Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 277 821
  • 2 260
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kaksi kohtaa Abu Dhabin radan suunnittelussa korostaa sen huonoutta. Ensinnäkin neulansilmä ennen pitkää suoraa, ja siinä katsojat on haluttu tuoda mahdollisimman lähelle rataa. Ja kun paikassa ei ole juurikaan turva-aluetta, niin sitä ennen piti rakentaa shikaani.

Toisekseen oli ilmeisesti pakkomielle rakentaa rata kulkemaan hotellin ali. Ja kun satama-alue on sellainen kuin on niin rata vaatii syheröisen osuuden juuri siihen.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
On tavallaan surullista, että F1 on myynyt sielunsa öljyrahoille, kun loppuhuipennus on lukittu hajuttomalle ja mauttomalle Abu Dhabille. Valoja ja värejä kyllä riittää, mutta harvinaisen tylsä rataprofiili. Muutenkin yllätysmomentin mahdollisuus radalla täysin 0. Kuinka monta kertaa vuodesta 2014 eteenpäin on ollut edes lähellä, että jokin muu auto kun Mersu olisi voinut voittaa? (Ei lasketa 2016 Hamilton hidastelua, kun päästi muut lähelle)

Muutenkin hauska nähdä, kuinka paljon kalabaliikkia eri tallit luovat muokatun kauden ratavalinnoista. Tietyt rataprofiilit sopivat tietyille autoille ja kuskeille eli näillä voi typistetyllä kaudella olla vielä suurempi merkitys kokonaiskuvassa, jos tulee tuplakisoja samalla radalla. Tuskin Hamilton pahakseen pistää, jos pääsee kahdesti dominoimaan Silverstonea - hallinnut täysin viimeistä neljää vuotta siellä. (pl. 2018 kolari, mutta olisi varmasti voittanut ilman tätä) Tai Verstappen heti alkuun kahdesti Itävaltaan, mikä tuntuu sopivan Bullin rungolle mainiosti.
 

Hawks91

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Chicago Blackhawks
Jos Itävallassa päästäisiin aloittamaan kausi ja ajettaisiin kaksi kisaa perättäisinä viikonloppuina, voisi se olla Red Bullin paikka hyökätä. Auto ainakin viime vuosina sopinut loistavasti, kun taas Mersulla ollut vaikeampaa. Kyllähän tälläinen typistetty kausi toisi heti lisää mielenkiintoa, kun kisoja ajetaan todella tiiviiseen tahtiin ja kuskitkin pystyvät ehkä hyökkäämään eri tavalla, jos ajetaan vähemmän kisoja.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Tuo ajatus käänteiseen suuntaan ajamisesta on kyllä mainio, toivottavasti toteutuu edes jollain radalla. Aloin leikitellä ajatuksella enemmänkin ja miettikää nyt miten koomisia tilanteita saisi esim. käänteisessä Monacossa! Startista heti ahtaistakin ahtaimpaan Anthony Noghes -mutkaan, varma romurallin paikka. Beau Rivagea alamäkeen ja mutkassa seinään. Satama-alueelta se tunnelin viereinen shikaani pois, niin pääsisi täyttä vauhtia tunneliin. Ai että, tulisi Mertarannan sanoin niitä kuuluisia vaaranpaikkoja.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ajaisivat nyt edes sen yli 10 kisaa, niin saisimme yhden suomalaisen tilastojen kärkeen.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers

Tässä kalenterissa pisin tauko 2 viikkoa, joten haipakkaa pitäisi talleilla. Kaltaiseni F1-fanaatikolle tietysti mukava juttu, että aika non-stop ajetaan, jos kausi tosiaan päästään starttaamaan heinäkuun alussa. Harmi tietysti, että Spa ja Monza jäisivät näillä näkymin ajamatta.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu

Tässä kalenterissa pisin tauko 2 viikkoa, joten haipakkaa pitäisi talleilla. Kaltaiseni F1-fanaatikolle tietysti mukava juttu, että aika non-stop ajetaan, jos kausi tosiaan päästään starttaamaan heinäkuun alussa. Harmi tietysti, että Spa ja Monza jäisivät näillä näkymin ajamatta.
Eisaatana mikä farssi. Montreal ja Monaco näyttää puuttuvan myös kalenterista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eisaatana mikä farssi. Montreal ja Monaco näyttää puuttuvan myös kalenterista.
Monacon puuttuminen nyt toki oli selvää jo ajat sitten. Sama taisi olla Montrealin kanssa myös, muistaakseni siitäkin puhuttiin heti kun se peruttiin että kisaa ei ajeta tällä kaudella ollenkaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monacon puuttuminen nyt toki oli selvää jo ajat sitten. Sama taisi olla Montrealin kanssa myös, muistaakseni siitäkin puhuttiin heti kun se peruttiin että kisaa ei ajeta tällä kaudella ollenkaan.

Katuradoilla luonnollisesti todella vaikea saada lupa-asioita hoidettua kun pitää sulkea melkein koko kaupunki rataa varten. Saa nyt nähdä lopulta moniko näissä kisoista kalenterissa toteutuu, oma veikkaus että vaikka siellä ei nyt ole pitkiä taukoja niin sieltä voi yksitellen tippua kisoja. Sitten se vielä että monessako kisoista näissä lasketaan sen varaan että yleisöä olisi paikalla, se ei välttämättä toteudu vielä moneen kuukauteen.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Katuradoilla luonnollisesti todella vaikea saada lupa-asioita hoidettua kun pitää sulkea melkein koko kaupunki rataa varten. Saa nyt nähdä lopulta moniko näissä kisoista kalenterissa toteutuu, oma veikkaus että vaikka siellä ei nyt ole pitkiä taukoja niin sieltä voi yksitellen tippua kisoja. Sitten se vielä että monessako kisoista näissä lasketaan sen varaan että yleisöä olisi paikalla, se ei välttämättä toteudu vielä moneen kuukauteen.
Tavallaan se olisi korona-aikana melko helppoa. Muutenkin kaikki karanteenissa ja kukaan ei liiku missään. Esim. Monacossa voisi katsoa kisaa normaalisti parvekkeelta jne.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Montrealin kisa sinänsä helpompi vs. normaalit katuradat, sillä rata sijaitsee käytännössä omalla saarellaan. Tällöin ei tarvitse koko kaupungin liikennejärjestelyjä pohtia pohtia sen enempää.

Isompi ongelma taitaa olla optimaalisen sääikkunan löytäminen. Talvi on ilmeisesti rankka ja alkaa suhteellisen aikaisessa vaiheessa Montrealissa. Euroopan kisat on pakko painottaa loppukesään-alkusyksyyn, joten siksi mahdollisia viikonloppuja ei ole kovin montaa.


"The issue in Montreal is that the winter sets in early and is harsh. So anything beyond the first weekend in October, when the race was held when it first came on to the calendar in 1978, would be too big a risk weather-wise."
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Montreal ei ole näin hybridien aikakaudella mikään menetys. Viime vuonnakin, puhumattakaan 2018 kisasta, kilpailu oli erittäin tylsä Vettelin virhettä ja parc fermen sekoilua lukuun ottamatta. Näin ei saisi olla radalla, jossa on huimat kolme DRS-aluetta ja joka aikanaan kuului kalenterin parhaimpiin.

Koronaviruksen se siis vaati, että Monacoa ei ajeta. Vihdoinkin! Yhtä paska, jopa paskempikin, rata se on kuin Yas Marina, Paul Ricard tai Sotshi, mutta Monaco ratsastaa raharikkaillaan ja pitkällä historiallaan. Jos noita ei olisi, Monaco olisi lentänyt jo aikoja sitten helvettiin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eisaatana mikä farssi. Montreal ja Monaco näyttää puuttuvan myös kalenterista.

Monaco saisi puuttua jokaisesta kalenterista tästä lähtien. Sellainen ulostekiekura koko rata, ettei pahempaa oo nähty. Livenä tietty eri juttu, oon ollut, mutta telkkarista pelkkää paskaa.

Se mikä tossa kalenterissa eniten häiritsee on Unkarin kisa. Hungaroring on todellinen hungaboring, ja nyt sitä pitäisi katsella kahtena peräkkäisenä viikonloppuna. Varmaan Orban on antanut hyvät voitelurahat kansalta varastamillaan rahoilla, muuten ratkaisua on vaikea ymmärtää.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura

Tässä kalenterissa pisin tauko 2 viikkoa, joten haipakkaa pitäisi talleilla. Kaltaiseni F1-fanaatikolle tietysti mukava juttu, että aika non-stop ajetaan, jos kausi tosiaan päästään starttaamaan heinäkuun alussa. Harmi tietysti, että Spa ja Monza jäisivät näillä näkymin ajamatta.

Listalla ei ole ollenkaan Hollantia? Ei siis nähdä Zandvoorttia vielä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Monaco saisi puuttua jokaisesta kalenterista tästä lähtien. Sellainen ulostekiekura koko rata, ettei pahempaa oo nähty. Livenä tietty eri juttu, oon ollut, mutta telkkarista pelkkää paskaa.
No onhan se kisa melko tylsää perässä ajelua. Mutta aika-ajot on taas mielenkiintoiset, kun ajetaan ihan limitillä kapeessa kaukalossa. Muutenkin Monacossa huokuu tietty tarunhohtoisuus ja omissa papereissa aika monta rataa tippuis ennen Monacon gp:tä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No onhan se kisa melko tylsää perässä ajelua. Mutta aika-ajot on taas mielenkiintoiset, kun ajetaan ihan limitillä kapeessa kaukalossa. Muutenkin Monacossa huokuu tietty tarunhohtoisuus ja omissa papereissa aika monta rataa tippuis ennen Monacon gp:tä.

Mä ajattelin kans ennen näin, mutten enää. Vaikka on kuinka perinteikäs rata, niin se ei vaan sovellu mitenkään nykyautoille. Vaikka perässä voisi ajaa, ovat autot niin leveitä, ettei ohittaa voi ja se on kilpa-autoilussa aika hiton huono juttu. Aika-ajojen viimeisten 10 minuutin takia ei viitsi uhrata koko kisaviikonloppua kakkendaalin katsomiseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No onhan se kisa melko tylsää perässä ajelua. Mutta aika-ajot on taas mielenkiintoiset, kun ajetaan ihan limitillä kapeessa kaukalossa. Muutenkin Monacossa huokuu tietty tarunhohtoisuus ja omissa papereissa aika monta rataa tippuis ennen Monacon gp:tä.
Pitkään ajattelin itsekin näin, mutta vaikka rata on kuinka perinteikäs ja suorastaan klassikko, niin kisat ovat aivan käsittämättömän tylsiä. Aika-ajo on toki mielenkiintoinen, mutta se ei saisi olla kisaviikonlopun huipentuma.

Viime vuosina olen huomannut, että käsittelen mielessäni Monacon viikonloppuja lähes samalla tapaa, kuin niitä viikonloppuja jolloin ei kisata ollenkaan. Kiinnostus on niin pohjalukemissa.

Minun papereissani Monaco lähtisi ensimmäisenä pois kalenterista. Hollannin Zandvoort saattaisi lähteä ennen Monacoa, mutta en lähde sitä tuomitsemaan näkemättä yhtäkään kisaa siellä nykyautoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä ajattelin kans ennen näin, mutten enää. Vaikka on kuinka perinteikäs rata, niin se ei vaan sovellu mitenkään nykyautoille. Vaikka perässä voisi ajaa, ovat autot niin leveitä, ettei ohittaa voi ja se on kilpa-autoilussa aika hiton huono juttu.

"Kauneimpien autojen aikakaudella (päättyen 2008) esimerkiksi Renaultin R28 oli 4,8m pitkä ja 1,8m leveä. Suuri sääntöuudistus tuli seuraavalle kaudelle, mutta mitat pysyi R29:ssä samana. Puolestaan viime vuoden R.S.19 onkin jo 5,48m ja 2,0m. Vielä kun lyödään rinnalle ensimmäisten näkemieni autojen pituus 4 ,28m niin ollaan aika erilaisessa tilanteessa. Tässä oli sitten leveyttä peräti 2,12m. Monacossa varsinkin näkyy kokoluokan muutokset. "

Tähän lainasin itseäni toisesta keskustelusta, autojen leveys ei taida olla suurin ongelma, kun 80-luvun lopussa olivat leveämpiä. Pituus on nyt suurin vika ja nämä kammottavat nykyajan rumilukset pitäisi lyhentää metrillä. Niiden takaosahan on pelkkää pohjalevyä muutenkin. Ainakin mallikuvat uuden polven autoista näyttäisi olevan taas muutos lyhyempään malliin, toivotaan sitä.

Itse pidän Monacosta, koska se poikkeaaa kaikista muista radoista. Pitäähän kerran kaudessa olla glamouria, se kuuluu tähän lajiin. Kisat on pääosin tylsiä, kun ei tarvitse edes ajaa täysillä, liian harvoin sataa. FIAn youtubessa on parit sadeklassikot oikeiden autojen ajalta nähtävissä Monacosta ja eihän tuosta meininki parane. Joutavia ratoja on mm. Venäjä, Unkari, Ranska, Espanja, Itävalta, Abu Dhabi... ja suurin osa on tietysti rahan voimalla listalla. Minkäs teet. Tällä hetkellä jo missä tahansa ajettu F1-kisa alkaisi kelvata.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sinällään Monacolla on paikkansa kalenterissa, koska sillä on täysin poikkeuksellinen luonne verrattuna mihinkään muuhun rataan. Hermann Tilke tekee työtään FIA:n tarkassa valvonnassa, ja on siksi hieman turhaan fanien hampaissa, mutta hänen ratansa toistavat liikaa itseään.

Yas Marina, Sotshi, Paul Ricard, Barcelona ja Hungaroring joutaisivat pois, siten saataisiin kilpailujen määräkin vähän pienemmäksi. Ennenkin riitti 17-18 kisaa, eikä määrä saa korvata laatua. Vastaavasti Hockenheim takaisin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinällään Monacolla on paikkansa kalenterissa, koska sillä on täysin poikkeuksellinen luonne verrattuna mihinkään muuhun rataan. Hermann Tilke tekee työtään FIA:n tarkassa valvonnassa, ja on siksi hieman turhaan fanien hampaissa, mutta hänen ratansa toistavat liikaa itseään.

Yas Marina, Sotshi, Paul Ricard, Barcelona ja Hungaroring joutaisivat pois, siten saataisiin kilpailujen määräkin vähän pienemmäksi. Ennenkin riitti 17-18 kisaa, eikä määrä saa korvata laatua. Vastaavasti Hockenheim takaisin.
Ei yhdelläkään radalla saa olla sen takia paikkaa kalenterissa, että on poikkeuksellinen muihin nähden, jos tämä poikkeuksellisuus tekee kisoista huomattavan tylsiä ja epäviihdyttäviä. Aikanaan autot olivat sellaisia, että Monacossa oli oikeasti vaikea pysyä irti seinistä ja radan ajaminen oli kuskeille oikeasti vaikeaa. Nykyautot kulkevat tuossa niin siististi ja helposti, ettei radasta saa viihdettä juuri nimeksikään.

Muista mainitsemistasi radoista samaa mieltä, mutta Sotshista en. Mielestäni se on ratana myös mukavan erilainen, mutta samalla viihdyttävä. Siellä voi oikeasti ohittaa.

Toisaalta ihan turha edes haaveilla kisojen vähentämisellä, kun sarjan talous on ollut kovilla jo ennen koronaa. Jokainen kisa tuottaa niin merkittävästi rahaa, että niitä pyritään saamaan mahdollisimman paljon. Muistelisin sarjan omistajien puhuneen, että tavoitteena olisi 24-25 kisaa vuodessa.

Lopulta näin katsojan näkökulmasta iso määrä kisoja on kuitenkin mukava asia, vaikka kaikki eivät täysin priimaa olisikaan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kyllä itsekin pidän Monacosta juuri sen ainutlaatuisuuden takia. En halua että kalenteri on täynnä samanlaisia ratoja millään tavalla. Sillä kuitenkin on aina potentiaali saada autojen (ja osin myös kuskien) erilaisia ominaisuuksia esiin.

Monacossa kyllä jännittää aina se, pysyvätkö kaikki kuskit kaiteiden välissä koko kisan, ja turva-auton mahdollisuus on olemassa koko ajan paljon enemmän kuin esimerkiksi Abu Dhabissa tai Sotshissa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole itsekään tuon Monacon kisan fani. Tylsiä kisoja lähes järjestään, eikä sijoitukset juuri muutu. Hyvänä esimerkkinä vuoden 2018 kisa, jossa letkaa veti ja kisan voitti Daniel Ricciardo pahasti alitehoisella Red Bullillaan (auto oli siis rikki). Siltikään kukaan ei päässyt Danielin ohi, vaikka mies veti letkaa takanaan ja taisi melkein pari sekuntia kierroksella ajaa hitaammin kuin muut. Eli pois vaan kalenterista Monaco, vaikka kuinka olisi perinteikäs kisa, niin mitään siellä ei tapahdu.

Monacon lisäksi tulilinjalla olisivat Unkari, jossa ilmeisesti kaksi kisaa tänä vuonna, kamalaa, kamalaa. Barcelonan gp taisi kalenterista jo poistuakkin, jos ei niin heivataan helvettiin. Ranskan gp samaten ulos. Venäjän kisa on vähän niin ja näin, mielestäni siellä ohitse pääsee kumminkin, joten jättäisin sille option jäädä kalenteriin. Abu Dhabin kisa puolestaan voi olla kalenterissa, mutta mitään ei menetä vaikka se ei siellä olisikaan. Mutta päätöskisa sen ei pitäisi olla. Joku tuolla taisi Itävallan kisan mainita pudotettavien joukossa. Olen eri mieltä. Mielestäni radalla on nähty ihan viihdyttäviä kisoja ja ohihan tuolla pääsee, joten jatkoon.

Sitten on muutama kisa joiden paikka kalenterissa pitäisi olla sinetöity. Spa, Monza, Interlagos, Silverstone, Suzuka ja Montreal.

Sitten on seuraavan kategorian kisat, jotka ovat uhrattavissa mutta näkisin mielelläni omassa kalenterissani kyseiset kisat. Hockenheim, Austin, Shanghai, Sakhir (jostain syystä tykkään tästä Bahrainin radasta.), Melbourne, Baku ja Red Bull Ring.

Hollannin ja Vietnamin kisoja en lähde arvioimaan, kun niissä ei vielä olla kilpailtu. Loput kisat on suoraan uhrattavissa.

Ratoja joita mielellään taas ykkösissä näkisin on muun muuassa Malesian gp, sillä ratana soveltuu mielestäni nykyautoille hyvin ja ohi siellä pääsee. Turkin rata Istanbulissa oli myös hyvä ja sen paluun haluaisin nähdä. Indianapolis oli jotenkin omaan silmääni hohdokas kisa ja jos jenkkeihin toinen kisa tarvitaan, niin mentäisiinkö mieluummin tänne kuin katuradoille? En toki tiedä onko maantieteellisesti liian lähellä Austinia.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä itsekin pidän Monacosta juuri sen ainutlaatuisuuden takia. En halua että kalenteri on täynnä samanlaisia ratoja millään tavalla. Sillä kuitenkin on aina potentiaali saada autojen (ja osin myös kuskien) erilaisia ominaisuuksia esiin.

Monacossa kyllä jännittää aina se, pysyvätkö kaikki kuskit kaiteiden välissä koko kisan, ja turva-auton mahdollisuus on olemassa koko ajan paljon enemmän kuin esimerkiksi Abu Dhabissa tai Sotshissa.
Eipä Monacossa nykyään enää edes nähdä turva-autoja niin kauhean paljon enemmän kuin muillakaan radoilla. Ja toisaalta jos ainoa mahdollisuus ohituksiin on oikein ajoitettu varikkokäynti turva-auton tullessa radalle, niin eipä sekään hauskaa ole. Se on niin paljon tuuristakin kiinni, että milloin kuskit käyvät varikolla tai missä kohtaa rataa ovat, kun turva-auto tulee radalle.

Muilla radoilla turva-auto tuo kisoihin jännitystä, koska sen poistuttua radalta autot ovat lähietäisyydellä toisistaan ja ohitukset ovat mahdollisia. Monacossa ei näin lopulta yleensä ole, eli vaikka oltaisiin lähellä, niin ohittaminen on lähes mahdottomuus.

Kisan kärjessä ajavat yleensä parhaat kuskit parhailla autoilla, joten heidän radalla pysyminen on varsin todennäköistä. Jos jotain kaiteisiin osumisia tapahtuu, niin ne eivät yleensä vaikuta tärkeimpiin sijoituksiin juuri millään tavalla.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kun Bundesliiga ja Indycar päätettiin tällä viikolla laittaa käyntiin, niin helppo uskoa Formuloiden ja muidenkin sarjojen pikkuhiljaa seuraavan mallia. Formuloiden startti heinäkuussa toki on jo melko todennäköistä, mutta toivottavasti vahvistus asialle saadaan pian. En tosin tiedä, milloin Spielbergissä tarvitsevat tiedon kisan ajamisesta, mutta eiköhän siellä kaikki ole aikalailla valmista, kun vielä Red Bullin kotikisasta kyse. En ole koskaan ollut mikään toukokuun ystävä, kun päivät pidentyvät ja allergiat jylläävät. Ainoa positiivinen asia toukokuussa on Formulakisat, vaikka yleensä tylsillä radoilla silloin ajetaankin. Nyt kyllä kelpaisi nekin kisat.
Italian GP:n järjestäjät ilmoittivat melko yllättäen, että kisa ajetaan suunnitellusti 6 syyskuuta. Olisin olettanut, että tuo päätös menisi pidemmälle.

Ikävästi myös näyttää siltä, että ei paikanpäälle Belgiaan päästä tällä kaudella. Jos tuo nyt peruuntuu niin ensi kaudella on mahdollisuus lähteä paikanpäälle juurikin toukokuussa, eli siirto todennäköisesti sinne kunhan nyt rahat saa takaisin. Hämäränpeitossa on vielä, että mihin kisaan. Monacohan silloin ajetaan, mutta se on viimeinen vaihtoehto mihin mennä. Ei sinne tungokseen paljoa huvittaisi lähteä. Todennäköisesti valinta tapahtuu Hollannin ja Espanjan väliltä, mikäli Barcelonassa ajetaan, ellei sitten tule jotain muuta yllätys kisaa juuri sille ajankohdalle. Barcelona ei kaupunkina kiinnosta pätkääkään, mutta ehkä se olisi puitteidensa vuoksi ihan hyvä paikka seurata kisaa paikanpäällä. Välttyy myös Verstappenin faneilta. Toki kisa kun kisa käy loppujenlopuksi ja toivottavasti Kimi on vielä mukana.
Onko täällä porukkaa, jotka ovat olleet katsomassa kisaa Barcelonassa tai Monacossa?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös