Rautapohkeet
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Johan tuli kerralla mielenkiintoa kuljettajamarkkinoille. En jaksa uskoa Hamiltonin siirtoon Ferrarille. Näen liikaa kysymysmerkkejä tässä, joten jätän Hamiltonin ulos spekuloinneista.
Ricciardo, Sainz ja Bottas tästä kolmikosta uskon Vettelin korvaajan löytyvän. Jos itse saisin valita ottaisin Ricciardon ihan vain siksi, että olen aina pitänyt miehestä ja saisi vihdoin alleen auton jolla olla mestaruuskamppailussa (ehkä). Sainz toisaalta on nuorin näistä kandidaateista ja viime kausi Mclarenilla sujui ensiluokkaisesti ja oli selkeästi paras top-3 tallien ulkopuolelta. Oli todella tasainen suorittaja ja maksimoi kyllä auton suorityskyvyn kisassa kuin kisassa. Bottas taas on todistetusti nopea ja pystyy voittamaan kisoja ja haastamaan Hamiltoninkin. On siis todellinen huippukuljettaja, eikä aiheuta tiimin sisäisiä ongelmia, koska on joukkuepelaaja ja ymmärtää säännöt. Mutta epäilen Valen jatkavan joka tapauksessa mersulla, joten pidän häntä epätodennäköisimpänä tästä kolmikosta menemään Ferrarille.
Oikeastaan muita varteenotettavia vaihtoehtoja ei edes ole. Sergio Perez ainoa, joka nousee mieleen nimenä huippujen takaa. 30-vuotias kuljettaja, pieksee tiimitoverinsa vuodesta toiseen. Ajaa tasaisesti ja varmasti ja on aina kärkkymässä epäselvissä kisoissa podiumpaikkoja kärkitiimien ulkopuolelta. Ansaitsisi mahdollisuuden huipputallissa, mutta tuskin sitä enää saa, valitettavasti.
Kyllä se on nyt nähtävä niin, että Daniel Ricciardo ajaa toista Ferraria Charles Leclercin parina kaudella 2021. Katsotaan hyytyykö aussin hymy vai näyttääkö vihdoin kaikille olevansa mestarismies.
Mitäs Vettel sitten? Siinä onkin pulma. Red Bullille mies ei palaa. Mersulle tuskin menee niin kauan kuin Hamilton on tallissa. Mclaren ja Renault jää ainoina jäljelle. Renault on tehdastiimi ja näin, mutta nousua on odoteltu vuosia, mutta kehitys junnaa paikallaan. Nyt talvitesteissä toki oli lupaavaa menoa, mutta ne on talvitestit ne. Olihan Mersukin viime vuoden talvitestien jälkeen hätää kärsimässä ja löivät heti luun kurkkuun kaikille tykittämällä 5 kaksoisvoittoa heti kauden alkuun. Mclarenilla on myös resursseja. Mclaren on uinuva jättiläinen, joka epäilemättä joskus herää talviuniltaan. Meno viime kaudella oli raikasta ja vauhti kehittyi todella hyvin. Heillä on kaksi hyvää ja halpaakin nuorta kuskia, joten miksi vaihtaa maailmanmestarikuskiin, joka vaatii omanlaistaan työympäristöä saadakseen itsestään parhaan irti. Ja tietenkin Mclaren vaihtaa kauden jälkeen taas moottoritoimittajaa. Se vaikuttaa, kun taas asennellaan eri valmistajan vehkeet autoon. Toki Mersun mylly on hyvä, mutta Mclaren ei vaan ole tehdastalli, ellei sitten Mersu ole lyömässä pillejä pussiin oman tiiminsä osalta?
Johtopäätöksenä Sebastian Vettel lopettaa formula uransa kauden päätteeksi. Epäilen että tämän kauden jälkeen nähdään toinenkin lopettava ex-maailmanmestari nimeltään Kimi Räikkönen. Siitä olisi sitten hyvä kaveruksien siirtyä yhdessä ajelemaan vaikka kestävyyskisoja?
Ricciardo, Sainz ja Bottas tästä kolmikosta uskon Vettelin korvaajan löytyvän. Jos itse saisin valita ottaisin Ricciardon ihan vain siksi, että olen aina pitänyt miehestä ja saisi vihdoin alleen auton jolla olla mestaruuskamppailussa (ehkä). Sainz toisaalta on nuorin näistä kandidaateista ja viime kausi Mclarenilla sujui ensiluokkaisesti ja oli selkeästi paras top-3 tallien ulkopuolelta. Oli todella tasainen suorittaja ja maksimoi kyllä auton suorityskyvyn kisassa kuin kisassa. Bottas taas on todistetusti nopea ja pystyy voittamaan kisoja ja haastamaan Hamiltoninkin. On siis todellinen huippukuljettaja, eikä aiheuta tiimin sisäisiä ongelmia, koska on joukkuepelaaja ja ymmärtää säännöt. Mutta epäilen Valen jatkavan joka tapauksessa mersulla, joten pidän häntä epätodennäköisimpänä tästä kolmikosta menemään Ferrarille.
Oikeastaan muita varteenotettavia vaihtoehtoja ei edes ole. Sergio Perez ainoa, joka nousee mieleen nimenä huippujen takaa. 30-vuotias kuljettaja, pieksee tiimitoverinsa vuodesta toiseen. Ajaa tasaisesti ja varmasti ja on aina kärkkymässä epäselvissä kisoissa podiumpaikkoja kärkitiimien ulkopuolelta. Ansaitsisi mahdollisuuden huipputallissa, mutta tuskin sitä enää saa, valitettavasti.
Kyllä se on nyt nähtävä niin, että Daniel Ricciardo ajaa toista Ferraria Charles Leclercin parina kaudella 2021. Katsotaan hyytyykö aussin hymy vai näyttääkö vihdoin kaikille olevansa mestarismies.
Mitäs Vettel sitten? Siinä onkin pulma. Red Bullille mies ei palaa. Mersulle tuskin menee niin kauan kuin Hamilton on tallissa. Mclaren ja Renault jää ainoina jäljelle. Renault on tehdastiimi ja näin, mutta nousua on odoteltu vuosia, mutta kehitys junnaa paikallaan. Nyt talvitesteissä toki oli lupaavaa menoa, mutta ne on talvitestit ne. Olihan Mersukin viime vuoden talvitestien jälkeen hätää kärsimässä ja löivät heti luun kurkkuun kaikille tykittämällä 5 kaksoisvoittoa heti kauden alkuun. Mclarenilla on myös resursseja. Mclaren on uinuva jättiläinen, joka epäilemättä joskus herää talviuniltaan. Meno viime kaudella oli raikasta ja vauhti kehittyi todella hyvin. Heillä on kaksi hyvää ja halpaakin nuorta kuskia, joten miksi vaihtaa maailmanmestarikuskiin, joka vaatii omanlaistaan työympäristöä saadakseen itsestään parhaan irti. Ja tietenkin Mclaren vaihtaa kauden jälkeen taas moottoritoimittajaa. Se vaikuttaa, kun taas asennellaan eri valmistajan vehkeet autoon. Toki Mersun mylly on hyvä, mutta Mclaren ei vaan ole tehdastalli, ellei sitten Mersu ole lyömässä pillejä pussiin oman tiiminsä osalta?
Johtopäätöksenä Sebastian Vettel lopettaa formula uransa kauden päätteeksi. Epäilen että tämän kauden jälkeen nähdään toinenkin lopettava ex-maailmanmestari nimeltään Kimi Räikkönen. Siitä olisi sitten hyvä kaveruksien siirtyä yhdessä ajelemaan vaikka kestävyyskisoja?