Tämän vuoden Silverstone on siis ajettu ja viikonloppu tarjosi ainakin politikointia, joskin myös ihan hyvän kilpailun. Päällimmäisenä jäi mieleen kuitenkin tuo FIA:n palloilu pakokaasu ratkaisun kanssa. Ensin piti rajoittaa nuo hot&cold blowingit 10%, mutta sitten annettiin McLareneille erikoisvapaudet, sen jälkeen Renault sai samat vapaudet ja sitten ne vielä otettiin relluilta uudestaan pois. Nyt kuitenkin kisan jälkeen tiedotettiin että palataan samoihin sääntöihin kuin edellisessä kisassa Valenciassa. Ei voi, kuin ihmetellä, että minkä takia piti alunperinkään lähteä sääntöjä muuttamaan kesken kauden, kun kyse ei ollut edes turvallisuus asioista? No saivat sentään voimasuhteet muuttumaan, kun näytti siltä, että noista rajoituksista kärsivät lähinnä Red Bull ja McLaren. Sen sijaan Ferrariin tuo ei näyttänyt vaikuttavan oikeastaan ollenkaan. Yllättävän hiljaa olivatkin koko viikonlopun asiasta.
Kisassa sen sijaan näkyi olevan ihan hyvää vääntöä ja kaudelle saatiin neljäs eri voittaja, kun el banco onnistui tuomaan ferrarinsa ensimmäisenä ruutulipulle. Hieman heitä auttoivat nuo ongelmat Vettelin varikkokäynnin yhteydessä, mutta tuskin Vettelkään olisi pystynyt pitämään Alonsoa takanaan sillä sen verran lujaa ferrari kisassa kulki. Vettel teki sen minkä pystyi tuon varikko episodin jälkeen tekemään ja toi auton maaliin toisena. Webberin suoritus puolestaan ei kisassa kovin ihmeellinen ollut. Ensin menetti lähdössä ykköspaikan ja sitten epäonistuneen taktiikan johdosta oli jo sijoilla 4-5, mutta lopulta onnistui nousemaan kolmanneksi. Sen sijaan tapa, jolla Mark suhtautuu näihin tallinsa määräyksiin on joksenkin lapsellista. Ensinnäkään ei ole halukas niitä noudattamaan ja sitten avautuu niitä toimittajille. Itse oli kuitenkin viime vuoden Turkin GP:ssä vähän ennen sitä kolaria pyytänyt tallia jäädyttämään tilanteen hänen ja Vettelin välillä, joten silloin tuon ratkaisun pyytäminen ei näyttänyt häntä haittaavan.
Hamilton näytti yrittävän kaikkensa, että pääsisi kisassa hyvään suoritukseen. McLaren oli vaan lähes koko viikonlopun hukassa auton säätöjen kanssa ja sitten kun tuo polttoaineen riitävyyskin oli kisassa tiukoilla niin podium sijoitukset jäivät haaveiksi. Buttonin kisan sitten tiimi pilasi oikein viimeisen päälle. Lähettää nyt auto radalle, jossa etupuorän mutteri ei ole kiinni. Melkoista sähläystä McLarenilla itse kilpailussa. Massa taas ajoi kohtuulisesti ja sai ihan ok pisteet, mutta silmiin pistävää on se, kuinka paljon ero tallikaveriin kisoissa on. Eilen ei kyllä hänen taktiikkaansa hirveämmin panostettu, mutta tällä menolla ei kannataisi hänen sopimustaan uusia. Kovalaiselle olisi nyt suonut edes päästä maaliin, kun kerrankin olisi ollut mahdollisuus tehdä hyvä tulos, mutta eihän se tekniikka silloin tietenkään pelaa.
Kahden viikon päästä sitten Nürburgring, jossa voimasuhteet voi taas muuttua.