Vettelin aika taitaa olla ohi, Kimin asenteella ja luotettavalla aseenkantajan maineella olisi voinut vielä jonnekin kelvata. Mutta sellaista yhtälöä en näe, jossa pääsisi nousevaan talliin ykköskuljettajan vaatimuksella. Norris on jo niin nopea, että McLarenilla kävisi Ferrarit ja Renaultilla Ricciardo ei ole mieleinen tallikaveri.
Miten sitten Ferrari? Tämähän on aina ollut yhden kuskin talli ja Leclerkin päällehän tämä nyt tehdään. En usko, että Ricciardolla on sinne saumaa, on liian iso tähti omasta mielestään sarjan yliarvostetuimpana kuljettajana. Okei, kait hänessä on ripaus italialaisverta, mikä voisi vähän pelastaa, toisaalta jos ei edes osaa nimeään italialaisittain sanoa niin menee sekin arvostuksen ripe.
Sainz olisi varmasti houkutteleva, mutta on toisaalta niin nopea ja varma ja myös kilpailunhaluinen, että ei välttämättä istu kakkoseksi. Verstappenin kanssa taisi jo aikanaan olla vähän miekat vastakkain. Espanjalainen kuski olisi markkinoinnin kannalta aika hyvä valinta. Myös hintalappu Riciin verrattuna lie merkittävästi huokeampi.
Tallihan huutaisi italialaista kuskia, mitä valitettavan harvoin on nähty viime vuosikymmeninä. Antonio Giovinazzi olisi siinä mielessä ideaalinen profiililtaan, ettei piisaa vauhdissa monacolaiselle, mutta käykö sitten liian hitaaksi, että pystyisi riittävästi suojaamaan selustaa? Gasly-ilmiötä ei taatusti haluta nähdä. Giovinazzi sisään siksi aikaa, että Mick Schumacher on valmis!
Valtteri Tulppas olisi kyllä ideaali valinta tähän paikkaan. Riittävän nopea, mutta kuitenkin tarpeeksi pehmeä ja monen vuoden kokemus kynnysmattona olemisesta. Ehkä sisältä on tihkunut tietoa mitä Mersu tekee tallina ylipäätään tulevaisuudessa. Olisiko tässä hyvä siirto uran jatkon osalta? Merkittävä tekijä on Torger Wolffin mahdollinen Aston Martin -yhteys ja mitä se tuo tullessaan Mersun ja Force Indian vai mikä ikinä se nyt onkaan kanssa.