Formula 1 – kausi 2008

  • 371 802
  • 2 732

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kyllä tää on monen Jatkoajan pikkusielun mielestä verrattavissa maailmanloppuun. Varovainen pitää tämän asian kanssa olla. Formulakausi on ohi ja kuskit nollaavat kauden. Tämä on liikaa monelle tässä foorumissa kirjoittavalle nimimerkille. Aivan helvetin häkellyttävää ja yöunethan tuossa menee.

Ei tämä nyt mikään maailmanloppu ole.. Mutta kun kaikki pitävät Felipe Massaa täällä jonkinlaisena "pyhimyksenä" niin on hyvä tietää ettei kaikki ole välttämättä niin mustavalkoista. Osaan vain kuvitella millainen huuto täällä olisi Schumin kusipäisyydestä jos mies olisi laulellut aikanaan Häkkisestä homo-lauluja.

Lisäksi tuo Snaipperin mainitsema itsekkyys on usein se tekijä, jonka avulla nämä suuret kuljettajat syntyvät. Usein heitä myös vihataan sen takia, kuten esimerkiksi nykyään Hamiltonia. Mies ajaa vain ja ainoastaan itselleen ja tekee kaiken itseään varten. Minun mielestäni se ei ole väärin jos menestystä tavoitellaan. Muita tälläisiä itsekkäitä kuskeja ovat olleet ainakin Schumi ja Senna, eivät välittäneet paljoa tallikavereistaan, mutta menestyivät huikealla tavalla aikanaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muita tälläisiä itsekkäitä kuskeja ovat olleet ainakin Schumi ja Senna, eivät välittäneet paljoa tallikavereistaan, mutta menestyivät huikealla tavalla aikanaan.

Jos olet seurannut formuloita niin kyllä siellä 80% kuskeista on aivan helvetin itsekkäitä. Tämä vain korostuu kuskien kohdalla joilla on kovin rauta perseen alla. Kimi ja Alonso ovat yhtä kusipäisiä kuskeja kuin muutkin. Tämä on ollut formuloissa esillä selkeästi jo 70-luvulta lähtien. Kukkoja kaikki, tottakai.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On. Suosittelen itsekin laittamaan nämä nimimerkit ignoreen, säästyypähän täysin turhanpäiväisiltä väännöiltä.

Niinno, onhan se tietty helpompaa kun ei tarvii keskustella kuin siitä onko MeidänKimi vain Tämän Hetken Maailman Kaikkein Paras vai onko se Kaikkien Aikojen Maailman Paras.

Olisihan se hienoa, että edes osa tämänkin palstan kirjoittajista seuraisi F1:siä lajin itsensä vuoksi eikä sen takia, että tällä vuosikymmenellä siellä sattuu ajamaan joku Sveitsissä asuva suomalainen. Tällöin muidenkin kuskien suorituksia pystyisi arvioimaan objektiivisemmin eikä suomalaisten epäonnistumisille ja huonoille ajoille tarvitsisi hakea selityksiä mystisistä säädöistä ja testikielloista.
 

Alexandre

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Massa saattaa olla oikeilla jäljillä. Kaikki varmaan muistavat kuinka Schumi on bongattu bilettämässä transubaarissa. Ei homoudessa mitään vikaa ole ja Schumi tekisi valtavan palveluksen kenties monelle kaapissa olevalle huippu-urheilijalle näyttämällä itse esimerkkiä.

Ilmankos se Schumi viihtyi Ferrarilla niin kauan kun siellä on ollut muitakin homoja mm eräs J.T
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Ilmankos se Schumi viihtyi Ferrarilla niin kauan kun siellä on ollut muitakin homoja mm eräs J.T

Niin ja ilmankos Kimi sitten päätti Ferrarille aikanaan siirtyä ja jatkosopimuskin saatiin "sorvattua"...
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
...Tällöin muidenkin kuskien suorituksia pystyisi arvioimaan objektiivisemmin eikä suomalaisten epäonnistumisille ja huonoille ajoille tarvitsisi hakea selityksiä mystisistä säädöistä ja testikielloista.

Tästä pääsemmekin siihen lopputulokseen, ettei mystisillä säädöillä tai testeillä ole mitään merkitystä F1:ssä menestymisen kanssa. Helpottavaa tietää.

Massa ei ole tarpeeksi kusipää voittaakseen F1-mestaruutta, näin näkisin asian. Ainakaan silloin jos tallikaveri on tasavertainen - tai jopa parempi - kuski kuin Massa itse, ellei kaverlle satu sitten über-paskaa kautta. Kuten vaikkapa Kimille nyt. Alonso taitaa edelleen olla kovin kuski sarjassa, tasaveraisella kalustolla mielestäni Fernando, Hämis sekä Kimi taistelisivat mestaruuksista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Joillekin on vaikea käsittää huippu-urheilun yhtä kivijalkaa itsekkyyttä ja omistautumista. Ihmiset sitten mielikuvien ja lehtien perusteella yleensä jakavat urheilijat täysin kahteen ryhmään: "itsekkäisiin paskoihin" ja täysin "hyviin tyyppeihin", varsinkin jatkoajassa ei ole mitään välimuotoja.

Häkkinen oli sympaattinen ja laajasti pidetty kuljettaja, Häkkinen oli silti kivenkova ja nopea kilpailija. Schumacher oli varsinkin radalla täysi kusipää, kuten olemme miehen uran aikana nähneet, kilpailijana Schumacher oli kuten nähtyä äärettömän kova ja nopea. Hamilton vaikuttaa olevan radalla erittäin nopea, mutta puheiden perusteella ei niinkään sympaattinen vaan ennemminkin ylimielinen. PR-poika tarvitsee myös ilmeisesti ihan Ecclestonen apua ettei herraa nimiteltäisi ihan kusipääksi.

Huippu-urheilussa pärjätäkseen on oltava kilpailutilanteessa itsekäs, mutta ei se kusipäisyys ole mikään pakko vaatimus kuten esimerkiksi Häkkisen tapauksessa nähtiin.

Olisihan se hienoa, että edes osa tämänkin palstan kirjoittajista seuraisi F1:siä lajin itsensä vuoksi eikä sen takia, että tällä vuosikymmenellä siellä sattuu ajamaan joku Sveitsissä asuva suomalainen. Tällöin muidenkin kuskien suorituksia pystyisi arvioimaan objektiivisemmin eikä suomalaisten epäonnistumisille ja huonoille ajoille tarvitsisi hakea selityksiä mystisistä säädöistä ja testikielloista.

Ja tästä voidaan vetää se johtopäätös koska mystisillä säädöillä tai testikielloilla ei ole vaikutusta auton nopeuteen niin Fernando Alonsokin oli itseasiassa vain paska kuljettaja kauden alkuvaiheessa mutta kehittyi kuljettajana jälleen nopeaksi kauden loppupuolella.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän tyhmiä kysymyksiä esittävät nämä toimittajat tälleen kauden päätyttyä. Montenzemololta kysyttiin jo nyt "kuka voittaa kauden 2009 maailmanmestaruuden" Mies vastasi kylmän viileästi Räikkönen. Toivotaan, että Kimi saa auton natsaamaan heti kauden alusta käteen.

Iltalehdessä siis tuo juttu.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Häkkinen oli sympaattinen ja laajasti pidetty kuljettaja, Häkkinen oli silti kivenkova ja nopea kilpailija. Schumacher oli varsinkin radalla täysi kusipää, kuten olemme miehen uran aikana nähneet, kilpailijana Schumacher oli kuten nähtyä äärettömän kova ja nopea. Hamilton vaikuttaa olevan radalla erittäin nopea, mutta puheiden perusteella ei niinkään sympaattinen vaan ennemminkin ylimielinen. PR-poika tarvitsee myös ilmeisesti ihan Ecclestonen apua ettei herraa nimiteltäisi ihan kusipääksi.

Huippu-urheilussa pärjätäkseen on oltava kilpailutilanteessa itsekäs, mutta ei se kusipäisyys ole mikään pakko vaatimus kuten esimerkiksi Häkkisen tapauksessa nähtiin.



Ja tästä voidaan vetää se johtopäätös koska mystisillä säädöillä tai testikielloilla ei ole vaikutusta auton nopeuteen niin Fernando Alonsokin oli itseasiassa vain paska kuljettaja kauden alkuvaiheessa mutta kehittyi kuljettajana jälleen nopeaksi kauden loppupuolella.

Olet oikeassa, ei se mikään pakkovaatimus ole. Mutta sanotaan näin, että jostain syystä nämä F1-maailman ehkäpä kaksi kovinta kuljettajaa Senna ja Schumacher (ja tämä ei ole mikään ylistysvirsi), ovat olleet radalla juuri tälläisiä itsekkäitä heppuja. Joidenkin mielestä jopa kusipäitä. Hamilton on mielestäni hyvinkin samankaltainen kuljettaja kuin nämä kaksi. Lisäksi Lewisilla on todella ylimielinen maine myös radan ulkopuolella, jota minun mielestäni Sennalla tai Schumilla ei aikanaan ollut (paitsi ehkä Häkkis-fanien silmissä).

Ja on toki olemassa myös poikkeuksia, kuten esimerkiksi Häkkinen ja vaikkapa Alain Prost. Mutta sanotaan näin, että on hyvä että F1-maailmassa on jälleen tälläinen kuljettaja (Hamilton), joka herättää tunteita. Olisi muuten aika HMV-sirkusta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta sanotaan näin, että on hyvä että F1-maailmassa on jälleen tälläinen kuljettaja (Hamilton), joka herättää tunteita. Olisi muuten aika HMV-sirkusta.

Tää on melko ihmeellinen asia sillä Hamilton on kaikille kiva eikä julkisuudessa mollaa ketään toista kuskia. Kilpilussa hieman röyhkeä ja epävarma paineen alla. Hamilton herättää tunteita ainoastaan siksi, että on ollut sarjassa vasta pari kierrosta ja hävisi räkälle mestaruuden viime kaudella kun pää ei kestänyt. Tällä kaudeella voitti mestaruuden ansaitusti...tosin marginaalisesti. Hamilton on muuten hyvin tylsä ja "kiva" persoona.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tää on melko ihmeellinen asia sillä Hamilton on kaikille kiva eikä julkisuudessa mollaa ketään toista kuskia. Kilpilussa hieman röyhkeä ja epävarma paineen alla. Hamilton herättää tunteita ainoastaan siksi, että on ollut sarjassa vasta pari kierrosta ja hävisi räkälle mestaruuden viime kaudella kun pää ei kestänyt. Tällä kaudeella voitti mestaruuden ansaitusti...tosin marginaalisesti. Hamilton on muuten hyvin tylsä ja "kiva" persoona.

Kyllä sieltä Hamiltonen suusta on kuultu välillä aikamoisia sammakoita mm siitä kuinka Räikkönen ei uskalla jättää jarrutusta tarpeeksi myöhäiseksi kun Hamilton itse on vetänyt shikaanin pitkäksi. Eikä tuo suinkaan ole mikään poikkeuksellinen lausunto Hmiltonilta. Nopea kuljetta, mutta joskus voisi kannattaa miettiä enemmän mitä sanoo ennen kuin sanoo sen. Ja Hamiltonin vastenmielisyyttä lisää Ecclestonen suojelumentaliteetti, se sama mitä nähtiin myös M. Schumacherin ajoaikana. Puolueettomuus lajin katolla lienee mahdotonta, no rangaistuksien suhteen Hamilton ei sentään ole ollut yhtä koskematon kuin Schumacher tuntui pahimmillaan olevan.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tää on melko ihmeellinen asia sillä Hamilton on kaikille kiva eikä julkisuudessa mollaa ketään toista kuskia.

Ei juu mollaa. Räikkönen ei uskalla jarruttaa ajoissa, muitten kuskien mielipiteet hänen ajotyylistään eivät merkitse mitään, koska hän johtaa sarjaa yms. ylimielisyyttä jatkuvasti. Melko paksua tekstiä sieltä tulee välillä muita kuskeja kohtaan.

Kultapojan ja formuloiden sanansaattajan sekä keulakuvan imagohan hänelle kyllä on luotu miehen itsensä, Ecclestonen ja Dennisin puheiden ansiosta, mutta täyttä potaskaahan tuo on. Kusipää ja ylimielinen mielistelijä kaveri on. Ajotaitoja löytyy, mutta muuten erittäin vastenmielinen tyyppi. Nuljake.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Tästä pääsemmekin siihen lopputulokseen, ettei mystisillä säädöillä tai testeillä ole mitään merkitystä F1:ssä menestymisen kanssa. Helpottavaa tietää.

Massa ei ole tarpeeksi kusipää voittaakseen F1-mestaruutta, näin näkisin asian. Ainakaan silloin jos tallikaveri on tasavertainen - tai jopa parempi - kuski kuin Massa itse, ellei kaverlle satu sitten über-paskaa kautta. Kuten vaikkapa Kimille nyt. Alonso taitaa edelleen olla kovin kuski sarjassa, tasaveraisella kalustolla mielestäni Fernando, Hämis sekä Kimi taistelisivat mestaruuksista.

En ymmärä tätä argumenttia "Kimin paska kausi" mistä tiedät, että Kimin taso nousee? mikä on argumentti siihen? Vastaat varmaan joko näin." No Kimi on vitun kova kuski" tai näin, että auto on ensikaudella parempi hänelle" Kumpikaan ei oikein vakuuttaisi.

Se, että Massa ei ole tarpeeksi kusipää voittaakseen mestaruutta aiheuttaa myös ihmetystä mestaruus oli yhden mutkan päässä. Hänen ajattuaan todella loistavan kisan samalla, kuin täydellinen Hamilton oli itse aiheuttunut jälleen itsensä pulaan ja voitti mestaruuden lopulta onnella. Ja yleensäkin, että voittaa mestaruuden pitää olla tallitoveriaan parempi. Ellei ole samaa tilannetta, kuin Hamilton / Alonso, jossa koko orkesteri oli Hamiltonin puolella.

Kimillä on ollut potenttiaalinen mestaruusvauhtiin yltävä auto n. 4 kautta. Tuloksena yksi mestaruus. Enkä näkisi, että Kimi olisi yhtään sen parempi, kuin kautena 2003. Massalla taas on ollut 3 kautta mestaruuteen pystyvä auto, mutta voidaanko sanoa, että Massa on samalla tasolla, kuin kaudella 2006?

Itse uskon, että kausi on Ferrarin juhlaa. Kimillä on kuitenkin todella iso urakka voittaakseen Massan. Hamilton ei ole vakuuttanut vielä miten pärjää ongelma autossa. 0 tekniseen vikaan johtanutta keskeytystä 36 kisassa kertoo kaiken. Esim. Massalla niitä on 5, samoin muistaakseni Kimillä. Viimeisen 36 kisan aikana.

Kuskien paremmuus järjestely on aina vähän niin ja näin, mutta itse pidän Felipe Massaa, Alonsoa ja Räikköstä kolmena parhaana kuskina sarjassa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
En ymmärä tätä argumenttia "Kimin paska kausi" mistä tiedät, että Kimin taso nousee? mikä on argumentti siihen? Vastaat varmaan joko näin." No Kimi on vitun kova kuski" tai näin, että auto on ensikaudella parempi hänelle" Kumpikaan ei oikein vakuuttaisi.

Se, että Massa ei ole tarpeeksi kusipää voittaakseen mestaruutta aiheuttaa myös ihmetystä mestaruus oli yhden mutkan päässä. Hänen ajattuaan todella loistavan kisan samalla, kuin täydellinen Hamilton oli itse aiheuttunut jälleen itsensä pulaan ja voitti mestaruuden lopulta onnella. Ja yleensäkin, että voittaa mestaruuden pitää olla tallitoveriaan parempi. Ellei ole samaa tilannetta, kuin Hamilton / Alonso, jossa koko orkesteri oli Hamiltonin puolella.

Kimillä on ollut potenttiaalinen mestaruusvauhtiin yltävä auto n. 4 kautta. Tuloksena yksi mestaruus. Enkä näkisi, että Kimi olisi yhtään sen parempi, kuin kautena 2003. Massalla taas on ollut 3 kautta mestaruuteen pystyvä auto, mutta voidaanko sanoa, että Massa on samalla tasolla, kuin kaudella 2006?

Itse uskon, että kausi on Ferrarin juhlaa. Kimillä on kuitenkin todella iso urakka voittaakseen Massan. Hamilton ei ole vakuuttanut vielä miten pärjää ongelma autossa. 0 tekniseen vikaan johtanutta keskeytystä 36 kisassa kertoo kaiken. Esim. Massalla niitä on 5, samoin muistaakseni Kimillä. Viimeisen 36 kisan aikana.

Kuskien paremmuus järjestely on aina vähän niin ja näin, mutta itse pidän Felipe Massaa, Alonsoa ja Räikköstä kolmena parhaana kuskina sarjassa.

Minun mielestäni voisit perustella miksei Lewis Hamilton kuulu tuohon joukkoon? Täytyy muistaa, että mies on ajanut F1-sarjassa vasta kaksi kautta ja kukaan toinen ei ole aloittanut F1 noin mahtavasti kuin Lewis. Ok, vasta-argumenttina voidaan todeta ettei Lewisin pää kestänyt viime kauden lopussa mutta kenen rookien pää olisi kestänyt? On huikeaa, että mies taisteli maailmanmestaruudesta loppuun saakka ensimmäisellä kaudellaan ja toisella kaudellaan voitti sen. Se on mielestäni sellainen meriitti, joka nostaa Lewis Hamiltonin niin Kimin, Massan kuin Alonsonkin yläpuolelle. Ja mielestäni ei se Hamiltonin lahjoja kuljettajana heikennä ettei hän ole vielä kohdannut "ongelma-autoa". Päinvastoin.

Ja ettei menisi ihan Hamiltonin ylistämiseksi niin tottakai häneltä heikkouksiakin löytyy. Esimerkiksi tuo hänen rämäpäisyytensä voi maksaa hänelle tulevaisuudessa vielä monta MM-titteliä.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Niin no Mäkillä oli hyvä auto jo muutamalla Kimin kaudellakin, mutta pirun epäluotettava. Vuonna 2005 Kimi rikkoi eräänlaisen ennätyksen olemalla eniten voittoja ottanut kuljettaja kaudella joka ei voittanut mestaruutta. Aika monesti kävi niin, että Kimin auto hajosi ylivoimaisen dominoinnin edessä kärkisijoilta esim Hockenheimissa ja Nurnburingilla jne. Ei nyt kaikkea paskaakaan voi Kimin niskaan kaataa, vaikka kritiikki tottakai sallitaan, kun siihen on aihetta.

Tämä oli kumminkin ensimmäinen kausi koko Kimin historiassa, että tallikaveri oli parempi, pitää muistaa että monet asiat johti tähän "floppaukseen". Ehkä mestaruus, kun se vihdoin tuli niin vähän alitajunnassa vaikutti ja liika tyytyväisyys iski. Ja samalla esim huono onni tuhosi muutaman kisan kuten Hamiltonin varikolla persiiseen ajo ja auton tekniikkaongelmat, toki Kimi ei löytänyt nopeuttaan jälkimmäisellä puoliskolla esim aika-ajoissa, mutta tämä epäonnistunut yhtälö loi tämän tilanteen.

Kimi on kumminkin kahtena vuonna ollut MM-kakkonen ja kerran maailmanmestari, minusta se kertoo miehen taidoista, että esim Ferrari palkkasi hänet Schumin seuraajaksi.

Siis tottakai kritiikkiä pitää antaa, mutta nämä puheet "yhdestä tuurimestaruudesta" ärsyttävät minua. Toki MM kulta aina ansaitaan, mutta voin rehellisesti sanoa että Kimille olisi suonut luotettavamman auton McLaren vuosina.

Huvittavaa seurata, nyt kun Kimi ensimmäistä kertaa on heikompi tallikavriaan, niin tallikaveri Massa joka ajoi ensimmäisen HUIPPUkautensa niin olis nyt lopullisesti syrjäyttänyt Kimin.

Veikkasin Kimin voittavan 3 kauden Ferrari-pestinsä aikana 2 mestaruutta, ja se on edelleen mahdollista. Uskon että TALLINA Ferrari tulee ensikauteen niin nälkäisenä ja virheensä diagnosoineena, että se on vahvempi, kuin muut.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Minun mielestäni voisit perustella miksei Lewis Hamilton kuulu tuohon joukkoon?

Perustelen sitä sillä, että mies on ajanut molemmat kaudet sarjan parhaalla autolla ja parhaalla kohtelulla. Väitän, että jos Ferrarilla jompikumpi, kuski olisi saanut samanlaisen kohtelun, kuin Hamilton omassa tallissaan kumpi vaan olisi voittanut mestaruuden. Hamiltonin suoritustaso, myöskin vaihtelee todella paljon. Vertaa esim. kahden viime osakilpailun tuloksia.
 
Viimeksi muokattu:

trap

Jäsen
Kimillä on ollut potenttiaalinen mestaruusvauhtiin yltävä auto n. 4 kautta.
Ensinnäkin ihan sama mikä se vauhti on, jos auto hajoaa jatkuvasti (2005). Toiseksi en tiedä mikä mielestäsi on "mestaruusvauhdin" auto, mutta top2-joukossa Kimin auto on ollut nopeuden puolesta vain 2005, 2007 ja 2008.

Itse en usko, että Hamilton tulee ensi kaudellakaan ajautumaan mihinkään sen suurempiin ongelmiin vaan taistelee mestaruudesta siinä missä tänä ja viime vuonna. Ferrarin tilanne puolestaan tullee olemaan yhtä tasainen vauhdin puolesta samankaltainen kuin tämän vuoden vikoissa kisoissa. Saa nähdä miten Massan pää kestää, jos ja kun Kimi alkaa taas menemään lujempaa. Toivottavasti hyvin.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Uskon, että Kimi&Massa ja Ferrari ainakin uusivat tallimestaruuden ja veikkaan että Kimi vie maailmanmestaruuden. Jotenkin tämä tämän kauden välilasku voi tehdä hyvää koko Ferrari-tallille ja aiheuttaa sen että syyt floppaamisen selvitetään. Toki tämä kuullostaa hauskalta olihan Ferrari-pilotit sarjan 2 ja 3 ja talli vei mestaruuden, mutta se tässä onkin se pointti, että Maranellossa tähän ei tyydytä.

Hamilton itseäni hieman pelottaa. Kaveri on kumminkin vasta 23v ja kerännyt kausiltaan eniten pisteitä ja osoittanut esim sateella olevansa aika huikea kuski. Toki se on hermoillut nyt viimeisissä kisoissa, mutta toisaalta se on kerännyt niin paljon pisteitä, että on voinut lähteä turvallisesti näihin kisoihin. Ja Hamilton saa KOKEMUSTA kokoaika lisää ja kun ensimmäinen MM on otettu, niin se mahdollisuus luhistumiseen viimeisessä kisassa laskee todella paljon.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Perustelen sitä sillä, että mies on ajanut molemmat kaudet sarjan parhaalla autolla ja parhaalla kohtelulla. Väitän, että jos Ferrarilla jompikumpi, kuski olisi saanut samanlaisen kohtelun, kuin Hamilton omassa tallissaan kumpi vaan olisi voittanut mestaruuden. Hamiltonin suoritustaso, myöskin vaihtelee todella paljon. Vertaa esim. kahden viime osakilpailun tuloksia.

Mistä tiedät että McLaren on paras auto? Kun katsoo Heikin suorituksia niin tulee mieleen, että onkohan auto sittenkään sarjan paras. Ja kenen kuljettajan suoritustaso ei vaihtele? Kimin, Massan, Alonson? Ei sielläkään mitään tasaisen tappavaa tahtia vedetä. Joten edelleen hiukan ontuvat ovat nuo perustelusi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kimillä on ollut potenttiaalinen mestaruusvauhtiin yltävä auto n. 4 kautta. Tuloksena yksi mestaruus. Enkä näkisi, että Kimi olisi yhtään sen parempi, kuin kautena 2003. Massalla taas on ollut 3 kautta mestaruuteen pystyvä auto, mutta voidaanko sanoa, että Massa on samalla tasolla, kuin kaudella 2006?

Räikkönen taisi ennen mestaruuttaan hävitä kahdella kaudella mestaruustaiston 2 pisteellä ja Kimillä oli silloin autonsa kanssa luotettavuusongelmia. Tällä menneellä kaudella Kimi ei nopeutensa puolesta pystynyt taistelemaan kauden puolessa välissä aika-ajossa kärjen kanssa ja kisat meni sitten aikalailla pieleen huonojen lähtökohtien takia. Vasta kauden loppupuolella Kimi palasi aika-ajoissa taas kärjen vauhtiin. Tämä kausi oli Kimiltä pettymys, niillä aikasemmilla kausilla taistelu oli hyvää. Tää kausi jäi harmittavan huonoksi, vaikka Massan ja Hamiltonin viimeisen kisan taisto ihan jännä olikin.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

trap

Jäsen
Ei jumalauta! ITV on siis menettänyt F1-oikeudet eli ensi kaudella ei voi enää katsoa F1-kisoja ITV-streamien kautta loistavan selostuksen kera.

Joo, BBC:lle tosiaan siirtyy oikeudet ja tuskinpa (?) tulevat striimaaamaan kisoja. Myöskään samoilla selostajilla eivät tule ymmärtääkseni jatkamaan, James Allen kun tuntuu jakavan todella vahvasti mielipiteet Briteissä. Mitä itse olen kuullut Allenin ja Brundlen lähetyksiä, omasta mielestäni ovat vetäneet todella hyvin ja puolueellisuuskaan ei ole niin vahvaa mitä esimerkiksi lehdistössä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös