Formula 1 – kausi 2016

  • 211 909
  • 1 426

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eiköhän Mersukuskeille annettu Itävallassakin (ja myös Barcelonassa) ohjeet että mitään hölmöä ei tehdä ja kaksintaistelussa ei riskeerata mitään, Mersu on käsittääkseni ohjeistanut aika tiukasti kuskejaan varsinkin sen toissavuotisen Span kolarin jälkeen että keskinäisessä taistelussa ei hölmöillä. Itävalta vertautuu huonosti tähän Abu Dhabiin kun siellä ei kuitenkaan ollut suoraa uhkaa takaa. No, pisteitähän Mersu siitä lopulta menetti kun Rosberg tippui pari pykälää kolarin seurauksena mutta veikkaisin että siitäkin on tullut kuljettajille aika tiukasti sapiskaa.

Minä en vaan kyllä jaksa uskoa noihin Hamiltonin ja Hamilton-fanien kehittelemiin salaliittoteorioihin. Minä näkisin että Mersu on aika johdonmukaisesti vetänyt tuota tiimi ensin -linjaa jossa kuljettajien keskinäisillä sijoituksilla ei ole niinkään merkitystä kunhan talli saa maksimipisteet kisasta. Hamilton osaa epäilemättä olla hankala työkaveri mutta en näe mitään syytä miksi Mersulla haluttaisiin savustaa hänet ulos. Niin kauan kun Hamilton saadaan pidettyä edes jotenkin kurissa ja tyytyväisenä niin heillä on erinomainen kuljettajakaksikko joten miksi lähteä sabotoimaan sitä kun se sotii minun mielestäni täydellisesti koko Mersun tähänastista toimintatyyliä vastaan?

Itävallassa kumpikaan mestaruus ei vielä ollut matemaattisesti varma (saati Espanjassa) joten siihen nähden noihin tapauksiin reagoitiin lähes olemattoman kevyesti vrt. Anu Dhabi jossa tallin kaksi kuljettajaa ajaa mestaruudesta täysin riskittömästi kun kaikki on jo kotiutettu. Jos kuljettaja ei tuollaisessa tilanteessa saa tehdä asioita oman maailmanmestauuden eteen, niin yhtä hyvin voi sanoa että aja suosiolla varikolle ja anna Nicon voittaa. Ylipäätään voiton riskeeraamisella spekuloiminen oli omituista, koska Hamiltonilla oli oman mestaruustaistelunsa takia jokatapauksessa pakko tuoda auto ykkösenä ruutulipulle senkin jälkeen kun Rosberg olisi tippunut neljänneksi.

Se että on sarjan parhaita kuljettajia ei aina riitä. On niitä potkuja tai ulossavustamisia ennenkin harjoitettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös