Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2010

  • 172 844
  • 996
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Ensin haukutaan koko laji tylsäksi paskaksi kun mitään ei tapahdu kisassa ja sitten kun tapahtuu niin sitä pidetään järjettömänä yrityksenä jota ei olisi missään nimessä pitänyt tehdä.

Ainakin itselleni kolarit ovat Formuloiden suola silloin kun niissä ei henkilövahinkoja satu. Ja kun tänä vuonna ei itselläni varsinaista suosikkikuskia ole niin kaikki välikohtaukset ovat suotavia, oli osallisina ketä vain. Tallikaverusten välisiä kolareitakin tulee joskus kun ajetaan kilpaa autoilla joilla pääsee parhaimmillaan 350km/h ja ratkaisut tehdään sekunnin murto-osissa.
Itse nostan Vettelille hattua, että yritti ohitusta perinteisen jonossa ajon sijaan. Joskus käy näin ja tulihan mestaruustaistelustakin kertaheitolla entistä mielenkiintoisempi kun RedBull ei ottanut kaksoisvoittoa.
Vähän jäi harmittamaan se, että Webber pääsi jatkamaan matkaa. Olin jo tuulettamassa, että Kerpenin Rehtori nousee pallille mutta ei aivan. Montrealissa sitten!

Sitten vähän Offtopicia, mutta: Mike Conway oli aika pahassa kolarissa Indianapolisissa INDYCAR kisassa. Selvisi vissiin jalan murtumalla, mikä on aika ihme kun tuon videon katsoo.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensin haukutaan koko laji tylsäksi paskaksi kun mitään ei tapahdu kisassa ja sitten kun tapahtuu niin sitä pidetään järjettömänä yrityksenä jota ei olisi missään nimessä pitänyt tehdä.

Eihän tässä katsojan kannalta mitään valittamista olekaan, vaan kun miettii tallin ja kuljettajien kannalta tuota niin ihan järjetön tuo Vettelin liike oli. Ja ainakin minä kyllä näkisin mieluummin ihan reilua kunnon kilvanajoa kuin kolareita, mutta tietysti tämän päivän F1:ssä pitää olla iloinen kun on edes jotain tapahtumia niin kyllähän tämäkin aina jonkun Valencian kisan voittaa.


Sitten vähän Offtopicia, mutta: Mike Conway oli aika pahassa kolarissa Indianapolisissa INDYCAR kisassa. Selvisi vissiin jalan murtumalla, mikä on aika ihme kun tuon videon katsoo.

Kyllä kävi muuten aivan järjetön tuuri Conwaylla kun auto lensi tuohon turvaverkkoon pohja edellä. Olisi nimittäin tullut todella rumaa jälkeä jos auto olisi osunut siihen toisin päin, samanlaisessa tilanteessahan eräältä vakioautokuskilta Amerikassa lähti pää kokonaan irti kun auto lensi katto edellä turvaverkkoon. Nyt tuo Conwayn auto ei oikeastaan edes kovin pahasti hajonnut sikäli että tuo ohjaamo-osa jäi ihan ehjäksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jepjep, mitäpä sitä ohittamaan, kun paikka tulee saatat jopa voittaa.

Kyllä...saattaa voittaa tai sitten ei. Nyt ei. Ihan kiva meidän katsojien kannalta kun kuskit ottavat tarpeettomia riskejä kun ei itsellä ole penniäkään kiinni. Jos olisit Red Bullin tallipäällikkö niin heittäisitkö Vettelin "yritykselle" peukkua?
 

RDivis

Jäsen
Kyllä...saattaa voittaa tai sitten ei. Nyt ei. Ihan kiva meidän katsojien kannalta kun kuskit ottavat tarpeettomia riskejä kun ei itsellä ole penniäkään kiinni. Jos olisit Red Bullin tallipäällikkö niin heittäisitkö Vettelin "yritykselle" peukkua?

Heittäisinkö peukkua? Epäilen, mutta en olekaan onneksi tallipäälikkö. Käsittääkseni Horner tahi ylipäätään RedBull johto oli toivonut, että Webber olisi antanut Vettelin mennä. Oliko kyse vain siitä, että Mäcit olivat perseessä kiinni ja Seb oli menossa "bensansäästö"-moodiin. Vai paljastettiinko tässä toivomuksessa tallin sisäinen nokkimisjärjestys. Noh, tätä siellä ei ainakaan toivottu.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Todella ärsyttävää kun ajettiin ehkäpä yksi jännittävimmistä ja tapahtumarikkaimista kisoissa kuivalla kelillä moneen kauteen ja ohituksia oli todella paljon niin nämä juontajat jaksavat kerrata tapahtumien aikana vain kaikenmaailman f1 historiaa ja tilastoja eikä voi selostaa itse ohituksia ja tapahtumia mitenkään!

Ärsyttää todella että eikö tuonne löydy ketään semmoista joka voisi muutakin selostaa kun taustatietoja ja faktoja? onhan se kiva tietää kaikkea nippeliä, mutta kerrankin kun kisoissa taphtuu jotain eikö niitä voi selostaa?

Täytyy kyllä (vieläkin) olla samaa mieltä. Tämän Oskari Saaren voisi heittää kyllä hetimiten korvista sinne itseensä, sen verran paska ja aneeminen on selostuskopissaan. Kaiken kruunaa, että välillä JJ tuntuu/joutuu olemaan se pääselostaja, kun tämä Saari yrittää järjestää jotain omia parin minuutin hiljaisia hetkiään keskelle kisaa ja JJ:n on keksittävä jotain sanottavaa, että edes joku jaksaisi vielä katsella seuraavankin kisan MTV3:lta.

Tässä olisi nyt oiva tilaisuus hyvälle selostajalle saada itse lajia myytyä kansalle, kun voisi selostaa puolueettomasti ja nähdä tapahtumia neutraalisti, mutta nyt selostaja onkin kuin suruliputuksessa näköjään koko kauden, kun Kimi Matias menikin ralliin.

Tässä toisessa kappaleessa vielä muistin virkistykseksi Monacon jälkeiset mietteeni. Ja parannusta tuskin on luvassa.
 

trap

Jäsen
Saaren tietotaito ja näkemys formuloista on valitettavasti edelleen niin alhaisella tasolla, että ongelmia tosiaan on saada kunnon selostuksia aikaan. Ehkä tosiaan kaikkein ärsyttävin piirre tuo asiantuntevan esittäminen lukemalla paperista / tietokoneelta jotain turhaa nippelitietoa. Onhan se huomattu että Saarta nuo viehättävät, mutta ainakaan minun mielestä ei ole kovin olennaista että voitettiinko Mercedes-moottorilla myös tasan 40 vuotta sitten ajettu kisa.

Ja oli muuten taas hurjannäköinen mälli tuolla Jenkeissä, ihme että selvisi taas kaveri säikähdyksellä - onneksi. Selostajista kun oli puhe, niin on myös aika ihmeellistä tuo meno meren tuolla puolen, kun näiden hurjien kolareiden jälkeen sanotaan tosi usein jotain "wau!"

e: Ei jaksa kirjoittaa uutta viestiä joten vastataanpa vähän tuohon seuraavaan: Maikkari toimii tällä tavalla aina. Lähetysoikeudet ostetaan kalliilla, mutta laatuun ja omaan tuotteeseen ei panosteta, Tulosruuduissa sun muissa näitä ohjelmia kyllä puffataan, mutta asiantuntijoiksi ja selostajiksi otetaan jotain Ö-luokan kavereita.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oskari Saarihan on salibandy-tuomari ja meriittilistalla jopa mm-turnaus, joten älä yhtään yritä etteikö olisi pätevä Formula 1:siin. ;)

Ihmettelen miten Maikkari näki F1-selostajan pestin niin köykäisenä että päätti ylentää Tulosruudusta ruutukasvon tehtävään, vai oliko Saarella muita meriittejä talon sisällä, sitä minä en tiedä.

Suunta oli todellakin väärä. Tomi Tuominen oli paremmin lajissa mukana. Osittain varmasti syynsä moottoriurheilutaustalla ja siten osaa ottaa paremmin kantaa tekniseen puoleen. Ottaisin koska tahansa Tuomisen takaisin.

Toisaalta jos kerran asiantuntija on vierellä niin selostaja voisi olla vain jenkki-tyylin hehkuttaja. Monen tuttujen mielestä Kyllönen on juuri tätä, eli vain hehkuttaa ja asiantuntija korjaa sitten vieressä. Joillekin se on se lajin suola, itse inhoan yli kaiken Kyllösen sekavaa hehkutusta missä ei ole päätä eikä häntää. Mutta oikea persoona kun löytyy niin tuollainen selkeä jako voisi toimiakin.


_
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sitten vähän Offtopicia, mutta: Mike Conway oli aika pahassa kolarissa Indianapolisissa INDYCAR kisassa. Selvisi vissiin jalan murtumalla, mikä on aika ihme kun tuon videon katsoo.

Kyllä kävi muuten aivan järjetön tuuri Conwaylla kun auto lensi tuohon turvaverkkoon pohja edellä. Olisi nimittäin tullut todella rumaa jälkeä jos auto olisi osunut siihen toisin päin, samanlaisessa tilanteessahan eräältä vakioautokuskilta Amerikassa lähti pää kokonaan irti kun auto lensi katto edellä turvaverkkoon. Nyt tuo Conwayn auto ei oikeastaan edes kovin pahasti hajonnut sikäli että tuo ohjaamo-osa jäi ihan ehjäksi.

Niin tuossa kävi kyllä molemmilla kuskeilla mieletön tuuri. Pahimmassa tapauksessa molempien autojen kuskit olisivat kuolleet. Aika hyvin lentää auton romut toisen auton ylitse, osuma sen auton kuskia päähän ja homma olisi voinut olla paketissa...

e: pieniä korjauksia
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tarkoitukseni ei ole teilata Webberiä yksistään tuon kolarin syylliseksi vaan sanoa, että jo ohitustilanteessa oltaessa Webberillä oli kaikki avaimet käsissään tehdä tilanteesta riskittömämpi vetämällä itsensä oikealle ajolinjalle jolloin virhe marginaalit kasvavat huomattavasti.

Mutta Vettelin oli aivan pakko änkeä tuohon pieneen väliin? Jos halusi ohittaa toki, mutta ei se sen parempi peruste ole kuin se väite että Webberin olisi pitänyt jotenkin antaa muka enemmän tilaa. Se oli avan puhdas kilpailutilanne, ennen tuota kisaa Webber ja Vettel johtivat tasapistein MM-taistoa. Miksi ihmeessä Webberin pitäisi antaa voitto Vettelille? Reb Bullin sisältä tulleiden kommenttien perusteella ilmeisesti näin olisi haluttu, mutta Webber näytti olevansa kilpakuski eikä halunnut antaa Vettelille tallimääräyksellä voittoa.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelen miten Maikkari näki F1-selostajan pestin niin köykäisenä että päätti ylentää Tulosruudusta ruutukasvon tehtävään, vai oliko Saarella muita meriittejä talon sisällä, sitä minä en tiedä.

Suunta oli todellakin väärä. Tomi Tuominen oli paremmin lajissa mukana. Osittain varmasti syynsä moottoriurheilutaustalla ja siten osaa ottaa paremmin kantaa tekniseen puoleen. Ottaisin koska tahansa Tuomisen takaisin.

Muistaakseni silloin valintoja tehtäessä Kyllönen hinnoitteli itsensä pihalle, mistä aukesi paikka Tuomiselle, joka kuitenkin väsähti nopeasti formuloiden matkustusrumbaan eikä halunnut jatkaa. Mielestäni Tuominen oli asiantunteva, mutta aika piikikäs selostaja, jota en valtavasti jäänyt kaipaamaan, vaikka olisikin tietysti ihan eri tasolla kuin Saari.

Saari ja Pulkkinen ovat pahimmillaan, kun alkavat keskinäisiä teorioitaan esitellä. Innostuessaan he keksivät kyllä loistavia utopioita, mutta jonkun pitää sitten pilata ikävällä realismilla nämä, että mitä jos nyt vähän rauhoituttaisiin. Jykä on halutessaan hyvä, mutta antaa Saaren meuhkata usein liikaa.

Häntäpään ohituksissahan Saari tekee neljä kertaa viidestä sen kategorisen munauksen, että kun Buemi (17) ja Barrichello (18) ovat peräkkäin ja Barrichello ohittaa kuvassa, niin Oskari kertoo, kuinka kuljettajat taistelivat sijoituksesta, mutta Barrichello onnistui pitämään 17. sijansa. Yksi kerta viidestä on sitten se, että tässä Hülkenberg ohittaa Alguersuarin...
 

Sambody

Jäsen
Mutta Vettelin oli aivan pakko änkeä tuohon pieneen väliin? Jos halusi ohittaa toki, mutta ei se sen parempi peruste ole kuin se väite että Webberin olisi pitänyt jotenkin antaa muka enemmän tilaa. Se oli avan puhdas kilpailutilanne, ennen tuota kisaa Webber ja Vettel johtivat tasapistein MM-taistoa. Miksi ihmeessä Webberin pitäisi antaa voitto Vettelille? Reb Bullin sisältä tulleiden kommenttien perusteella ilmeisesti näin olisi haluttu, mutta Webber näytti olevansa kilpakuski eikä halunnut antaa Vettelille tallimääräyksellä voittoa.

Ehkä Webberin olisi tiimin kannalta katsottuna kannattanut antaa vähän enemmän periksi. Kyse ei ole siitä, että tiimi haluaisi(en tosin tiedä vaikka haluaisivatkin) Vetteliä maailmanmestariksi vaan siitä minkälainen kamppailu tiimikaveria vastaan on järkevää. Tottakai saa ajaa kilpaa tallikaveriaankin vastaan, mutta kyse on tyylistä miten sitä ajetaan. Ehkä se on sisäinen tallipäällikköni, joka huutelee ettei millään tasolla ole järkevää riskinottoa pistää tallikaveria noin ahtaaseen rakoon. Ehkä tieto bensansäästöstä oli syy miksi Webber taisteli niin kiivaasti kärkipaikasta tuossa mutkassa, kun ei olisi ehkä ollut mahdollisuuksien rajoissa yrittää kuitata paikkaansa takaisin seuraavilla kierroksilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ehkä se on sisäinen tallipäällikköni, joka huutelee ettei millään tasolla ole järkevää riskinottoa pistää tallikaveria noin ahtaaseen rakoon.

Niin...kummasta nyt puhut? Webberistä, joka piti linjansa ja johti kilpailua vai Vettelistä, joka tunki väkisin vierelle suurella riskillä ja pamautti kummankin kisan vituiksi? Riskin otti Vettel totaalisen selkeästi ja siitä sitten kärsittiin.
 

Sambody

Jäsen
Niin...kummasta nyt puhut? Webberistä, joka piti linjansa ja johti kilpailua vai Vettelistä, joka tunki väkisin vierelle suurella riskillä ja pamautti kummankin kisan vituiksi? Riskin otti Vettel totaalisen selkeästi ja siitä sitten kärsittiin.

Webberistä, joka ei antanut periksi sen jälkeen, kun Vettel oli noussut rinnalle ja ohi.

No joo ihan sama. Tämä näyttää olevan minä ja Christian Horner vastaan maailma. Itse toistan koko ajan itseäni sanomalla, että kilpailu on kyllä täysin sallittua tallikaverienkin kesken, mutta tilaa silloin pitäisi ymmärtää antaa hieman eri tavalla kuin toista tallia vastaan taisteltaessa. Nyt kumpikaan ei suostunut perääntymään jo saavutetuista asetelmista(Vettel ei suostunut himmailemaan enää ohi päästyään ja Webber piti itsepintaisesti linjansa), mikä loppujen lopuksi johti ajovirheen kautta kaksoisjohdon menettämiseen.

Toiset taas ei suostu näkemään mitään moitittavaa Webberissä vaan kolarin alku ja juuri nähdään Vettelissä(joka siis teki sen ajovirheen joka johti kontaktiin sen myönnän nyt toki). En tiedä mitä Sebastian mietti tuolla hetkellä, mutta tuskinpa aikeissa oli vetäistä tallikaveria kylkeen. Virhemarginaalit ovat suhteellisen pienet noissa nopeuksissa noilla eroilla jolloin voidaan miettiä onko viimeiseen hengenvetoon järkeä taistella omaa tallikaveria vastaan. Siitähän ei päästä varmaan mihinkään, että Red Bullin kannalta tuo oli se surkein mahdollinen ratkaisu tilanteessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Webberistä, joka ei antanut periksi sen jälkeen, kun Vettel oli noussut rinnalle ja ohi.

Vettel ei ollut vielä lähelläkään ohi tuossa tilanteessa. Hän oli alle puoli autonmittaa Webberin edellä ja paljon huonommalla linjalla seuraavaan mutkaan. Sillä ei ole niin merkitystä että oletko suoralla vähän edellä jos et pysty selviytymään seuraavasta mutkasta paremmin kuin ohitettava. Kyllä Webberillä oli ihan yhtä lailla oikeus puolustaa sijaansa yhtä aggressiivisesti kuin Vettelillä oli yrittää tallikaveristaan ohi. Vettel oli joka tapauksessa tuossa tilanteessa se joka teki virheen kun oletti että Webber antaa automaattisesti hänelle periksi ja ajoi päin Webberiä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vettelistä, joka tunki väkisin vierelle suurella riskillä ja pamautti kummankin kisan vituiksi? Riskin otti Vettel totaalisen selkeästi ja siitä sitten kärsittiin.

Eihän se Vettel nyt "väkisin tunkenut vierelle suurella riskillä ja pamauttanut kisaa vituiksi". Ilmeisesti olisi kaikille parasta, että kukaan ei edes yrittäisi ohituksia? Vaikka olen tietysti sitä mieltä, että kolari oli enemmän Vettelin vika, niin ensiksikin olen vain tyytyväinen, että jotkut sentään yrittävät ohittaa. Ja toisekseen, Vettel ei todellakaan tehnyt virhettä siinä, että "tunki väkisin vierelle", vaan kyseessä oli täysin järkevä ohitusyritys. Virhe tuli sitten siinä, kun Vettel alkoi siirtymään keskemmälle rataa, olettaen Webberin väistävän.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vettel ei todellakaan tehnyt virhettä siinä, että "tunki väkisin vierelle", vaan kyseessä oli täysin järkevä ohitusyritys. Virhe tuli sitten siinä, kun Vettel alkoi siirtymään keskemmälle rataa, olettaen Webberin väistävän.

No näinhän se olikin. Ohi voi yrittää ja pitääkin. Ohitusyritykseen se olisi saanut jäädäkin. Virhe tapahtui siinä kun Vettel lähtee "kylki kyljessä"- tilanteessa nimenomaan olettamaan jotain. Turha riski, joka maksoi paljon tallille. Riski nimenomaan siksi, että Seba ei varmasti tiennyt, että Webber väistää ja päästää ohi...kuin ei pitänytkään päästää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin ihan puhtaasti katsojan kannalta ajateltuna on helvetin hieno asia että joku yrittää ohituksia vaikka riskilläkin, mutta ihan yhtä lailla helvetin hieno asia on se että joku myös puolustaa asemiaan ankarasti eikä anna kenenkään tulla ohi ilmaiseksi. Eli kun täällä on jotkut jakaneet kiitosta Vettelille tuosta yrityksestä niin kyllä myös Webber ansaitsee tuosta kiitosta että ei luovuttanut vaan yritti pitää tallikaverinsa takanaan pakottamalla tämän huonommalle linjalle. Rehdin kilvanajon ystävänä tuollainen taistelu on aina positiivinen juttu. Ainoa virhe mikä tuossa tuli oli se että Vettel oletti (joko röyhkeyttään tai hölmöyttään) että Webber automaattisesti antaa hänelle tilaa ja luovuttaa, ja leikkasi ihan käsittämättömällä tavalla Webberin eteen. Tuo oli karkea arviointivirhe Vetteliltä, oli syyt mitä tahansa. Hän ei nimittäin jättänyt Webberille paljon reagointiaikaa ja kukaan ei voi oikeasti olettaa tuolla tavalla että rinnalla ajava kuljettaja automaattisesti väistää vaikka kyseessä olisikin talikaveri. Vettelin olisi pitänyt tietää jo siitä kun Webber pakotti hänet radan reunaan että Webber ei tule luovuttamaan johtopaikkaansa ilmaiseksi.

Red Bullin kannalta ajateltuna tilanne on tietenkin eri. Talli toivoo aina että omat kuljettajat ajaisivat mahdollisimman vähän kilpaa keskenään ja jättäisivät reilusti tilaa ohitustilanteissa. Tässä mielessä ajateltuna Webber ajoi liian itsekkäästi kun pakotti tallikaverinsa huonolle linjalle ja ajoi tämän melko ahtaalle. Mutta edelleenkin olen sitä mieltä että Webber ei ajanut tuossa Vetteliä missään nimessä liian ahtaalle (hänellä oli kyllä riittävästi tilaa eikä Webber kiilannut yhtään enää siinä vaiheessa kun Vettel nousi rinnalle) joten hän ei varsinaisesti tehnyt mitään virhettä tuossa tilanteessa, ja kolarin syyllinen oli yksin Vettelin arviointivirhe.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos seuraavassa kilpailussa jompikumpi Red Bulleista voittaa, julistan sen merkkimestariksi ja jommankumman kuljettajan maailmanmestariksi. On se ero sen verran iso, viime kisan hölmöilyistä huolimatta.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Jos seuraavassa kilpailussa jompikumpi Red Bulleista voittaa, julistan sen merkkimestariksi ja jommankumman kuljettajan maailmanmestariksi. On se ero sen verran iso, viime kisan hölmöilyistä huolimatta.

Aha, selevä.

MM-Pisteet 7/19:

Webber 93
Button 88
Hamilton 84
Alonso 79
Vettel 78

Tallit 7/19:

McLaren 172
Red Bull 171
Ferrari 146

Isot on erot. Canada ratkaisee kaiken, kyllä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos seuraavassa kilpailussa jompikumpi Red Bulleista voittaa, julistan sen merkkimestariksi ja jommankumman kuljettajan maailmanmestariksi. On se ero sen verran iso, viime kisan hölmöilyistä huolimatta.

Sitä ollaan näemmä seurattu lajia jo pitkään jos tässä vaiheessa kautta voi vetää noinkin selviä johtopäätöksiä. Kuitenkin vaikutat sen verran varmalta asian suhteen että voit varmasti heittää jonkin rahasumman kehiin jos näin ei jostain ihmeen syystä tapahdukaan. Satku?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Montako varoitusta pitää saada että siitä jotain tulee? onko varoitus vain varoitus eli siitä ei anneta mitään vaikka saisi varoituksia kokoajan? Ymmärrän että varoituksia voidaan antaa mitättömistäkin jutuista kuten eilen, mutta sitten vaarallisista ajotyyleistä ym.. ja silti vaikka senkin jälkeen tulee varoitus niin ei mitään..

Aika-ajoista sen verran viellä, että Heikki ajoi taas ihan hyvin kalustoon nähden ja melkein nappasi yhden kuskin edestä. Tallikaveri jäi taas kerran taakse. Noh eihän noilla suorituksilla mennä kuuhun viellä, mutta varmasti muutkin tallipääliköt ovat tämän huomanneet. Heikiltä voi olla ihan hyväkin päätös mennä Lotukselle sillä jos olisi jäänyt vaikka Mclarenille niin joutuisi ikuisesti kakkoskuskina olemaan. Sen sijaan Trullin ura kääntyy lopullisesti ehtoon puolelle ja taitaa uran viimeinen kausi olla menossa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Montako varoitusta pitää saada että siitä jotain tulee? onko varoitus vain varoitus eli siitä ei anneta mitään vaikka saisi varoituksia kokoajan? Ymmärrän että varoituksia voidaan antaa mitättömistäkin jutuista kuten eilen, mutta sitten vaarallisista ajotyyleistä ym.. ja silti vaikka senkin jälkeen tulee varoitus niin ei mitään..
Sillä lienee merkitystä kuka sen varoituksen saa.

McLarenin toiveissa on turva-auto Hamiltonin pehmeiden renkaiden takia, pääsisi kätevästi vaihtamaan kovempaan seokseen. Jos Piquet jr. olisi mukana tallissa, senhän voisi käskyttää ajamaan seinään ja näin näppärästi saataisiin turva-auto radalle.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ainoa keino mielestäni, miten Hamilton turva-autosta hyötyy on siinä, että se tulisi juuri siihen aikaan kun pysähdys on tarkoitus tehdä. Jos se tulee aikaisemmin, Hamilton putoaa sijoituksissa enemmän, nimenomaan jos turva-auto tulisi vaikka noin kierroksen 7-8 kohdalla ja pysähdys tarkoitettu kierrokselle 10. Ensimmäisen kierroksen turva-autosta tuskin Hamilton pysähtyy vielä.

Kubica on Red Bullien lisäksi kovilla renkailla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tämä kilpailuhan on herättänyt paljon jälkipuintia. Niille, jotka eivät tapahtumista ole vielä perillä, lyhyt tiivistelmä:

Hamilton voitti ja Button oli toinen, eli McLarenille taas kaksoisvoitto.
Red Bull kulutti renkaat alleen muita kärkitalleja tehokkaammin, toisin kuin etukäteen veikkailtiin.
Alonso oli kolmas.
Schumacher yritti osua kaikkeen mikä meinasi mennä ohi, ja melkein kaikkiin osuikin. Ihan putkeen meni muutenkin, kun hävisi Toro Rossoista vain toiselle.
Kilpailu oli yksi kauden tapahtumarikkaimmista, oli ohituksia ja vähän osumiakin. Rengasruletti oli melkoinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös