Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2010

  • 172 839
  • 996

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli kyllä hyvä kisa tuo Kanadan GP: Paljon ohituksia, hyvää kilvanajoa mies miestä vastaan, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Lopputuloksesta olisin tosin toivonut vähän erilaista mutta Hamilton kyllä ansaitsi silti voittonsa. Hamilton osasi iskeä juuri oikeissa paikoissa ja pystyi käyttämään Alonson pienet virheet hyväkseen. Button ajoi myös erinomaisen kilpailun vaikka lähti vähän tallikaveriaan taempaa kisaan. Red Bullin kisa suli huonoon taktiikkaan ja pieniin teknisiin ongelmiin joiden takia Webber joutui lähtemään vasta seitsemännestä ruudusta ja Vettel joutui ajelemaan kisan lopun puolikaasulla.

Ferrarilta kisa sen sijaan ei mennyt kovin vahvasti vaikka Alonso nyt kolmanneksi ajoikin, mutta auto näytti olevan sellaisessa iskussa että voittoonkin olisi ollut hyvät mahdollisuudet. Alonson hukkasi voiton kuitenkin pieniin virheisiin kierroksella ohitettavien kanssa ja Hamilton käytti nuo tilanteet hyödykseen. Samoin myös Button pääsi vielä lopussa ohi samanlaisessa tilanteessa. Espanjalaislehdistön mielestä ehkä 10+ suoritus Alonsolta, minä en antaisi seiskaa parempaa missään nimessä. Massan suoritus ei sen sijaan juuri nelosen yläpuolelle nouse. Liuzzi pamautti kylkeen heti ensimmäisessä mutkassa ja Massalla ilmeisesti naksahti jotain päässä ja lähti kostamaan. Miehet ajoivat ensimmäiset mutkat kuin jokkiksessa kylki kylkeä vasten ja lopulta molemmat joutuivat varikolle nenänvaihtoon. Ihan ääliömäistä ajamista oli Massalta tuo tilanne kun autoon ei näyttänyt tulevan mitään vaurioita tuossa ensimmäisessä törmäyksessä, ihan suotta lähti moukuttamaan Liuzzin kylkeen sen jälkeen.

Schumilta kisa oli myös aika surkea esitys. Peitteli yliaggressiivisesti ohitustilanteissa ja pilasi kisansa ihan itse vaikka Brawn yrittikin ottaa vastuun itselleen. Mutta se oli Schumin epätoivoinen peittely Kubicaa vastaan joka aiheutti sen rengasrikon jonka takia Mersu lopulta oli pakotettu vaihtamaan taktiikkaansa. Ja lopulta Schumi vielä putosi kokonaan ulos pisteiltä kun yritti pitää väkisin Liuzzin takanaan, ja tuon törmäilyn ansiosta myös Sutil pääsi ohitse. Ja ehtipä Schumi siinä välissä vielä pilaamaan hyvän kaverinsa Massankin kisan.

Mutta kuten sanoin niin viihdyttävä oli kyllä kisa. Taas hyvä osoitus siitä että hyvään kisaan ei tarvita mitään hulppeita puitteita ja satojen miljoonien hintaista rataa. Kanadan rata ei ole puitteiltaan mikään komea ja edustava ja ratakin on vain pomppuinen katurata mutta hyvän kisan se tarjoaa lähes aina. Radan profiili on hyvä ja tarjoaa ohituspaikkoja, ja kun turva-alueita ei ole vaan ulosajosta seuraa aina joko törmäys betonimuuriin tai suistuminen hiekalle/nurmikolle niin rata ei anna kuljettajille yhtään armoa. Ei se yhtä turvallinen ole kuin nämä uudet "lentokenttäradat" mutta mielestäni ratasuunnittelussa ei tarvitsekaan pyrkiä 100% turvallisuuteen. Kyllä autourheiluun pitää kuulua pieni vaaramomentti koska tuollainen täydelliseen turvallisuuteen pyrkiminen tekee kisoista loppujen lopuksi tylsiä. Pitäisi löytää sellainen kompromissi jossa turvallisuus olisi mahdollisimman hyvä ja riskit pahoille onnettomuuksille mahdollisimman pienet, mutta samalla radat olisivat sellaisia jossa kuljettajan virhe kostautuu enemmän kuin vain parin sekunnin aikamenetyksenä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Todella hyvä kisa ja pakko kompata -OO- :ta tuossa turva-alue pointissa.
Miksi ihmeessä ne pitää tehdä asfaltista näissä uusissa radoissa? Hiekkaa vaan takaisin niin tulee kunnon "rangaistus" virheistä.

Hamilton oli todella vakuuttava ja taitaa olla sarjan paras kuski tällä hetkellä, röyhkeä , ilkeä ja todella nopea.

Jenson Button on kuitenkin ollut alkukauden suurin yllättäjä ja nyt viimeistään voidaan unohtaa puheet etteikö Button olisi ansainnut mestaruuttaan viimekaudella. Siirtyminen uuteen talliin, jossa on koko lajin kultapoika ykköskuljettajana ja siellä loistavat suoritukset ovat osoittaneet että Button kuuluu ehdottomasti kuskien eliittiin.

Red Bull näytti yllättävän heikolta, johtuiko sitten radasta? Heikiltä hyvä ajo ja muutenkin otteet ovat olleet positiivisia tällä kaudella ottaen huomioon tallin suorituskyvyn,

Mestaruustaistelu täysin auki. Oikeastaan viidellä kuskilla vielä mahdollisuus mestaruuteen. Hieno kausi ollut tähän mennessä vaikka suomalaisia ei ole ollutkaan kärkitaistelussa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Hamilton oli todella vakuuttava ja taitaa olla sarjan paras kuski tällä hetkellä, röyhkeä, ilkeä ja todella nopea.

Hamilton osaa myös ohittaa, joskin tuntuu siltä, että Macin suoranopeus on usein muita suurempi. Siltikin kaverilla on kyky käyttää paikat hyväkseen.

Minäkin pidän Hamiltonia tällä hetkellä sarjan nopeimpana kuskina. Harmi vain, että persoonana hän ei mieltä ylennä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisi harkita että vaikkapa Turkissa ja Kanadassa ajettaisiin parikin kisaa vuodessa ja samalla taas otetaan vaikka Unkarin kisa pois tai joku muu missä ohittaminen on mahdotonta ja kisat tylsiä perässä ajamista. Markkina alueaanakin taitavat kummatkin olla paljon isompia kun monet muut euroopan maat. Kanadassa katsomotkin taisi melko täynä olla.

Pikkuiljaa alkaa näyttämään siltä että rengaiden erilainen toimiminen eri autoissa näyttää olevan se jolla saadaan lisää viihdettä kisoihin. Myös erilaisilla bensalastilla autot toimivat erilailla ja näin ohituksiakin tapahtuu kun autot alkavat toimia jossain välissä kisaa ja joilakin taas ei. Myös rengaan kulumisissa tuntui ainakin kanadassa olevan isot erot. Esimerkiksi Schumilla taisi olla kisan lopussa aivan loppu renkaat. Tosin hänellä taisi taktiikatkin vaihtua ylimääräisen stopin takia..

Toivottavasti kisat olisi kyllä samanlaisia jatkossakin mitä Kanadassa ja Turkissa oli. Myös pistejärjestelmä ainakin toistaiseksi on toiminut yllättävänkin hyvin. Bensaa koskeva sääntö on joilakin radoilla toiminut ja joilakin taas tainut estää vain enemmänkin ohituksia mitä aikaisemmin..
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Yritin etsiä Heikki Kovalaisen aika-ajo kierroksen aikaa ja nopeinta kierrosaikaa kisassa F1:sen virallisilta sivuilta, mutta eipä löytynyt. Onko jollakin heittää nuo ajat, niin tietäis mikä on nyt ero kärkeen, kun alkukaudestahan se oli todella paljon.
 

trap

Jäsen
Kisa:
1. Robert Kubica 1'16.972
18. Heikki Kovalainen 1'20.654

Aika-ajo:
1. Lewis Hamilton 1'15.889
19. Heikki Kovalainen 1'18.237

Lähde: Formula1.com

Eipä noihin kannata kuitenkaan liikaa tuijottaa, ihan radasta riippuvaisia usein erot.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Hamilton osaa myös ohittaa, joskin tuntuu siltä, että Macin suoranopeus on usein muita suurempi. Siltikin kaverilla on kyky käyttää paikat hyväkseen.

Minäkin pidän Hamiltonia tällä hetkellä sarjan nopeimpana kuskina. Harmi vain, että persoonana hän ei mieltä ylennä.

Juu persoona on mitä on, ainakin radalla ja sun muissa haastatteluissa, mutta nyt kun ei ole Kimiä vastustajana niin pystyy aika objektiivisesti katselemaan noita kisoja, niin ei törkeydet aivan niin paljon harmita. Jopa kulmakarvankin otteet miellyttävät vähän enemmän.

Suomalaiset mestarit taitavat olla niitä "reiluimpia" kuskeja mitä sarjan lähihistoriasta nopeasti tulee mieleen, vaikkakin Häkkinen oli myös suhteellisen agressiivinen ja kolariherkkä uransa alussa.

Tiedä sitten kuinkapaljon on sinivalkolasi boonusta, mutta ei kamalasti tule mieleen mitään suurempia törkeyksiä Kimiltä tai Häkkiseltä mieleen uran huippuvuosien aikana. Kekestä en osaa sanoa, kun ei muista muuta siltä ajalta kun että kädet olivat pökkelönä Monacon vaihderumban jälkeen.

MM- tilanne

1.Hamilton 109
2. Button 106
3. Webber 103
4. Alonso 94
5. Vettel 90

Koska spekulointi on niin hauskaa niin vanhalla systeemillä MM sarja näyttäisi tältä

1. Hamilton 45
2. Button 43
3. Webber 40
4. Alonso ja Vettel 36

Ja vielä vanhemmalla

1. Hamilton ja Button 34
3. Webber 32
4. Vettel 27
5. Alonso 26
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska spekulointi on niin hauskaa niin vanhalla systeemillä MM sarja näyttäisi tältä

1. Hamilton 45
2. Button 43
3. Webber 40
4. Alonso ja Vettel 36

F1-forumilla joku on myös pitänyt koko kauden kirjaa noista pisteistä vanhalla systeemillä ja siellä ne pisteet menee näin:

1. Hamilton 44
2. Button 43
3. Webber 40
4. Alonso 38
5. Vettel 37

En sitten tiedä kumpi on oikea tilanne, en ainakaan jaksa alkaa itse tarkistuslaskua tekemään.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Varmaankin F1 forumin tilasto on luotettavampi, tossa aamukahvin lomassa laskeskelin noita pisteitä, joten virheitä saattaa olla.

Tasaista olisi melkeen millä tahansa pistelaskutyylillä, itse vähän karsastin tätä uutta menetelmää, mutta ihan toimivalta tuo näyttää, etenkin nämä alemmassa keskikastissa olevat tallit saavat mukavasti eroa toisiinsa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varmaankin F1 forumin tilasto on luotettavampi, tossa aamukahvin lomassa laskeskelin noita pisteitä, joten virheitä saattaa olla.

Tasaista olisi melkeen millä tahansa pistelaskutyylillä, itse vähän karsastin tätä uutta menetelmää, mutta ihan toimivalta tuo näyttää, etenkin nämä alemmassa keskikastissa olevat tallit saavat mukavasti eroa toisiinsa.

Niinpä, olipa kumpi tahansa laskelma oikea niin tasaista on. Useampi kuljettaja kymmenen pisteen sisällä (ihan oikean tilanteen mukaan parinkymmenen pisteen sisällä) ja periaatteessa jokainen noista kavereista kykenee voittamaan mestaruuden. Red Bullien vauhti on tähän asti ollut jokseenkin ylivoimaista mutta eivät vaan ole silti pystyneet repimään eroa pisteissä johtuen keskeytyksistä ym. epäonnesta. Alonso taas ei ole häikäissyt ensimmäisen kisan jälkeen mutta silti on tasaisesti napsinut koko ajan pisteitä ja on ihan täysillä mukana MM-taistelussa. McLareneiden vauhti on parantunut koko ajan ja Hamilton on ollut aika liekeissä parissa viime kisassa eikä unohtaa sovi ehkä vähän hitaanpaa mutta tasaisemmin pisteille ajavaa Buttoniakaan. Hyvä on taistelu tämän kauden MM-sarjassa, toivottavasti jatkuu tällaisena ihan kauden loppuun saakka ja mestaruudesta taistellaan viimeisessäkin kisassa useamman kilpailijan kesken.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Taitaa asiantuntija-kommentaattori vaihtua MAX:in lähetyksissä. En jaksa uskoa että JJ tänään uutisoidusta tällistä tokenee viikon päässä oleviin kisoihin. Ja vaikka tokenisi siitä seuraaviin niin tapaus on sen verran raju, kaksi henkilöä veneessä, toinen veneilijä kuollut ja mahdollisesti kännissä veneellä ravintolaillan jälkeen reipasta ylinopeutta, huh huh. Joten voipi olla hyllytyskin tiedossa. Ei ainakaan kovin hyvältä näytä sen osalta että syyt olisivat inhimilliset.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010061811885830_uu.shtml

Mustakarin varmaan roudaavat koppiin veikkaisin, edullinen hätäratkaisu MTV3:lle.



_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, kyllähän siinä voi olla kommentoinnit kommentoitu JJ:ltä varsinkin jos selviää että sankari itse on ollut veneen puikoissa ja kunnon tuubassa vielä.

Mutta itse asiaakin sen verran että jostain lueskelin juttua Sauberin tilanteesta joka alkaa käydä aika lailla ahtaaksi ainakin Pedro De La Rosan kohdalla. Pedrolla on nimittäin moksahtanut tällä kaudella jo viisi Ferrarin moottoria ja jäljellä oleviin yhteentoista kilpailuun hänellä on käytettävissään kokonaiset kolme moottoria. Kun huomioidaan noiden Ferrarin patojen poksahtelutiheys ja se että Sauberin vauhti harvoin riittää 14 parhaan sakkiin, niin voi olla että Pedrolla on pysyvä kiinnitys viimeiseen lähtöruutuun kauden loppupuolella.

Ferrari itse on tainnut sen sijaan saada tuon moottoriongelman ratkaistua kun ainakaan viime kisoissa ei ole tainnut moottoreita paukkua.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens

Käsittämättömän huono suomennos. Trulli saa käyttöönsä uuden rungon, jonka tulee sääntöjen mukaan olla identtinen kauden alussa luokitellun kanssa. Jos Kovalainen on tyytyväinen omaansa, ei vaihtaminen siis kannata. Rungot ovat jossain määrin yksilöllisiä ja joskus vaihdolla voidaan saavuttaa ratkaisu ongelmiin, jos uusi sattuu olemaan käytökseltään erilainen tai vanhassa on havaitsematta jäänyt kolhu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mustakarin varmaan roudaavat koppiin veikkaisin, edullinen hätäratkaisu MTV3:lle.

Ensimmäiset kommentit JJ:n tv-uran jatkosta, ei ollut vaikea arvata tuuraajaa. Mustakari siis puikoissa Saaren kanssa MAXin lähetyksissä.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=175488

Itselleni tuolla on ainakin todella iso merkitys että siellä olisi ajokokemusta omaava kommentaattori ottamassa kantaa asioihin, on ikävä Keken loistavia kommentointeja. Siinä on mies joka osaa ja uskaltaa ottaa kantaa asioihin. Keken voisivat ostaa takaisin sieltä Saksan tv-asemilta. JJ:kin on vähän liian diplomaattinen.



_
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselleni tuolla on ainakin todella iso merkitys että siellä olisi ajokokemusta omaava kommentaattori ottamassa kantaa asioihin, on ikävä Keken loistavia kommentointeja. Siinä on mies joka osaa ja uskaltaa ottaa kantaa asioihin. Keken voisivat ostaa takaisin sieltä Saksan tv-asemilta. JJ:kin on vähän liian diplomaattinen.

Joo keke takasin, todellakin. Ihan hyvä vaan jos Lehtoa ei enää jatkossa nähdä noissa kommentaattorin hommissa. Itse ainakin täysin kyllästynyt noihin "pelien pelaamisiin" sun muihin sössötyksiin. Jopa mieluummin kuuntelee jotain Mustakaria. Ja se kertoo aika paljon.

Vielä kun saisivat sen Saaren sieltä heivattua pihalle, niin hyvä. Itse kun kyllästyin täysin kuuntelemaan tätä kaksikkoa ja niinpä jatkossa mennäänkin BBC:n HD lähetyksien parissa. On tuo taso vähän toista siellä. Eikä kyse pelkästään mistään kuvanlaadusta.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Kekellä on krooninen väsymysoireyhtymä, ja valitettavasti häntä ei täten todennäköisesti enää selostamossa kuulla.
 

Ralph

Jäsen
1. Vettel
2. Webber
3. Hamilton
4. Alonso
5. Massa
-
7. Button
12. Rosberg
15. Schumacher
-
20. Kovalainen

näin tänään Valencian aika-ajoissa.
 

baxxter

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä pitää ihmetellä kuinka pihalla nämä MTV:n selostajat ovat. Hamiltonin ohitettua turva-auton totesivat tyyliin "saavutettu etu oli niin häviävän pieni". Sääntöjä rikkomalla Hamilton pääsi turva-auton taakse toiseksi. Jos ei olisi rikkonut sääntöjä hän olisi ollut Alonson edessä noin sijalla 8. ulkona podium taistelusta.

Todellinen vitsi oli myös Hamiltonin saama rangaistus. Tuli mieleen se juttu, jossa syylliseksi todettu kysyi tuomion kuultuaan tuomarilta "Saanko mä pitää tämän kellon". Ei ihme, että Alonso oli käärmeissään. Sääntöjen rikkomisesta annettiin rangaistus, joka oli pienempi kuin sääntöjä rikkomalla saavutettu etu.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllä pitää ihmetellä kuinka pihalla nämä MTV:n selostajat ovat. Hamiltonin ohitettua turva-auton totesivat tyyliin "saavutettu etu oli niin häviävän pieni". Sääntöjä rikkomalla Hamilton pääsi turva-auton taakse toiseksi. Jos ei olisi rikkonut sääntöjä hän olisi ollut Alonson edessä noin sijalla 8. ulkona podium taistelusta.

Todellinen vitsi oli myös Hamiltonin saama rangaistus. Tuli mieleen se juttu, jossa syylliseksi todettu kysyi tuomion kuultuaan tuomarilta "Saanko mä pitää tämän kellon". Ei ihme, että Alonso oli käärmeissään. Sääntöjen rikkomisesta annettiin rangaistus, joka oli pienempi kuin sääntöjä rikkomalla saavutettu etu.

Ei tosin mitään uutta että säännöt nimenomaan Hamiltonin kohdalla jälleen kerran taipui herran eduksi. Silti myös Alonson poraaminen oli vähän naurettavaa vaikka olihan se tietenkin jossain määrin ymmärrettävää kun Alonso itse jäi jumiin 9.sijalle ja Hamilton porskuttaa toiseksi.

Olipahan myös näyttävä ulosajo Webberiltä, onneksi kävi onni onnettomuudessa ja selvittiin vain autojen vaurioilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näköjään vaihteeksi tapahtunutkin jotain Valencian kisassa, mikä jo sinällään on suuri ihme. Ilmeisesti noita tapahtumia ei kuitenkaan juuri ollut ohitusten muodossa, vaan ohitukset ja tapahtumat tulivat lähinnä ulosajojen ja varikkokäyntien muodossa?

En ota sen kummemmin kantaa tuohon turva-autotilanteeseen kun en ole nähnyt koko kisaa mutta on se vaan muuten ihme juttu miten aina Hamilton on mukana näissä kyseenalaisissa tilanteissa. Ja aina tuntuu siltä että ainakin yleisen mielipiteen mukaan Hamilton selviää noista tilanteista olemattoman pienillä rangaistuksilla.

Tuo Webberin mälli oli kyllä aika hirveän näköinen, onneksi miehelle ei käynyt tuossa mitenkään. Mestaruustaistelussa tuli vähän takapakkia taas tosin mutta tuossa olisi voinut käydä todella pahasti. Heikiltä vähän omituista poukkoilua tilanteessa mutta toisaalta myös Webber taisi tehdä itsekin arvointivirheen, ei varmaan muistanut että tuolla Lotuksen paskalla täytyy jarruttaa varmaan satoja metrejä aikaisemmin kuin Red Bullilla. Kyllä Webber tuosta siis saa ottaa enemmän minusta omaan piikkiinsä kuin Heikki. Olivat kuitenkin samalla kierroksella ja siksi Heikillä oikeus puolustaa asemiaan vaikka se tuolla autolla ihan toivotonta onkin Red Bullia vastaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli pitkästä aikaa viihdyttävä Valencian GP. Yleensä tylsää jonossa ajelua, mutta nyt nähtiin sentään rytinää ja muutamat ohituksetkin.

Ensimmäiseksi, kisan suurin yllätys Sauber ja Kamui Kobayashi. Sauberin vauhti oli yllättävän hyvää jopa verrattuna McLareniin, Red Bulliin ja Ferrariin. Eivät jääneet oikeastaan yhtään ja etenkin Kobayashilta aivan fantastinen ajo. Nyt nähtiin vihdoin ja viimein se viime kauden lopussa nähty Japski kuljettaja. Täällä tuuletettiin oikein kunnolla, kun Koba tuli ja pisti suoraan sanoen Alonson paskomaan housuihinsa toiseksi viimeisellä kierroksella. Viimeisessä mutkassa sitten vielä jäätävä ohitus Buemista. Tossa kundissa on ainesta ihan maailmanmestariksi saakka, jos saa vain karsittua ne virheet pois ajostaan.

Alonsolle täytyy näyttää jälleen isoa persettä. Miten voi lopussa päästää tuolla tavalla Kobayashin ohitse? Fernando oli aivan nukuksissa tilanteessa ja ei edes uskonut Kobayashin hyökkäävän, noh se kostautui. Nyt sitten yritetään saada ihmiset unohtamaan tämä perseily noilla "kilpailu oli katastrofi" sanomisilla. Ei tässä pysy enää laskuissa mukana, kun rupee miettimään kuinka monta kertaa se Fernando on tällä kaudella sössinyt tuolla radalla. Taas kerran täytyy vain todeta, että Kimi olisi jo ammuttu luoteja täyteen ja uitettu kaivossa. Räikkönenhän todennäköisesti johtaisi MM-sarjaa tuolla kärryllä, kun viime kaudella ajeli voiton ja useita palkintopalli sijoja täysin paskalla Ferrarilla. Alonso ei näytä olevan saman tason rattimies. ;)

McLarenilla ollaan nyt siinä tilanteessa johon odotin heidän päätyvän kauden aikana. Lewis alkaa säännöllisesti lyömään Buttonia. Täytyy kyllä myös ihmetellä tuota Jensonia. Ollut koko kauden todella hidas ja usein myös tästä kärkikuusikosta se hitain kuljettaja. Muiden epäonnella ja loistavalla taktikoinnilla on kuitenkin hyvissä asemissa MM-sarjassa.

Vetteliltä täydellinen viikonloppu ja sanokaa mun sanoneeni, kun mennään 4-5 kisaa eteenpäin, niin Lewis & Sebastien kaksikko on jo karannut MM-sarjassa muilta. Joku Webber siinä saattaa vielä niukin naukin roikkua mukana, mutta ei pysty haastamaan.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Alonsolle täytyy näyttää jälleen isoa persettä. Miten voi lopussa päästää tuolla tavalla Kobayashin ohitse? Fernando oli aivan nukuksissa tilanteessa ja ei edes uskonut Kobayashin hyökkäävän, noh se kostautui. Nyt sitten yritetään saada ihmiset unohtamaan tämä perseily noilla "kilpailu oli katastrofi" sanomisilla.

Niin, eiköhän syy ollut siinä miksi Kobayashi ohitti niin Alonson kuin Bueminkin ollut täysin renkaissa. Hänellä oli aivan tuoreet kumit alla kun taas Alonso ja Buemi ajelivat loppuun ajetuilla kummeilla, siitä tuo nopeusero ja ohittaminen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Alonsolle täytyy näyttää jälleen isoa persettä. Miten voi lopussa päästää tuolla tavalla Kobayashin ohitse? Fernando oli aivan nukuksissa tilanteessa ja ei edes uskonut Kobayashin hyökkäävän, noh se kostautui.

Alonso nyt kuitenkin on tuonut Ferrarille vähintään sen 0,6 kierrosta per sekunti lisää vauhtia, eli siis tuon verran kierrosajat ovat vähentyneet yksin Fernandon ansiosta. Vai oliko se noin paljon? No, paljon nyt kuitenkin. Jos ei olisi tuonut, niin Ferrarit kilpailisivat jossain hitaimmassa kolmanneksessa Toro Rossojen ja Force Indioiden kanssa. Siis siellä, missä Mercedes ainakin kakkoskuskinsa toimesta jostain syystä tuntuu viihtyvän.

Aika mielenkiintoinen tuo Hamiltonin turva-auton ohituksesta seurannut rangaistus. Tästä eteenpäin tullaan tarkkaan laskemaan, kannattaako turva-auto ohittaa ja ajaa sitten varikon läpiajorangaistus, vai seurata kiltisti turva-auton perässä. Toivon, ettei kukaan ota mallia kuitenkaan.

McLaren alkaa näyttää hauista oikein kunnolla. Red Bullit pystyvät varmasti antamaan todella kovaa vastustusta, mutta uskon tallien välisen kääntyvän McLarenille. Kuskien mm-taisto on edelleen aivan auki ja hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös