Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2010

  • 172 844
  • 996

Ralph

Jäsen
JOS Alonso olisi matkinut Hamiltonia ja ohittanut turva-auton, olisi ollut kisassa 3. luultavasti.. Mahtaa vituttaa..
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Alonso sai vihdoin ansaitsemansa rangaistuksen 2008 itselleen härskisti juonimasta Singaporen GP:n voitosta!
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Eihän se näin mene vaan Alonso olisi hylätty kisasta.. Hamiltonilla kun on ihan omat säänöt kun muilla

Jos Alonso olisi matkinut Hamiltonia, olisi hyvinkin voinut saada kovemman rangaistuksen. Jo ihan sillä perusteella, että Hamilton ei ollut missään vaiheessa turva-auton perässä, vaan turva-auto tuli varikolta juuri Hamiltonin rinnalle ja ei todellakaan ollut paljosta kiinni, ettei hän olisi ehtinyt edelle ihan sääntöjen puitteissakin.
 

baxxter

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Alonso olisi matkinut Hamiltonia, olisi hyvinkin voinut saada kovemman rangaistuksen. Jo ihan sillä perusteella, että Hamilton ei ollut missään vaiheessa turva-auton perässä, vaan turva-auto tuli varikolta juuri Hamiltonin rinnalle ja ei todellakaan ollut paljosta kiinni, ettei hän olisi ehtinyt edelle ihan sääntöjen puitteissakin.

Niin tai sitten kumpikaan ei olisi saanut rangaistusta eikä "rangaistusta" koska asiaa alettiin tutkimaan vasta Alonson kanneltua. Tuomaristolla olisi pitänyt olla sen verran pelisilmää, että rangaistus olisi ollut suurempi kuin saavutettu etu. Nopeammin tehty päätös tai 10 sekunnin stop-and-go olisi pudottanut Hamiltonin riittävän kauaksi.

Minkähän ihmeen takia rangaistuksen saatuaan on kolme kierrosta aikaa tulla sitä kärsimään. Toki säännöt muutenkin ovat täynnä poikkeuksia ja porsaanreikiä joten ihmekö tuokaan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Minkähän ihmeen takia rangaistuksen saatuaan on kolme kierrosta aikaa tulla sitä kärsimään. Toki säännöt muutenkin ovat täynnä poikkeuksia ja porsaanreikiä joten ihmekö tuokaan.

En ihan tarkkaan tiedä, mistä tuo kierros lasketaan, eli onko se täysiä kierroksia vai ylipäätään varikon ohituskertoja. Ensiksi, tuomaristo ei voi vaikuttaa hirveästi siihen, missä kohtaa rataa kuljettaja on juuri siinä vaiheessa, kun tieto rangaistuksesta annetaan (tai periaatteessa voi, mutta vain hidastaen päätöstä). Toisekseen pitää ottaa huomioon tilanne, jossa kuljettajan pitää tulla varikolle muusta syystä. Nyt tietysti tankkaukset ovat kiellettyjä, joten se poistaa yhden syyn, minkä takia voisi olla pakko pysähtyä. Kuitenkin esimerkiksi kaatosade voisi johtaa siihen, että kuljettajan on parempi tehdä renkaidenvaihto ensin ennen kuin kärsiä rangaistus.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mikä käytännön syy aiheutti sen, että turva-auton ohitus hyödytti Hämistä ja sen taakse jääminen haittasi Alonsoa & kumppaneita? Pääsikö Hamilton siis jotenkin jouhevammin varikolle Alonson jäädessä jumiin SC:n taakse vai miten se oli?
 

baxxter

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ihan tarkkaan tiedä, mistä tuo kierros lasketaan, eli onko se täysiä kierroksia vai ylipäätään varikon ohituskertoja. Ensiksi, tuomaristo ei voi vaikuttaa hirveästi siihen, missä kohtaa rataa kuljettaja on juuri siinä vaiheessa, kun tieto rangaistuksesta annetaan (tai periaatteessa voi, mutta vain hidastaen päätöstä). Toisekseen pitää ottaa huomioon tilanne, jossa kuljettajan pitää tulla varikolle muusta syystä. Nyt tietysti tankkaukset ovat kiellettyjä, joten se poistaa yhden syyn, minkä takia voisi olla pakko pysähtyä. Kuitenkin esimerkiksi kaatosade voisi johtaa siihen, että kuljettajan on parempi tehdä renkaidenvaihto ensin ennen kuin kärsiä rangaistus.

Kyseessähän on nimenomaan rangaistus eikä siinä liikaa saisi silloin miettiä rangaistun parasta. Tuo tankkaus oli kohtalainen argumentti mutta kuten totesitkin niin se ei ainakaan tällä kaudella päde. Tuomaristolla lienee käytössään reaaliaikainen tieto siitä missä osassa rataa mikäkin auto liikkuu ja rangaistuksen voisi julkistaa siten, että se myös kärsitään ensimmäisen mahdollisen tilaisuuden tullen. Taitaa tuo kolmen kierroksen sääntö olla peruja siltä ajalta kun tiedonkulku varikolta kuljettajalle oli pelkkien näyttötaulujen varassa.

Tilanne meni siten, että kun webber-kovalainen törmäys tapahtui ja turva-auto tuli radalle niin vettel, hamilton, alonso ja massa olivat ohittaneet varikon sisääntulon (siitä eteenpäin lähes kaikki ajoivat suoraan varikolle). Vettel ehti ennen turva-autoa uudelle kierrokselle. Turva-auto ajoi varikon ulostuloa noin puoli autonmittaa Hamiltonia edellä ja hetken epäröityään Lewis kiihdytti vauhtiaan ja lähti uudelle kierrokselle Alonson ja Massan jäätyä turva-auton perään.
Hamilton hyötyi siten, että ehti tehdä varikkokäyntinsä säilyttäen paikkansa kilpailun kakkosena. Alonso putosi noin sijalle 9 ja Massa vielä paljon kauemmas, kun he kierrosta myöhemmin tekivät omat stoppinsa. Toisinsanoen ilman sääntörikkomusta Hamilton olisi ollut noin sijalla kahdeksan turva-auton poistuessa radalta. Hamiltonille annattiin läpiajorangaistus mutta niin myöhään, että hän ehti ajaa sen verran suuren eron seuraaviin eikä menettänyt yhtäkään sijoitusta.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Kyseessähän on nimenomaan rangaistus eikä siinä liikaa saisi silloin miettiä rangaistun parasta.

No ei pidäkään, mutta turvallisuuskysymyksiä kuitenkin pitää. Todennäköisesti tuo johtuu juurikin siitä että halutaan antaa mahdollisuus tehdä normaali varikkopysähdys ennen rangaistuksen kärsimistä jotta ei pakoteta ajamaan epäturvallista kierrosta radalla.
 

baxxter

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei pidäkään, mutta turvallisuuskysymyksiä kuitenkin pitää. Todennäköisesti tuo johtuu juurikin siitä että halutaan antaa mahdollisuus tehdä normaali varikkopysähdys ennen rangaistuksen kärsimistä jotta ei pakoteta ajamaan epäturvallista kierrosta radalla.

Kyllä ammattikuljettajan kuuluu auto tiellä pitää yhtä kierrosta vanhemmillakin renkailla. Sitäpaitsi useimmiten ilmoitetaan ensin, että kilpailijan numero xx toimia radalla tutkitaan. Siinä vaiheessa on aikaa käydä vaihtamassa renkaat jos tarve on niin akuutti. Toisaalta sadepyörien alle vaihtaminen on kyllä minunkin mielestäni hyväksyttävä syy tehdä varikkostoppi ennen rangaistuksen kärsimistä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Kyllä ammattikuljettajan kuuluu auto tiellä pitää yhtä kierrosta vanhemmillakin renkailla.

Ei ole välttämättä kyse pelkästään renkaiden vaihdosta. Autoon voi tulla jotain muuta yllättävää vikaa kuten vaikka vaurioitunut etusiipi tai vastaavaa jollaisella autolla voi aiheuttaa vaaratilanteen itselle tai myöskin muille jos sillä on pakotettu ajamaan ylimääräinen kierros.
 

baxxter

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole välttämättä kyse pelkästään renkaiden vaihdosta. Autoon voi tulla jotain muuta yllättävää vikaa kuten vaikka vaurioitunut etusiipi tai vastaavaa jollaisella autolla voi aiheuttaa vaaratilanteen itselle tai myöskin muille jos sillä on pakotettu ajamaan ylimääräinen kierros.

Ääritapauksia ovat tällaiset, että sama kuljettaja yhtäaikaa saa rangaistuksen ja rikkoo autonsa. Sääntöihin olisi helppo kirjata poikkeus ko. tilannetta varten. Sääntöjä noudattavia kohtaan olisi reilumpaa, että rangaistus kärsittäisiin ensimmäisen mahdollisuuden tullen. 99 kertaa sadasta siihen ei olisi mitään estettä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohta olisi taas kisa alkamassa. Nyt ollut jo 4 tai 5 kisaa putkeen loistavia kisoja. Saapa nähdä onko taas. Voiko olla että tämä bensasysteemi/muut sääntömuutokset toimii ja ohituksia ja tapahtumia on lisää tullut vai onko paluu arkeen kun tylsemmät radat tulee?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika sellanen normaali kisa oli tänään. Webber dominoi ja Vettelillä taas huonoa tuuria, kun Hamiltonin etusiipi puhkaisi renkaan. (Youtubessa startti Hamiltonin kamerasta ja kyllä se lievästi osuu juuri siihen takarenkaaseen joka puhkesi) McLarenin radioväeltä hyvä heitto myös "Great first corner Lewis" ;)

Alonson ja Kubican välinen tilanne oli mielestäni ihan selkiö, enkä ymmärrä minkä takia jotkut Alonso fanit siitä itkevät. Kubica työnsi selvästi Alonson nurmikon puolelle ja Fernando ohitti hänet sitä kautta, mutta näissä tilanteissa on aina pakko päästää se kaveri takaisin edelle. Täysin sama homma oli 08 Spassa Kimin ja Lewiksen välillä, jolloin Hamilton päästi samantien Kimin takaisin ohitse. Ei mitään epäselvyyksiä, selvä rangaistuksen paikka. Alonsolla joskin kävi taas hiukkasen huonoa tuuria, kun just sillä hetkellä kun pitäis rangaistus kärsiä, niin tulee sitten turva-auto ja koko kisa vessanpöntöstä alas. Oli kuulemma sen verran vitutuksissaan kilpailun jälkeen, että kommenttia ei herunut.

Felipe Massa alkaa olemaan jo ilmeisesti täysin hermoraunio. Kuulemma itku ei ollut kaukana BBC:n haastattelussa. Alonso vetää viikonloppu toisensa jälkeen Felipe-babya kuivana kakkoseen ja tänään pilasi hänen kisankin? Eikös siinä lähdön jälkeisissä mutkissa tapahtunut kontaktia ja Massan takarengas paskaksi? Kaiken paskan kruunasi vielä sitten tämä viimeisillä kierroksilla nähty slaidi, jossa meinasi ajaa varikon seinään. Sääliksi käy. Äkkiä pitäis päästä pois Ferrarilta, tai ura lähtee jyrkkään laskusuuntaan. Nyt se on jo kallistunut siihen suuntaan.

Rosbergilta hyvä kilpailu ja hienosti piti Buttonin lopussa takana. Taisi olla kauden toinen palkintopallipaikka. Schumacher oli tuttuun tapaan surkea ja Mercedeksen suunnalla tilanne on se, että Rosberg alkaa ottamaan pikkuhiljaa suurta päänahkaa itselleen, sillä seitsenkertainen maailmanmestari on ihan justiinsa polvillaan anomassa armoa. Rosberg murskaa Kerppenin rehtoria.

E: Eddie Jordan tuomitsi muuten aika jyrkästi Alonson ja sanoi että hän on käytännössä suurin syyllinen tähän Ferrarin kaaokseen ja ihan tottahan se on.

Red Bullilla välit on aivan jumalattoman kireät tällä hetkellä. Vettel ei puhu Webberille ja Webber ei puhu Vettelille. Kaiken huippu oli eilinen etusiipi episodi ja nyt Webber pohtii jatkoaan Red Bullilla.

Webber ottaa ensi kauden uudestaan puheeksi Red Bullin kanssa

Veikkaan että huomenna tärähtää käyntiin Kimi --> Red Bull huhut. Pidän sitä jonkin sortin ihmeenä jos ei ala taas huhut lentelemään.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Felipe Massa alkaa olemaan jo ilmeisesti täysin hermoraunio. Sääliksi käy. Äkkiä pitäis päästä pois Ferrarilta, tai ura lähtee jyrkkään laskusuuntaan. Nyt se on jo kallistunut siihen suuntaan.

Red Bullilla välit on aivan jumalattoman kireät tällä hetkellä. Vettel ei puhu Webberille ja Webber ei puhu Vettelille. Kaiken huippu oli eilinen etusiipi episodi ja nyt Webber pohtii jatkoaan Red Bullilla.

Mun mielestä Massan ongelma ei ole välttämättä Ferrari tai Alonso, vaan uskon tapahtumien edelleen juontavan juurensa siihen Unkarin onnettomuuteen, koska sen jälkeen mies ei ole ohjaamossa itsensä ollut. Onko Massan paikka enää F1-ohjaamossa, se on ensimmäisen mietinnän aiheena.

Red Bullista ei taida kyllä edes maailman suurin Vettel-fani Oskari Saari maalattua enää paratiisia, mitä se on muka koko alkukauden ollut. Että se on se reiluuden tyyssija, missä saa ajaa kilpaa. Jos MM-pisteissä jäljessä olevaa suositaan, niin on se aika selkeä merkki marssijärjestyksestä. Webber voi nykyisillä otteillaan vielä yhden huippuhintaisen sopimuksen johonkin saada. Hänen historiassaan ei liikaa huippukausia ole, joten mahdollinen raha pitääkin lunastaa nyt ulos.

Itselleni Vettel on noussut tämänhetkiseksi inhokiksi sarjassa, ei vähiten puolueellisten selostusten ansiosta.

Alonso saa tosiaan turva-autolta rajusti turpaan. Tällä kertaa rangaistus sinänsä oikea, mutta tuollaisella turva-autotehostuksella (jonka itse näin ekaa kertaa), se oli täydellinen kuolinisku. Ei siis tämäkään ihan reilulta ratkaisulta tuntunut kokonaisuutena, koska Kubicakin oli lähes keskeytyskunnossa, kun vielä esteli ohitusta. Vettel puolestaan sai täysin ilmaisen nosteen ja nauroi tietysti paskaiset naurut kaikille.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni Vettel on noussut tämänhetkiseksi inhokiksi sarjassa, ei vähiten puolueellisten selostusten ansiosta.

Mielestäni Vettel ei itse ole tehnyt mitään väärää, enemmän tässä ottaa päähän tuo Red Bull ja Horner. Tuntuu, että siellä yritetään ihan väkisin vääntämällä tehdä Vettelistä mestari Webberin kustannuksella. Tämän takia olen lopettanut Vettelin ja samalla koko Red Bullin kannattamisen. Kuvottavaa, kun toisesta kuskista yritetään leipoa keinolla millä hyvänsä mestaria. Kyllä nämä viime kisojen kommentit ja ynnä muut ovat antaneet aika selkeän kuvan siitä kuka on Red Bullin ykkönen. Muun muuassa sen Turkin kolarin jälkeen Horner sanoi aika tylysti Webberin olevan syyllinen kolariin. Alkaa vähän haiskahtamaan tämä Red Bullin tilanne kauden 2007 uusinnalta. Kaksi kaveria tappelee keskenään ja kolmas korjaa potin.

Fernando Alonso sai kyytiä italialaislehdiltä

Pakko sanoa, että ei tässä voi olla hymyilemättä. Italialais ja Espanjalaislehdet hehkuttivat koko viime kauden lopun ja talven kuinka Alonso tulee pelastamaan punaisen orin, Räikkösen ajettua tallin suohon. Kuinkas on käynyt? Suurmestari on mokaillut enemmän puolen vuoden aikana kun Räikkönen kolmessa vuodessa. Alkaa näyttämään pikkuhiljaa siltä, että Fernando ei kestä paineita alkuunkaan ja mitä enemmän lehdistö lyö vettä kiukaalle, niin sitä enemmän tulee kulmakarvalta virheitä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mun mielestä Massan ongelma ei ole välttämättä Ferrari tai Alonso, vaan uskon tapahtumien edelleen juontavan juurensa siihen Unkarin onnettomuuteen, koska sen jälkeen mies ei ole ohjaamossa itsensä ollut. Onko Massan paikka enää F1-ohjaamossa, se on ensimmäisen mietinnän aiheena.

Jos nyt ihan pilkkua viilataan, niin Massu on kerännyt enemmän pisteitä kuin esimerkiksi Kerppenin rehtori ja "vain" 31 pistettä vähemmän kuin Kulmakarva(mikä nykyisellä pistelaskulla ei sinänsä ole paljoa) joten eiköhän puheet siitä missä Massun paikka on voida unohtaa.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No, Schumacherin kausihan on mennyt koko lailla päin persettä, siitä ei juuri muuta ole esitettykään. Mutta kun ajattelee, että Massa taisteli varsin tasapäin Räikkösen kanssa ennen onnettomuutta, mutta nyt Alonso nähdään säännöllisesti kärkitaistelussa mukana, mutta Massa on vain kadonnut tutkasta. Alonso on menettänyt sähläyksissä paljon pisteitä, mutta silti noin paljon Massan edellä, jolta ei ole juuri jäänyt mieleen edes pahoja virheitä. Vauhti vain on kadonnut.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Schumilta varmasti kaikki odottivat liikaa, kuitenkin kolmen vuoden tauko ja ikääkin alkaa olla jo aika reilusti F1 kuskille, mutta ilmeisesti veri veti liikaa vielä formulan rattiin.

Nyt kuitenkin Schumacher on siinä tilanteessa että alla ei ole parasta-autoa ja koko tallin toimintaa rakennettu hänen ympärilleen, niin sädekehä mestarin yllä alkaa pikkaisen rapistua. ¨

Alonso, Ferrari ja Espanjan lehdistö alkaa näyttämään päivä päivältä typerämmältä, missä on se Fernando joka nostaa Ferrarin uuteen loistoon?
Olisiko Kimi sittenkin ollut se hevonen johon olisi pitänyt panostaa enemmän?

Mestaruus taistelu näyttää olevan Larenin ja Red Bullin välinen. Paljon on ollut Vettelillä huonoa tuuria, vai pitäisikö sanoa että poika hajoittaa autonsa liian usein? Webberin tai Buttonin mestaruus kelpaisi minulle, mutta eiköhän RB ja MC Laren ole sitä mieltä Vettel tai Hamilton mestaruuden voittaa.

Hamilton on ajanut loistavasti viime kilpailut ja on minun kirjoissani vahvin mestaruus-suosikki tällä hetkellä. Button, jonka ongelmat ovat aika-ajoissa , on mielestäni ollut taktisesti paras tällä kaudella. Pieni parannus aika-ajoihin niin saattaa Jensonista tulla tuplamestari.

Jännää loppukautta odotellessa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Pakko sanoa, että ei tässä voi olla hymyilemättä. Italialais ja Espanjalaislehdet hehkuttivat koko viime kauden lopun ja talven kuinka Alonso tulee pelastamaan punaisen orin, Räikkösen ajettua tallin suohon. Kuinkas on käynyt? Suurmestari on mokaillut enemmän puolen vuoden aikana kun Räikkönen kolmessa vuodessa. Alkaa näyttämään pikkuhiljaa siltä, että Fernando ei kestä paineita alkuunkaan ja mitä enemmän lehdistö lyö vettä kiukaalle, niin sitä enemmän tulee kulmakarvalta virheitä.
Alkaa tosiaan olemaan sitä menoa ja meininkiä mitä ennen kautta odotteli, minunkin muistin mukaan Alonson pitäisi olla tiimipelaaja ja renessanssimies vailla vertaa? Kruununa viikonlopun Charlie Whiting ja Ferrarin varikkomuuri -sekoilut. Kolme kertaa Whiting kehoittaa ilmoittamaan Alonsolle että Kubica pitäisi päästää edelle eikä kehoitus kuulu tai tehoa, sitten kun tulkki saa käännettyä ilmoituksen niin sanovat että Kubica on jäänyt jo niin kauas ettei tarvitse päästää ohi. Latinomachoja! Lisää vaan, on tämä sen verran hupaisaa touhua seurata.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kuitenkin Schumacher on siinä tilanteessa että alla ei ole parasta-autoa ja koko tallin toimintaa rakennettu hänen ympärilleen, niin sädekehä mestarin yllä alkaa pikkaisen rapistua.

Minä luulen että yksi iso osa Schumin menestystä oli myös armoton testaaminen, Schumihan hinkkasi esim. jotain Fioranoa ympäri varmaan enemmän kuin muut Ferrari-kuskit yhteensä. Nyt kun testaaminen on kauden aikana kielletty niin Schumi ei enää pysty väsymättömällä testaamisellaan kehittämään autoa omien mieltymystensä mukaiseksi.

Toki myös sillä on merkityksensä että taukoa on takana ja ikää alkaa olla, ja myös sillä että tallikaveri näyttäisi kerrankin olevan täysin tasavertaisessa asemassa tallin sisällä. Vaikea on ollut kausi Schumille ja jotenkin minusta tuntuu että tämä kausi jää miehen viimeiseksi vaikka sopimus ensi kaudesta onkin olemassa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ferrarilla papupata porisee ja päästöjä tulee, 3-4 mutkaa aikaa tehdä päätös rangaistuksesta. Selvä juttu, koskeeko tämä ehdotus kaikkia ratoja? Monaco? Otamme kuvitteellisen tilanteen jossa kaksi kuvitteellista kuljettajaa törttöilee keskenään, olkoot he Fernando Hamilton ja Lewis Alonso. Perseily tapahtuu tunnelin ulostulossa ja sitä seuraavassa Neuvelle shikaanissa. Siinä tulee kiire tuomaristolle jos Rascasse mutkaan mennessä pitäisi olla tuomio päätetty.

Monacon radan profiili

Linkit: 1. MTV3 2. Wikipedia
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jos tuo menee läpi, niin rupean ajamaan lakiehdotusta jonka mukaan kaiken varastamansa saa pitää jossei Poliisi ole saanut rikosta selvitettyä tunnin kuluessa rikoksen tapahtumisesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
F1-forumille oli nimimerkki Pyryf kirjoitellut aiheesta hauskan mielipiteen:
"Sitä päivää odotan, kun päätöksentekoa on nopeutettu ja Alonso saa aiheettoman rangaistuksen koska sitä ei ehditty harkitsemaan kunnolla."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös