Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 276 740
  • 2 260

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Albon vaikuttaa vain siltä, että ei riitä. Ei se ole häpeä Verstappenia vastaan, mutta Red Bull ei kauaa tuota katsele. Itse veikkaan, että viimeistään syyskuun alussa on uusi kuski kehissä.

Mutta kuka tulisi tilalle? Taurin Kvyat ja Gasly on jo todettu riittämättömiksi Red Bullilla, heidän tuloksensa olivat Albonia heikompia.


Isossa kuvassa nimenomaan sijoitukset eivät ratkaise vaan vauhti radalla. Tästähän Horner jo puhui viime viikonlopun jälkeen, Albonin vauhti ei riitä Red Bullille ja aikovat nyt käydä läpi tarkkaan miehen kanssa että missä sitä aikaa menettää Maxiin nähden ja miksi.

Ai, sitten olen seurannut väärin tätä lajia aina. Olen ollut siinä käsityksessä, että sijoitukset ja niistä kerättävät pisteet määrittävät järjestyksen taulukossa, mutta ilmeisesti niitä pisteitä kerätäänkin jokin radalla mitattavan keskivauhdin perusteella?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ai, sitten olen seurannut väärin tätä lajia aina. Olen ollut siinä käsityksessä, että sijoitukset ja niistä kerättävät pisteet määrittävät järjestyksen taulukossa, mutta ilmeisesti niitä pisteitä kerätäänkin jokin radalla mitattavan keskivauhdin perusteella?

Kannattaa katsoa tulosten taakse, niinkuin ne tallitkin tekevät. Ei Red Bullilla oltu tyytyväisiä Albonin neljänteen sijaan, kuten Hornerin kommenteista kävi ilmi. Se ei johtunut siitä neljännestä sijasta vaan tavasta jolla se tuli. Se antaa syitä olettaa, että jatkossa Albonin varaan ei voi laskea ellei vauhti parane.

Jos olisin Hornerin kengissä, yrittäisin saada Perezin jos tämä vapautuu.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Mutta kuka tulisi tilalle?

Maailman nopein Heikki.

No vakavasti ottaen, eihän tuolla juuri tällä hetkellä ole sellaista potentiaalista korvaajaa enkä itse kyllä vielä heittäisi Albonia menemään vaan antaisin aikaa näyttää kykynsä. Vettelhän nyt teoriassa irtoaisi varmaan jo kesken kaudenkin mutta en ylipäätään millään usko Vettelin Red Bullille menevän missään vaiheessa.

Eli Albon näyttäköön kykynsä loppukauden aikana.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä veikkaan ihan puhtaasti, että Kimi saattaa olla itse ilmoittanut laittavansa pillit pussiin kauden päätteeksi. Todennut että uusi Alfa on sen verran heikko ja voimasuhteisiin ei tule ensi kaudella muutoksia, niin ei jaksa enää roikkua mukana.
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi kyllä todella ikävää, jos Perez joutuisi siirtymään sivuun Vettelin tieltä. No ainakin tällä kaudella Perezillä on hyvät saumat olla kuuden joukossa pisteissä kauden päättyessä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Eiköhän Checolle löydy vielä jostain talli, vaikka lähtö tulisikin Racing Pointilta. Red Bull voisi kerrankin ajatella "out of the box" ja ottaa ulkopuolisen kuskin toiseen autoonsa, koska omat huipputalentit ovat sen verran vähissä. Albon ja Gasly ajakoon Alpha Taurilla.

Viimeisimpien juorujen mukaan Vettelin sopimus Racing Point/Aston Martinille julkistettaisiin jo elokuun alussa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ai, sitten olen seurannut väärin tätä lajia aina. Olen ollut siinä käsityksessä, että sijoitukset ja niistä kerättävät pisteet määrittävät järjestyksen taulukossa, mutta ilmeisesti niitä pisteitä kerätäänkin jokin radalla mitattavan keskivauhdin perusteella?
Eli Kubica oli parempi kuin Russell viime kaudella? Noh ei enempää hassuttelua.

Mutta eikös Perezin mukana tule aimo annos sponssirahaa ja lisäksi on kuitenkin osoittanut ajotaitonsa (toki Stroll ei ole paras mahdollinen mittari).
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luulisi että Haas antaisi ilomielin Grosjeanille kenkää, mikäli joku laatukuski olisi markkinoilla ilman tallia. Eli Perez, Vettel, miksei Räikkönenkin. Saisi Guntherkin välillä hetken mielenrauhaa.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kannattaa katsoa tulosten taakse, niinkuin ne tallitkin tekevät. Ei Red Bullilla oltu tyytyväisiä Albonin neljänteen sijaan, kuten Hornerin kommenteista kävi ilmi. Se ei johtunut siitä neljännestä sijasta vaan tavasta jolla se tuli. Se antaa syitä olettaa, että jatkossa Albonin varaan ei voi laskea ellei vauhti parane.

Jos olisin Hornerin kengissä, yrittäisin saada Perezin jos tämä vapautuu.

Mutta onko sillä vauhdilla loppupeleissä aivan älyttömästi merkitystä, jos maksimisijoitus kaikkien ajaessa maaliin on teoreettisesti tuo neljäs? Vai kuka sellainen kuski Red Bullin rattiin löytyisi Albonin paikalle per heti, joka haastaisi jatkuvasti Maxin ja Mercedekset? Jos Albon alkaa tasaisesti ottamaan takkiin Racing Pointeilta ja McLareneneilta, niin sitten asia on eri.

Eli Kubica oli parempi kuin Russell viime kaudella? Noh ei enempää hassuttelua.

Mutta eikös Perezin mukana tule aimo annos sponssirahaa ja lisäksi on kuitenkin osoittanut ajotaitonsa (toki Stroll ei ole paras mahdollinen mittari).

Niin, kuten sanoin, pisteet määräävät järjestyksen taulukossa. En tietääkseni sanonut, että enemmän pisteitä kerännyt on automaattisesti parempi kuski? Mutta kyllä, Kubica oli pisteiden valossa tärkeämpi kaveri Williamsille viime kaudella, tuli se pistesijoitus sitten miten tahansa.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Mutta onko sillä vauhdilla loppupeleissä aivan älyttömästi merkitystä, jos maksimisijoitus kaikkien ajaessa maaliin on teoreettisesti tuo neljäs?
Kyllähän se vauhti indikoi paremmin sitä tulevaa menestystä kuin kilpailuissa saavutetut sijoitukset. Esimerkiksi ensi kaudella voi olla vaikka sellainen tilanne, että F1:ssa on kolme samantasoista autoa kuin Red Bullilla. Silloin sillä vauhdilla alkaa olemaankin jo aika paljon merkitystä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kyllähän se vauhti indikoi paremmin sitä tulevaa menestystä kuin kilpailuissa saavutetut sijoitukset. Esimerkiksi ensi kaudella voi olla vaikka sellainen tilanne, että F1:ssa on kolme samantasoista autoa kuin Red Bullilla. Silloin sillä vauhdilla alkaa olemaankin jo aika paljon merkitystä.

Tästä olen samaa mieltä. Mutta otin siis kantaa siihen, kun täällä todettiin, että Albon pitäisi vaihtaa nyt heti. Onko tällä hetkellä tarjolla kuljettajaa, joka pystyy tasaisesti haastamaan muita kärkikuskeja Albonia paremmin?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mutta onko sillä vauhdilla loppupeleissä aivan älyttömästi merkitystä, jos maksimisijoitus kaikkien ajaessa maaliin on teoreettisesti tuo neljäs?
On sillä merkitystä. Jos Mersu joutuu taktikoimaan aina vain Maxia vastaan, se merkitsee sitä että Mersu pystyy lähes aina taktikoimaan itselleen aina kärkipaikan ja vähintään kolmannen sijan. Samanlaisesti miten Mersu tulppasi Bottaksella Räikkösen Monzassa (?) ja Hamilton sai vietyä voiton. Jos Vettel olisi ollut mukana kärkikamppailussa, niin sama taktiikka ei olisi välttämättä toiminut.

Ja vieläkin, viime kaudella Red Bull hävisi kakkoskuskiin tuon valmistajien toisen sijan. Siihen en ota kantaa kannattaako tuota vaihtaa kesken kauden, kun keskikasti on niin tasaista, että Max melkein yksin voi varmistaa valmistajien toisen sijan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bottaksen korvaajaksi kovasti huhuttu George Russell jatkaa Williamsilla kauden 2021, kuten myös Nicolas Latifi. Näin talli ilmoitti äskön.

Eiköhän tämä sinetöi sen, että Bottas ajaa Mersulla 2021?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Luulisi että Haas antaisi ilomielin Grosjeanille kenkää, mikäli joku laatukuski olisi markkinoilla ilman tallia. Eli Perez, Vettel, miksei Räikkönenkin. Saisi Guntherkin välillä hetken mielenrauhaa.

Tuskin kenkää, mutta Crashin sopimus loppuu 2020 joten luonnollisesti vaihto olisi nyt halvinta tehdä.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tuskin kenkää, mutta Crashin sopimus loppuu 2020 joten luonnollisesti vaihto olisi nyt halvinta tehdä.

Sitä ei tiedä kukaan muu kuin Haas, kuinka arvokas Grosjean on tiimille. Helppo se on taas täältä huutaa, että Grosjean ulos kun ihan paska ajamaan ja kolaroi kokoajan. Kaveri voi olla todella arvokas tiimille kehitystyössä. Kaverilla kuitenkin kokemusta senverran, että varmasti osaa auttaa auton kehittämisessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"Claire was very firm with her decision that she was not ready to let me go. Ultimately, as I have a contract with Williams, I have to respect that decision. I'll be giving everything I've got for Williams for this year and into next." -
@GeorgeRussell63

Russellia taitaa hiukan vituttaa, kun vieläkin pitää Williamsilla hinkata menemään.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mersulla on se ongelma ettei se oikein voi nostaakaan Russellia parempaan asiakastalliin, Aston Martinilla mennään kombolla Vettel/Perez ja Stroll ja McLarenilla on Ricciardo sekä Norris. Molemmat tähtäävät 2022 kärkikahinoihin, eikä niiden intresseissä olisi ollut( olettaen että tilaa olisikin ollut) kasvattaa Mersun superjunnua voittajaksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä ei tiedä kukaan muu kuin Haas, kuinka arvokas Grosjean on tiimille. Helppo se on taas täältä huutaa, että Grosjean ulos kun ihan paska ajamaan ja kolaroi kokoajan. Kaveri voi olla todella arvokas tiimille kehitystyössä. Kaverilla kuitenkin kokemusta senverran, että varmasti osaa auttaa auton kehittämisessä.

Taitaa tuoda myös hyvän rahanipun tallille jos muistikuvat ei ihan väärät ja ei kai lopulta sattumalta 168 kisaa jo urallaan ajanut, ihan pelkästään rahalla pääse joka kausi jatkamaan. Onhan nyt tallinkin vauhti ollut todella vaisua ja ajaa lähinnä williamseja vastaan, jarruongelmia ja muuta ollut.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa tuoda myös hyvän rahanipun tallille jos muistikuvat ei ihan väärät ja ei kai lopulta sattumalta 168 kisaa jo urallaan ajanut, ihan pelkästään rahalla pääse joka kausi jatkamaan. Onhan nyt tallinkin vauhti ollut todella vaisua ja ajaa lähinnä williamseja vastaan, jarruongelmia ja muuta ollut.

Joo se on kyllä totta että ei tuo Haasin auto ole oikein viime aikoina ollut kilpailukykyinen juuri kenenkään kanssa. Sitä en tiedä paljonko Grosjean tuo fyrkkaa talliin, mutta on sitä ainakin pistänyt haisemaan hajottaessaan kalustoa.

Kaipa nuo tallipomot tietävät mitä tekevät ja voihan se tosiaan olla että on kova kehittämään autoa. Ei se kyllä vaan ainakaan tuossa autossa näy, heh.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Claire was very firm with her decision that she was not ready to let me go. Ultimately, as I have a contract with Williams, I have to respect that decision. I'll be giving everything I've got for Williams for this year and into next." -
@GeorgeRussell63

Russellia taitaa hiukan vituttaa, kun vieläkin pitää Williamsilla hinkata menemään.
Mielestäni aika erikoinen kommentti Russelilta. Olen aika varma, että jos paremmassa tallissa olisi ollut paikka tarjolla, niin Russel olisi sinne päästetty.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mersua tuskin haittaa copygate, sehän on tällä kaudella heille eduksi. Racing Point ei ole heille mikään uhka, vaan sekoittaa muiden kilpailijoiden pakkaa napsien Red Bullilta ja Ferrarilta pisteitä. Tämän kauden voimasuhteethan on tylysti Mersu-keskikasti-heittopussit.

Saisihan tästä myös vaikka mitä salaliittoteorioita Mersun ja Racing Pointin salaisesta yhteistyöstä. Isä Stroll käynyt ostamassa vanhat autot pois nettiautosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Musta tuntuu, että Racing Pointia ei rangaista mitenkään, koska on aika varmaa, että ne osat eivät ole 100% samanlaisia mersun kanssa, vaikka kopiointia olisikin tapahtunut. Ihan varmasti siellä on tajuttu tehdä jotain eri tavalla juuri sen vuoksi, että ei tulisi rangaistusta kopioinnista.

Käytännössä ainoa mahdollinen rangaistus olisi niin raju isku koko sarjalle, että siihen ei vain uskalleta lähteä.
 

BaronFIN

Jäsen
Jos kopiointia olisi tapahtunut, niin Williams olisi tässä tavallaan se suurin häviäjä. Mercedeksen koneet, mutta kaiken muun yrittäneet saada itse kasaan ja sitten kaveri tulee ja kopioimalla vie kaiken.

Jos kopiointi olisi tehty valokuvien perusteella ja suunnitelmat ovat ”noin” siihen suuntaan, niin ok. Saman voisi kaikki tehdä ja Racing Point olisi tehnyt sen blueprinteistä alkaen itse sen, mutta jos tekniset kuvat onkin 1:1 Mercedeksen vastaavien kanssa, niin silloin myös tietojen luovuttavan tahon on saatava syytteet niskaan ja sitten olisi kyllä sokka irti.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Eriskummallisinta tässä "gatessa" on se, että FIA:n oma tekniikkaguru Nikolas Tombazis on Racing Pointin pyynnöstä ollut heidän tehtaallaan valvomassa tuota "kopiointiprosessia" ja todennut homman olevan ok. Miksi siis Renaultin protesti menisi tässä vaiheessa läpi, jos auto on jo aiemmin todettu lailliseksi? Mikäli protesti menee läpi ja Racing Pointille tulee sakkoja, niin FIA:n oma uskottavuuskin on siinä samalla vaakalaudalla.

Sekin kiinnitti huomioni, kun normaalisti kaikesta protestoiva Red Bull ei puuttunut tähän asiaan millään tavalla eikä McLarenkaan nähnyt protestointia aiheelliseksi. Varsinkin kun McLaren ja kohta varmaan Red Bullkin kamppailee samoista sijoituksista.

E: Ja nyt selvisi ettei FIA tosiaan tutkinut noita etujarrujen jäähyjä ollenkaan ennen kauden alkua, joita Renault protestoi. Way to go..
 
Viimeksi muokattu:

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Ennen Mercedes 1-2, nyt Mercedes 1-2-3-4.

Huomioitavaa on, että ilman Racing Pointien viime kauden Mersuja olisi ero seuraavaan mukavat 1.3 sekuntia. Älytöntä dominointia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös