Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2016

  • 215 006
  • 1 426

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten tuossa nykyään harmittaa se että kausi kun on vielä ylipitkä nykyään kisojen määrän suhteen niin talleille ei oikein anneta kunnon mahdollisuutta ottaa toista enää kauden aikana kiini. Käytännössä nämä voimasuhteet jotka on nyt pysyy kauden loppuun asti kun testaaminen rajattu, auton osat pitää kestää monta kisaa, moottoria saa vain tietyn verran parannella ym.. Ei nää mitkään kestävyys ja turvallisuus ajot kuitenkaan ole. Tallien budjetitkin tainnut suurinpirtein pysyä samana vaikka rajoitetaan ja yritetään muka säästää monessa asiassa.

Itsellä on vähän semmoinen kuva että myöskään tallien tulot ei juuri nouse vaikka kisojen määrää on nostettu kokoajan. Menot kuitenkin kokoajan kasvaa varsinkin häntäpään tallien kohdalla tuosta kun kisaviikonloppuja enemmän. Kisojen määrä sinne 15-16, enemmän kisoja euroopassa perinteisillä radoilla. Näitä uusiakin ratoja on ihan kiva nähdä, kun kaikki on melkein samanlaisia ja yhtä tylsiä niin ei niitä 1-2 enempäää per kausi tarvitse olla, näiden kesken voisi pitää vaikka joku huutokauppa ja korkeimman tarjouksen tehnyt saa pitää kisat, Lähemmäksi viedä lajia nyt fanien suuntaan ei yrittää maailmaa valloitta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Asian sivusta, olisi hienoa nähdä että F1:set palaisivat tavalla tai toisella vanhoille radoille Kyalami, Magny-Cours
Boldaus oma.

Minä kääntäisin Ranskasta puhuttaessa katseeni Paul Ricardin suuntaan. Tämä siksi että Magny-Cours sijaitsee "keskellä ei mitään" eikä se ollut ratanakaan erityisen kiinnostava. Paul Ricard taaseen sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Marseillen kaltaisesta suurkaupungista ja onhan se historiarikkaampikin kuin Magny.

Paul Ricardista muuten löytyy mielenkiintoiset asfalttiturva-alueet, joissa on volframiseosta, joka kuluttaa enemmän rengasta kuin itse rata-alueen asfaltti eli enää ei olisi varaa samanlaisiin oikomisiin kuin mitä nyt nähdään usealla eri radalla.

Ranska ainakin ansaitsisi kilpailun, koska siltä löytyy hyvä kuski(Grosjean), yksi talleista on ranskalaisen autovalmistajan nimikkotalli(Renault) ja Ranska on moottoriurheilun eräänlainen kehto.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Alonsolle ei kaksi viikkoa riittänyt toipumiseen, vaan rintalastasta otettujen CT-skannien tulokset estävät osallistumisen Bahrainiin. Belgialainen Steffan Vandoorne saa näin debyyttinsä tänä viikonloppuna.

Hiukan yllättävä uutinen, kun mies kuitenkin pääsi omin voimin autosta ulos ja välissäkin oli kaksi viikkoa huilia. Totta kai ihan loogista toisaalta, kaipa tuollaiset 50 G:n iskut laittavat sisäelimiä vähän tiukoille, vaikkei murtumia tai muita selkeitä vammoja syntyisikään. Ja toki F1 pelaa näissä imagosyistäkin aina aika varman päälle. Alonsollekin on kertynyt uralla jo useampi kova tärsky, päällimmäisinä mieleen nousee Spa '01, Brasilia '03, Fuji '07 ja viime vuoden mystinen testionnettomuus sekä Kimin kanssa törmäily Itävallassa. Jos lätkän puolelta vertausta hakee, niin aivotärähdyksiä saattaa olla jo melkoinen liuta, vaikkei sellaisesta tämän viimeisimmän osalta ole ainakaan puhuttu. Jotenkin vaikea uskoa, ettei tuollaisessa kolarissa vähintään lievää sellaista kuitenkin tulisi.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lisäisin Alonson loukkaantumisten listaan Abu Dhabin GP:n vuodelta 2013. Ei törmäystä eikä kovaa ulosajoa vaan kanttikiven ylittäminen täydellä vauhdilla (joutui väistämään toista autoa) ja 25 G:eetä johtivat maaliin ajetun kisan jälkeen sairaalaan ja seuraava kisa oli jäädä väliin.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Alonsolle ei kaksi viikkoa riittänyt toipumiseen, vaan rintalastasta otettujen CT-skannien tulokset estävät osallistumisen Bahrainiin. Belgialainen Steffan Vandoorne saa näin debyyttinsä tänä viikonloppuna.

Hiukan yllättävä uutinen, kun mies kuitenkin pääsi omin voimin autosta ulos ja välissäkin oli kaksi viikkoa huilia. Totta kai ihan loogista toisaalta, kaipa tuollaiset 50 G:n iskut laittavat sisäelimiä vähän tiukoille, vaikkei murtumia tai muita selkeitä vammoja syntyisikään. Ja toki F1 pelaa näissä imagosyistäkin aina aika varman päälle. Alonsollekin on kertynyt uralla jo useampi kova tärsky, päällimmäisinä mieleen nousee Spa '01, Brasilia '03, Fuji '07 ja viime vuoden mystinen testionnettomuus sekä Kimin kanssa törmäily Itävallassa. Jos lätkän puolelta vertausta hakee, niin aivotärähdyksiä saattaa olla jo melkoinen liuta, vaikkei sellaisesta tämän viimeisimmän osalta ole ainakaan puhuttu. Jotenkin vaikea uskoa, ettei tuollaisessa kolarissa vähintään lievää sellaista kuitenkin tulisi.

No eihän näitä "aivotärähdyksiä" ole muissa urheilulajeissa kuin jääkiekossa ja hiukan NFL:ssä kun lapselliset pelaajat ovat alkaneet vaatia korvauksia "pääkivuista" joiden olemassaoloa ei voida millään tapaa tieteellisesti todeta. Sen takia kyseisissä lajeissa ollaan varpaillaan näiden takia.

Formulakuskit ymmärtävät että saavat erittäin ison korvauksen itsensä asettamisesta vaaraan ja sen takia ei vielä olla nähty tätä ahnetta kuskia.

Eipä se Järvilehtokaan vaatinut mitään korvauksia FIAlta vaikka periaatteessa voisi kai todeta että ura loppui loukkaantumisten takia. Hän on kuitenkin mies ja tiesi minkä riskin otti.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
No eihän näitä "aivotärähdyksiä" ole muissa urheilulajeissa kuin jääkiekossa ja hiukan NFL:ssä kun lapselliset pelaajat ovat alkaneet vaatia korvauksia "pääkivuista" joiden olemassaoloa ei voida millään tapaa tieteellisesti todeta. Sen takia kyseisissä lajeissa ollaan varpaillaan näiden takia.

Formulakuskit ymmärtävät että saavat erittäin ison korvauksen itsensä asettamisesta vaaraan ja sen takia ei vielä olla nähty tätä ahnetta kuskia.

Eipä se Järvilehtokaan vaatinut mitään korvauksia FIAlta vaikka periaatteessa voisi kai todeta että ura loppui loukkaantumisten takia. Hän on kuitenkin mies ja tiesi minkä riskin otti.
Aivotärähdyksistä (l. lievistä aivovammoista) raportoidaan jatkuvasti kymmenissä urheilulajeissa, kehittyneistä turvallisuustekijöistä huolimatta silloin tällöin myös F1:ssä. Mistään korvausvaateista tai ahneista urheilijoista en kirjoittanut mitään, ja muutenkin jos lähtökohtasi keskusteluun on kiistää aivotärähdysten olemassaolo, en ole kovin innostunut tähän osallistumaan. Samasta syystä kuin en jaksa keskustella maan litteydestä, Illuminatista tai yksisarvisista.

Mutta kiitos viestistäsi.

PS. @Panther Claw :lta hyvä lisäys, tuo oli itseltäni unohtunut, kun ei tosiaan ollut mikään näyttävä onnettomuus.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei siis Alonsolle mikään unelma-alku kaudelle. Vielä tuon lisäksi ettei pääse ajamaan niin taitaa kauden aikana joutua ottamaan rangaistuksia noista osien vaihtamisesta kun heti ekassa kilpailussa meni vaihtoon osat. Eli joko taloudellisuusajoa tai osien vaihtoa taitaa olla luvassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No eihän näitä "aivotärähdyksiä" ole muissa urheilulajeissa kuin jääkiekossa ja hiukan NFL:ssä kun lapselliset pelaajat ovat alkaneet vaatia korvauksia "pääkivuista" joiden olemassaoloa ei voida millään tapaa tieteellisesti todeta.
...ennen ruumiinavausta, voisi joku lisätä.
"Lapselliset pelaajat" ja "Hiukan NFL:ssä" ovat myös mielenkiintoisia ilmaisuja:
List of NFL players with chronic traumatic encephalopathy - Wikipedia, the free encyclopedia
NFL’s admission of CTE link does nothing to calm players’ fears | SI.com
NFL Rookie Retires, Says Next Hit 'Could Possibly Kill Me' | ThinkProgress

Ja joo, katoin just sen Will Smithin elokuvan, joka oli aika paska, mutta aihe minusta silti tärkeä.
 

BaronFIN

Jäsen
Ei pitäisi liikaa tuijottaa harjoitusaikoja, mutta onko McLaren-Honda ollut kolmen joukossa kertaakaan jos ollaan oltu kuivalla kelillä liikkeellä? Varmasti kevyt auto ja mahdollisesti SuperSoftit alla, mutta silti hienoa nähdä Button hyvässä vauhdissa.

Mercedes toki taas omilla sekuntiluvuillaan, joten muuten tulossa taas vaihteeksi normiviikonloppu.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei pitäisi liikaa tuijottaa harjoitusaikoja, mutta onko McLaren-Honda ollut kolmen joukossa kertaakaan jos ollaan oltu kuivalla kelillä liikkeellä? Varmasti kevyt auto ja mahdollisesti SuperSoftit alla, mutta silti hienoa nähdä Button hyvässä vauhdissa.

Bahrainin kuningasperheen sijoitusyhtiö omistaa 50% McLarenista, joten ei yllättävää että juuri nyt yritetään saada tuloksia keinoilla millä hyvänsä. Jos jostain näkisi vertailun miten pitkillä stinteillä nuo parhaat ajat on ajettu, niin voitaisiin hiukan päätellä onko tuo saavutettu jollain silmänkääntötempulla vai onko tulos aito osoitus siitä että vauhtia on löytynyt?

Tulipa muuten mieleeni, onko nyt Stoffel Vandoornella perintönä Alonson moottoririkko rajoittamassa kauden aikana käytettävien moottorien määrää jos sattuisi vaikka käymään jostain syystä niin että Vandoorne joutuisi korvaamaan Fallonson useammassa kisassa(eli toisinsanoen, onko moottorit rajoitettu kuljettaja- vai autokohtaisesti?)
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tulipa muuten mieleeni, onko nyt Stoffel Vandoornella perintönä Alonson moottoririkko rajoittamassa kauden aikana käytettävien moottorien määrää jos sattuisi vaikka käymään jostain syystä niin että Vandoorne joutuisi korvaamaan Fallonson useammassa kisassa(eli toisinsanoen, onko moottorit rajoitettu kuljettaja- vai autokohtaisesti?)

Vandoorne käyttää Alonson koneita.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Jos jostain näkisi vertailun miten pitkillä stinteillä nuo parhaat ajat on ajettu, niin voitaisiin hiukan päätellä onko tuo saavutettu jollain silmänkääntötempulla vai onko tulos aito osoitus siitä että vauhtia on löytynyt?
FIA:n sivuilta löytyvät sessioiden ajat kierroksittain jonkun ajan kuluttua niiden päätyttyä:
1. harjoitukset ja 2. harjoitukset (linkit avaavat PDF:t FIA:n sivuilta)

Lisää dataa löytyy FIA:n sivuilta viikonlopun edetessä.
 

Outsider

Jäsen
Jos vielä pari viikkoa sitten jaksoi uskoa siihen, että Mersuille olisi tällä kaudella enemmän haastetta, niin kyllä nämä Ferrarien ongelmat turbojen kanssa latistavat väkisinkin fiilistä jo ihan koko kautta ajatellen. Toivottavasti nyt edes Nico jatkaa Lewisin alistamista ja ottaa tällä kertaa mestaruuden.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan järkyttävää paskaa tämä uusi systeemi. Heittäkää se nyt jo helvettiin!
Kaikki jännitys viety pois. Aluksi on vähän säpinää ja sitten se onkin siinä eli päinvastainen järjestys kuin edellisinä vuosina.

Kellossa minuutteja ja kuskit on jo punnituksissa, kun ei vain riitä renkaat yms. parantaa aikoja kisan kustannuksella, vaikka eroa seuraavaan osioon olisi vain pari kymmenystä. Vikassa osiossa oli jo vähän näennäistä taistelua Mersun ja Ferrarin kesken.

Kärkinelikko "erittäin yllättävä" Hamilton, Rosberg, Vettel ja Kimi. Luultavasti Kimille tulee tuo neljäs sija erittäin tutuksi aika-ajoissa ja kilpailuissa kauden kuluessa. Hamilton ja Rosberg kisailee keskenään ja Vettel saattaa hämmentää parissa aika-ajossa ja kilpailussa.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän liikaa tulee näitä luovutuksia, eli kuskit ottavat suosiolla sen ensimmäisen yrityksen sijan. Tavallaan tykkäsin siitä, että kaikissa kolmessa jaksossa huiput menivät jonossa yrittämään heti ja jokainen sai ajaa puhtaan kierroksen. Siinä mielessä ihan toimiva systeemi, mutta miksei tuo voisi tapahtua sillä vanhallakin mallilla. Aina tuossa on olemassa se riski, että yksi talli on niin paljon edellä ettei muiden kannata edes yrittää loppuun asti, kuten Melbournessa kävi. Nyt Vettel pääsi riittävän lähelle ja Hamilton taas mokasi ensimmäisen yrityksen, mikä toi jännitystä loppuun. Mutta kun nuo voimasuhteet käyvät selviksi niin kannattaako esim. Kimin lähteä yrittämäänkään jos on kuitenkin lähes poikkeuksetta sen pari kymmenystä Vetteliä hitaampi ja yli viisi kymmenystä Mersua jäljessä? Liikaa laskelmointia, liian vähän loppuun asti rutistamista.

Oliko niin että viime kaudella viimeisessä aika-ajossa oli 10 autoa ja nyt 8? Jos oli niin tuon voisi säilyttää vaikka siirryttäisiin vanhaan systeemiin.

Jossain mielessä rohkaisevaa että Mersujen ja Ferrarin ero on "vain" puoli sekuntia aika-ajossa. Hamilton veti kuitenkin aivan talla pohjassa täydellisen kierroksen ja kaikki muutkin saivat puhtaan kierroksen. Välillä on puhuttu että ero on jotain sekunnin luokkaa tai yli mutta tuo puoli sekuntia ei ole mitenkään murskaava, vaikka iso tietysti edelleen.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Jossain mielessä rohkaisevaa että Mersujen ja Ferrarin ero on "vain" puoli sekuntia aika-ajossa. Hamilton veti kuitenkin aivan talla pohjassa täydellisen kierroksen ja kaikki muutkin saivat puhtaan kierroksen. Välillä on puhuttu että ero on jotain sekunnin luokkaa tai yli mutta tuo puoli sekuntia ei ole mitenkään murskaava, vaikka iso tietysti edelleen.

Tavallaan, mutta sitten tietysti ihmetyttää vähän että ero oli 4 kymmenystä viime vuonna. Tosin Ferrarin auto on uusi ja täten siinä pitäisi olla enemmän kehityspotentiaalia jäljellä. Minä melkein toivon että nuo huhutut turbovaikeudet pitäisivät paikkaansa, koska tällöin olisi olemassa selkeä syy sille miksi Ferrari ei ole saanut Mersua enempää kiinni.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Startissa ratkotaan tänään voittaja, jos ei tule turva-autoja. Niitä tulee erittäin harvoin Bahrainissa. On meinaan kärkinelikolla kaikilla samat setit renkaita jäljellä. Ei mitään eroja toisiinsa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Startissa ratkotaan tänään voittaja, jos ei tule turva-autoja. Niitä tulee erittäin harvoin Bahrainissa. On meinaan kärkinelikolla kaikilla samat setit renkaita jäljellä. Ei mitään eroja toisiinsa.

Minä taas en näe startilla noin suurta merkitystä. Bahrain tarjoaa suhteellisen paljon ohituspaikkoja, joten ohi pitäisi päästä jos on vauhtia. Perässä ollessa myös taktinen puoli tulee näyttelemään osaansa, koska ainakin Nico aavisteli, että Mersu tulee käyttämään kaikkia kolmea rengasseosta. En yllättyisi ollenkaan siitä, että esimerkiksi Kimi tyrkättäisiin tänäkin vuonna eri taktiikalle, jos sijoitus on neljäntenä ja vauhti ei muuten tahdo riittää korkeammalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtava kilpailu ja välillä kiva viettää sunnuntaita, niin ettei vituttaisi.

Epäonnea en toivo, mutta Kimin kannalta hyvä, että nyt se viime kilpailun pistemenetykset Vetteliin nähden tuli kuitattua, koska ärsytti niin paljon, että samantien sai Vettel ilmaisen 15 pinnan etumatkan Kimiin, joka olisi varmaan muuten tullut vähintään heti neljäntenä maaliin.
Toivottavasti jatkossa Ferrarit kestää paremmin, koska muuten voi olla, että saa taas miettiä pitäisikö televisio heittää ikkunasta Kimin auton savutessa.

Grosjean ja Haas tullut hienosti mukaan joka on todella virkistävää sarjalle. Williams on taasen aivan yössä ja tuntuu tallilla kaikenlainen suunta ja yritys ottaa riskejä olevan täysin minimissä. Ajelleen siellä sijoilla 7-8 vetämällä loppukisa "turvallisella taktiikalla" ja sitten ollaan maalissa 8-9.
Valtterin tulevaisuuden kannalta aika iso kausi ja Massa löi nyt toisessa kisassa putkeen, joka ei tee hyvää. Toki tänään Bottas olisi ollut edellä ilman läpiajorangaistusta, mutta silti. Jos isot tallit on mielessä, niin pitäisi tuon ajamisen näyttää muultakin kuin HMV:ltä, jota alun härski ohitusyritys vähän jo näytti sitä munaa siinä hommassa.

Mersut näyttävät taas kerran taistelevan keskenään mestaruudesta ja toivottavasti saadaan siellä tasainen ja jännittävä kausi, jonka Nico lopulta voittaisi. Ferrarin toivon todella saavan luotettavuuden kuntoon, ettei joka kilpailussa jää toinen autoista matkan varrella. Senhän varmaan kaikki tietää, että ne auton hajoamiset menee kuitenkin 80% Kimille...

Tästä on ihan hyvä jatkaa.
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Moneen vuoteen ei olekaan tarvinnut jännittää, että koska jonkun suomalaisen auto jää radan varteen savuttamaan. Häkkisen aikanahan tuo oli joillain kausilla niin, että varmaankin puolet kilpailuista päättyi moottoririkkoon.

Nyt tosiaan hyvä suoritus Kimiltä lähdön koomailun jälkeen. Jännätä sai loppuun saakka, että kestääkö se Ferrarin kone.

Kimille ilmeisesti kahdeksas palkintopallisijoitus Bahrainissa, joka on siis ennätysmäärä yhdeltä radalta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Moneen vuoteen ei olekaan tarvinnut jännittää, että koska jonkun suomalaisen auto jää radan varteen savuttamaan. Häkkisen aikanahan tuo oli joillain kausilla niin, että varmaankin puolet kilpailuista päättyi moottoririkkoon.
No tokihan ei tarvitse mennä edes Häkkisen aikoihin, riittää kun menee niihin Kimi Matiaksen McLaren aikoihin jolloin Mersun mylly tuntui hajoavan joka toisessa kisassa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hieno kilpailu nähtiin Bahrainissa, jossa sijaitsee yksi niistä oikeasti onnistuneista Tilkeringeistä.

Suomalaisittain oli kaksijakoista. Räikköseltä onnistunut kisa, kun toiseksi raivasi tiensä, joskin se heikko lähtö jäi kaivelemaan ja aiheutti jossitteluvaraa. Bottaksella taaseen meni vähän kaikki pieleen Hamiltonin kanssa törmäilyineen, läpiajorankkuineen ja yksinkertaisesti vauhdinpuutteen takia.

Stoffel Vandoorne kyllä ajoi tiensä meikäläisen sydämeen. Hieno debyyttiviikonloppu nuorukaiselta, joka oltiin to-pe-yönä hälytetty Alonson korvaajaksi. Pesi aika-ajossa Buttonin ja otti yhden MM-pisteen fiksulla ajamisella. Toivottavasti Vandoorne nähtäisiin ensi kaudella McHondan kisakuskina, sillä on kiva seurata näiden uusien naamojen pärjäämistä.

Mutta löytyihän sitä negailtavaakin, nimittäin ehdotettu aika-ajoformaatti, jossa olisi edelleen kolme osiota, mutta kaksi aikakierrosta laskettaisiin yhteen. En yksinkertaisesti käsitä, miten vaikeaa FIA:lle voi olla paluu viime kauden systeemiin. Tämä soutaminen ja huopaaminen vain aiheuttaa uskottavuusvajetta ykkösille.
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Olipa kisa. Räikkösellä vaihteeksi koneet kesti ja loistavasti toinen. Valtterin kisa meni pieleen jo ekassa mutkassa hyvän lähdön jälkeen. Läpiajorangaistuksen lisäksi taktiikka vaikutti menevän molemmilla Williamseilla reisille. En tiedä tuntuuko vain vai onko Williamsilla tapana tyriä nämä poikkeuksetta. Eli aina väärät renkaat alla tai sitten tyritään jotain muuten varikolla.

Mersut on tänäkin vuonna vahvoja, mutta onneksi Rosberg on ollut toistaiseksi vahvempi kuin Hamilton. Jos noista on se pienempi paha valittava, niin ehdottomasti liputan Rosbergiä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mutta löytyihän sitä negailtavaakin, nimittäin ehdotettu aika-ajoformaatti, jossa olisi edelleen kolme osiota, mutta kaksi aikakierrosta laskettaisiin yhteen. En yksinkertaisesti käsitä, miten vaikeaa FIA:lle voi olla paluu viime kauden systeemiin. Tämä soutaminen ja huopaaminen vain aiheuttaa uskottavuusvajetta ykkösille.
Pirun vaikea tunnustaa että vanha konsti pesee pussillisen uusia ihan sata nolla, nyt ehdotellaan toinen toistaan karmeampia kokeiluja. Luultavasti kaistapäisin ehdotus valitaan uudeksi systeemiksi kaikkien tallien vastustuksesta huolimatta.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielenkiintoinen kisa ja tapahtumia alusta loppuun. Haas on kyllä upea talli. Täysin puskista top-4 talliksi. Tuomaristolle lampaanperseita, miten vitussa voitte nähdä että se lähdön kolari oli Bottaksen vika? Hamilton vaihtoi lähdössä kaksi kertaa ajolinjaa: Ensiksi oikealta vasemmalle ja sitten mutkan keskellä kun oli valinnut jo ulomman ajolinjan päätti britti vaihtaa vielä takaisin oikealle, laittamalla niin sanotusti oven kiinni kun Bottaksen Williams oli jo rinnalla. Toki ei vaikuttanut Bottaksen kisaan koska taktiikka oli valittu ihan metsään.

Ferrarin moottoririkot hieman pelottaa mutta riskejä on otettava jos meinaa Mercedekset voittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös