niin että kymmenys pari aika-ajoissa tiputtaa sut sijoille 5-8 ja kun häviät edellä mainituille sijan pari lähdössä niin sun kisa alkaakin ekan kierroksen jälkeen sijoilta 7-10.
Kyse voi olla Albonin tapauksessa parin kympän vauhtierosta siihen missä pitäisi olla ja pienestä agren puutteesta/pelisilmästä siinä ruuhkaisessa keskikastissa, silloin sijoitus romahtaa todella paljon.
Kun olisikin tuo kymmenys pari eroa Maxiin, niin Albon olisi lähes joka aika-ajossa aivan Verstappenin kannassa ja starttaamassa siitä nelosruudusta. Mutta kun eroa on lähes järjestään joka aika-ajossa puoli sekuntia tai ylikin, niin ne lähtöruudutkin on paljon huonompia ja kisa vaikeutuu merkittävästi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tulee sen verran mielenkiintoista palautetta, että kaipaisin hieman lainauksia omasta tekstistäni, jossa sanon näin :D olen sitä mieltä, että Ricciardo, Sainz ja Norris esimerkiksi ovat Albonia nopeampia kuskeja. Mutta Albonin saama autoetu tekee sen, että tämä pakka on usein suht tasoissa. Sitä tiikerinsilmää teroittamalla näkisin, että Albonilla olisi realistiset mahdollisuudet ajaa jatkuvasti em. kolmikon edelle, koska ajotaidot ovat ns. tasoa OK ja auto on Rellua ja Mäciä parempi. Mutta kun sitä silmää uupuu, niin useasti jää näille jalkoihin.
Kun minä väitin, että Albon häviää muiden tallien kuskeille siksi, että on liian hidas, niin sinä totesit tähän: "Sitten vain näemme asian eri tavalla. Agree to disagree."

Miten muuten tuo olisi pitänyt ymmärtää?

Tiikerinsilmästä puhutaan, kun haetaan ohituksia tai pidetään takaa tulevia takana, eli taistellaan radalla sijoituksista. Kyllä sitäkin Albonilta puuttuu, koska yrittää ohittaa ja pitää muita takana, mutta taidot eivät riitä. Ja muut pääsevät haastamaan siksi, että Albonin vauhti ei riitä, vaikka alla oleva auto onkin parempi.

Pointtini siis on edelleen, että Albonin pääasiallinen ongelma ei ole noissa tiukoissa väännöissä radalla, vaan siinä, että joutuu niihin tiukkoihin vääntöihin muiden kanssa, kun vauhti ei riitä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kun olisikin tuo kymmenys pari eroa Maxiin, niin Albon olisi lähes joka aika-ajossa aivan Verstappenin kannassa ja starttaamassa siitä nelosruudusta. Mutta kun eroa on lähes järjestään joka aika-ajossa puoli sekuntia tai ylikin, niin ne lähtöruudutkin on paljon huonompia ja kisa vaikeutuu merkittävästi.
Totta, luvattoman paljon tosiaan häviää varsinkin Q3:sessa kun pitäisi hakea se P4. Trendi ollut läpi kauden kun vilkaisin vielä statsit sellaista 0.3-0.8 takkiin ottamista, parhaimmillaan pääsee 0.2 päähän. Olisi mukava tietää mistä tämä ero syntyy, nyt puhutaan sen verran isosta erosta että veikkaan ettei Albon ole sinut auton kanssa, ei sovi ajotyylille, joutuu kompromissaamaan jossain. Ei Max ole liki sekunttia ketään ykköskuskia nopeampi jos kuskit saa mieleisensä autot alle.
Max ajaa kyllä pienellä marginaalilla myös itsensä 3 ruutuun, viime kisoissa ollut vain paria kymppää korkeintaan ja Hulkkihan puristi Silverstonessa ohi.
Kun katsoo Max vs keskikastia aika-ajoissa(myös kisassa) niin Max on kauden mittapuulla ainoa auto+kuski yhdistelmä joka ajaa tasaisia tuloksia. Sanoisin että Redbull ja Vertsappen ottaa parhaiten Maximit ulos paketista.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Totta, luvattoman paljon tosiaan häviää varsinkin Q3:sessa kun pitäisi hakea se P4. Trendi ollut läpi kauden kun vilkaisin vielä statsit sellaista 0.3-0.8 takkiin ottamista, parhaimmillaan pääsee 0.2 päähän. Olisi mukava tietää mistä tämä ero syntyy, nyt puhutaan sen verran isosta erosta että veikkaan ettei Albon ole sinut auton kanssa, ei sovi ajotyylille, joutuu kompromissaamaan jossain. Ei Max ole liki sekunttia ketään ykköskuskia nopeampi jos kuskit saa mieleisensä autot alle.
Sky:n lähetyksissä ainakin vertailevan GPS-datan pohjalta Mersu-kuskeja ja aika-ajosuorituksia. Eli luulisi, että joku vastaava vertaus löytyy myös Reb Bull kuskien välillä.

Nämä ovat yleisesti hyvin mielenkiintoisia juttuja, saa vähän insightia tulosten takaa. Onkohan liikaa pyydetty, että vastaavaa saisi myös Cmoren lähetyksiin. Vai vieläkö järjestetään mielummin Alias-turnauksia.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse näen Albonin tilanteen ilman suurempia ihmetyksiä, vauhdillisesti kuuluisi olla gridin 4. auto tällä hetkellä mutta kun keskikasti kehittyy hyvin kauden edetessä niin taso on juuri sen verran Maxia huonompi että ajaa kilpaa näiden Rellujen, McLareneiden ja Racing Pointtien kanssa. Tuossa käy helposti niin että kymmenys pari aika-ajoissa tiputtaa sut sijoille 5-8 ja kun häviät edellä mainituille sijan pari lähdössä niin sun kisa alkaakin ekan kierroksen jälkeen sijoilta 7-10.
Kyse voi olla Albonin tapauksessa parin kympän vauhtierosta siihen missä pitäisi olla ja pienestä agren puutteesta/pelisilmästä siinä ruuhkaisessa keskikastissa, silloin sijoitus romahtaa todella paljon.

Tästä syystä en näe että Gasly olisi mikään ratkaisu tähän eikä varmasti tule olemaan helppoa, veikkaan että itsekin jännittää ihan perkeleesti ettei käy samoin kuin viimeksi. Jos pitäisi veikata niin Gasly on ihan samoilla sijoilla kun Albon. Tähän vaikuttaa myös se että koko talli tekee autoa Maxille, samoja asioita mitä puitiin tällä aiemmin. Pitäisi tietää ajotyyleistä, kärsiikö kakkoskuskit Maxille tehdystä autosta.

Itse en myöskään näe sitä, että Gasly olisi ratkaisu tähän tilanteeseen. Vaikea tilanne on Red Bullilla kun Albon ja Gasly eivät ole vielä sillä tasolla mihin he ehkä voivat tulevaisuudessa nousta. Olisi kiva tietää kuinka erilaisia ovat emotallin ja Taurin autot? Onko sitten Verstappenin ja Albonin ajotyylit sitten niin erilaisia? Aikanaan kun Ferrarilla ajoi Alesi ja Berger, niin muistaakseni auton kehittelyssä vaikeuksia tuotti kun toinen piti aliohjautuvasta autosta ja toinen yliohjautuvasta autosta. Onko tässä kyse samasta vai jostain muusta?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sky:n lähetyksissä ainakin vertailevan GPS-datan pohjalta Mersu-kuskeja ja aika-ajosuorituksia. Eli luulisi, että joku vastaava vertaus löytyy myös Reb Bull kuskien välillä.

Nämä ovat yleisesti hyvin mielenkiintoisia juttuja, saa vähän insightia tulosten takaa. Onkohan liikaa pyydetty, että vastaavaa saisi myös Cmoren lähetyksiin. Vai vieläkö järjestetään mielummin Alias-turnauksia.
Ainahan olisi positiivista jos CMoren lähetys kehittyisi mutta itse aika vähän seuraan studioita. Kisat katson sieltä ja puhelimessa/tabletilla f1feedin tulosmonitori päällä mistä näkee kattavat kierrosdatat, rengastukset jne.
Täytyy sellailla nettiä jos joku toimittaja kirjoittelisi kattavammin Albonin ongelmista.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ainahan olisi positiivista jos CMoren lähetys kehittyisi mutta itse aika vähän seuraan studioita. Kisat katson sieltä ja puhelimessa/tabletilla f1feedin tulosmonitori päällä mistä näkee kattavat kierrosdatat, rengastukset jne.
Täytyy sellailla nettiä jos joku toimittaja kirjoittelisi kattavammin Albonin ongelmista.
Muutenkin enää ens vuos maikkarilla oikeudet niin tuskin jaksavat kehittää kauheasti. Toivottavasti Viasat kerää tässä jo vähän oppeja valmiiksi. Tosin jos ison volyymin maksavia asiakkaita kiinnostaa Aliakset ja muut hössötykset, niin eikai siinä sitten.

Mutta Albonista vielä, niin kyllä jotain siellä tallin sisällä nähdään, kun ei Helmut Marko näe mitään ongelmaa suorituksissa. Vuosi sitten aika häikäilettömän suorasti heitettiin Gasly bussin alle muutaman kuukauden jälkeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nämä ovat yleisesti hyvin mielenkiintoisia juttuja, saa vähän insightia tulosten takaa. Onkohan liikaa pyydetty, että vastaavaa saisi myös Cmoren lähetyksiin. Vai vieläkö järjestetään mielummin Alias-turnauksia.

Jep ja monta mielenkiintoista videosettiä tuotetaan jo F1-organisaation puolesta tv-oikeuksia ostaneiden paikallisten tv-yhtiöiden käyttöön (ja vielä enemmän nyt koronakuplan aikana kun vain x-määrä toimittajia/kuvaajia on paikalla), mutta jostain syystä maikkari ei näitä näytä, ainoastaan pakolliset suomihaastattelut, joissa brittitoimittaja tms haastattelee Kimiä tai Bottasta, jotka sitten suomeksi vastaa. Eli oisko kustannuskysymys? Mutta voisivat maikkarilla jo vähän uudistaa tuota studio ja etukäteisohjelmistoa, diipadaapaa tunnin verran ennen kisaa. Ossi kyllä poimii hyvin kaikkea mielenkiintoista jos sitä vaan tuodaan ruutuun, ihan turha spekuloida monesko Kimi tänään on, vaan esim. Belgian FP1:ssä kuviin tuli RedBullin varikkoboksi ja siinä tekivät auton etujousitukseen jotain. Ossi heti sanoi, että säätävät ajokorkeutta ja miten se säätyy jne. Tosi hyvää infoa mitä voisi enemmänkin olla. Nyt studiossa pallotellaan juontovuoroa eri deskistä toiseen, vmp.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta Albonista vielä, niin kyllä jotain siellä tallin sisällä nähdään, kun ei Helmut Marko näe mitään ongelmaa suorituksissa. Vuosi sitten aika häikäilettömän suorasti heitettiin Gasly bussin alle muutaman kuukauden jälkeen.
Sellainen tunne ainakin itselle tulee, että Red Bullin sisällä on todettu tuon kuskien jatkuvan vaihtamisen olevan huono idea, ja Albon pääsee nyt nauttimaan uusitusta toimintatavasta. Voi hyvin olla, että Gaslyn kohdalla olisi kannattanut pistää hommaa jäihin, kun itse olen aina pitänyt Gaslya selkeästi Albonia lupaavampana kuljettana.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sellainen tunne ainakin itselle tulee, että Red Bullin sisällä on todettu tuon kuskien jatkuvan vaihtamisen olevan huono idea, ja Albon pääsee nyt nauttimaan uusitusta toimintatavasta. Voi hyvin olla, että Gaslyn kohdalla olisi kannattanut pistää hommaa jäihin, kun itse olen aina pitänyt Gaslya selkeästi Albonia lupaavampana kuljettana.

Näin varmasti. Lähes yhtä varmaa on kyllä se, että kulisseissa suunnitellaan jo Gaslyn siirtoa takaisin emotalliin ensi kaudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös