Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Autsh, miun salainen pahe paljastui! Ethän kerro kellekkää!?Onko tässä nyt aistittavissa Ted Raikkaan sydäntä lähellä oleva asia...? Mut sittenhän voisi heittää "sä oot kuin Schumi" ja se ei ole häpeä.
Autsh, miun salainen pahe paljastui! Ethän kerro kellekkää!?Onko tässä nyt aistittavissa Ted Raikkaan sydäntä lähellä oleva asia...? Mut sittenhän voisi heittää "sä oot kuin Schumi" ja se ei ole häpeä.
Autsh, miun salainen pahe paljastui! Ethän kerro kellekkää!?
Kyllä tää on monen Jatkoajan pikkusielun mielestä verrattavissa maailmanloppuun. Varovainen pitää tämän asian kanssa olla. Formulakausi on ohi ja kuskit nollaavat kauden. Tämä on liikaa monelle tässä foorumissa kirjoittavalle nimimerkille. Aivan helvetin häkellyttävää ja yöunethan tuossa menee.
Muita tälläisiä itsekkäitä kuskeja ovat olleet ainakin Schumi ja Senna, eivät välittäneet paljoa tallikavereistaan, mutta menestyivät huikealla tavalla aikanaan.
On. Suosittelen itsekin laittamaan nämä nimimerkit ignoreen, säästyypähän täysin turhanpäiväisiltä väännöiltä.
Massa saattaa olla oikeilla jäljillä. Kaikki varmaan muistavat kuinka Schumi on bongattu bilettämässä transubaarissa. Ei homoudessa mitään vikaa ole ja Schumi tekisi valtavan palveluksen kenties monelle kaapissa olevalle huippu-urheilijalle näyttämällä itse esimerkkiä.
Ilmankos se Schumi viihtyi Ferrarilla niin kauan kun siellä on ollut muitakin homoja mm eräs J.T
...Tällöin muidenkin kuskien suorituksia pystyisi arvioimaan objektiivisemmin eikä suomalaisten epäonnistumisille ja huonoille ajoille tarvitsisi hakea selityksiä mystisistä säädöistä ja testikielloista.
Joillekin on vaikea käsittää huippu-urheilun yhtä kivijalkaa itsekkyyttä ja omistautumista. Ihmiset sitten mielikuvien ja lehtien perusteella yleensä jakavat urheilijat täysin kahteen ryhmään: "itsekkäisiin paskoihin" ja täysin "hyviin tyyppeihin", varsinkin jatkoajassa ei ole mitään välimuotoja.
Olisihan se hienoa, että edes osa tämänkin palstan kirjoittajista seuraisi F1:siä lajin itsensä vuoksi eikä sen takia, että tällä vuosikymmenellä siellä sattuu ajamaan joku Sveitsissä asuva suomalainen. Tällöin muidenkin kuskien suorituksia pystyisi arvioimaan objektiivisemmin eikä suomalaisten epäonnistumisille ja huonoille ajoille tarvitsisi hakea selityksiä mystisistä säädöistä ja testikielloista.
Häkkinen oli sympaattinen ja laajasti pidetty kuljettaja, Häkkinen oli silti kivenkova ja nopea kilpailija. Schumacher oli varsinkin radalla täysi kusipää, kuten olemme miehen uran aikana nähneet, kilpailijana Schumacher oli kuten nähtyä äärettömän kova ja nopea. Hamilton vaikuttaa olevan radalla erittäin nopea, mutta puheiden perusteella ei niinkään sympaattinen vaan ennemminkin ylimielinen. PR-poika tarvitsee myös ilmeisesti ihan Ecclestonen apua ettei herraa nimiteltäisi ihan kusipääksi.
Huippu-urheilussa pärjätäkseen on oltava kilpailutilanteessa itsekäs, mutta ei se kusipäisyys ole mikään pakko vaatimus kuten esimerkiksi Häkkisen tapauksessa nähtiin.
Ja tästä voidaan vetää se johtopäätös koska mystisillä säädöillä tai testikielloilla ei ole vaikutusta auton nopeuteen niin Fernando Alonsokin oli itseasiassa vain paska kuljettaja kauden alkuvaiheessa mutta kehittyi kuljettajana jälleen nopeaksi kauden loppupuolella.
Mutta sanotaan näin, että on hyvä että F1-maailmassa on jälleen tälläinen kuljettaja (Hamilton), joka herättää tunteita. Olisi muuten aika HMV-sirkusta.
Tää on melko ihmeellinen asia sillä Hamilton on kaikille kiva eikä julkisuudessa mollaa ketään toista kuskia. Kilpilussa hieman röyhkeä ja epävarma paineen alla. Hamilton herättää tunteita ainoastaan siksi, että on ollut sarjassa vasta pari kierrosta ja hävisi räkälle mestaruuden viime kaudella kun pää ei kestänyt. Tällä kaudeella voitti mestaruuden ansaitusti...tosin marginaalisesti. Hamilton on muuten hyvin tylsä ja "kiva" persoona.
Tää on melko ihmeellinen asia sillä Hamilton on kaikille kiva eikä julkisuudessa mollaa ketään toista kuskia.
Tästä pääsemmekin siihen lopputulokseen, ettei mystisillä säädöillä tai testeillä ole mitään merkitystä F1:ssä menestymisen kanssa. Helpottavaa tietää.
Massa ei ole tarpeeksi kusipää voittaakseen F1-mestaruutta, näin näkisin asian. Ainakaan silloin jos tallikaveri on tasavertainen - tai jopa parempi - kuski kuin Massa itse, ellei kaverlle satu sitten über-paskaa kautta. Kuten vaikkapa Kimille nyt. Alonso taitaa edelleen olla kovin kuski sarjassa, tasaveraisella kalustolla mielestäni Fernando, Hämis sekä Kimi taistelisivat mestaruuksista.
En ymmärä tätä argumenttia "Kimin paska kausi" mistä tiedät, että Kimin taso nousee? mikä on argumentti siihen? Vastaat varmaan joko näin." No Kimi on vitun kova kuski" tai näin, että auto on ensikaudella parempi hänelle" Kumpikaan ei oikein vakuuttaisi.
Se, että Massa ei ole tarpeeksi kusipää voittaakseen mestaruutta aiheuttaa myös ihmetystä mestaruus oli yhden mutkan päässä. Hänen ajattuaan todella loistavan kisan samalla, kuin täydellinen Hamilton oli itse aiheuttunut jälleen itsensä pulaan ja voitti mestaruuden lopulta onnella. Ja yleensäkin, että voittaa mestaruuden pitää olla tallitoveriaan parempi. Ellei ole samaa tilannetta, kuin Hamilton / Alonso, jossa koko orkesteri oli Hamiltonin puolella.
Kimillä on ollut potenttiaalinen mestaruusvauhtiin yltävä auto n. 4 kautta. Tuloksena yksi mestaruus. Enkä näkisi, että Kimi olisi yhtään sen parempi, kuin kautena 2003. Massalla taas on ollut 3 kautta mestaruuteen pystyvä auto, mutta voidaanko sanoa, että Massa on samalla tasolla, kuin kaudella 2006?
Itse uskon, että kausi on Ferrarin juhlaa. Kimillä on kuitenkin todella iso urakka voittaakseen Massan. Hamilton ei ole vakuuttanut vielä miten pärjää ongelma autossa. 0 tekniseen vikaan johtanutta keskeytystä 36 kisassa kertoo kaiken. Esim. Massalla niitä on 5, samoin muistaakseni Kimillä. Viimeisen 36 kisan aikana.
Kuskien paremmuus järjestely on aina vähän niin ja näin, mutta itse pidän Felipe Massaa, Alonsoa ja Räikköstä kolmena parhaana kuskina sarjassa.
Minun mielestäni voisit perustella miksei Lewis Hamilton kuulu tuohon joukkoon?
Ensinnäkin ihan sama mikä se vauhti on, jos auto hajoaa jatkuvasti (2005). Toiseksi en tiedä mikä mielestäsi on "mestaruusvauhdin" auto, mutta top2-joukossa Kimin auto on ollut nopeuden puolesta vain 2005, 2007 ja 2008.Kimillä on ollut potenttiaalinen mestaruusvauhtiin yltävä auto n. 4 kautta.
Perustelen sitä sillä, että mies on ajanut molemmat kaudet sarjan parhaalla autolla ja parhaalla kohtelulla. Väitän, että jos Ferrarilla jompikumpi, kuski olisi saanut samanlaisen kohtelun, kuin Hamilton omassa tallissaan kumpi vaan olisi voittanut mestaruuden. Hamiltonin suoritustaso, myöskin vaihtelee todella paljon. Vertaa esim. kahden viime osakilpailun tuloksia.
Kimillä on ollut potenttiaalinen mestaruusvauhtiin yltävä auto n. 4 kautta. Tuloksena yksi mestaruus. Enkä näkisi, että Kimi olisi yhtään sen parempi, kuin kautena 2003. Massalla taas on ollut 3 kautta mestaruuteen pystyvä auto, mutta voidaanko sanoa, että Massa on samalla tasolla, kuin kaudella 2006?
ITV:hän menetti F1-oikeudet Briteissä ja ovat tehneet tälläisen videon sen kunniaksi: http://www.youtube.com/watch?v=6HO7j2EC_dI (ITV 1997-2008)
Ei jumalauta! ITV on siis menettänyt F1-oikeudet eli ensi kaudella ei voi enää katsoa F1-kisoja ITV-streamien kautta loistavan selostuksen kera.