Joo, kyllähän kulut on lähtenee käsistä mutta onhan se vähän huvittavaa, että niitä yritetään laittaa kuriin vain tallien kustannuksella ja niin, että itse Ecclestonen rahavirrat pysyvät samanlaisina. Onhan tässä viimeisten vuosien aikana nähty ties minkälaista "kulujen karsimista", mutta loppupeleissä talleilla on palanut käytännössä vaan enemmän rahaa. Muistaakseni esim. V8-koneiden eteen paloi hirveästi rahaa kun autoihin piti tehdä muutoksia. Sama varmasti tänä vuonna, kun kauden aikana on täytynyt kehittää 2008-autoa jatkuvasti, mutta samalla panostaa helvetisti, jotta ensi vuoden autosta saadaan täysin uusilla säännöillä mahdollisimman hyvä.
Kisojakin viedään jatkuvasti jonnekin öljyvaltioihin, koska nämä pystyvät maksamaan enemmän Ecclestonelle kisaoikeuksista, mutta samalla F1 näyttää persettä perinteisille kilpailupaikoille, ja kyllähän tuo varmasti tallienkin kuluja jonkin verran lisää. Tehtaat kun on Euroopassa, mutta kalustoa pitää rahdata jatkuvasti eri suuntiin.
Yksi rahaa säästävä keino voisi olla testaaminen lisärajoittaminen. Talvella saisi testata vain muutamalla tietyllä radalla, ja kisakaudella saisi testata vain kisaviikonloppujen yhteydessä. Esimerkiksi kisaa edeltävänä keskiviikkona, torstaina ja perjantaina voisi olla rajattomasti testiaikaa (tai vaikka esim. kuusi tuntia). Tässäkin varmasti säästyisi hyvin rahaa, kun kalustoa ei tarvitsisi erikseen siirtää testiradoille.
Ja lisätään vielä, että toi testirajoitusidea oli kyllä osittain lähtöisin Ecclestonelta, mutta jalostin sitä hieman. Bernie siis ehdotti jokunen viikko sitten, että talvella olisi vain yksi rata missä saisi testata, ja kisakaudella se olisi kiellettyä. Tosin vähän kuten tuossa esittelemässäni mallissa, Bernien ehdotuksessa kisapaikalle saisi jäädä pariksi päiväksi testaamaan GP:n jälkeen.