Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2010

  • 172 849
  • 996

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysehän ei ole varsinaisesti jatkosopimuksesta, koska Schumi teki suoraan kahden vuoden sopimuksen viime talvena, vaan tuolla ilmeisesti haluttiin vaan hiljentää ne huhut joiden mukaan Schumi ei ajaisi tuota sopimustaan loppuun saakka. Minä en kyllä usko tuohon vieläkään ihan täysillä, en oikein jaksa uskoa että Schumi jää enää nöyryytettäväksi mikäli Nico löylyttää miestä koko loppukauden ja palaute fanien/median puolelta on yhtä murskaavaa kuin mitä se on alkukaudella ollut. Mutta saas nyt nähdä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kysehän ei ole varsinaisesti jatkosopimuksesta, koska Schumi teki suoraan kahden vuoden sopimuksen viime talvena, vaan tuolla ilmeisesti haluttiin vaan hiljentää ne huhut joiden mukaan Schumi ei ajaisi tuota sopimustaan loppuun saakka. Minä en kyllä usko tuohon vieläkään ihan täysillä, en oikein jaksa uskoa että Schumi jää enää nöyryytettäväksi mikäli Nico löylyttää miestä koko loppukauden ja palaute fanien/median puolelta on yhtä murskaavaa kuin mitä se on alkukaudella ollut. Mutta saas nyt nähdä.

Schumi teki 1+1+1 -vuotisen sopimuksen viime vuonna. Olen aika varma, että mies haluaa nähdä mitä saavat aikaan testaamalla kunnolla ensi talvena, nyt kun testikieltojen takia ei ole juuri itse päässyt testaamaan ja kehittämään kalustoa mieleisekseen. Ensi vuoden taso sitten näyttää onko Schumin aika lopullisesti ohi vai kaivaako vanha väkäleuka vielä voiton siemenet jostain esiin. Kyllähän ne perkeleet jotain Brawnin kanssa keksii.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vettel vei paalun Alonsolta lähes pienimmällä mitattavalla erolla eli kahdella tuhannesosalla (= 1/5 mietoa). Muuten huomattavin muutos on Ferrarin parantunut kilpailukyky, koska jopa puoli sekuntia Alonsolle hävinnyt Massa mahtui vielä kolmanneksi. Webberille yhtä rankka tappio Vetteliä vastaan, mikä taas EI ollut hyvä suoritus kakkoskuskilta.

McLarenit sitten seuraavina vaihteeksi Button edellä. Mersut hävisivät Williamseille, mikä on jo noloa. Kovalainen klassinen 19. kuten aina, tällä kertaa Liuzzilta sai yhden sijan ilmaiseksi, mutta Trullilta tulikin tukkaan ja pahasti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huh huh kun oli taas pitkästä aikaa puuduttava kisa katsottavaksi. Voisivat mun puolesta poistaa melkein jokaisen euroopassa ajettavan kisan pois..

Schumista viellä sen verran, että omasta mielestäni paluu on ollut ihan kohtalainen. Toki hieman jää tallikaverille, mutta mielestäni se mittari on juurikin se tallikaveri ei ne kärkisijat sillä tuolla autolla ei voi ajaa juurikaan kovempaa, mitä nyt sijoitukset ovat olleet. Schumin ongelma on se ajotuntaman ja uusien sääntöjen sisäistäminen. Schumin ylivoima aikoinaan johtui aika pitkälle siitä, että sai itse säätää autoa mielin määrin ja ajoi valtavia määriä testiä kotiradalla ennen kautta ja kauden aikana. Nyt mies ei ole päässyt juurikaan vaikuttamaan auton valmistukseen eikä päässyt testaamaan hirveästi autoa. Viellä pääle tuo parin vuoden ajamattomuus joten parempaa ei voi juurikaan nykyisellä odottaa. Ehkä ensikaudella kun pääsee enemmän itse vaikuttamaan auton kehitykseen ja suuntaukseen.

Nähtiinhän se jo Badoerinkin kohdalla, että vaikka mies oli ajannut viimevuosien aikana jonkin verran testejä niin kylmiltään oli pienen ajotauon jälkeen vaikea lähteä ajamaan kun testikilometrejä ei ollut alla. Puhutaan kuitenkin ihan amattikuljettajasta Badoerinkin kohdalla vaikka mikään 7 kertainen maailmanmestari ei nyt ollutkaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipa kyllä ihan paska kisa! Tylsää jonossa ajelua ja sitten vielä todella "urheilullinen" loppuratkaisu. Ferrarin tallimääräys oli sitä luokkaa selkeä että ei olisi kyllä mikään vääryys vaikka tuosta kunnon penaltti napsahtaisi. Vaikea tuota on muuksikaan selittää, sen verran näkyvästi Massa toteutti tuon määräyksen puhumattakaan vielä tuosta Smedleyn anteeksipyynnöstä tuon ohituksen jälkeen.

Kehtasikin vielä Alonso tuuletella ja juhlia voittoa tyytyväinen ilme kasvoillaan, ja kaiken päälle vielä ihmetteli lehdistötilaisuudessa että "En tiedä yhtään mikä Massalle tuli".

Alonsohan tämän kisan parhaiten itse kiteytti kisan aikana: "This is ridiculous!" Nimenomaan, Fernando!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Massa tavallaan kosti Ferrarille jo siinä, että päästi Fernandon niin selvästi ohitse ja spekulaatiot alkoi heti. Kyllä mun mielestä tästä pitäisi antaa rankkua, koska selvästi räikein tapaus sitten vuoden 2002 ja itävallan GP:n. Näitä rupee tulemaan tiuhaan tahtiin lisää, jos ei tehdä mitään.

Harmittaa kyllä pahasti Felipen puolesta. Massa oli suurinpiirtein sellaiset 9-10 vanhaa pistettä jäljessä Fernandoa. Ei ennen ole tehty tallimääräyksiä, jos eroa on ollut tuon verran.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Olipa kyllä ihan paska kisa! Tylsää jonossa ajelua ja sitten vielä todella "urheilullinen" loppuratkaisu. Ferrarin tallimääräys oli sitä luokkaa selkeä että ei olisi kyllä mikään vääryys vaikka tuosta kunnon penaltti napsahtaisi. Vaikea tuota on muuksikaan selittää, sen verran näkyvästi Massa toteutti tuon määräyksen puhumattakaan vielä tuosta Smedleyn anteeksipyynnöstä tuon ohituksen jälkeen.

Kehtasikin vielä Alonso tuuletella ja juhlia voittoa tyytyväinen ilme kasvoillaan, ja kaiken päälle vielä ihmetteli lehdistötilaisuudessa että "En tiedä yhtään mikä Massalle tuli".

Alonsohan tämän kisan parhaiten itse kiteytti kisan aikana: "This is ridiculous!" Nimenomaan, Fernando!

Ja kun vielä muistetaan Alonson kommentit Valencian kisan jälkeen:

" -Tämä on sääli. Ei niinkään meille, koska tämä on kilpa-autoilua, vaan kaikille faneille, jotka tulivat tänne katsomaan manipuloitua kisaa, Alonso sanoi Espanjan tv:n haastattelussa."

No nyt kulmakarvan mielestä mentiin reilusti. Mitään rangaistusta on turha odottaa, kun kyseessä on suurtalli. Voisivat oikeastaan poistaa tuon tallimääräys säännön kokonaan, kun siitä ei kuitenkaan tule seurauksia.

MM sarjan tasoittuminen oli taas hyvä asia, tietenkin olisi hienoa jos Massa häviäisi mestaruuden parin pisteen marginaalilla, mikä tosin ei ole kauhean realistista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No nyt kulmakarvan mielestä mentiin reilusti. Mitään rangaistusta on turha odottaa, kun kyseessä on suurtalli. Voisivat oikeastaan poistaa tuon tallimääräys säännön kokonaan, kun siitä ei kuitenkaan tule seurauksia.

Niinpä. Voisipahan silloin kuljettajat ja tallien edustajatkin puhua ihan reilusti asiasta eikä vetää tällaista naurettavaa teatteria jota kukaan ei kuitenkaan usko. Mitä järkeä on säännössä jonka noudattamista ei oikestaan mitenkään valvota (pystyykö edes valvomaan?) ja jonka rikkomisesta ei tule koskaan mitään rangaistuksia? Näihin pitäisi ottaa joko todella tiukka linja (jokaisesta tallimääräykseen viittaavastakin päätöksestä tulisi rankkua) tai sitten poistaa koko sääntö.

Harmittaa kyllä pahasti Felipen puolesta. Massa oli suurinpiirtein sellaiset 9-10 vanhaa pistettä jäljessä Fernandoa. Ei ennen ole tehty tallimääräyksiä, jos eroa on ollut tuon verran.

Niin, kyllähän Ferrarilla järjesteltiin kuljettajien sijoitukset mieleiseksi myös silloin kun Kimi taisteli mestaruudesta 2007 ja Massa 2008, mutta silloin ajettiin ihan kauden viimeisiä kisoja ja toiselta kuljettajalta oli mestaruusmahdollisuudet jo menneet kokonaan. Nyt kautta on vielä reilusti jäljellä ja kuljettajien välinen ero varsin pieni.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Toisaalta kyllä ymmärrän tuon päätöksen, onhan Alonso ollut selvästi Massaa parempi kokokauden ajan.

Aikamoinen spekulaatio varmasti tästä tulee ja huomenna saa espanjan lehdistö taas panna parastaan maalatessaan Alonson ohituksen mestarilliseksi.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olisipa saanut olla kärpäsenä katossa Ferrarin kisapalaverissa. Domenicali kertonut miten hommat menee, heitetään Santanderin lahjoittamalla rahalla voittaja, kruunalla Alonso voittaa ja klaavalla Massa häviää.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niinpä. Voisipahan silloin kuljettajat ja tallien edustajatkin puhua ihan reilusti asiasta eikä vetää tällaista naurettavaa teatteria jota kukaan ei kuitenkaan usko. Mitä järkeä on säännössä jonka noudattamista ei oikestaan mitenkään valvota (pystyykö edes valvomaan?) ja jonka rikkomisesta ei tule koskaan mitään rangaistuksia? Näihin pitäisi ottaa joko todella tiukka linja (jokaisesta tallimääräykseen viittaavastakin päätöksestä tulisi rankkua) tai sitten poistaa koko sääntö.

Tallimääräysten täysi salliminen olisi ainoa oikea käytäntö. Jokainen moottoriurheilua seuraava ymmärtää, miksi joskus ei kannata ajaa maaliin "väärin päin". McLaren aikanaan yritti pelata reilusti, mistä yleensä vain Ferrari kiitti. Tallimäärykset lähtivät käsistä silloin 2002, kun Ferrari oli liian ylivoimainen ja pisti pari kisaa todella pelleilyn kautta. Se johti tähän näennäiskieltoon, mikä taas johtaa valehteluun ja tyhmän esittämiseen. No, ehkä tästä nyt lähtee keskustelu, joka johtaa taas tallimääräysten sallimiseen.

Siinä hypoteettisessa tilanteessa, että mestaruus on katkolla ja autot väärin päin, ei yksikään talli ajata niitä väärin päin maaliin ja luovuta mestaruutta kolmannelle osapuolelle. Paitsi McLaren, mutta sitä ei lasketa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
F1 Forumilta: “I don’t expect any penalties whatsoever because Alonso was just faster and Massa made a small mistake when shifting up three gears at once,” Smedley told Germany’s Sky Sports after the race.

Melkein uskottava selitys, keppivaihteiden aikaan tuo olisi voinut jopa mennä läpi mutta ei nykyisten vaihdelaatikoiden ja läppävaihteiden aikakaudella. Noinko automatiikka edes antaa vaihtaa täysin väärillä kierrosluvuilla, alaspäin vaihtamisen ainakin estää ettei kone oksenna sisuskalujaan pihalle.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Sakothan sieltä maikkarin mukaan tuli, 100k taalaa (mikä ei kyllä ole mitään). Ja taas käsitellään vissiin jälkikäteen asioita... outo ratkaisu ottaen huomioon että jos sakkoja annetaan = todettu syylliseksi. Ja siten rangaistuksen pitäisi olla selvästi kovempi kuten hylkääminen.

F1:n pitäisi päästä mielestäni eroon näistä tuloksista jälkikäteen reklamoinneista. Autot on mitä on ja kisat menee niinkuin menee. Lopussa katsotaan tulokset ja sillä selvä. Kisatuomaristo sitten rankoo paikan päällä tarpeen mukaan. Jos on jotain jälkikäteen naputtamista niin muutoksia sitten seuraavaan kisaan.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Melkoista perässäajeluahan nuo kisat ovat. Tilaan Max-kanavaa nykyisin ainoastaan UFC:n takia. Koska kanava kerran on, niin tuleehan noita formuloitakin katsottua, mutta ainoastaan pikakelauksella. Sen verran homma on tylsää.

Ne kisat, joissa sataa tai joissa jokin hyvä auto/kuski lähtee joukon hänniltä jostakin syystä, ovat parhaita. Sen takia sääntöjä pitäisi muuttaa. Seuraava idea on vapaasti lainattavissa:

1. Lauantaina ajetaan aika-ajot, jonka sijoista 1 - 10 jaetaan samat pisteet kuin varsinaisista kisasijoituksista

2. Ajetaan sunnuntaina kaksi kisaa, joista kumpikin on kilometrimäärältään noin puolet nykyisestä. Kisojen välissä on max vartin tauko

3. Aika-ajoissa sijoille 1 - 10 sijoittuneet lähtevät sunnuntain ensimmäiseen kisaan sijoilta 11 - 20, mutta siten, että lähtöjärjestys arvotaan

4. Aika-ajoissa sijoille 11 - 20 sijoittuneet lähtevät sunnuntain ensimmäiseen kisaan sijoilta 1 - 10, mutta lähtöjärjestys arvotaan

5. Aika-ajoissa sijoille 21 - sijoittuneet lähtevät niiltä sijoilta

6. Sunnuntain ensimmäisen kisan voittaja lähtee toiseen kisaan sijalta 10, kakkonen sijalta 9 ja niin edelleen. Kymmenentenä maaliin ajanut lähtee paalulta

7. Sunnuntain ensimmäisen kisan maaliin tulleet sijasta 11 eteenpäin lähtevät niiltä sijoiltaan toiseen kisaan

Näin kisoihin saadaan ohituksia ja jännitystä, eikä tarvitse katsella kahta tuntia perässäajoa.
 
Viimeksi muokattu:

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Nyt kaikki puhkuvat pyhää vihaa Ferraria kohtaan.

Mutta suurin nössykkä on oikeastaan Felipe Massa itse. Olisi ajanut vaan voittoon ja hämmentänyt soppaa, niinkuin oikea F1-kuljettaja, seurauksista välittämättä. Nyt poika alensi itsensä apupojaksi ihan virallisesti.

Mansell, Prost, Senna ja kumppanit aikanaan toteuttivat juuri tätä toimintatapaa. Huonoja "joukkuepelaajia" ehkä, mutta ainakin se teki lajin mielenkiintoisemmaksi.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nyt kaikki puhkuvat pyhää vihaa Ferraria kohtaan.

No jaa, ei kait siitä ole kyse. Vaan onhan ajoitus toki enemmän kuin loistava. Ferrari on viime kisoissa mankunut kuinka epäreilusti turva-autot jne ovat vieneet siltä mahdollisuudet pärjätä. Sitten kun viimein kisavauhti on enemmän kuin kohdallaan, mitä tekevät italiaanot? Urpot eivät osaa edes diskreetisti hoitaa tallimääräystä. Olisko ollu niin vaikeaa sanoa vaikka Massalle että "säästetään polttoainetta", "takarenkaassa voi olla jotain vikaa... hidasta", "moottorin lämmöt korkealla, hidasta"... tai ihan mitä vaan. Mutta ei. Daijut tais vaan olla unohtanu että uusien sääntöjen mukaan ei enää ole salattua radioliikennettä. Uskomatonta tohelointia. Ferrari on tosiaan palannut takaisin aikaan ennen Ross Brawnia ihan viimeisen päälle. Mikään ei enää suju vaikka auto saataisiinkin toimimaan.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Joo, kyllähän Ferrari on tehnyt itsensä naurettavaksi viime aikoina ja tämänpäiväinen oli vaan kuorrutusta kakun päälle.

Pointtini oli siinä, että F1 kaipaisi lisää röyhkeitä, egoistisia ja häikäilemättömiä kuljettajia. Schumacher, Senna, Prost, Mansell ja isä-Piquet olivat juuri tällaisia. Massan tämänpäiväinen temppu oli juuri sitä poliittisesti korrektia toimintaa, joka tekee lajista suuren yleisön silmissä tylsän.

Toisaalta autourheilussa on aina ollut tallimääräyksiä. Häkkisen eka voittokin 1997 Jerezissä tuli sellaisella. Erona oli tietysti vaan se, että ne eivät olleet silloin säännöissä kiellettyjä. En mä sitäkään kovin hyvällä muistele, varsinkin kun muistaa, että Häkkisen taidoilla noita harvemmin tarvittiin. Schumacherin aikana siinä oli sentään se logiikka, että Schumi oli lähes aina täysin ylivoimainen tallikaveriinsa nähden. Nyt Massan ja Alonson ero oli suht. pieni ja kausi vasta keskivaiheilla.

Nythän tilanne on se, että FIFA tekee itsensä lopullisesti naurunalaiseksi, jos Ferrari ei saa tempustaan oikeaa rangaistusta. Sadan tonnin sakko on pelkkää huonoa huumoria.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Nythän tilanne on se, että FIFA tekee itsensä lopullisesti naurunalaiseksi, jos Ferrari ei saa tempustaan oikeaa rangaistusta. Sadan tonnin sakko on pelkkää huonoa huumoria.
Jos ruvetaan isolla rangaistuksella uhittelemaan, Ferrari kiskaisee hihastaan tutun saatamme lähteä sarjasta, F1-sarja tarvitsee Ferraria, Ferrari ei tarvitse F1-sarjaa -kortin. Siinähän sitä taas FIA on kusi lahkeessa ja paska housussa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Jos ruvetaan isolla rangaistuksella uhittelemaan, Ferrari kiskaisee hihastaan tutun saatamme lähteä sarjasta, F1-sarja tarvitsee Ferraria, Ferrari ei tarvitse F1-sarjaa -kortin. Siinähän sitä taas FIA on kusi lahkeessa ja paska housussa.

Nimenomaan. Nyt ne kortit katsotaan lopullisesti.

Jos Ferrari pääsee tästäkin kuin koira veräjästä, niin se on lopullinen todiste siitä, että FIA on täysin kuohittu. Tämänhän on oikeastaan iso periaattellinen kysymys: Jos sääntöjä ei tarvitse noudattaa, niin onko kysymyksessä enää edes urheilu, vai pitääkö F1 laittaa samaan sarjaan "urheilun harmaalle alueelle" esim. WWF:n kanssa?

1999 Ferrari rikkoi sääntöjä Malesian osakilpailussa väärillä siivekkeillä, josta se selvisi kuttaperkalta haisevan "sääntötulkinnan" takia. Tällä kertaa ei sen sijaan ole mitään tulkinnanvaraa, sääntö tallimääräyksistä on ihan selkeä. Ainoa outos on, että tallimääräyksistä annettua rangaistussanktiota ei tietääkseni ole ollenkaan määritelty.

Uskoisin kuitenkin, että FIA:n on pakko rangaista Ferraria. Tätä ei voi lakaista maton alle, vaikka kuinka yrittäisi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimenomaan. Nyt ne kortit katsotaan lopullisesti.

Jos Ferrari pääsee tästäkin kuin koira veräjästä, niin se on lopullinen todiste siitä, että FIA on täysin kuohittu. Tämänhän on oikeastaan iso periaattellinen kysymys: Jos sääntöjä ei tarvitse noudattaa, niin onko kysymyksessä enää edes urheilu, vai pitääkö F1 laittaa samaan sarjaan "urheilun harmaalle alueelle" esim. WWF:n kanssa?

Uskoisin kuitenkin, että FIA:n on pakko rangaista Ferraria. Tätä ei voi lakaista maton alle, vaikka kuinka yrittäisi.

Luultavasti menettävät autonvalmistajien pisteet, mutta kuljettajat saavat pitää omat pisteensä. Täytyy toki muistaa, että FIAn johdossa on nykyään entinen Ferrarin tallipäällikkö Jean Todt, joten mitään kilpailukietoa tuskin tulee. Ei, vaikka ex-puheenjohtaja Mosley sellaisella aikanaan pelotteli.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos asia oli sovittu jo ennen kisaa, olisivat voineet hoitaa sen "tyylikkäästi" siinä Alonson ohitusyrityksen aikana kun kierroksella ohitettavat blokkasi Massaa ja AS:n Jumala pääsi rinnalle. Olisiko Fernando jopa odottanut siinä tilanteessa kunniakujaa Massalta kun itki niitä ridiculous-kommentteja tilanteen jälkeen? Toisaalta Massalta hienosti vittuiltu kun päästi noin törkeästi Alonson ohi. RTL ainakin näytti tilanteen hidastuksena onboard-grafiikan kanssa ja näkyi selkeästi, että Massa kiihdytti ainoastaan reilulla puolella kaasulla jonnekin nelos-vitosvaihteelle asti ja vaihtoi aivan liian aikaisin isommalle. Normaalistihan siinä on kaasu täysin auki. Sitten kun Alonso oli jo imussa niin laittoin kaasun pohjaan mutta vauhtia oli jo paljon vähemmän kuin Alonsolla.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Dominicali kieltää tallimääräyksen käytön.

Dominikaali sopisi muutenkin paremmin esimerkiksi McDonaldsin vuoropäälliköksi, kuin F1-tallin pomoksi. "Poju" on mun mielestäni todella sopiva termi kuvailemaan tätä heppua ja hänen karismaansa.

Toisaalta olihan se varmaa kuin paska lammaskoiran pers'turkissa, että se tulee virkansa puolesta juuri täsmälleen näiden valheiden kanssa julkisuuteen. Samalla tavalla kuin juuri dopingista kärynneet urheilijat. Kovin inhimillistä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ferrari ei valita sakostaan

Onhan tämä nyt ihmeellistä toimintaa Ferrarilta ja Domenicalilta. Kiistetään päivänselvä tallimääräys, mutta ei valiteta sakosta, joka heidän näkemyksen mukaan on annettu aiheetta. On ne idiootteja On.

Ei hitto kuinka aasi tuo Reilukin on: (lainaukset MTV3)

Alonso selittelee kirjoitti:
- En tiedä mitä tapahtui. Mutkan 6 ulostulossa näin Felipen ajavan hitaasti ja yritin ohitusta. Täällä on hyödynnettävä kaikki tilaisuudet, koska tällä radalla on vähän ohituspaikkoja. Aikaisemmin en ollut riittävän lähellä, Alonso sanoi.

Alonso lipsauttaa totuuden kirjoitti:
- Kun olimme vaihtaneet kovat renkaat autoihin, vauhtini oli Felipe Massan vauhtia parempaa. Oli hieno ele Felipeltä päästää minut ohitseen, jotta pystyin ylläpitämään hyvää vauhtia kilpailun loppuun asti, Alonso jatkoi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös