Facebook

  • 994 065
  • 3 109

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Haluan sellaisia ihmisiä elämääni, jotka ovat ykkösketjun porukkaa, joilla on ajatuksia, jotain sanottavaa. Tuntuu, että siellä ei ole mistään muusta kellään sanottavaa kuin siitä, että homoliittoa pitää kannattaa ja miehet ovat ahdistelijoita. Noin yleisesti ottaen.
Jos kriteerinä on se, että homoliittoja pitää vastustaa ja että miehet ei ahdistele sen enempää kuin naiset ja homotkaan, niin lähtisin etsimään kavereita esimerkiksi aito avioliitto-ryhmästä. Jotkut Perussuomalaisten paikallisjaostot voisivat myös tulla kyseeseen. Sinne vain skouttaamaan ryhmästä ykköskentän pelaajat ja kaveripyyntöjä tulille.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onko Facebook nyt sitten kyllästynyt Purityyn vai muutenko vain ainakaan chromella ei FB toimi ollenkaan Purityn ollessa päällä?
Arvasin, että täältä se tieto taas löytyy miksei facebook toimi.

Olkoon perkele sitten toimimatta.
 

scholl

Jäsen
Jos kriteerinä on se, että homoliittoja pitää vastustaa ja että miehet ei ahdistele sen enempää kuin naiset ja homotkaan, niin lähtisin etsimään kavereita esimerkiksi aito avioliitto-ryhmästä. Jotkut Perussuomalaisten paikallisjaostot voisivat myös tulla kyseeseen. Sinne vain skouttaamaan ryhmästä ykköskentän pelaajat ja kaveripyyntöjä tulille.

Jos sinulla ei ole kykyä ymmärtää asioita, niin miksi painat quote? Onko pause päällä aivoissasi?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onko Facebook nyt sitten kyllästynyt Purityyn vai muutenko vain ainakaan chromella ei FB toimi ollenkaan Purityn ollessa päällä?

Saman huomasin. Tosin oma päänuppinikin on kovin kyllästynyt Facebookiin, joten ehkä tuo on ihan terapiaa. Eli poden hieman samaa kuin @scholl.

Alkaa taas pelittämään, kun ottaa Purityn asetuksista ruksin pois kohdasta Sponsored Box / Posts
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Facebook on tässä jo jonkun aikaa jankannut, että "helpota kuvien lataamista asentamalla sovellus." Liittyiskö jotenkin siihen että kuvia ei näköjään pysty puhelimen selaimella lataamaan enää ollenkaan. VMP.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Oon kyllästynyt lähes kaikkiin Facebook-kavereihini. Mikä olisi kätevin tapa vaihtaa koko porukka? Voisin säilyttää joku 10-20 nykyistä kaveria ja muut vaihtoon.
Varmaankin tilin deletoiminen ja sitten uuden perustaminen ja kaveripyynnöt uudelleen jollain saatesanoilla näille muutamalle järkitapaukselle. Puhtaalta pöydältä sen jälkeen. Toisaalta news feedissä ei todennäköisesti näy muutenkaan kuin pienen osan kavereistasi päivitykset. Mainospaikkahan FB nykyään on enemmän kuin mikään muu, tai paikka missä sen löytänyt 50+ väki harjoittelee some-maailmaa. :)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Facebook on tässä jo jonkun aikaa jankannut, että "helpota kuvien lataamista asentamalla sovellus." Liittyiskö jotenkin siihen että kuvia ei näköjään pysty puhelimen selaimella lataamaan enää ollenkaan. VMP.
Itse olen myös päätellyt että strategiana on tehdä tuosta mobiiliselainversiosta niin rikkinäinen ja muutenkin paska että jengi asentaisi sen lite appin .. En asenna, ennemmin lopetan koko paskan käyttämisen.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kanssa poistin Facebook-tunnukset muutama viikko sitten. Olin edellisen vuoden aikana käynyt siellä ehkä 5 kertaa, joten eipä ollut suuri menetys. Nykyään on niin älyttömän helppoa pitää yhteyttä läheisiin whatsappien yms. avulla, ettei FB:lle oikein löytynyt enää tarvetta. Muutenkaan en koe tarvitsevani elämääni kuin muutaman läheisen ihmisen ja muiden kuulumiset voi kysellä sitten viestillä tai puhelimitse jos kiinnostaa. Nuuskathan tuolta sai toki ostettua kätevästi, joten siitä plussaa. Onneksi sekin järjestyy muita kanavia pitkin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Facebook on kyllä kuolemassa aivan kaikilta kannoilta. Eihän sinne tule itsekään enää päiviteltyä kunnolla. Facebookista on tullut yhä enemmän eräänlainen ansioluettelo. Sinne päivitetään kyllä kaikki radikaaleimmat elämänmuutokset (kihlat, lapset, muutot, valmistumiset jne), mutta eihän siellä kukaan jaa enää ns kuulumisia kuten ennen. Kuulumiset jaetaan Whatsappissa tai Instagramissa (joka sekin alkaa olemaan joidenkin mukaan elinkaarensa päässä).

Instan ja Whatsappin edut ovat selkeys. Whatsappissa ei ole oikeastaan muuta kuin pelkkää asiaa (jotkut ryhmäkeskustelut tietysti harmaalla alueella), mutta mainoksia siellä ei ole ensimmäistäkään. Instassa on jo hieman mainoksia, mutta se on jotenkin hirveän kevyt silti käyttää. Itselläni on alle 100 seurattavaa, eli aika vähän. Insta feedin lukeminen onnistuu helposti ja ei tarvitse varmaan minuuttia pidempään selata niin ehdit katsoa kaikki uudet päivityksesi. Lisäksi päivitysten tekeminen ei sekään vie montaa sekuntia pidempään. Ainakin itse koen Facebookin aika jäykäksi alustaksi lähteä tekemään päivityksiä.

Facebookista on tullut aivan hirveä paikka viimeisen reilun 5 vuoden sisällä. Tämän vuosikymmenen alussa taidettiin elää Facebookin kulta-aikaa. Sitä informaatiota on aivan perkeleesti. Mulla on aika vähän kavereita, noin 150 kaveria (olen tehnyt joskus radikaalin siivouksen listoille). Silti se uutisvirran lukeminen on kuin koittaisi Helsinki-Vantaan lentokentältä etsiä tuttuja. Mainoksia, kavereiden tykkäyksiä, kavereiden kavereiden päivityksiä. Minä olen vieläpä uhrannut varmaan tunteja oman FB-feedini siistimiseen, hiljentänyt ärsyttäviä käyttäjiä, piilottanut vittumaisia mainoksia kuten Jounin kaupat jne. Silti, ei sieltä löydä yhtään mitään. Päivityksistä aiemmin sai vielä eteensä "viimeisimmät" päivitykset, mutta tuotakin on pyritty rikkomaan viime aikoina. Jostain käsittämättömästä syystä Facebook kuvittelee että haluan vain poimia mansikoita sen sijaan että kävisin kaikki tapahtumat järjestyksessä läpi. Joskus nämä mansikat saattavat olla myös karviaisia, koska FB kuvittelee minun pitävän myös niistä.

Ja on se "some-kulttuurikin" Facebookissa mennyt ikävään suuntaan. Siinä missä vuosikymmenen alussa Facebookissa jaettiin niitä kuulumisia, niin meno oli kuitenkin pääasiassa positiivinen. Nykyäänhän Facebook on jonkinlainen tappeluiden taistelukenttä. Jaetaan ikäviä iltapäivälehtien uutisia esimerkiksi politiikasta ja haukutaan pitkillä viesteillä miten se Sipilä ei ymmärrä mistään mitään. Välillä valitetaan jossain liikkeessä tai yhteisössä saatua huonoa kokemusta, välillä valitetaan epäoikeudenmukaisuutta. Kaikki liittyy jotenkin jonkinlaiseen negatiivisuuteen. Vähintään tapellaan politiikasta. Tästä syystä en ole koskaan edes harkinnut Twitteriä, koska sekin tuntuu olevan enemmänkin julkisen kiusaamisen taistelukenttä. Instassa on ainakin vielä ihan mukava ja positiivinen meno. Sen takia sitä jaksaa käyttää. Omasta mielestäni on vaan helvetin typerää olla koukussa sovellukseen/someen, jota lukiessa koet enemmän ikäviä kuin mukavia tunteita.

Yritin itse parantaa omaa Facebookin käyttöäni tekemällä itselleni "kakkosaccountin", jolla ei ole ensimmäistäkään kaveria kaverilistalla. Vain minua kiinnostavat sivut sekä ryhmät. Vaikka näitä ryhmiä minulla oli kourallinen sekä seurattavia sivuja 10-20, niin aikamoinen sillisalaatti se tuostakin ehti tulla.

Loppuun voisi vielä mainita Facebookin omien sovellustensa pakko-tuputtaminen. Ensiksi se teki sitä Facebook-messengerin kanssa. Puhelimella en voi enää selaimen avulla ilman kikkailuja katsoa tulleita messenger-viestejäni, sillä postilaatikkoa avatessa aukeaa Google Play ja "lataa mieluummin messenger". Onneksi tämän pystyy muutamalla extra-klikkauksella kiertämään, ja viestit saa jotenkin auki myös puhelimessa ilman sovellusta. Kai tämän taustalla Facebookilla on ollut kuningasidea saada porukka lataamaan FB-messenger, mutta ainakin omalla kohdallani se on lähinnä tappanut viimeisetkin keskustelut FB-chatissa ja siirtänyt kaiken Whatsappiin. Etenkin kun Wappia voi käyttää läppäriltä käsin. Sama hommahan on nyt menossa Facebook-Liten kanssa. Facebook pyrkii tekemään selainkäytöstä vaikeaa, jotta saisi porukan lataamaan ylimääräisen sovelluksen. Itselläni ainakin on hankaluuksia esimerkiksi ilmoitusten kanssa. Saan ilmoituksen että joku on kommentoinut jotain, mutta kun avaan sen, minulle ei näy mitään. Joudun päivittämään selaimen, jonka jälkeen avaan ilmoitukset uudestaan ja sitten vasta näen mikä se ilmoitus on. Ja usein se ilmoitus on valitettavasti jotain mainospaskaa.

Liittyisin itsekin kenties teidän tilinsä poistajien komeaan joukkoon, mutta harmi kun joudun käyttämään Facebookia pienimuotoisessa mainostarkoituksessa. Koska kohderyhmääni ovat lähinnä aikuiset (suuri osa keski-ikäisistä jopa eläkeläisiin), niin eipä noita oikein lähestytä muualta kuin naamakirjasta. Mikäli kohderyhmänä olisi teinit, olisi tilin poisto varmaan helppoa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ja on se "some-kulttuurikin" Facebookissa mennyt ikävään suuntaan. Siinä missä vuosikymmenen alussa Facebookissa jaettiin niitä kuulumisia, niin meno oli kuitenkin pääasiassa positiivinen. Nykyäänhän Facebook on jonkinlainen tappeluiden taistelukenttä. Jaetaan ikäviä iltapäivälehtien uutisia esimerkiksi politiikasta ja haukutaan pitkillä viesteillä miten se Sipilä ei ymmärrä mistään mitään. Välillä valitetaan jossain liikkeessä tai yhteisössä saatua huonoa kokemusta, välillä valitetaan epäoikeudenmukaisuutta. Kaikki liittyy jotenkin jonkinlaiseen negatiivisuuteen. Vähintään tapellaan politiikasta. Tästä syystä en ole koskaan edes harkinnut Twitteriä, koska sekin tuntuu olevan enemmänkin julkisen kiusaamisen taistelukenttä. Instassa on ainakin vielä ihan mukava ja positiivinen meno. Sen takia sitä jaksaa käyttää. Omasta mielestäni on vaan helvetin typerää olla koukussa sovellukseen/someen, jota lukiessa koet enemmän ikäviä kuin mukavia tunteita.

Tämä jotenkin hullua. Moneen asiaan haetaan vertaistukea fb-ryhmissä. Esim. yksi sairastaja jos tulee aloittamaan ketjun, jossa innoissaan päivittää tilanteensa hyväksi, kommentteihin tulee kuitenkin vihaa ja katkeruutta. Missä se vertaistuki? Joskus mietin, koska tämä typeryydessään ohittaa suomi24, vauva.fi sun muut palstat.

Ja tosiaan kaikki koettu vääryys pitää purkaa fb-seinälle pitkänä päivityksenä. Tekeekö kukaan tuota oikealle taholle, esim. kaupunkien päättäville osastoille? Saati kehumisen...

Instagramiin tukeudun, sieltä saa jotain kehujakin joskus.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Kyllä on hölmö väite että facebook olisi kuolemassa. Varsinkin kun samainen pulju omistaa ne whatsappit ja instagramit. Facebook on jo aivan liian iso kaatumaan.

EDIT: Ja tänään Q1 osavuosikatsaus yli odotusten. Käyttäjämäärät kasvussa sekä liikevaihto ja -voitto roimassa kasvussa.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ainakin itse koen Facebookin aika jäykäksi alustaksi lähteä tekemään päivityksiä.
Jaa, no eipä tuo kirjoittaminen kovin vaikeaa ole vrt. Instakuvan lähettäminen tai videopäivitys.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Täytyy yhtyä edellä oleviin kirjoittajiin. Facebookista on tullut todellista sillisalaattia ja vain pieni pala siitä vuosikymmenen alussa olleesta Facebookista on tallessa. Nykyään FB tarjoaa kaikkea turhaa informaatiota, mutta itseä oikeasti kiinnostavia asioita on vaikea löytää.

Tekisi mieli poistua koko paikasta, mutta muutaman tärkeän ryhmän takia siellä tulee oltua. Hankaloittaisi omaa elämää, mikäli en olisi niissä mukana.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Koko viestistä samaa mieltä, mutta tähän on pakko vähän lisätä: menimme viime kuussa tyttöystäväni kanssa kihloihin, ja hän päätti samantien, että tätä asiaa ei mainita Facebookissa.

Tälle pieni wirn naiselta. Olen suhteessa ollut yli 5v. Eräs kaverini edelleen kysyy "miksette laita fb:iin suhdestatusta".
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nykyään FB tarjoaa kaikkea turhaa informaatiota, mutta itseä oikeasti kiinnostavia asioita on vaikea löytää.
Tämä on kyllä niin totta, vaikka oon tehnyt monenlaista karsintaa melkoisen rankallakin kädellä Facebookissa, niin silti se pysyy ihan saamarin sekavana ja ei niitä itse valitsemiaan kiinnostavia asioita tai henkilöitä meinaa edes huomata. Monenlaista paskaa kyllä työnnetään silmille.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Facebook on jo aivan liian iso kaatumaan.
Jep, olen varma että kaksi asiaa ei kuole koskaan. Nokian kännykät ja Facebook-tili. Palataan vaikka niinkin kauas kuin vuoteen 2012, niin Facebook oli sosiaalisen median ylivoimainen keisari sekä Nokia yhä maailman suurin puhelinvalmistaja. Molemmat ovat aivan liian isoja kaatumaan, saati menettämään markkinaosuuksiaan. Vai miten se oli?

En tietenkään tarkoittanut Facebookia yhtiönä aivan kuolleeksi, sillä tiedän kyllä Whatsappin ja Instagramin omistukset. Viestissäni tarkoitin nimenomaan Facebook-palvelua, enkä niinkään koko konsernia. Uskon että Facebook tekee palveluna hidasta kuolemaa. Nuoriso (2000-luvulla syntyneet) eivät omien empiiristen tutkimusteni mukaan käytä Facebookia. Okei, olen jotain uutisiakin aiheesta lukenut, mutta en jaksa nyt kaivella. Jopa se Instagram tuntuu olevan jo out nuorison mielessä. Snapchat oli jossain vaiheessa in, mutta käsittääkseni senkin kulta-ajat ovat jo ohi. Nuoret haluavat suosia sosiaalisia medioita, joissa heidän omat vanhempansa eivät ole. Kun vanhukset alkavat löytämään nuorison diggaamat sovellukset ja painelemaan perheen tai suvun junioreille seuraa-pyyntöjä, nuoriso lähtee kohti uusia tontteja. Sama meno se on jos yrität ostarilla mennä hengaamaan nuorisoporukoihin. Nuoret kiusaantuvat kun se joku oma äiti tulee siihen paikalle kommentoimaan ja katsomaan mitä kaverit juttelevat keskenään. Sama homma toimii myös sosiaalisessa mediassa.

Mun on jotenkin vaikea nähdä miksi nuo 2000-luvun teinit edes Facebookiin liittyisivät enää. Muut somet hoitavat kaiken sen mitä voisit tehdä Facebookissasi. Miksi tehdä sinne profiili, jos olet jo päässyt lähes täysi-ikäisyyteen asti ilman? Nämä teinithän ovat eläneet käytännössä koko elämänsä "taskusta löytyvän netin" aikakautena. Suurin osa suomalaisista Facebookin käyttäjistä taas on varmaan luonut profiilinsa vielä silloin, kun puhelimesta ei kukaan olisi edes halunnut Facebookia käyttää - saati että se olisi onnistunut.

Jaa, no eipä tuo kirjoittaminen kovin vaikeaa ole vrt. Instakuvan lähettäminen tai videopäivitys.
Juuri tänään laittelin taas parit päivitykset Instagramiin. Sovelluksen ollessa auki yksi ainoa klikkaus riittää avaamaan kameran jolla kuvaan päivitykseni. Kun kuva/video on räppästy, löytyy seuraavaksi heti filtterit sun muut työkalut teoksen editointiin, samalla tietysti lisäten tekstejä, kyselyitä, sijainteja, kellonaikoja tai lämpötiloja. En ole viime aikoina liiemmin Facebookia päivitellyt, mutta käsittääkseni näitä ominaisuuksia en FB:n puolelta löydä.

Jotain helppoudesta kertoo mielestäni myös se, että Instan puolelta voit yhdellä klikkauksella jakaa kuvan myös Facebookin puolelle, mutta FB:n puolelta Instaan ei käsittääkseni pysty yhtä helposti päivitystä tekemään. Kuvastaa mielestäni juuri sitä faktaa, miten monelle se Insta on "päätili" ja Facebook roikkuu vain siinä sivulla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Heh hauska lukea näitä avautumisia. Minulla on ollut noin 30 kaveria koko Facebook historian, kaikki noista on ihan oikeita kavereita, jokaiselle mulla on myös puhelinnumero kännykässä ja syystä, jokunen tullut, jokunen mennyt, siis sellaisia joiden kanssa olen ihan oikeasti tekemisissä. Kuulun varmaan noin 5 ryhmään, josta vain kaupungin oma ryhmä on sellainen mihin tulee postauksia edes kerran kuussa, koska se on timanttia lukea niitä ja olla "ajan hermoilla", lisäksi siellä on parhaat väännöt. Loput sitten joko informaatiota, tai minulle muuten läheisiä asioita. Ei ole ollut ongelmia.
Sitten valitetaan että on sillisalaattia, kun on ekana otettu kaikki kummin tutun kaimat kavereiksi tai tuntemattomat vaikka ei olisi edes koskaan tavannutkaan, tykätty 10 000 sivustosta, ollaan 500 ryhmässä ja joka helvetin asiaan pitää painaa tykkää tai muutoin osallistua.

Olisko itse aiheutettua?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@JYP#44
Viittasin lähinnä kirjoitustaitoon.

Mutta enpä mä tästä mitään tappelua tarvitse. Mulla on pari Insta-tiliä, toinen opetuskäytössä ja toinen privana, mutta itse tykkään mieluummin kirjoittaa mietteeni rajatulle yleisölle kuin laittaa ne filtterin läpi kuvana ja perään kasan hastageja. Tähän Fb on parempi. Lisäksi Fb-ryhmät ovat käteviä, ammattiin liittyviä juttuja tulee paljonkin tongittua ja keskusteluihin osallistuttua tuolla. Ja myös muistot on hyvä toiminto, kun on tuonne tullut esim. lasten toilailuja tullut kirjoiteltua ja niitä sieltä aina nousee esiin.

Ymmärrän kyllä hyvin, ettei nuoriso siellä enää pyöri, mutta kai Snäppi on se kovin juttu, Instassakin kuitenkin jo meitä aikuisia ja vanhempia jonkin verran pörrää. Snäppiä en kyllä itse ole edes kokeillut, sen idea menee hiukan ohitse ja ylitse multa.

Edit: Fb:n tarinat on hyvin samankaltainen kuin Instassakin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Laskin eilen, monesko päivitys uutissyötteessä oli jonkun kaverin omakätisesti kirjoittama oma ajatus. 83.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
En kyllä nyt yhtään tajua tätä Jyp nimimerkin avautumista. Toki on adblock (joka ei toimi facessa), joku ihmeen faceadblock (joka ei myöskään toimi) ja FB purity (joka näyttää toimivan jopa disabloituna) ja pahimmat spämmikaverit pistetty ei seurattavien listaan. Mutta siis tuollahan me 40v+ väki ilmoittelemme itsestämme tuttavapiirillemme (henkilökohtaisille, bisnespiirit linkedinissä). Tarpeeksi hyvin konfattuna tuo on minusta todella hyvä. Instahan on ihan roskaa, ei minua kiinnosta siskonikaan koirakuvat, joita se sinne pistää (hän on tietenkin nuorempi ja preferoi instaa).

Ei minua kiinnosta katsoa kuvia jostain turhasta. Toki kohtalaisen turhanpäiväistähän se facekommunikointikin on, mutta minun tuttavapiirissäni sillä pidetään muita ajantasalla. Lähimmät ystävät toki whatapin kautta tai jopa ihan tekstarilla, mutta kun tähän ikään mennessä on ehtinyt kertyä aikamoinen kaveripiiri ympäri maailmaa niin face on minusta aivan ylivoimainen työkalu tähän.Läheskään kaikki eivät ole instassa (enkä ihmettele yhtään).
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Jep, olen varma että kaksi asiaa ei kuole koskaan. Nokian kännykät ja Facebook-tili. Palataan vaikka niinkin kauas kuin vuoteen 2012, niin Facebook oli sosiaalisen median ylivoimainen keisari sekä Nokia yhä maailman suurin puhelinvalmistaja. Molemmat ovat aivan liian isoja kaatumaan, saati menettämään markkinaosuuksiaan. Vai miten se oli?

En edes tiedä miksi vastaan tähän kun verrataan yhtiötä joka alkoi valmistamaan pain persettä parin vuoden välein vaihdettavaa kulutustavaraa ja standardi yhteisöpalvelua.

Facebookissa on kaiken maailman tapahtumat, harrasteluryhmät, keskusteluryhmät, kirpputorit, uutissivustot sun muut keskitetysti yhdessä yhteisöpalvelussa, sekä 2,2 miljardia kuukausittaista käyttäjää. Mihin tuo massa tuosta liikahtaa, kun ei puhuta mistään kulutustavarasta mikä parin vuoden välein käydään valitsemassa kaupan hyllyltä useista kymmenistä eri vaihtoehdoista? Toistan näkemykseni: Facebook on jo liian suuri kaatumaan. Jos sinä olet Varma että facebook kuolee, niin sitten ehkä sinun kannattaa shortata isolla rahalla kyseisen firman osakkeita. Itse olen nauttinut tosin facebookin osakkeiden omistajan kyydistä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jos sinä olet Varma että facebook kuolee, niin sitten ehkä sinun kannattaa shortata isolla rahalla kyseisen firman osakkeita. Itse olen nauttinut tosin facebookin osakkeiden omistajan kyydistä.
Toistetaan Petrille vielä kolmannen kerran. En usko että (!)_FACEBOOK YHTIÖNÄ_(!) on mihinkään kuolemassa. Ihan jo siistä syystä että Facebook omistaa ne Whatsappit ja Instagramit mitä porukka käyttää aktiivisesti. Se että Facebookin Facebookin liiketoimintojen tulevaisuudesta olen hieman skeptinen ei tarkoita tietenkään sitä uskoisin yhtiön osakekurssin romahtavan. Miksi ihmeessä shorttaisin yhtiötä jonka Whatsapp- ja Instagram-palveluita olen juuri parin viestin verran kehunut? Molempia sovelluksia käytän päivittäin, Facebookia taas en. Miksi siis shorttaisin yhtiötä, jonka kokonaisuuden kaatumista en usko?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Olisko itse aiheutettua?
Ei. Miksi Facebook sitten ennen pelasi hyvin ja päivitykset pystyi selkeästi lukemaan aikajärjestyksessä eikä niitä hukkunut ties minne. Omat sivustotykkäämiset on varmaan alle kymmenessä, ryhmiä taitaa ehkä 5. Ei se vaadi mitään massiivista määrää sivustoja tai kavereita, että tuo on yhtä sillisalaattia. Itse kiinnostaisi lukea kaikkien kavereideni päivitykset aikajärjestyksessä. Nyt Facebook jättää osan näyttämättä kokonaan ja ihan randomilla järjestyksellä. Parhaat ne päivät kun feedi on täynnä 4 päivää vanhoja julkaisuja.

Käytän Facebookia 99% kännykällä, joten FB Puritysta ei ole apua.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei. Miksi Facebook sitten ennen pelasi hyvin ja päivitykset pystyi selkeästi lukemaan aikajärjestyksessä eikä niitä hukkunut ties minne. Omat sivustotykkäämiset on varmaan alle kymmenessä, ryhmiä taitaa ehkä 5. Ei se vaadi mitään massiivista määrää sivustoja tai kavereita, että tuo on yhtä sillisalaattia. Itse kiinnostaisi lukea kaikkien kavereideni päivitykset aikajärjestyksessä. Nyt Facebook jättää osan näyttämättä kokonaan ja ihan randomilla järjestyksellä. Parhaat ne päivät kun feedi on täynnä 4 päivää vanhoja julkaisuja.

Käytän Facebookia 99% kännykällä, joten FB Puritysta ei ole apua.
Valitse se aikajärjestys? Toki en minäkään tykkää kun muuttivat tuon oletuksena tuohon top stories moodiin, mutta kyllä se silti antaa sen aikajärjestyksen, kun vaan valitsee.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Toistetaan Petrille vielä kolmannen kerran. En usko että (!)_FACEBOOK YHTIÖNÄ_(!) on mihinkään kuolemassa. Ihan jo siistä syystä että Facebook omistaa ne Whatsappit ja Instagramit mitä porukka käyttää aktiivisesti. Se että Facebookin Facebookin liiketoimintojen tulevaisuudesta olen hieman skeptinen ei tarkoita tietenkään sitä uskoisin yhtiön osakekurssin romahtavan. Miksi ihmeessä shorttaisin yhtiötä jonka Whatsapp- ja Instagram-palveluita olen juuri parin viestin verran kehunut? Molempia sovelluksia käytän päivittäin, Facebookia taas en. Miksi siis shorttaisin yhtiötä, jonka kokonaisuuden kaatumista en usko?

Jos facebook (ei Instagram tai WhatsApp) kaatuu, niin silloinhan myös kaatuu käytännössä koko yhtiö, koska se tekee käytännössä koko liikevaihtonsa facebookin mainoksilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös