Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 276 744
  • 2 260

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Räikkönen on lopettanut kaikella todennäköisyydellä, .

En tosin usko tämän vaikuttavan Vettelin tilanteeseen, FIAtin strategia on nyt Marchionnen kuoltua muuttunut ja pääfokus on Ferrarin pitämisessä huipulla, Vettel voi yhtä hyvin mennä Haasille jos niin epätoivoisesti haluaa ajaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Mistä tällainen, että yleisö on pääsemässä Shotsiin?

Niinkuin ylempänä joku totesikin, niin tosiaan lippujahan sinne voi ostella. Sotshin kisan viralliselta sivulta ja Formuloiden verkkosivuilta saa ainakin ostettua. Myös Kymen Matkat oy:stä voi ostaa reissupaketin Sotshiin formuloita kattelemaan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kieku Van Der Gaarde tms taas huutelee Kimiä pois, kun on niin vanha ja tarvisi lisää nuoria. On siinä hölmö jätkä, Kimi on kuitenkin edelleen tarpeeksi nopea kisavauhdiltaan ja huomattavasti kiinnostavampi hahmo lajille kuin suurin osa muista, mutta kun se ikä - Kimin tallikaveri esimerkiksi kai on lajille kovempi nimi
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitäköhän se johtuu että nämä pahimmat huutelijat on niitä jotka ei siellä kuninkuusluokassa menestynyt.
Ja kaiken lisäksi huutelee miehen perään joka on siellä ajanut menestyksekkäästi kovalla tasolla liki 20 vuotta. Kateus taikka oma keskinkertaisuus, osuko arvaus kohdilleen.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Liekö vaan tarve saada pakolla palstamillimetrejä, klikkaahan ihmiset tuollaisen auki kohuotsikolla. Vaatiikohan sama mies Buffonin, Ronaldon, Chiellinin ja muiden "ikäloppujen" lopettamista, jotta saadaan nuoria tilalle? Olisi aika huonoa bisnestä, ja siihen on syynsä, miksi tämä mies tekee kommentaattorin hommia. Hamilton jossain jo ansiokkaasti totesikin, että gridi vaatii mahdollisimman suuren määrän mestareita.

Toinen myös "asiantuntijan", mikä on terminä koominen, tittelillä toimiva puusilmäinen ja sunnuntaina jo jonkun sokeaksi tituleereema kommentaattori on Oikarinen. Nyt mies pokkana väittää, että Vettel olisi erinomainen ja luotettava valinta Red Bullille ja että tiimimestaruutta ei voi voittaa ajamalla sijoja ynnä muut toisella autolla.

Mitenkäs Vettelillä on historia osoittanut, kun tallikaveri onkin ollut nopeampi tai saanut edes hetkellisesti paremman taktiikan. Aivan, tuttiritarilla on alkanut jäätävä parkuminen. Luotettavuuden osalta putosin jo tuolilta. Eikös tämä mies ole Grosjeanin jälkeen toiseksi eniten viime vuosina kunnostautunut spinnauksissa, kolareissa ja muussa häröilyssä, kun vati on aivan jumissa? Taisipa lempinimen tyhjän radan prinssi omaava herra ottaa viime kaudella ensimmäistä kertaa voiton kauempaa kuin kolmesta kärkiruudusta.

Alonson mestaruuksien ajalta tulee heti mieleen, että Fisichella ajeli juurikin sijoilla ynnä muut varsinkin ensimmäisellä kaudella ja tiimimestaruus irtosi silti. Bottaskaan ei kyennyt top3:n toissa kaudella ja näitä esimerkkejä on muitakin. Albon on useammassa paikassa niitattu surkeaksi yhden huonon kisan perusteella. Marko tekee nopeita liikkeitä, mutta jaksan ainakin tovin uskoa, että thaimaalainen pysyy hyvin mukana kärjen tuntumassa ja tuo riittävästi pisteitä. Ei tuolla autolla taideta Mercedestä muutenkaan haastaa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Maranellossa siis mitä ilmeisemmin Binotton lähtölaskenta on alkanut nyt kahden ajetun kisan jälkeen. Unkarin GP:stä odotetaan vedenjakajaa Ferrarin loppukaudelle, joten Harry Potterilla on aikamoiset paineet niskassaan tällä hetkellä kun lähestytään GP-viikonloppua.

Autosportin mukaan Vettel on saanut Aston Martinilta sopimustarjouksen, ja joidenkin mukaan nimetkin olisi jo paperissa. Poika-Strollin paikka Aston Martinilla on ymmärrettävästi sementoitu pidemmäksi aikaa, mutta Perezin sopimuksessa on lähteiden mukaan ulosostopykälä, joka mahdollistaisi Vettelin tuomisen talliin. Ilmeisesti isä-Strollin mielestä Vettel on parempi valinta Aston Martinin brändille sekä auton kehitykselle, joten loputtomasta rahapussista ei kovin paljon kirpaise pistää Perezin tilille purkurahoja.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Alonson mestaruuksien ajalta tulee heti mieleen, että Fisichella ajeli juurikin sijoilla ynnä muut varsinkin ensimmäisellä kaudella ja tiimimestaruus irtosi silti.
Ekalla kaudella Rellulla ei muita haastajia ollutkaan, kuin Mclaren. Räikkönen toki ajoi hyvin, mutta Montoya oli kuin varjo entisestään ja parissa kisassa Mäcillä olikin Pedro De La Rosa ja Alex Wurz. Lopultahan Montoya saikin 2006 kesken kauden fudut.

Fisico aloitti ihan hyvin, otti Melbournessa voiton, sen jälkeiset kolme keskeytystä kyllä antoivat niin kylmän suihkun kaverille, ettei siitä toipunut. Toki Alonsolle ei niitä moottorivikojakaan sattunut, kaikki tuli aina kaverille.
2006 Fisico olikin jo sentään loppukaudestakin kuskin näköinen. Muistelisin tosin kuulleeni jälkikäteen, että auto ei sopinut hänen ajotyylilleen yhtään. Toki tuo on aikalailla ilmi tullut myöhemminkin, käytännössä aina kun Alonso on auton kehityksestä vastannut, on tallikaveri tästä kärsinyt ja jäänyt kauas Alonsosta...
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Fisico aloitti ihan hyvin, otti Melbournessa voiton, sen jälkeiset kolme keskeytystä kyllä antoivat niin kylmän suihkun kaverille, ettei siitä toipunut. Toki Alonsolle ei niitä moottorivikojakaan sattunut, kaikki tuli aina kaverille.
2006 Fisico olikin jo sentään loppukaudestakin kuskin näköinen. Muistelisin tosin kuulleeni jälkikäteen, että auto ei sopinut hänen ajotyylilleen yhtään. Toki tuo on aikalailla ilmi tullut myöhemminkin, käytännössä aina kun Alonso on auton kehityksestä vastannut, on tallikaveri tästä kärsinyt ja jäänyt kauas Alonsosta...

Ei tässä toki ollut tarkoitus Fisicoa dissata, kyseessä on oma suosikkikuski kautta aikain. Jommalla kummalla kaudella hänellä oli myös käsittämättömiä ongelmia päästä varikolta liikkeelle ja pari-kolme kertaa sammutti auton sinne ja aikaa paloi tuhottomasti. Kun vielä tuntee Alonson tavan politikoida niin Fisicokin sai taatusti siitä osansa ja suoritukset näytti huonommilta mitä olisi voinut, Fernandon poikkeavan autonkehitysmallin ohella. Trullin kanssa ongelma kävi niin suureksi, että mies piti savustaa vallan ulos Renaultilta kesken kauden. No, tämä offtopicista, mutta kakkoskuskille sijat 3-6 on pääsääntöisesti ihan päteviä, toisin kuin kommentaattori, insinööri Oikarinen selittää.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Albonin kohtuullisen nopea dumaaminen ihmetyttää. Jos Hämis ei olisi vastoin sääntöjä teilannut ulos radalta ensimmäisessä kisassa, niin plakkarissa olisi toinen tai ensimmäinen sija. Lisäksi mies väläyttelee ajoittain todella hyviä ohituksia ja on ottanut pääasiassa niitä sijoituksia mitä pitääkin, eli 4-6. Kaikkiin mokauksiin tartutaan sitten kiinni helvetin nopeasti ja läpimätä Oikarinen huutaa miestä vaihtoon. Verstappenilta katsotaan taas kaikki läpi sormien, vaikka viime kaudella vieläkin otti monta turhaa kolaria.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Albonin kohtuullisen nopea dumaaminen ihmetyttää. Jos Hämis ei olisi vastoin sääntöjä teilannut ulos radalta ensimmäisessä kisassa, niin plakkarissa olisi toinen tai ensimmäinen sija. Lisäksi mies väläyttelee ajoittain todella hyviä ohituksia ja on ottanut pääasiassa niitä sijoituksia mitä pitääkin, eli 4-6. Kaikkiin mokauksiin tartutaan sitten kiinni helvetin nopeasti ja läpimätä Oikarinen huutaa miestä vaihtoon. Verstappenilta katsotaan taas kaikki läpi sormien, vaikka viime kaudella vieläkin otti monta turhaa kolaria.
Tämä on ihan totta. Verstappen on niin perkuleen kova vertailukohde, että siinä rinnalla näyttää lähes kuka tahansa heikolta. Albon on kuitenkin ollut selvästi parempi kuin Gasly oli viime kaudella.

Viime kauden viiden ensimmäisen kisan sijoitukset Red Bull-kuskien välillä:
Verstappen: 3, 4, 4, 4, 3
Gasly: 11, 8, 6, kesk, 6

Albonin ensimmäinen kisa tällä kaudella meni lopussa pieleen, kun törmäsi Hamiltonin kanssa, mutta ilman sitä olisi sijoitus ollut varmasti neljän joukossa. Toisesta kisasta tulikin se neljäs sija heti Verstappenin jälkeen.

Albon vaikuttaa tällä hetkellä oivalliselta kakkoskuskilta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Albon on ainakin Gaslya paremmin onnistunut tuomaan auton maaliin ilman omia säheltämisiä. Se on tällä hetkellä varmasti Red Bullille prioriteetti numero 1, kun mietitään valmistajien pisteitä. Ja eiköhän Red Bull tuolta aika kivuttomasti pysty nousemaan valmistajien pisteissä toiseksi, kun Ferrarista ei ole mihinkään.

Verstappen on toki sitten molempia pyyhkinyt aika-ajoissa noin 100-0. Varmaan tekisi ihan hyvää, että olisi tallin sisälläkin joku potkimassa perseelle vauhdillisesti.

Verstappenilta katsotaan taas kaikki läpi sormien, vaikka viime kaudella vieläkin otti monta turhaa kolaria.
Joo, yksi omaan piikkiin mennyt kolari kun Spassa kolasi Kimin startissa. Oliko muita? Ainakin Vettel kolasi tuon Silverstonessa ja Suzukassa Leclerc työnsi ulos radalta startissa.
 
Viimeksi muokattu:

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Sijoitusten puolestahan Albon on kyllä kelpo kakkoskuski, mutta kisavauhdillisesti kun mies jää jo tallikaverille sen puoli minuuttia kisassa, niin mitään apuahan hänestä ei ole taistelussa Mersuja vastaan. Red Bullin onni siis siinä mielessä on se, että Maranellossa on vedetty aivan vihkoon auton suunnittelun kanssa, jolloin ei tarvitse keskittyä pelaamaan heitä vastaan. Albon tekee parempaa tulosta kuin Gasly teki viime kaudella, toki, mutta on silti todella kaukana siitä tasosta millä esimerkiksi Ricciardo veti punaista härkää taisteluun Ferrareita ja Mersuja vastaan Maxin kanssa. Vähän kun thaikku saisi jostain puristettua sitä kisavauhtia lisää niin Red Bull pääsisi pelaamaan taktiikkapeliä Mersua vastaan, saataisiin todella mielenkiintoinen vääntö näiden kahden tallin välille.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ekalla kaudella Rellulla ei muita haastajia ollutkaan, kuin Mclaren. Räikkönen toki ajoi hyvin, mutta Montoya oli kuin varjo entisestään ja parissa kisassa Mäcillä olikin Pedro De La Rosa ja Alex Wurz.

Tuo johtui siitä että Montoya loukkasi olkapäänsä Malesian jälkeen. Tuolla kaudella 2005 Montoya kärsi alkukaudesta myös katastrofaalista epäonnesta, mutta on kohtuutonta sanoa että mies olisi vauhdillisesti ollut "varjo entisestään". 2006 oli Montylle, kuten koko McLarenille heikompi ja ilmeisesti mies kyllästyi F1:een kun jo kesällä teki sopparin Nascariin.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Meksikossa taisi olla kunnon Max-show päällä, kuin milloin missäkin otti osumaa muiden kanssa. Kärkikolmikon kommentit olivat aika kuvaavia:
Rapatessa roiskuu. Hamiltonin kommentteja nyt kukaan ei voi ottaa tosissaan, koska on yleensä ensimmäisenä kitisemässä, jos joku laittaa tämän tiukille radalla. Bottaskin nukkui tuossa Meksikon ohitustilanteessa aika pahasti ja syyllinenkin tietenkin löytyi helposti, vaikka itse aiheutti Maxille rengasrikon samassa tilanteessa. Samanlaisia divebombeja nähtiin Itävallassa viime viikonloppuna muiltakin kuskeilta. Onko se reilua kilvanajoa? Ei ehkä niinkään.

Löytyyhän toki tuolta aiemmilta vuosilta Maxin tohelointeja urakalla, mutta viime kaudella tuntui jo, että on kasvanut kuljettajana huomattavasti. Minkäs toisaalta teet, kun olet maineesi vanki. Eipä jostain Grosjeanistakaan tulla muistamaan kuin kolaroinnit seinään turva-auton takana Bakussa, vaikka ajeli Lotus-aikoina säännöllisesti podiumille.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Hauska miten täällä kuvaillaan Oikarista ”läpimädäksi” sekä ”puusilmäksi”. Kaveri ollut Formula 1-talleissa noin kymmenen vuotta töissä inssinä. En usko, että kukaan talli palkkaisi ”läpimätää” tai ”puusilmää” inssiä. Jumalauta, kaveri on vastannut pari vuotta koko Ferrarin testaustoiminnasta. Ymmärtäähän sen toisaalta, että jatkiksen kivenkovat kirjoittajat tietävät asiat paremmin kuin hän.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hauska miten täällä kuvaillaan Oikarista ”läpimädäksi” sekä ”puusilmäksi”. Kaveri ollut Formula 1-talleissa noin kymmenen vuotta töissä inssinä. En usko, että kukaan talli palkkaisi ”läpimätää” tai ”puusilmää” inssiä. Jumalauta, kaveri on vastannut pari vuotta koko Ferrarin testaustoiminnasta. Ymmärtäähän sen toisaalta, että jatkiksen kivenkovat kirjoittajat tietävät asiat paremmin kuin hän.
Tämähän on se perustelu, jolla Timo Jutila, Jari Litmanen tai Esa Tikkanen on palkattu TV-töihin. "On se joskus voittanut jotain, eiköhän se siis osaa kommentaattorin hommat." Meni pahasti ohisektoriin.

Asiaan: Mielestäni Oikarinen on tuon tiimin paras osa. Välillä hänellekin tulee aika räikeitä virheitä, mutta kenellepä ei tulisi? Kellään muulla Suomessa ei kuitenkaan ole hänen kaltaistaan tietämystä autojen tekniikasta, joten vähän saa kisatilanteiden kanssa hakeakin. Niitä varten tiimissä on kuskeja.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hauska miten täällä kuvaillaan Oikarista ”läpimädäksi” sekä ”puusilmäksi”. Kaveri ollut Formula 1-talleissa noin kymmenen vuotta töissä inssinä. En usko, että kukaan talli palkkaisi ”läpimätää” tai ”puusilmää” inssiä. Jumalauta, kaveri on vastannut pari vuotta koko Ferrarin testaustoiminnasta. Ymmärtäähän sen toisaalta, että jatkiksen kivenkovat kirjoittajat tietävät asiat paremmin kuin hän.

Ei kait hänen teknistä osaamista kukaan ole kyseenalaistanut. Mitä tulee kisatapahtumiin ja muuhun vastaavaan niin kohtuullisen pihalla ukkeli tuntuu olevan turhan usein, liekö Juuselan läsnäolo tekee tämän. Keskittyisi siihen mitä osaa ja jättäisi nämä puupäiset arvionsa, kuten nyt Vettelistä ja Albonista, tekemättä. Saaren aikana taisi olla vähän paremmin kärryillä kisan tapahtumista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuossa on minusta ihan totuuttakin että ei Albon kuitenkaan ole niin hyvä ollut mitä vaadittaisiin, mutta esim kesken kauden aikaiset potkut on melkoista turhaa pohdintaa.

Enemmän minua on viimeaikoina nuo Juuselan selostamiset alkanut häiritä, kerrankin kun radalla nähty taisteluja niin vaan negatiiviseen sävyyn noita selostanut ja toivonut ettei taistelua tulisi varsinkaan tallikaverien kanssa. Tunnetta peliin ja hehkutusta kehiin kun kerrankin jotain tapahtuu. Olenko hieman leipiintymistä havaitsevani tuosta selostamisesta. Saaren jälkeen oli jotenkin pirteä tapaus mutta nyt tuntuu että vähän se polte kadoksissa myös Juuselalla. Onko sitten f1 selostaminen niin haastavaa varsinkin jos ei ole paikanpäällä kun muutama kisa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, tuskin kukaan Oikarisen saavutuksia voi kyseenalaistaa, mutta ei se automaattisesti siirry laadukkaaksi kommentoinniksi. Juuselan kanssa muodostavat kunnon Nuija ja tosinuija -kaksikon, joka häiritsee pirusti seuraamista. Itse kun ei täysin ole kärryillä aina kisan sisäisistä voimasuhteista, niin olisi miellyttävää jos selostajat eivät antaisi satavarmoja tuomioita (tyyliin "Verstappen tulee varmasti kohta Bottaksen ohi, renkaat eivät kestä"), jotka kuitenkin hämmentävän usein jäävät toteutumatta.

Siitä on Oikariselle annettava pieni plussa, että ne aivan jäätävän idioottimaiset kommentit Juuselalta korjaa heti joten kuten.
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oikarinen on todella hyvä kommentaattori, joka omasta mielestä tuo lisäarvoa lähetyksiin teknisellä tietämyksellään. Vilanderin puuttuminen lähetyksistä on tosin iso sitten taas kun puhe kääntyy ajamiseen, liekö mies tulossa enää kommentoimaan? En muista mitä Oikarinen kommentoi Vettelistä, mutta Albonin kohdalla mies on oikeassa siinä, että Redbull tarvitsee paremman 2.kuskin kuin Albon.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Albonista kannattaa huomioida myös se, että ekassa kisassa mies ei olisi ollut missään ilman turva-autoja. Ne olivat ainoa syy, että pääsi lopussa haastamaan Mersuja uusilla pehmeillä kumeilla kun Mersut olivat ajaneet suurimman osan kisoista lopussa käyttämillään kovilla renkailla.

Albon vaikuttaa vain siltä, että ei riitä. Ei se ole häpeä Verstappenia vastaan, mutta Red Bull ei kauaa tuota katsele. Itse veikkaan, että viimeistään syyskuun alussa on uusi kuski kehissä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän sen Albonin pitäisi tehdä paremmin? No tietty kepittää tallikaveri, mutta olisiko Max sitten heti liian hidas ja menetetty lupaus? Albonin 4 viimeistä kisaa:
Brasilia 2019: 14. ja menetetty podium Hamiltonin takia. Max voitti.
Abu Dhabi 2019: 6. menetti yhden sijan Bottaksen nousun myötä. Max 2.
Itävalta 2020 13. ja viimeisenä maaliin. Olisi tuonut vähintään podiumin ja ehkä jopa voiton ilman Hamiltonin tötöilyä jälleen. Max olisi todennäköisesti ollut kyllä edellä maalissa ellei olisi keskeyttänyt.
Itävalta 2 2020 4. heti tallikaverin jälkeen.

No tietty jos aika-ajot saisi natsaamaan paremmin niin saattaisi saada normaaleissa kisoissa vähän parempia sijoja, mutta ei millään asiaa haastamaan Mersuja jotka ovat niin selkeästi nopeampia jopa radalla jonka piti olla Red Bullin rata.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Albonin kohdalla Red Bull vähän maksaa vanhoista virheistään. Silloin kuusi vuotta sitten, kun Verstappenin sopimus tehtiin, Vergne lensi ulos ja Kvyat jouduttiin nostamaan liian aikaisin Red Bullille. Maxin lunastettua odotukset RB säikähti, että kaveri karkaa Ferrarille tai Mersulle ja nosti miehen vauhdilla emotalliin. Ratkaisu oli tietysti jälkeenpäin täysin oikea, mutta tuhosi Kvyatin uran, eli Verstappenin tieltä tavallaan uhrattiin kaksi kuskia. Sainz ja Vettel toki lähtivät omasta tahdostaan pois, sille RB ei oikein mitään voinut. Sainzistahan se yritti pitää kiinni.

Albonin korvaaminen ei mielestäni ole vaihtoehto, koska kuka tulisi tilalle? Gasly? Hah. Kvyat? Juu eiköhän se kortti ole katsottu. Red Bullin pitäisi vähän joustaa akatemia-ajatuksesta ja ottaa sinne joku ulkoa. Perez vaikka jos Vettel meinaa kaverista tehdä työttömän.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Albonista kannattaa huomioida myös se, että ekassa kisassa mies ei olisi ollut missään ilman turva-autoja. Ne olivat ainoa syy, että pääsi lopussa haastamaan Mersuja uusilla pehmeillä kumeilla kun Mersut olivat ajaneet suurimman osan kisoista lopussa käyttämillään kovilla renkailla.

Albon vaikuttaa vain siltä, että ei riitä. Ei se ole häpeä Verstappenia vastaan, mutta Red Bull ei kauaa tuota katsele. Itse veikkaan, että viimeistään syyskuun alussa on uusi kuski kehissä.
Eikä edellisessä kisassa ollut kaukana hävitä Perezille. Eli käytännössä meinasi hävitä "heikomman" tallin autolle. Ja tuo turva-auto + tuoreet renkaat on hyvä muistaa kauden ekasta kisasta. Ja pelkkiä sijoituksia tai yksittäisiä kisoja on mielestäni turha katsoa. Viime kausi on toki huono vertailukohta kun Gaslyn kanssa ajoivat "yhdessä", mutta uskallan väittää että Ricciardon ollessa kakkoskuskina, olisi Red Bull tullut toiseksi valmistajien sarjassa. Tällä kaudella vaikuttaa siltä että Max varmistaa valmistajien kakkospaikan, kunhan toinen kuljettaja tuo edes muutamia pinnoja. Niin tasaiselta tuo näyttää heti kolmen kärjen (eli Mersut ja Max) takana.

En näe että Albon pystyisi Maxia haastamaan, eikä välttämättä tarvitse, mutta jos pystyisi edes haastamaan radalla ajamalla (ilman turva-autoa) edes toisen Mersun, niin voitaisiin nähdä erilaisia taktiikoita ja nähtäisiin jopa tiimien välisiä taisteluita. Eikä kaksi autoa yhtä vastaan. Nytkin Mersun oli helppo pitää Bottasta hieman kauemmin radalla, jos turva-auto toteutuisi ja pelata sitten se ei-turva-autoa Hamiltonin kanssa. Ja nytkin toteutuneessa tilanteessa Hamiltonilla oli hyvä karkumatka ja Bottas saatiin tuoreilla renkailla haastamaan (ja voittamaan) Verstappen. Tätä varmaan tullaan näkemään loppukaudellakin jos Albon jää Maxista tuolla tavalla. Eli Mersu saa valittua taktiikat siten että todennäköisesti Mersut ovat kärjessä ja yllättävän tilanteen tapahtuessa, sitten sijoilla 1 ja 3. Toki aina tulee erittäin yllättäviä tapahtumia, mutta pääsääntöisesti Mersun pitäisi pystyä taktikoimaan helposti.

Joku Vettel olisi hyvä vaihtoehto Red Bullille ensi kaudeksi ja jos se huhu toteutuu, että Vettel syrjäyttää Perezin, niin Perez on myös loistava vaihtoehto. Siinä olisi sitten mielestäni lähtökohtaisesti toisiksi kovin kaksikko (Hamilton-Bottas ykkösenä tietysti). Alonso ja Ricciardo (sekä Vettel jos huhu toteutuu) myöskin hyviä, mutta tallikaverit ei sitten ihan niin kovia. Ainakaan tämän hetken näkemysteni mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös