Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2011

  • 98 983
  • 515

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Alkaa myötähäpeämittari nousta jo liian korkeisiin lukemiin maikkarin F1-tiimin kanssa. Kaikenlaista säätöä ja tuomioita jaellaan ilman pätevää syystä. Sitten jotain omaa twitter profiilia mainostetaan lähetyksessä ja kaikkea muuta paskaa. Toista se oli silloin kuin Tomi Tuominen oli selostamassa. Hänellä sentään oli kompetenssia puhua lajiin liittyvistä jutuista ja muutenkin asiantuntemusta ihan eri tavalla kuin tällä nykyisellä "paratiisi-Oskarilla".

Parastahan olisi jos selostuksen hoitaisi Tuominen kommentaattorinaan JJ ja Eki jelppimässä. Tuominen tietää rallista niin paljon että maikkari laittaa Tuomisen mielummin selostamaan ja toimittamaan sitä. JJ taitaa olla sellaisessa elämäntilanteessa ettei kommentaattorihommat tule kysymykseen.

Tämän päivän kisa oli mieletön. Tuo avattava takasiipi rupee pikkuhiljaa vituttamaan. Olisi nopemmat menneet tällä radalla ohi ilmankin sitä, kuten nähtiin ajoittain. Saa nähdä saako Button vielä rangaistuksia kolaroinneistaan ja nouseeko Vettel voittajaksi, mutta mietitään sitä sitten vaikka huomenna.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
JJ :a tosiaan tuskin enää otetaan tiimiin mukaan, oli tilanne sitten mikä hyvänsä.

Mahtava kisa! Kanada ei taaskaan pettänyt odotuksia. Vettelille toki toivon aina menestystä, mutta taiston kannalta pisteiden menetys on hyväksi. Mahtoi kuitenkin Vetteliä vähän korveta kun selvisi aikamoisen sirkuksen läpi, ja sitten viimeisellä kierroksella heilahti.

Alonson keskeytys teki kyllä hyvää, mutta olisi ollut kiva nähdä vanha kunnon inhokkini Schumi palkintopallilla. Se olisi kruunannut kaiken.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Hitonmoinen kisa, sanotaan näin. Toivotaan ettei JB:n voittoa viedä. Onhan se karmea muutos tällaisen huippukisan jälkeen, kun 2 vkon kuluttua maailman paskin rata Valenciassa edessä. Sataispa siellä kans.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin veikkaan että Vettel voittaa tämän kisan viellä jotenkin. Ihmeenä pidän jos Button voittaisi, välillä niin helpollakin kuitenkin noita erilaisia rangaistuksia on annettu kuskeille ja buttonilla on vielläpä kaksi tutkintaa alla.

Oli kyllä hieno kisa. Mahtavinta oli varmaan tuo Schumin loistava kisa joka huipentui hienoon ohitukseen edessä ajaneiden Kobayashin ja Massan ohi. Ei ehkä ihan voita tuota Häkkisen aikoinaan tekemään ohitusta, mutta aika samaan sarjaan se kuitenkin menee.

Buttonilta kyllä kaiken kaikkiaan hieno nousu. Taisi olla stoppejakin 5 takana joten nousu ei kyllä ollut helppo. No kävi miten kävi niin Buttonilta hieno taistelu.

Kyllä alkaa Vettelin mestaruus jo aika varmalta näytää. Nyt buttonia lukuunottamatta kaikkiin muihin ero kasvoi roimasti.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Aina vaan erikoisemmaksi menee. Ensimmäinen kerta pitkään aikaan kun kilpailu kestää yli 4 tuntia lähdöstä! Alkuun näytti, että ei pystyttäisi ajamaan kovinkaan montaa kierrosta ilman safety caria, kun välillä tuli liikaa vettä tai sitten joku kolaroi sen verran voimakkaasti, että safety car piti kutsua radalle. Tapahtumia oli riittävästi erikoisen kelin johdosta ja vaikka välillä turhautti tuo toista tuntia jatkunut tauko sateen takia, niin kannatti silti katsoa kisa loppuun asti.

Sebastian Vettelin kannalta kisa näytti sujuvan mallikkaasti alusta loppuun, mutta sitten viimeisellä kierroksella hieman leveäksi mennyt mutka vei häneltä voiton. Siihen asti ajoi kaikki uusintalähdöt yms. erittäin hyvin, mutta näköjään joskus tulee virheitä hänellekin. Button voi kyllä kiittää voitostaan aika pitkälti myös onneaan, nimittäin sen verran monta kertaa joutui varikolla vierailemaan ja sai myös pari kertaa turva-auton takia pitkähköksi venähtäneen eron kärkeen kiinni aikalailla ilmaiseksi. Hyvä ajo muuten, tosin vielähän on mahdollista saada penaltia Alonson kanssa törmäilyistä. Webberillä puolestaan kisan alku meni pieleen Hämäläisen syöksyttyä ensimmäiseen karteeseen taas liian innokkaasti. Sieltä takaa hän kuitenkin onnistui nousemaan vielä podiumille. Piste-ero tallikaveriin alkaa kuitenkin olla jo hieman liian suuri. Kilpailun onnistujiin on vielä nostettava Schumi ja Kobayashi. Kerpenin rehtori oli elementissään hänelle menestyksekkäällä Gilles Villeneuve Circuitilla ja nappasi Mercedes GP:lle parhaan sijoituksen tältä kaudelta. Mahdollisuuksia olisi ollut myös podiumille, mutta tällä kertaa Webber ja Button vaan tulivat takaa väkisin ohi. Kobayashikin oli yhdessä vaiheessa matkalla korokkeelle, mutta joutui sitten osin autonkin takia luopumaan lopussa muutaman pykälän.

Suurin epäonnistuja oli, edellisen kilpailun tapaan, Hamilton. Ensimmäisessä mutkassa pyöräytti Webberin ympäri ja hetken päästä yritti jotain "harakiri" ohitusta tallikaveristaan ja sen seurauksena hölmöili itsensä seinään. Eli noin 10-15 minutin kuluttua lähdöstä oli jo ollut tutkittavana kahdesta eri tilanteesta ja sen lisäksi onnistunut keskeyttämään. Uskomaton säheltäjä, joka ei millään malta olla tunkematta nokkaansa todella ahtaisiin paikkoihin. Luulisi jo tallin koittavan vaatia häntä rauhoittamaan ajoaan, sillä kilpailujen sujuessa tällä tavalla Hämäläinen ei tastele mestaruuksista vielä vähään aikaan. Pettymyksiä olivat myös molemmat Ferrarit. El Banco epäonnistui ensin taktiikassaan vaihtaa välikelinpyöriin kisan alussa ja sitten tauon jälkeen päätyi kiikkulaudaksi shikaanin ulostuloon. Itse törmäykseen enemmän syyllinen oli kyllä Button. Massa puolestaan oli ihan hyvissä asetelmissa, kunnes täräytti omiin nimiin kaiteeseen päästen kuitenkin vielä jatkamaan. Hyvä sijoitui meni siihen mokaan. Kovalaisellakaan ei viikonloppu kovin hyvin mennyt ja sen vielä lopulta kruunasi tuo vetoakselin hajoaminen kisassa.

Saas nähä, muuttuuko kisan järjestys vielä, vai jatketaako näillä tuloksilla kohti Valenciaa, joka ei ainakaan kilpaile viihdyttävimmän kilpailun tittelistä.
 

trap

Jäsen
Sama kommentteihin MTV3:n selostustiimin työskentelystä. Monacon kisan jälkeen taisi olla toinen kisa tällä kaudella mitä katsoin ja eihän tuo taaskaan vakuuttanut. Saaren selostaminen on täytesanojen täytteistä ympäripyöreää lätinää höystettynä älyttömillä nippelitiedoilla, jotka harvoin jaksavat kiinnostaa. Vaikka tilastoista kiinnostunut olenkin.

Jenson Button on Kimi Räikkösen lopettamisen jälkeen ollut oma suosikkikuljettaja F1:ssä. Comebackin tehnyt Schumacher tulee siinä kakkosena, ja oli hienoa nähdä tänään molemmilta erinomainen kilpailu. Tuntuu myös että Jenson alkaa jo oikeasti saamaan vähän sitä arvostusta mitä olisi ansainnut jo pidemmän aikaa, mikä on hieno homma.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Enpä muista että ois ollut Formulat koskaan näin loistavaa viihdettä. Uudet säätömuutokset ovat täydellisiä. Aivan vitun loistavaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka kisa kesti neljä tuntia ja suurin osa tuosta ajasta katsottiin turva-auton perässä hitaasti kiertäviä tai lähtöruuduissa seisovia autoja niin loppujen lopuksi tästä Kanadan GP:stä tuli vielä ihan loistavaa viihdettä. Loppu oli ihan huikeaa taistelua niin kärjessä kuin vähän kärjen takanakin.

Jenson Button ajoi ihan mahtavan kisan. Kuusi varikkokäyntiä joista yksi oli läpiajorangaistus ja yksi sen takia kun Button rikkoi eturenkaansa kolarissa Alonson kanssa, ja pari muutakin johtui siitä kun vaihtoivat liian aikaisin intermediate-renkaat alle. Näistä lähtökohdista oli siis ihan käsittämättömän kova suoritus nousta lopulta voittajaksi, vaikka turva-auto häntä kieltämättä vähän auttoikin. Mutta lopussa Button oli ihan ylivoimaisesti nopein mies radalla ja olisi todennäköisesti ainakin ajanut Vettelin kiinni ilmankin tuota viimeisintä turva-autotilannetta.

Vettel ajoi vähän turhan varman päälle tuossa lopussa kun olisi pitänyt kokeilla repiä enemmän eroa Buttonin ja Webberin ollessa Schumacherin takana, mutta toisaalta Vettelillä on siihen varaakin koska hänen ei tarvitse enää voittaa joka kilpailua. Sen verran Button iski tuossa lopussa painetta että Vettelkin sortui virheeseen ja tuo ohitus tuli lopulta helpostikin.

Hyvän kisan ajoi myös Webber jonka kisa oli jälleen täynnä ongelmia. Ensin Hamilton torppasi miehen ympäri ensimmäisessä mutkassa ja sitten oli vielä ongelmia vaihdevipujen kanssa ja alaspäin vaihtaminen ei onnistunut kunnolla ennen kuin vaihtoivat varikkokäynnillä ratin uuteen. On se muuten ihme kuinka Vettel on porskuttanut koko alkukauden ilman minkäänlaisia ongelmia kun taas Webberillä tuntuu joka kisassa olevan jotain teknistäkin ongelmaa. Mutta hienosti onnistui Webberkin vielä nousemaan palkintokorokkeelle vaikka oli välillä aika huonoissakin asemissa.

Ferrareilta kisa meni ihan penkin alle vaikka odotukset oli kovat. Massa oli ajamassa todella hyvää kisaa kunnes onnistui telomaan etusiipensä ohittaessaan Hispaniaa kierroksella. Hienosti kuitenkin vielä maalisuoralla onnistui kuittaamaan Kobayashin. Alonson taas tuhosi kisansa peittämällä liian ahnaasti Buttonin linjan, ei Buttonille jäänyt yhtään tilaa väistää tuossa koska oli jo korokkeen päällä ja kääntämässä mutkaan sisään. Alonson olisi pitänyt jättää enemmän tilaa koska hän olisi joka tapauksessa todennäköisesti päässyt Buttonin ohi tuossa tilanteessa vaikka ei olisikaan niin tiukasti peittänyt linjaa.

Hamiltonilta kisa oli taas tuttua sähläystä. Tuon kaverin pitäisi kyllä ihan oikeasti rauhoittua ja kokeilla käyttää järkeäkin välillä, eikä kouhottaa tuolla tavalla. Ensin pilasi Webberin kisan ajamalla ensimmäisessä mutkassa kylkeen, Webber antoi tuossa jopa reilusti tilaa Hamiltonille mutta tämä tuli mutkaan ihan liian kovalla vauhdilla ja tälläsi suoraan Webberin kylkeen. Ja ainakin BBC:n mukaan myös Hamiltonia tutkittiin tuosta samasta syystä mistä Button sai läpiajorangaistuksen (liian kovaa turva-auton perässä) mutta Hamilton ei ehtinyt saada tuosta rangaistusta koska keskeytti niin aikaisessa vaiheessa. Tuosta kolarista Buttonin kanssa Hamiltonia ei kyllä voi oikeastaan syyttää koska ei hän siinä oikein mitään virhettä tehnyt. Hän vaan ei ilmeisesti osannut arvata että Button ei näe peileistään mitään vesisuihkun takia ja joutui liian ahtaaseen väliin. Ihan normaali kilvanajo-onnettomuus jonka voi laittaa enemmän olosuhteiden piikkiin kuin kummankaan kuljettajan.

Schumi ajoi kyllä parhaan kisansa tämän comebackin jälkeen, vaikka lopulta niukasti putosikin palkintopallilta. Teki kisassa koko ajan oikeita ratkaisuja renkaiden suhteen ja tällä kertaa ajokin sujui virheettä ja nopeasti. Schumi joutui nyt vähän kärsimään tuosta viimeisestä turva-autotilanteesta koska hänen kaulansa Webberiin ja Buttoniin suli siihen, vaikka ehkä tuo kaksikko olisi joka tapauksessa ajanut hänet kiinni lopussa. Joka tapauksessa erinomainen kisa Schumacherilta joka näyttää viihtyvän aina näissä kisoissa joissa sää vaihtelee kisan aikana.

Myös Kamui Kobayashi oli jälleen hyvä mutta minusta Sauberin taktiikka lopussa ei ihan onnistunut. Tohon kisan keskeytykseen asti kaikki oli sujunut loistavasti ja saivat tuossa vielä ihan "ilmaisen" renkaanvaihdon, mutta sitten Kobayashi ajoi minusta vähän liian pitkään saderenkailla kun muut jo vaihtelivat slicksejä alle. Ei hän tosin olisi palkintopallille yltänyt paremmallakaan taktiikalla mutta uskoisin että Petrov ja Massa olisi saattaneet jäädä taakse. Mutta kyllä tätä japanin poikaa pitää silti ihailla, ajaa jatkuvasti erinomaisia sijoituksia heikolla Sauberin autolla.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hamiltonilta kisa oli taas tuttua sähläystä. Tuon kaverin pitäisi kyllä ihan oikeasti rauhoittua ja kokeilla käyttää järkeäkin välillä, eikä kouhottaa tuolla tavalla. Ensin pilasi Webberin kisan ajamalla ensimmäisessä mutkassa kylkeen, Webber antoi tuossa jopa reilusti tilaa Hamiltonille mutta tämä tuli mutkaan ihan liian kovalla vauhdilla ja tälläsi suoraan Webberin kylkeen. Ja ainakin BBC:n mukaan myös Hamiltonia tutkittiin tuosta samasta syystä mistä Button sai läpiajorangaistuksen (liian kovaa turva-auton perässä) mutta Hamilton ei ehtinyt saada tuosta rangaistusta koska keskeytti niin aikaisessa vaiheessa. Tuosta kolarista Buttonin kanssa Hamiltonia ei kyllä voi oikeastaan syyttää koska ei hän siinä oikein mitään virhettä tehnyt. Hän vaan ei ilmeisesti osannut arvata että Button ei näe peileistään mitään vesisuihkun takia ja joutui liian ahtaaseen väliin. Ihan normaali kilvanajo-onnettomuus jonka voi laittaa enemmän olosuhteiden piikkiin kuin kummankaan kuljettajan.

Talli voisi ennemminkin kieltää Hamiltonilta MM-taulukon katselemisen, Lewiksen otteista näkyy liian selvästi nyt se että hän ei halua antaa Vettelin enää voittaa, mikä yhdistettynä siihen että talli on käytännössä kussut Hamiltonin aika-ajot kahdessa viimeisessä kisassa, on tehnyt Hämiksen asetelmasta turhan tukalan. Mikäli Hamilton pääsee vain jatkossa kisoissa starttaamaan keulilta eikä ruuduista 6-10, voimme ehkä nähdä sen paremman Hamiltonin joka ei hätäänny siitä että Vettel pääsee kirimään liikaa karkuun.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parastahan olisi jos selostuksen hoitaisi Tuominen kommentaattorinaan JJ ja Eki jelppimässä. Tuominen tietää rallista niin paljon että maikkari laittaa Tuomisen mielummin selostamaan ja toimittamaan sitä.

Tuomisen F1-selostus oli kyllä täyttä tuskaa. Tietää rallista paljon, mutta sama ei ainakaan aikanaan pätenyt formuloihin. Oli vähintään yhtä pihalla kuin Kyllönen tai Saari.

Ja että Eki jelppimässä? Minkä takia, ja miten? Eki on aina ollut ja tulee aina olemaan täysin pihalla. Montrealissa jopa Saari joutui välillä oikomaan Mustakaria.

Jo pelkästään sanan "neliapila" käytöstä pitäisi Mustakari (ja nyt myös Saari) potkia pihalle. Mustakari on käyttänyt tätä koko uransa, ja kun Montrealin skaban lopussa 4 kärkiautoa erottui lopussa, totesin, että kohta Mustakari alkaa höpöttämään jotain jostain helvetin neliapilasta. No, meni 2 sekuntia ja Saari alkoi puhumaan nelipilasta. Mikä helvetin neliapila?

Joka tapauksessa tämä oli tiettävästi ensimmäinen kerta Mustakarin uran aikana, kun missäpäin rataa tahansa on erotettavissa jotenkin joku neljän auton letka, ja Mustakari ei sano sanaa neliapila. Ja tämä vain siksi, että Saari oli hieman nopeampi.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuomisen F1-selostus oli kyllä täyttä tuskaa. Tietää rallista paljon, mutta sama ei ainakaan aikanaan pätenyt formuloihin. Oli vähintään yhtä pihalla kuin Kyllönen tai Saari.

Tuomisen selostukset formuloiden puolella kyllä oli täyttä tuskaa kyllä. Hirveästi erilaisia täytesanoja ja tietämys oli vähän mitä oli. Inhon miestä myös rallin puolella.. jotenkin ei tuota pysty vain kuuntelemaan selvinpäin.

Jos maikkarille haluttaisiin oikeasti asiantunteva ja asiallinen juontajaparit niin eiköhän jokainen nykyisistä ja entisistä ihmisistä pitäisi heittää pellolle ja hankkia täysin ulkopuolelta nuo "asiantuntijat". Nykyisellään tuntuu että tämä tietämys ja kokemus mitä vaikkapa mustakarilla on niin sitä että miehet katselevat hirveän määrän erilaisia nippelitilastoja ja muistelevat missä kilpailussa viimeksi on joku keskeyttänyt ekalla kieroksella tai kuinka monta kierosta turva-auto on radalla kiertänyt. Kuka haluaa tietää kaikki maailman nippelitilastot. Keskittyisi itse ajamaiseen ja ohitustilanteisiin. Siinä Kyllönen oli hyvä minusta kun selosti tilanteet tunteella vaikka itse tietämys ja sekoilu oli välillä vähän liankin näkyvää.

Kaikki ulos vain ja vaikka joku nuorukainen tilalle, varmasti löytyy joku asiantunteva ihminen joka osaa selostaa, mutta samalla keskittyy selostamiseen eikä kokoajan tutki nippelitietoa. Asiallisesti voisi välillä noita lisätä tiedon haluisille, muttei keskity koko kisaa siihen.

Se mikä viellä pisti varsinkin tuossa kisassa mieleen oli kun haluttiin tehdä nippelitiedossa vielläkin tieteellisempää ja piti tutkia tämän Ken Blockin youtubevideon latauskertoja. Ihme ettei alkanut numerolleen lukemaan jokaisen videan latausmääriä, olisi nippelitietoa ollut tarpeeksi.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ja että Eki jelppimässä? Minkä takia, ja miten? Eki on aina ollut ja tulee aina olemaan täysin pihalla. Montrealissa jopa Saari joutui välillä oikomaan Mustakaria.
Eki jelppimässä tekemässä juttuja ja varikkotoimittamassa. Mustakari on hyvä f1-toimittaja silloin kun ei pidä selostaa suorana tapahtuvaa kisaa vaan saa hetken miettiä mitä on sanottavana tai kirjoitettavana.

Tuominen oli hyvä selostaja silloin kun vierellä oli hyvä kommentaattori joka pystyi asiantuntevasti selittämään mitä tapahtuu ja heittämään vähän legendaa mukaan. JJ hyvänä esimerkkinä. Saarikin menee selostajana jos vierellä olisi JJ tai edes Salo, mutta kun ei voi mitään niin sitten ei vaan voi.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kannatan selostajapariksi Saarea ja Saloa. Mielestäni tämä kaksikko toimii hyvin ja esimerkiksi Saaren virheetkin minimoituvat aika paljon, kun Salo istuu siinä vieressä. Salo on mielestäni parhaiten kärryillä kisan tapahtumista näistä viime aikoina selostuskopissa pyörineistä hepuista. Tykkään myös miehen puhetyylistä.

Mustakiikari tuolta pitäisi saada pois. Eki on niin vitun kassalla joka kisassa, kun vaan olla ja voi. Tuli hävettyä silmät päästä viime viikonloppuna kuinka herra muisteli muistaakseni harjoituksissa vuoden 1997 Jerezin kilpailua ja kuinka Villeneuve ajoi silloin McLarenilla...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lisäksi tuntuu siltä, että Salo ei kai seuraa ykkösiä enää niin tarkasti. Lähinnä nuo viime aikojen jutut ovat olleet sellaisia, että ihan kuin olisi vastikään katsonut ensimmäiset kisat tältä kaudelta. Toki äkkiähän siinä pääsisi kärryille.

Mika Häkkinen oli loistava kommentaattori. Taisi olla selostamossa Kyllösen kanssa heti "välivuotenaan" Indyn kisassa (muistaakseni tuo oli joku Canal Digitalin monikanavalähetys) ja tulipahan sellaista insidejuttua että oksat pois. Tuolloin Häkä oli ollut poissa ajohommista vasta sen puoli vuotta, joten kaikki oli vielä ihan tuoreessa muistissa. Hyviä knobbeja mm. varikkopysähdyksistä ja mitä kuski tekee stopin aikana, mieleen jäi erityisesti visiirin käyttö. Kun köröttelee varikkosuoraa, visiiri on auki tuuletuksen vuoksi. Kun auto tulee varikkoboksin kohdalle, pitää visiiri laittaa kiinni tulipalovaaran vuoksi välitankkauksen yhteydessä. Siinä sitten tulee hiki kun kaikki lämpö puskee konehuoneesta päälle jne. Sitten oli paljon ratin käyttöä ja mitä voi säätää ja miksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikista parasta on kun kommentaattori on vielä tiiviisti mukana ympyröissä, kuten esim. BBC:n David Coulthard. Silloin sieltä tulee oikeasti hyvää inside-tietoakin välillä ja kommentaattori on muutenkin erittäin hyvin perillä asioista. Ja kun BBC:llä on vielä pääselostajakin, eli Martin Brundle, entinen F1-kuljettaja ja pitkän linjan kilpa-autoilija niin kyllä tuo BBC:n kaksikko on minusta ihan lyömätön (ja tähän lisätään sitten vielä esim. erinomainen huumorimies varikolla, eli Eddie Jordan ja se pitkä kaveri joka toimii varikkotoimittajana Eddien parina). Toki heillekin tulee välillä mokia ja ajatuskatkoksia mutta se nyt olisi jo ihan liikaa vaadittukin että selostajat tekisivät täydellisen virheetöntä työtä. Mutta esim. verrattuna MTV3:n tiimiin tuo BBC:n porukka on ihan toiselta planeetalta.
 

trap

Jäsen
Tullut tästä aiemminkin useita kertoja mainittua, mutta tuollaistahan se MTV3:n toiminta on aika lailla kaikilla sektoreilla, esim. jääkiekkolähetyksissä. Kaikki lähetysoikeudet sun muut ostetaan isolla rahalla mutta itse tehtävään/toteutettavaan materiaaliin panostetaan järkyttävällä tavalla. Omia ohjelmia kyllä puffataan ja pusketaan Tulosruuduissa sun muissa jatkuvalla syötöllä, mutta itse sisältö on paskaa B-luokan selostajilla ja kommentaattoreilla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tullut tästä aiemminkin useita kertoja mainittua, mutta tuollaistahan se MTV3:n toiminta on aika lailla kaikilla sektoreilla, esim. jääkiekkolähetyksissä. Kaikki lähetysoikeudet sun muut ostetaan isolla rahalla mutta itse tehtävään/toteutettavaan materiaaliin panostetaan järkyttävällä tavalla. Omia ohjelmia kyllä puffataan ja pusketaan Tulosruuduissa sun muissa jatkuvalla syötöllä, mutta itse sisältö on paskaa B-luokan selostajilla ja kommentaattoreilla.

Tuommoista se on ollut jo aika pitkään maikkarilla, että kun palkkalistoilla on selostajia niin niitä sitten on pakko käyttää jokaisessa urheilulähetyksessä vaikka se selostaja ei oikein edes tietäisi siitä lajista mitään.

Voisi melkein kun sanoa kun pääsee sisäpiiriin niin ulos ei joudu vaikka kuinka ulapalla olisi. Kyllähän mäkihyppyssäkin varmaan jonkin verran asiantuntemusta löytyy esimerkiksi Toni Niemiseltä, mutta hirveästi tulee kokoajan samoja täytesanoja ja sitten itse selostamisen kuuntelusta menee mielenkiinto pois kun ihan kuin nauhalta tulee selostus.

Jokatapauksessa formuloissakin voitaisiin oikeasti rakentaa kunnon asiantunteva varikkotiimi.

Ei saaressakaan minusta ole hirveästi muuta vikaa, mutta kun mies luulee oikeesti olevan helvetin hauska ja että kaikki tykkää tietää tuhansia erilaisia nippelitietoja tilastoista. Muuten ihan asiallinen minusta, mutta nuo pari asiaa härnää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On tuo Vettelin ylivoima vaan ihan käsittämätöntä, erityisesti aika-ajoissa. Ei haittaa vaikka sääntöjä rukattaisiin Red Bullille mukamas epäedulliseen suuntaan, eikä haittaa vaikka radan pitäisi sopia paremmin kilpailijoiden autoille, niin aina sieltä paalulta vaan löytyy sama mies. Kyllä pitää tapahtua jotain todella ihmeellistä tai sitten Vettelin paha loukkaantuminen jos ei tuo mies tällä kaudella maailmanmestaruutta vie.

Kisoissa Vettel ei ole ollut ihan yhtä ylivoimainen kuin aika-ajoissa joten huomenna saattaa sittenkin tulla ihan kilvanajoakin voitosta, hyvin kisoissa ajanut Webber nimittäin kerrankin onnistui myös aika-ajoissa ja lähtee kakkosruudusta. Jos ei kolmosruudusta lähtevä Hamilton tälläkin kertaa torppaa aussia pihalle, ja jos Webberin auto ei oikuttele startissa kuten tällä kaudella pari kertaa on tehnyt, niin hän saattaa hyvinkin onnistua haastamaan tallikaverinsa. Eikä nuo McLarenit ja Alonsokaan mitenkään valtavan kaukana tule olemaan, heidän vauhtinsa on kuitenkin yleensä ollut Red Bulliin verrattuna suhteessa parempaa kilpailuissa kuin aika-ajoissa.

Mielenkiintoista on nähdä että saadaanko Valenciassa näiden uusien sääntöjen ansiosta ensimmäinen mielenkiintoinen kilpailu, yleensähän nämä Valencian kisat on olleet todellisia tylsyyden huipentumia joissa ei ole juuri ohituksia nähty.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valencia ei petä koskaan!

Ihan sama minkälaiseksi sääntöjä rukataan niin yksi asia on takuuvarma; Valencian kisa on borefest sieltä pahimmasta päästä. Kyllä tämä rata pitäisi heivata vittuun kalenterista ja ottaa tilalle joku rata jossa nähtäisiin edes vähän kilvanajoa ja tilanteita. Valencian radalla on ajettu nyt neljä kisaa ja kaikki ovat olleet ihan perseestä! Eiköhän tämä paska ole nyt jo nähty.

Muutamia ohituksia sentään tänään nähtiin mutta nekin oli oikeastaan kaikki näitä DRS:n avulla suoritettuja "heittämällä suoralla ohi ilman että toisella on mitään mahdollisuutta puolustautua" ohituksen irvikuvia. Mitään todellista kilvanajoa ei nähty kuin tuolla keskikastissa aika ajoin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Oli kyllä tylsäkisa, mutta eipä paljon ollut odotettavissa muutakaan Valenciasta, Vettel ajoi taas loistavasti ja voittajasta ei ollut mitään epäselvyyttä koko kisan aikana. Paras auto ja yksi parhaista kuskeista on hyvä yhdistelmä.

MTV3:n selostajat alkavat saamaan allekirjoittaneen vitutuksen ihan uudelle tasolle. Montrealin DRS sekoilu oli luku sinäänsä ja tänään taas totaallinen missaus Webberin ohituksesta Alonsosta varikkokäynnin yhteydessä. Kun siellä kopissa on kerran kaksi ammattitaitoista? selostajaa luulisi edes toisen jättävän sen puujalkavitsin veiston vähemmälle ja keskittyvän kilpailutapahtumiin. Koko kauden akseli Saari ja Mustakari on ollut aivan kuutamolla. Perkele, luulisi maikkarin löytävän edes yhden selostajan mihintahansa lajiin joka osaisi selostaa.

Uskallan väittää vaikka en mikään verbaalisesti taitava ole ja puheesta ei saa edes välillä selvää, niin pystyisin tarjoamaan asiantuntevamman selostuksen katsojille, kuin Saari ja Mustakari.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Joo ei tuota selostusta ole pitkään aikaan jaksanut kuunnella. Oskari Saarenkin taso laskenut erittäin reippaasti sen jälkeen kun JJ joutui olosuhteiden pakosta jättämään pestinsä. Ok kyllähän JJ pelasi niitä pelejään vähän liikaakin, mutta oli kuitenkin ihan eri tasolla, kuin Mustakiikari. Salo oli piristävä poikkeus tällä kaudella toivottavasti selostaisi useamman kisan tai sitten vaan Anette Latva-Piikkilä selostuskoppiin tai ainakin sinne varikkosuoralla niin päästäisiin Timpan jo liiankin kuluneista jutuista eroon. Varmaan saisi jotain mielenkiintoisempia persoonia haastateltavaksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa tylsä kisa ja mitä enemmän loppua kohti meni niin selostajat alkoivat taas heitellä siihen tahtiin noita paskoja puujalkavitsejä että alkoi melkein oksettaa. Ei taida olla mahdollisuutta ottaa selostusta pois ja kuunella pelkkää moottorin ääntä? Tosin voisi melkein lähetykset katsoa netistä englanniksi vaikka kieliä en osaakkaan niin saisi vähän enemmän irti lähetyksestä..

Todellakin tämä rata pois ja joku mielenkiintoisempi tilalle. Taitaa olla sarjan tylsin tai ainakin tylsimpiä kisoja. Toki ohituksia kerrankin nähtiin täällä, mutta eipä nekään tuoneet paljon lisäväriä kisaan, noh sentään ohi päästiin uusien sääntöjen avulla, mutta tiedä sitten.. kisojen määrää kasvatetaan, mutta minusta pitäisi ensin keskittyä ottamaan pois nämä surkeimat ja sitten miettiä mitä otetaan tilalle. Koko lajille varmaan olisi parasta kun pari tylsempää europan kisaa otetaan pois.. naurettaa kun esimerkiksi sarjan yhtä parhaimpaa rataa Turkkia ollaan heivaamassa pois ja sitten jätetään nämä "perinteiset" rahat joista ei tapahdu mitään, toki tällä kisalla ei ole edes perinteitä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vituttaa, että Bernie heivasi aikoinaan kaiken maailman Indianapolikset ja Magny-Coursit vittuun jotta saadaan kaiken maailman Valenciat ja sun muut tilalle. Noilla edellämainituilla radoilla nähtiin välillä jopa keskivertoa parempia kisoja. Valencia on vuodesta toiseen kauden huonoin kisa. Oli sitä 2008, oli 2009, oli viime vuonna ja jälleen täysin paska kilpailu.

Aika karua on kyllä Vettelin ylivoima ja siitä kertoo jo paljon se, että Hamilton ja Alonso heittivät kirveen kaivoon mestaruustaiston osalta.

- Se on mennyttä, mestaruuden suhteen se on jo lähes ohi, Hamilton totesi Associated Press -uutistoimiston mukaan.

- Mestaruus ei ole laskelmissamme... jos jotkut ajattelevat, että voimme voittaa mestaruuden ollessamme 80 pistettä perässä, niin he eivät ymmärrä formula ykkösiä, Alonso säesti.

MTV3


Alonso ei ole tainut seurata MM-taulukkoa, 100 pojoa se on jo perässä Vetteliä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tämmöistä paskaa tällä kertaa, viimeiset kymmenen kierrosta jätin katsomatta. Niin kauan kuin raha siirtyy oikean hepun taskuun niin näin hieno kisa pysyy kalenterissa, ei ainakaan viihdearvo ole syynä, uudet katuradat on muutenkin ihan hanurista. Rooman katuratahanke sentään taisi kaatua, New Yorkista ei ole pahemmin puhetta kuulunut, ei taida ketään surettaa vaikkeivät toteutuisikaan. Monaco sentään mielenkiintoinen "rankaisukykynsä" ansiosta, pieni ajovirhe eikä seuraavaa mutkaa enää kohtaa. Toista se on näiden Valencioiden ja Singaporejen kanssa, mutka vähän leveäksi niin mitäs siitä, matka jatkuu. Montreal on katurata ja viihdyttävä onkin, tiukalla seulalla Spakin voidaan laskea katuradaksi kun yleisiä teitä sielläkin kurvataan ainakin osin. Joskus on ollut puhetta Portugalin Portimaon radasta, korkeuseroa löytyy ja käytetäänhän sitä F1-testiratanakin, oikea kilparata eikä mikään satamaan viivottimella ja astemitalla sommiteltu ränni. Linkissä Portimaon rata on-board
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös