Tuohon 2003 kauteen mahtuu pari jossia: Mitä jos Australiassa auton nopeusrajoittimeen ei olisi tullut häiriötä ja Kimille ei olisi tullut varikon läpiajo rangaistusta kisan johtopaikalta? Mitä jos McLaren olisi onnistunut tuomaan uuden rungon kauden 2002 rungon tilalle, eikä olisi antanut muille etumatkaa koko kauden ajan?
2005 kauden jossittelu on myös aina mukavaa: Jos ne ripustukset olisi kestäneet vielä sen viimeisen kierroksen Nürrellä ja Saksan viikonlopun dominointi ei olisi päättynyt hydrauliikkavikaan vaan siihen Kimin varmalta näyttäneeseen voittoon, niin Kimi olisi voittanut mestaruuden kolmen pisteen erolla muiden tulosten pysyessä samana. Kimiltä jäi kuitenkin pisteitä keräämättä Australiassa auton sammuttua lähtöruudukkoon ja startin tapahtuessa varikolta, Malesiassa podium suli vialliseen rengasventtiiliin, San Marinossa ylivoimaisessa johdossa hajosi vetoakseli joka vei Kimiltä varman voiton, Ranskassa tuli kymmenen ruudun rangaistus moottorin vaihtamisesta, ja Kimin ajaessa raskaalla bensakuormalla aika-ajoissa kolmanneksi lähtöruutu muuttui 13, kisassa nousten kuitenkin toiseksi, seuraavalla viikolla Silverstonessa kone petti jälleen, ja toinen lähtöruutu vaihtui taas kymmenen ruudun rangaistuksen myötä 12 ruutuun, kisassa tuli kolmas sija, Saksan viikonloppua Kimi tosiaan dominoi ja mukavassa johdossa ajaessaan hydrauliikkavika pakotti keskeyttämään, Italiassa Kimi ajoi paalulle vaikka tankissa olikin viisi kierrosta enemmän bensaa kuin tallikaveri Montoyalla ja kuusi kierrosta enemmän kuin Alonsolla, moottorin vaihdon takia tosin tuli kolmannen kerran kymmenen ruutua pudotusta, ja kisassa takarengas petti joka aiheutti ylimääräisen varikkopysähdyksen. Kimi olisi Australiassa siis ottanut varmasti enemmän pisteitä kuin yhden, Malesiassa podiumin, San Marinossa, Ranskassa, Silverstonessa, Saksassa ja Italiassa olisi voittanut, ilman tekniikan pettämistä ja niiden mukana tulleita rangaistuksia.