Itseäni ihmetyttää monikin asia feminismi-aatteen tiimoilta. Alkuun tulee mieleen väite, että feminismi ei suinkaan ajaisi naisten etua, vaan yleistä tasa-arvoa. Kuitenkin feminismiin yleisesti liitetty naisasialiitto unioni on esimerkiksi järjestö, joka ei ota jäsenikseen miehiä laisinkaan.
Sitten on tietysti tämä naisen euro, joka ei kuulemma ole euro ollenkaan. Ylempänä jo todettiinkin, että vuorotöitä tehtaissa ym laitoksissa paiskivat ruukkaavat olla pääsääntöisesti miehiä. Tai sanotaanko sillä tavalla, että vuorotöiden piiriin ei hakeudu lähellekään niin paljoa naisia. Itse olen myös epäsäännöllisetssä vuorotyössä ja viikonloppu ym lisien piirissä ja omassa 20+ hengen työyhteisössä ei ole ensimmäistäkään naista. Muutama on joskus käynyt kokeilemassa, vaan lopettivat suhteellisen nopeaan.
Tietysti tähän työmaailman tasa-arvoisuuteen liittyy myöskin nämä yritysjohdot ym, joista suurin osa on miehiä. Tässäkään omasta mielestäni ei ole sen ihmeempää. Jos yrityksiä yhtään tunnen, niin rahankiilto silmissään todennäköisesti palkkaavat tärkeimmille paikoille pätevimmät henkilöt sukupuolesta riippumatta. Se, että suurin osa noista pätevimmistä henkilöistä on yritysten hallitusten näkemyksen mukaan miehiä, on feministien kannalta vaan voi voi. Ja liekö noihinkaan paikkoihin juurikaan edes naishakijoita?
Itse kävin reilu viikko sitten pääsykokeissa Vantaalla Finnairin liikennelentäjähakuun liittyen ja omassa ryhmässäni oli noin 500 henkeä. Naisia silmämääräisesti 10-20. Kait kohta kuitenkin joku keksii metelöidä siitäkin, että lentäjissä on "liian vähän" naisia, vaikka näköjään naisia ei edes kiinnosta hakea koko ammattiin pääsääntöisesti.
Paljon olisi sanottavaa armeijan tasa-arvoisuudesta ja feministiseen näkemykseen viittaavasta nykyajan hulluudesta liikennemerkkeineen ynnä muine hulluuksineen. En viitsi lähteä penkomaan noita tässä kun tuun liian vihaiseksi jos noita ajattelee...