Feminismi – tasa-arvon asialla?

  • 356 224
  • 2 904

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Johan noita unisex vessoja on ollut kebab pizzerioissa ja pienissä baareissa pitkään. Kukaan ei valita. Tai ainakaan hirveästi.

Ymmärrät varmaan sen, että yhden hengen unisex-wc on hieman eri asia kuin unisex-wc - joka ei ole yhden hengen koppi - vaikkapa koulussa.

On siis unisex-vessoja ja unisex-vessoja. Nuo yhden hengen vessat voisi minustakin ihan hyvin muuttaa unisex-vessoiksi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eivät sukupuolineutraalit vessat varmaan aikuisille ihmisille mikään iso ongelma olekaan, mutta kuten tuossa Daily Mailin jutussakin kävi ilmi lapsille ja nuorille asia voi olla herkempi. Veikkaan, että moni yläkouluikäinen tyttö olisi aikanaan vastustanut ja varmaan vieläkin vastustaa ”verisesti” yhteisvessoja. Ei se kuukautissuojien vaihto nuorelle edes tyttöjen vessoista aina mikään simppeli juttu ole puhumattakaan siitä, että oven takana odottaa lauma poikia.
...ja tämä olisi syytä ottaa huomioon suunnittelussa.

Omaan korvaan tämä kuulostaa kuitenkin siltä, että roskalehden kärjistävästä jutusta tehdään yleistys koskemaan kaikki unisex-vessoja.

Sikäli kun mm. kuukautistenvaihto on sensitiivistä touhua, voisi koulun vessoihin pykätä myös sellaisia vessakoppeja, jonne ei pääse härkkimään ylä- eikä alakautta. Lienee hyvä ratkaisu riippumatta vessankäyttäjien etumerkeistä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Aivan. Esim. minä valitsisin mieluummin yhteisvessat, koska niissä olisi oletusarvoisesti siistimmät kopit. Kusilaarit voisi sijoittaa wc-tilojen perälle näköesteen taakse.

Millä perusteella ne on siistimmät, kun sotkemiseen riittää yksi käyttäjä?
99% perustuu on luonnollisesti kuvainnollinen luku. Suurin joukko ihmisistä on sitä mieltä, että asiassa kuin asiassa ehjän korjaaminen on epäviisasta.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulla on kokemuksia asumisesta maassa (Etelä-Korea), jossa baarien vessat olivat yhteisiä miehille ja naisille. Pisuaarit olivat usein etuosassa, eli niiden ohi kuljettiin koppeihin. Vessat olivat usein ahtaita, joten aivan selän takana olevien peilien edessä meikattiin,höpötettiin ja jonotettiin koppiin. Hieman se vaati totuttelua ja keskivertoa kovemman kusihädän, että siinä tilanteessa homma onnistui.
 

Jeffrey

Jäsen
Voisin kuvitella, että 20-40-vuotiaista kovin moni ei verisesti vastusta sukupuolineutraaleja vessoja. Tai jos vastustaa, niin herää kysymys, miksi. Suurin osa lienee "ihan sama"-asenteella liikkeellä.

Vessavaivoista ei kovin moni kehtaa puhua kovin suurella äänellä. Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa, mutta olen kuullut esimerkiksi termistä ujopissa. Se on myös ihan lääketieteellinen fakta, että rakon epätäydellinen tyhjentyminen aiheuttaa liikakasvua ja mahdollisesti syöpää.

Voi olla vähän kaukaa haettua, että miesten syöpätilastot kasvaisi unisex vessojen myötä, mutta minun mielestäni terveysriskit - fyysiset ja taloudelliset tulee huomioida ennen feminismiä ja unisex vessoja. Toki ymmärrän, ettei miesten huolet ole feminismissä kovinkaan korkealla prioriteetilla varustettuja.

Eli loppukaneetti on se, että kaikille pitäisi taata mahdollisuutensa suorittaa toimituksensa rauhassa. Äkkiä sitten ollaan tilanteessa, jossa on pelkkiä vessavessoja, niinkuin kotona on. Okei, niistä voidaan tehdä unisex vessoja, mutta äärimmäisen tehottomia tällaiset keinot olisivat.

Toki yksi mahdollisuus olisi rutkasti koppeja, ja sitten yksi huone joka olisi pelkästään kusiseinää. Tällainen kusiseinähuone on esimerkiksi isoilla stadikoilla käytössä, joissa lähemmäs satatuhatta henkeä tarvitsee pissattaa vartin sisällä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Unisex-vessakeskusteluun äärimmäisen löyhästi liittyen suosittelen kokeilemaan seuraavaa: ensi kerralla baarissa ollessanne menkääpä naisten vessaan tasa-arvon nimissä. Todennäköisesti sieltä lentää pihalle melkoisen huudon säestämänä - extra ball bonuksena ovimies saattaa ohjata hädästä kärsivän ahdistelijan hellävaraisesti ulos niska-perse-otteella.

Jostain syystä kuitenkin jotkut (yleensä varsin känniset) naiset kokevat, että on OK tulla tarpeilleen miesten vessaan - joka ei siis ole unisex-vessaksi merkitty - kun naisten vessaan on niin pitkä jono?

Yllä olevaa ei sitten kannata ottaa liian kirjaimellisesti, yleistäen tai muutenkaan mieltään pahoittaen.
 
Viimeksi muokattu:

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Entä miksi uimahalleissa ei ole unisex-pukuhuoneita? Mikä muka voisi mennä pieleen tuollaisessa kokeilussa? Luulisi feministien ja muiden tiedostavien ajavan myös tuota asiaa.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
...jotkut (yleensä varsin känniset) naiset kokevat, että on OK tulla tarpeilleen miesten vessaan - joka ei siis ole unisex-vessaksi merkitty - kun naisten vessaan on niin pitkä jono?
Tätä perusongelmaa ihmettelin sadannen kerran viime viikonloppuna jäähallilla ja lentokentällä. Miesten vessassa käväistiin ees taas, ja naisten vessoihin oli kymmenien ihmisten jono. Ymmärrän, että eri sukupuolten vessassa käynti kestää erilaisen ajan, vaikka niiden kuukautispuuhailuiden takia. Ei kai se voi olla rakettitiedettä laskea kuinka monta vessaa enemmän naisille pitää rakentaa, ettei heidän tarvitse seistä jonoissa tolkuttomia aikoja? Siinä voisi huomioida myös käyttäjäprofiilit, eli missä suhteessa mies- ja naiskäyttäjiä on, ja ehkä osa vessoista voisi olla sellaisia, jotka osan aikaa olisivat miesten, mutta ruuhkapiikkeinä naisten käytössä. Jos siis halutaan eri vessat miehille ja naisille.

Itse kannattaisin yhteisiä tiloja, mutta kunnon kopeilla. Ehkä halukkaille joku pisuaari, eikös niitäkin ole unisex-malleja?
 
Viimeksi muokattu:

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tätä perusongelmaa ihmettelin sadannen kerran viime viikonloppuna jäähallilla ja lentokentällä. Miesten vessassa käväistiin ees taas, ja naisten vessoihin oli kymmenien ihmisten jono. Ymmärrän, että eri sukupuolten vessassa käynti kestää erilaisen ajan, vaikka niiden kuukautispuuhailuiden takia. Ei kai se voi olla rakettitiedettä laskea kuinka monta vessaa enemmän naisille pitää rakentaa, ettei heidän tarvitse seistä jonoissa tolkuttomia aikoja? Siinä voisi huomioida myös käyttäjäprofiilit, eli missä suhteessa mies- ja määrättäviä on, ja ehkä osa vessoista voisi olla sellaisia, jotka osan aikaa olisivat miesten, mutta ruuhkapiikkeinä naisten käytössä. Jos siis halutaan eri vessat miehille ja naisille.

Itse kannattaisin yhteisiä tiloja, mutta kunnon kopeilla. Ehkä halukkaille joku pisuaari, eikös niitäkin ole unisex-malleja?

Nuo muuttuvat määrittelyt vessoille ei välttämättä olisi mikään huono idea - toteuttaminenkaan ei varmaan olisi aivan mahdotonta. Mikäli vain halua on. Tästä nyt äkkiä kehittelemään ja kaupallistamaan ratkaisua. Rahan tuloa ei voi estää - ihmisten on pakko käydä kusella ja paskalla aina ja tehokkuus on kuningas tässäkin.

Naisten vessassa käynti kestää joidenkin tutkimusten mukaan keskimäärin noin 50% kauemmin kuin miehillä. Miehillä noin 60s ja naisilla siis noin 90s. Syitä täällä on jo aiemmin mainittukin. Miesten vessoihin saadaan pisuaarien ansiosta noin 20-30% enemmän kapasiteettia kuin naisten vessoihin. Helpoin ratkaisu kapasiteettiongelmaan olisi mikäli naiset oppisivat kusemaan seisaaltaan. (ei vakavissaan)
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa, mutta olen kuullut esimerkiksi termistä ujopissa. Se on myös ihan lääketieteellinen fakta, että rakon epätäydellinen tyhjentyminen aiheuttaa liikakasvua ja mahdollisesti syöpää.

Voi olla vähän kaukaa haettua, että miesten syöpätilastot kasvaisi unisex vessojen myötä, mutta minun mielestäni terveysriskit - fyysiset ja taloudelliset tulee huomioida ennen feminismiä ja unisex vessoja.
Unisex-vessat voisivat nimenomaan tuoda helpotusta em. vaivasta kärsiville. Nykytilanteessa valtaosa jäähallien, baarien ym. fasiliteettien vessoista perustuu oletukselle, että jokainen mies kusee pisoaarilla ja käy mahdollisesti paskalla siinä ainoassa kopissa (jonka ovi on usein rikki ja jonne joku hessu lukittautuu puoleksi tunneksi. Tilanne on aika ikävä niille, joilta ei oletettu kusemistapa onnistu.

Toki ymmärrän, ettei miesten huolet ole feminismissä kovinkaan korkealla prioriteetilla varustettuja.
Tämä taas on aivan tarpeetonta uhriutumista.

Eli loppukaneetti on se, että kaikille pitäisi taata mahdollisuutensa suorittaa toimituksensa rauhassa. Äkkiä sitten ollaan tilanteessa, jossa on pelkkiä vessavessoja, niinkuin kotona on. Okei, niistä voidaan tehdä unisex vessoja, mutta äärimmäisen tehottomia tällaiset keinot olisivat.
Millä lailla tehottomia? Vessat voidaan suunnitella niin, että niissä voi joko 1) meikata yms. 2) kusta nopeasti pisoaarilla tai 3) kusta rauhassa kopissa. Tähän ei tarvita mitään muuta kuin suunnittelukykyä (ja mahdollisesti hieman enemmän resursseja).
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Entä miksi uimahalleissa ei ole unisex-pukuhuoneita? Mikä muka voisi mennä pieleen tuollaisessa kokeilussa? Luulisi feministien ja muiden tiedostavien ajavan myös tuota asiaa.
Ainakin Virossa olen tällaisiin törmännyt. Vaatteet vaihdetaan sermin takana tai kopissa ja peseytyminen joko uimavermeet päällä tai sitten jonkinlaisen näköesteen suojissa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Unisex-vessat voisivat nimenomaan tuoda helpotusta em. vaivasta kärsiville. Nykytilanteessa valtaosa jäähallien, baarien ym. fasiliteettien vessoista perustuu oletukselle, että jokainen mies kusee pisoaarilla ja käy mahdollisesti paskalla siinä ainoassa kopissa (jonka ovi on usein rikki ja jonne joku hessu lukittautuu puoleksi tunneksi. Tilanne on aika ikävä niille, joilta ei oletettu kusemistapa onnistu.

Miksi tämän pitää olla joko tai? Eikö se voi olla sekä että?

Eli normivessojen rinnalle unisex-vessat mikäli se järkevästi on mahdollista - tai nuo aiemmin mainitut trafiikin mukaan vaihtuvat vessat julkisissa tiloissa. IMHO pelkkä unisex-vessa ei ole loppuviimeksi kenenkään kannalta paras vaihtoehto. Tietenkin tuolla saadaan edistyksellisyyspisteet kerättyä - mutta en kyllä usko esim. enemmistön jääkiekkoa hallilla katsomassa käyvästä vähemmistöstä - eli naisista - toivottavan ilolla unisex-vessoja jäähalliin. Elleivät ne ole yksittäisiä koppeja (joita ne eivät käytännössä 100% ajasta ole) jaetun tilan sijaan. Heitä Rauman Lukon toimistolle ehdotus unisex-vessoista hallille, niin katsotaan miten se otetaan vastaan? En kuitenkaan pidättäisi hengitystäni aloitteen menestyksen suhteen.

Isommissa ravintoloissa / baareissa on kuitenkin hyvin usein (aina?) miehille ja naisille omat vessansa. Tähän ei tarvittaisikaan paljon muuta kuin se, että unisex-vessassa tapahtuu känniläisen häiriökäyttäytymistä / ahdistelutapaus, niin soppa onkin jo valmis. Joo-o känniläinen voi häiriökäyttäytyä muutenkin, mutta pitääkö ne puitteet luoda suorastaan otollisiksi esim. yhteisen tilan omaavilla unisex-vessoilla baarissa. Minusta ei.

Kirjastot, isommat yritykset tai kauppakeskukset lienee hieman eri kuin jokin jäähalli, ravintola tai baari. Kouluissakin on omat ongelmansa näiden suhteen. Minusta voi ihan hyvin kysyä, onko jaetun tilan unisex-vessoista enemmän hyötyä kuin haittaa?
 
Viimeksi muokattu:

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Epäilen kyllä naisten näitä käyttävän, kun illan aikana muutama humalaukko käy kusella, niin eihän sinne vessaan ilkee mennä edes miehet, saati sitten naiset. Kusta kaikki paikat täynnä.
Noin muuten ei naisia kyllä yleensä paljoa haittaa käydä miesten vessassa asioilla, jos vaan on siisti huussi.
 

Byvajet

Jäsen
Vessakeissi on esimerkki kulttuurisesta ilmiöstä, jossa pieni ryhmä kaappaa vallan enemmistöltä ja ajaa näkemyksensä käytäntöön. Käytäntöä kuitenkin joudutaan korjailemaan jälkikäteen, kun enemmistö nousee vastarintaan.

Tämä tehtyjen typeryyksien ja tosiasioiden kohtaamisen välinen dialogi on mm. auttanut persut menestykseen.

Sama ideologinen typeryys näkyy suhtautumisessa islamiin. Tommi Paalanen kirjoittaa siitä, kuinka feminismi on osaltaan mahdollistanut naisten julman kohtelun. Vasta nyt, kauan tosiasioiden tiedostamisen jälkeen, vasemmistolehdistökin on ruvennut kritisoimaan islamia.

Aikaisemmin kriitikot on nimetty rasisteiksi, eikä avointa ja tosiasioihin nojaavaa keskustelua ole voitu siksi käydä. Suuret joukot ovat tienneet islamin naisia sortavan luonteen, mutta koska moraalinen ääni oli pienien ideologisten porukoiden hallussa, keskustelu tukahtui.

Totuus tuppaa nousemaan lopulta esiin muodossa tai toisessa. Nyt Hesarikin kirjoittaa sävyin, jotka vielä varsin lyhyt aika sitten olisi leimattu rasistisiksi.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tätä perusongelmaa ihmettelin sadannen kerran viime viikonloppuna jäähallilla ja lentokentällä. Miesten vessassa käväistiin ees taas, ja naisten vessoihin oli kymmenien ihmisten jono. Ymmärrän, että eri sukupuolten vessassa käynti kestää erilaisen ajan, vaikka niiden kuukautispuuhailuiden takia. Ei kai se voi olla rakettitiedettä laskea kuinka monta vessaa enemmän naisille pitää rakentaa, ettei heidän tarvitse seistä jonoissa tolkuttomia aikoja? Siinä voisi huomioida myös käyttäjäprofiilit, eli missä suhteessa mies- ja naiskäyttäjiä on, ja ehkä osa vessoista voisi olla sellaisia, jotka osan aikaa olisivat miesten, mutta ruuhkapiikkeinä naisten käytössä. Jos siis halutaan eri vessat miehille ja naisille.

Itse kannattaisin yhteisiä tiloja, mutta kunnon kopeilla. Ehkä halukkaille joku pisuaari, eikös niitäkin ole unisex-malleja?

Jos muistan oikein niin Madison Square Gardenilla vaihdellaan vessojen kyltit tapahtuman mukaan. Eli Rangersin peleissä oletetaan olevan enemmän miehiä jolloin suurin osa vessoistakin on miehille. Sitten jonkun Kim Kardashianin konsertissa valtaosa vessoista on osoitettu naisille ja pelkästään ihan muutama miehille.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Minen oikeastaan edes ymmärrä miksi unisex-vessoja tarvitaan.
Jos ongelma on transseksuaalit ja/tai taisteluhelikopterit niin otetaan sukupuolikonnonaatiot pois ja määritellään vessat kusivehkeiden mukaan.
Miesten ja naistenvessojen sijaan Penis ja vaginavessat. Tietääkseni kyseisiä vehkeitä on vain kahta eri laatua poislukien ääriharvinaiset interex-tapaukset joilta löytyy molemmat.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Minä en halua töräytellä trumpetti-show:ta pöntöllä wc-kopissa kun oven takana on lauma naisia, ja olen varma ettei myöskään naiset halua asioida wc-kopissa kun oven takana on mölyäviä miehiä. Miksi hemmetissä tälläisestä yksinkertaisesta asiasta on tehtävä näin älytön.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko oikean sukupuolen vessan käyttäminen kirjattu jonkun valtakunnan lakiin? Vai onko se vaan koettu epäsoveliaaksi käytökseksi? En oikein ole kartalla että mistä tämä ongelma on lähtöisin. Jos setä haluaa olla täti; tai toisinpäin; niin hän käyttää sen sukupuolen vessaa jonka kokee itselleen sopivammaksi. Joku voi ehkä katsoo vähän kieroon, mutta ei kai siinä mitään laittomuutta tapahdu.

Mielestäni seksuaalivähemmistöjen tukiryhmien ei pitäisi ajaa muuta kuin asennemuutosta siihen että transu saisi itse valita vessansa ilman kieroja katseita.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
...
Mielestäni seksuaalivähemmistöjen tukiryhmien ei pitäisi ajaa muuta kuin asennemuutosta siihen että transu saisi itse valita vessansa ilman kieroja katseita.


Ei tällainen asialinja, turha järkevyys, riitä elämän tarkoitukseksi.

Pitää meuhkata muutaman hengen kimpassa mälyttömästi ja tuntea itsensä ylivertaisen tärkeäksi ihmiseksi.
Huomatkaa minut: Minä olen erityinen persoona, Minä tunnen, Minä julkaisen tuntemukseni ja kaverit peukuttavat.

Totta hemmetissä tämä marginaalinen porukka haluaa mieltää itsensä tärkeäksi: trofeen jokaiseen julkiseen tilaan eli viisi erilaista yksityistilaa oman jengin logolla varustettuna joka jumalan peräkylän kuihtuvaan baariin. "Ehkä minä sielläkin joskus voisin joutua piipahtamaan..."

Pätemistä yhdistettynä suhteellisuuden tajuttomuuteen. Eli nykyaikaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi tämän pitää olla joko tai? Eikö se voi olla sekä että?
Aivan hyvin voi olla - ja onkin - sekä että.

Isommissa ravintoloissa / baareissa on kuitenkin hyvin usein (aina?) miehille ja naisille omat vessansa. Tähän ei tarvittaisikaan paljon muuta kuin se, että unisex-vessassa tapahtuu känniläisen häiriökäyttäytymistä / ahdistelutapaus, niin soppa onkin jo valmis. Joo-o känniläinen voi häiriökäyttäytyä muutenkin, mutta pitääkö ne puitteet luoda suorastaan otollisiksi esim. yhteisen tilan omaavilla unisex-vessoilla baarissa. Minusta ei.
Tässä kun näitä vastauksia lukee, niin herää kysymys siitä, millainen mieskäsitys teillä on. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt lukemaani, miehet toimivat seuraavasti:

1) eivät uskalla paskoa, koska viereisessä kopissa saattaa olla Reijon sijaan Irmeli
2) mölyävät kopin takana, minkä vuoksi naiset eivät voi suorittaa tarpeitaan
3) häiriköivät/ahdistelevat naispuolisia vessan käyttäjiä

Itselläni on hieman enemmän uskoa miessukupuolen edustajiin. Toki tunnistan potentiaalin em. toimintamalleihin joidenkin yksilöiden osalta.

Mutta ei tästä nyt kannata mitään ideologista ydinkysymystä synnyttää. Toimivia vessaratkaisuja on monenlaisia, eivätkä ne ole kiinni pelkästään siitä, millaisen maailmankuvan suunnitelija omaa. Suurin osa ihmisistä käy kuitenkin siellä vessassa ihan vain sen takia, että saisi tyhjennettyä rakkonsa. Ei siellä suunnittella mitään vallankumousta tai bondata tulevan työnantajan kanssa.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tällainen asialinja, turha järkevyys, riitä elämän tarkoitukseksi.

Pitää meuhkata muutaman hengen kimpassa mälyttömästi ja tuntea itsensä ylivertaisen tärkeäksi ihmiseksi.
Huomatkaa minut: Minä olen erityinen persoona, Minä tunnen, Minä julkaisen tuntemukseni ja kaverit peukuttavat.

Totta hemmetissä tämä marginaalinen porukka haluaa mieltää itsensä tärkeäksi: trofeen jokaiseen julkiseen tilaan eli viisi erilaista yksityistilaa oman jengin logolla varustettuna joka jumalan peräkylän kuihtuvaan baariin. "Ehkä minä sielläkin joskus voisin joutua piipahtamaan..."

Pätemistä yhdistettynä suhteellisuuden tajuttomuuteen. Eli nykyaikaa.

En minäkään ymmärrä, miksi arjen helpoista asioista pitää tehdä vaikeita, mutta kannatan kyllä unisex-vessoja sukupuolittuneiden lisäksi. Meillä on kotonakin sellainen. Sen ovessa lukee WC.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Aivan hyvin voi olla - ja onkin - sekä että.

Tässä kun näitä vastauksia lukee, niin herää kysymys siitä, millainen mieskäsitys teillä on. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt lukemaani, miehet toimivat seuraavasti:

1) eivät uskalla paskoa, koska viereisessä kopissa saattaa olla Reijon sijaan Irmeli
2) mölyävät kopin takana, minkä vuoksi naiset eivät voi suorittaa tarpeitaan
3) häiriköivät/ahdistelevat naispuolisia vessan käyttäjiä

Itselläni on hieman enemmän uskoa miessukupuolen edustajiin. Toki tunnistan potentiaalin em. toimintamalleihin joidenkin yksilöiden osalta.

Mutta ei tästä nyt kannata mitään ideologista ydinkysymystä synnyttää. Toimivia vessaratkaisuja on monenlaisia, eivätkä ne ole kiinni pelkästään siitä, millaisen maailmankuvan suunnitelija omaa. Suurin osa ihmisistä käy kuitenkin siellä vessassa ihan vain sen takia, että saisi tyhjennettyä rakkonsa. Ei siellä suunnittella mitään vallankumousta tai bondata tulevan työnantajan kanssa.

Toin vain tuon esiin, koska tämäkin keskustelu helposti polarisotuu joko - tai keskusteluksi, ja tästähän ei siis reaalimaailmassa ole kyse.

Tuon ravintola / baari / lätkämatsi (paikat joissa alkoholia nautitaan) esimerkin toin esille siksi, että nuo ovat paikkoja joissa epämiellyttäviä tilanteita tapahtuu varmasti todennäköisemmin kuin vaikkapa kirjaston unisex-vessassa. Osa miehistä - ja naisista - ei osaa käyttäytyä muutenkaan, ja humalassa tämä saattaa vielä korostua. Suattaapi siis toimia tai olla toimimatta sanoisi sudeettisavolainen asiasta.

Eipä tässä minusta olla mitenkään eri linjoilla asian suhteen.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin tuntuu, että todella aatteellisilla ja yhden näkökulman ihmisillä on ihan liikaa aikaa elämässään. En ihan oikeasti ymmärrä miten heillä riittää aikaa kaikkeen paasaamiseen.

Ei liity feminismiin, mutta tässä ihmisessä on tätä vikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös