Facebook

  • 993 282
  • 3 109

Steus

Jäsen
Ennen FB toimi hyvänä alustana katsoa vaikkapa urheiluseurojen uusimmat tiedotteet tai mitä kuuluu vanhoille tutuille, joita ei elämän takia enää näe. Nykyään +50 % kaikesta on "Tägää kaveri jonka nimi alkaa X:llä, niin hän joutuu tarjoamaan sinulle pitsan/hieronnan/kaljan/mäkkisafkat xD xD" tai kaverinkaverikavereiden toistensa tägäilyä hauskoihin ("hauskoihin") videoihin. Todella raskaslukuista ja ei tule enää juurikaan selattua kuin ilmoitukset läpi. Niissäkin on nykyään ärsyttävän paljon "katso mihin tapahtumiin nämä kolmesti vuodessa näkemäsi tutut aikovat osallistua!!1"-ilmoituksia.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Valitse se aikajärjestys? Toki en minäkään tykkää kun muuttivat tuon oletuksena tuohon top stories moodiin, mutta kyllä se silti antaa sen aikajärjestyksen, kun vaan valitsee.

Vielä kun tämä aikajärjestyksen valinta näyttäisi kaikki kaverien päivitykset aikajärjestyksessä, eikä sieltä täältä mitä sattuu, niin olisi hyvä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vielä kun tämä aikajärjestyksen valinta näyttäisi kaikki kaverien päivitykset aikajärjestyksessä, eikä sieltä täältä mitä sattuu, niin olisi hyvä.
Niin tuohan näyttää käsittääkseni nykyisin ei alkuperäisen postauksen ajankohdan mukaan vaan sen viimeksi kommentoidun mukaan.

Mitä tulee taas tuohon @Steus valitusvirteen niin sen kus blokkaat kaikki ladbiblet tms. mitä noi onkaan, niin ei näy noi paskasivustot. Ei niitä kauhean montaa ole mitä ihmiset tuolla tuputtaa. Aika hyvin saa siivottua omaa virtaansa kun blokkailee noi kaikki ylimääräiset tauhkat, kerran tekee niin ei ne takasin tule.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mitä tulee taas tuohon @Steus valitusvirteen niin sen kus blokkaat kaikki ladbiblet tms. mitä noi onkaan, niin ei näy noi paskasivustot. Ei niitä kauhean montaa ole mitä ihmiset tuolla tuputtaa. Aika hyvin saa siivottua omaa virtaansa kun blokkailee noi kaikki ylimääräiset tauhkat, kerran tekee niin ei ne takasin tule.
Täyttä naalinpaskaa nuo puheet että blokkaaminen riittää. Mä olen itse FB-historiani aikana blokannut varmaan 100-300 eri meemisivustoa, kun koitin joskus 2014-16 pelastaa oman Facebook-feedini. Tuohon aikaan olin vielä sen verran koukussa palveluun, että selasin kaikki päivitykset uskollisesti läpi joka päivä - huomatakseni vain miten porukka on siirtynyt muihin someihin.

Käyttäjän @Steus innoittamana päätin katsoa oman FB-feedini viimeisimmät päivitykset ja katsoa koska sieltä löytyy joku ihka aito päivitys kaveriltani. Tulokset olivat seuraavanlaiset:

70 % feedistä erilaisten sivujen julkaisuja, näistä kaikki olivat jonkinlaisia mainoksia. Vaikka seuraan monia eri bändejä, niin myös niidenkin päivitykset olivat vain jotain keikkamainoksia, sen sijaan että siellä olisi vaikkapa jotain bändin kuulumisia. Seuraan samoja bändejä myös Instagramissa, ja näistä bändeistäni ainakin kolme on tällä hetkellä studiossa. Instassa tulee päivittäin useita päivityksiä tai tarinoita näiltä bändeiltä miten levyn äänittäminen etenee. Facebookissa ei tullut yhtäkään päivitystä studiosta. En tiedä oliko näitä sitten oikeasti jaettuna Facebookin puolella, mutta ainakaan minun uutisvirtaani ne eivät päätyneet.

30 % julkaisuista olikin sitten jo yksityishenkilöiden, eli kavereideni kautta tulleita. Näistä 15 % oli niitä T&J-kilpailuja, joissa saattoi voittaa jotain baarin sisäänpääsystä aina grilliin asti. Toiset 15 % oli jotain Steuksen mainitsemia "Tägää kaverisi joka on sinulle velkaa pizzan/päästää pahimmat pierut"-päivityksiä. Näitä meemi-sivustoja oli varmaan yhtä paljon kuin niitä julkaisujanikin feedissä, eli kaikenlainen blokkaaminen on kuin tuuleen huutaisi. Mahdoton tehtävä siis.

Hauskinta tässä omassa uutisvirrassani oli, että ennen kuin ehdin nähdä yhtäkään kaverini tekemää rehtiä päivitystä, Facebook ilmoitti minulle seuraavaa:

"Tällä hetkellä ei ole muita julkaisuja näytettävänä."

Päivitykset loppuivat siis tuohon. Ehkä noin parin sadan julkaisun joukossa ja vieläpä niiden "viimeisimpien" kohdalla ei ensimmäistäkään henkilön kuva- tai tekstipäivitystä. Vähän yllättäen ei ollut myöskään yhtään päivitystä siitä että kaverini olisi kommentoinut, tykännyt ja jakanut jotain itkuvirttä politiikasta tai muusta julkisesta.

Minulle tulee ainakin Facebook-feediäni lukiessa sellainen olo kuin katsoisi omasta vapaasta tahdostaan telkkarin mainoskatkoja. Höystettynä tietenkin välillä jollain "ikävillä uutisilla", jotta saadaan varmasti käyttäjän veri kiehumaan.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Valitse se aikajärjestys? Toki en minäkään tykkää kun muuttivat tuon oletuksena tuohon top stories moodiin, mutta kyllä se silti antaa sen aikajärjestyksen, kun vaan valitsee.
Kuten täällä jo todettiin, niin ei se juuri sen paremmin toimi. Jossain vaiheessa sillä sai hieman pelastettua, mutta yhtä lailla shittiä se on täynnä.

Varmasti nämä muutokset ovat yksi syy, miksi porukka epäaktivoituu Facebookissa. Harmi, sillä vielä joitakin vuosia sitten tuo oli ihan toimiva alusta. Muutamaa sivustoa haluaisin tarkemmin seurata (olen laittanut kyllä tähdellä ne), mutta silti välillä näen pari päivää myöhässä päivityksiä, jotka olisin halunnut samantien nähdä. Uskoisin, että suurempi osa haluaisi nähdä päivitykset aikajärjestyksessä (jolloin niitä olisi helpompi selailla, kun suurin osa useita kertoja päivässä selailee), mutta tämä Facebookin valikoiva päivitysten näyttö on aivan perseestä.

Instagram sai samaa kritiikkiä muutoksestaan uutissyötteessä ja käsittääkseni tulevaisuudessa siellä on mahdollisuus valita ns. vanha malli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle tulee ainakin Facebook-feediäni lukiessa sellainen olo kuin katsoisi omasta vapaasta tahdostaan telkkarin mainoskatkoja.
Pahoitteluni, mutta tuo kertoo lähinnä sinusta ja kaveripiiristäsi. Mun feedissäni pinnalla on toki joitain arpajaisjuttuja ja mainoksia, mutta pääasiassa ammattiryhmien keskusteluja ja kavereiden ihan ajatuksella tekemiä jakoja ja päivityksiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mutta tuo on tosi, että ainakin mun käyttämäni sovellus nostaa ylös mitä luulee minun haluavan nähdä. Sitten parin päivän jälkeen nousee esille jokin oikeasti kiinnostava, mikä on rasittavaa. Tähän en ole asetuksista ratkaisua löytänyt, saa kertoa, jos tietää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minua ei sillä lailla tietoturva kiinnosta eli on aivan sama jos CIA tai Sauli Niinistö lukee yksityisviestini.

Vaan alkaahan tämä lähteä käsistä koko touhu. Tyttö tietää minun olevan yhdistetyllä keikka- ja jalkapalloretkellä pari viikkoa, mikäs siinä miesten juttuja.

Paluulentoja etsiessä huomasin Oslon kautta pääsevän, jos ei täysin kätevästi, niin ainakin halvalla. Sitten tajusin mitkähän ne päivämäärät olikaan, siellä on keikka myös. Bang, täysosuma.

Lippua ei ole ajat sitten loppuunmyytyyn, koska tämä tuli ylläyksenä, mutta tapahtuman Facebook-sivuiltahan niitä saa.

En ole vielä ehtinyt tytölle kertoa eikä hänen edes tarvitse tietää yksityiskohtia. Mitään salattavaa ei ole, mutta hänen fasestriimiinsä hyppäsi jostain jotain norjalaisia keikkajuttuja.

Mitä vittua täällä tapahtuu, tein vielä hehkeän blondin kanssa kauppaa ja sekin paljastui siinä. Entä, jos olisin halunnut pitää salaisuutena tulevani kotiin tuota kautta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jos ei jokainen päivä, niin vähintään joka kolmas päivä saa piilottaa jonkun vitun "Kaveri jonka nimi alkaa X:llä joutuu tarjoamaan sinulle X:n" päivityksen ties miltä kurasivustolta. Vittu ihmiset nyt oikeasti jo.

Oikeastihan tää kannattaisi kirjoittaa Facebookiin, eikä tänne. Mutta aikas totaalisen turha tämä kapistus alkaa olla.
 

scholl

Jäsen
Facebookin mukaan kirjoitan liian nopeasti:
Varoitus: hidasta tahtia
Vaikuttaa siltä, että käytät tätä toimintoa tavalla, jolla sitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi. Hidasta tahtia, tai sinua voidaan estää käyttämästä sitä.

Perhana, kun en haluaisi olla anttirinne, joka tökkää hitaasti yksi sormi kerrallaan kirjaimia.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Facebookin mukaan kirjoitan liian nopeasti:


Perhana, kun en haluaisi olla anttirinne, joka tökkää hitaasti yksi sormi kerrallaan kirjaimia.

Yleensä tuo varoitus tulee, kun on tykännyt liikaa eri statuksista, varsinkin omistaan. Tämä siis tosi.
 

scholl

Jäsen
Yleensä tuo varoitus tulee, kun on tykännyt liikaa eri statuksista, varsinkin omistaan. Tämä siis tosi.

hevonpaskaa, minä en ole koskaan tykännyt omista statuksistani (MIKSI SINÄ MINUA OIKEIN LUULET?), enkä ollut nytkään tykkäämässä mistään, vaan kirjoitin yhteen suljettuun ryhmään raporttia vierailustani Espooseen. 2-3 viestiä nopeasti kirjoitettuna yhteen ketjuun. Eka viesti meni vielä normaalisti, mutta toisessa viestissä oli pakko jo alkaa kirjoittaa hitaammin kun jos laitoin näppäimistöltä kirjaimia normaaliin tahtiin, niin tuo vilkkui ruudussa koko ajan.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
mutta toisessa viestissä oli pakko jo alkaa kirjoittaa hitaammin kun jos laitoin näppäimistöltä kirjaimia normaaliin tahtiin, niin tuo vilkkui ruudussa koko ajan.


? aika jännä herja…


ite kirjotan wordillä (teen muuten niin paljon kirjtousvirheitä9 ja kopypastaan tekstin kommenttiin... ei koskaan tollasta herjaa, ei vaikka saman tekstin ois pistäny pariinkin keskusteluun (kun aihetta käsitellään useammassakin ryhmässä)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Onko kenelläkään kokemuksia Facebook Workplacesta? Workplace on siis yritysten käyttöön tarkoitettu intranet/yhteisöpalvelu, jota Facebook tarjoaa. Oma työnantajani on ottanut Workplacen hiljattain käyttöön ja minullekin on tuonne tullut kutsu työsähköpostiosoitteeseeni, mutta en ole rekisteröitynyt koska suoraa ja pakottavaa käskyä ei ole asian suhteen tullut. Olennaisimmat työasiat ja dokumentit ovat joka tapauksessa jatkossa edelleen useassa paikassa intranetissä ja muualla, joten en ymmärrä mihin Workplacea edes varsinaisesti tarvittaisiin - vainko yleiseen viestien vaihtoon?

Minulla ei myöskään ole henkilökohtaista Facebook-tunnusta eikä sellaista tulekaan, jos maailma ei täysin mullistu. En halua olla missään tekemissä Zuckerbergin epäluotettavan puljun kanssa henkilökohtaisella tasolla enkä halua antaa itsestäni ylimääräistä tietoa firmalle, jonka tehtävänä on myydä nämä tiedot kaikille halukkaille. Tuskin voin kuitenkaan luottaa siihen, että Facebook-yhtiö ei keräisi minusta myös henkilökohtaisia tietoja työasioiden lisäksi. En halua muutenkaan sekoittaa työminääni siviiliminääni enkä luota siihen, etteikö Workplace keräisi työasioistakin tietoa jota sen ei kuuluisi kerätä.

Toisaalta voi olla, että minun on pakko rekisteröityä jossain vaiheessa Workplaceen jos siihen tulee työnantajan taholta määräys tai vahva kehoitus tai jos työpaikan informaatiota siirtyy liiaksi sinne. Jos jollain on aiheeseen liittyviä kokemuksia tai tietoa, niin olen kiitollinen vastauksista. Voi laittaa yv:lläkin jos ei halua palstalla ruotia Workplacea työkäytössä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olennaisimmat työasiat ja dokumentit ovat joka tapauksessa jatkossa edelleen useassa paikassa intranetissä ja muualla, joten en ymmärrä mihin Workplacea edes varsinaisesti tarvittaisiin - vainko yleiseen viestien vaihtoon?

Eipä ole juuri Workplacesta, mutta vastaavista viritelmistä on mihin koitetaan saada porukkaa. Yleensä ne ovat vain kuolleet pois.

Annat siis asian olla.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
1500 luvulla
En lue kirjoja, koska julkaisijat pyrkivät vaikuttamaan minuun, tuskin näihin voi luottaa

1920 luvulla
En kuuntele radiota, koska radioasemat pyrkivät vaikuttamaan minuun, tuskin näihin voi luottaa

1960 luvulla
En katsele televisiota, koska televisioasemat pyrkivät vaikuttamaan minuun, tuskin näihin voi luottaa

1980 luvulla
En katsele videoita, koska videoita julkaisevat pyrkivät vaikuttamaan minuun, tuskin näihin voi luottaa

1990 luvulla
En käytä intranetiä, koska internet pyrkii vaikuttamaan minuun, tuskin siihen voi luottaa

2010 luvulla
En käytä internet 2.0:aa, eli sosiaalista mediaa (isoimpana Facebook), koska FB pyrkii vaikuttamaan minuun, tuskin näihin voi luottaa


Konservatiivi pelkää aina jotain ja tulee jälkijunassa kaikkeen. Mahtaa konservatiivin elämä olla ahdistavaa, kun se maailma muuttuu kuitenkin, vaikka kuinka pistäisi vastaan.

..tai ehkä konservatiivi tietää olevansa vietävissä ja manipuloitavissa?


(ihan sama onko joku yksilö FB:ssä, sen keräämä bigdata vaikuttaa jokaisen elämään joka tapauksessa, on yksilö siellä tai ei, jakaa se titoaan tai ei.. )
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@scholl Voihan se olla jos Face on "koodattu" lähinnä ihqudaa lol-tyylisiin viesteihin, niin nopeassa tahdissa kirjoitettua asiatekstiä luullaan, että kirjoittaja spämmisi koko saitin täyteen.
 

Byvajet

Jäsen
En käytä internet 2.0:aa, eli sosiaalista mediaa (isoimpana Facebook), koska FB pyrkii vaikuttamaan minuun, tuskin näihin voi luottaa

Kupliintuminen on tosiasia. Netti on ympäristönä uudenlainen. Siellä ihmiset ikään kuin tarjoavat itselleen sisältöä, jota tahtovat lukea. Tekniikka on valjastettu palvelemaan ihmisen omaa harhaa.

Perinteisemmissä ympäristöissä sisältö oli mitä oli. Sen tietenkin pystyi jättämään lukematta, mutta sitä mahdollisuutta ei ollut, että tarjolla olisi ollut ainoastaan omaan mielenmaisemaan sovitettuja sisältöjä.

Väitän että vain harvat lukevat netistä sisältöjä, jotka eivät kiinnosta tai jotka ovat omien arvojen ja mieltymysten vastaisia. Juuri sitä kuitenkin pitäisi tehdä, jotta kupliintuminen estyisi. Kaiken lisäksi lukemistavan pitäisi olla empaattinen, erilaisten kokemusta tavoitteleva ja ymmärtävä.

Empaattisuuden ja erilaisuuden kohtaamisen sijaan netti näyttää vain kärjistävän ja vetävän rajalinjoja. Esimerkiksi rakenteita purkavien feministien otteet netissä näyttävät olevan suorastaan sotaisia, meihin ja teihin jakamista ja taistelun yllä pitämistä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Pakko kyllä ihmetellä tätä suljettujen ryhmien magiaa mikä joillakin Facebookissa on. Jos se ryhmä on tittelillä suljettu, niin jotkut ihmiset ihan oikeasti kuvittelevat sen olevan joku salaseura, josta sisältö ei voi mitenkään valua ryhmän ulkopuolelle.

Siitä on nyt pari vuotta aikaa kun Meeri Räisänen meni jossain lätkämolarien Facebook-ryhmässä antamaan kommentteja Veini Vehviläisestä. Meeri puhui Veinistä ihan suoraan nimellä, eikä esimerkiksi "eräs paikallinen nuori maalivahti"-tyyppisesti. Noissa kommenteissa Meeri antoi aika suoraa palautetta Veinistä, sanoi miten hän ei usko Veinin koskaan pärjäävän miesten tasolla, sillä tämän pää ei kestä paineita. On kuulemma yhteisissä harjoituksissa nähnyt vierestä miten pullot lentelee ja mailoja rikotaan. En nyt muista ajoittuiko tämä kommentti kesän 2016 draftin yhteyteen, ja Räisänen koki tarpeelliseksi huudella "sisäpiiritietoa" miksi Veini jäi taas ilman NHL-varausta.

Tuo kommenttihan lähti tietenkin heti elämään, sillä kuuluisa naismaalivahti antaa suoraa palautetta nuoresta maalivahtilupauksesta ja Pikkuleijonien vakionaamasta. Kommentit päätyivät pian myös Jatkoaikaan, ja sieltä niitä sitten myöhemmin poistettiin. Jotkut käyttäjät tuntuivat olevan enemmän kärttyissään sille, joka nuo viestit "vuoti" ryhmän ulkopuolelle. Se ryhmä oli siis suunnattu kaikille jääkiekkomaalivahdeille, ei pelkästään ammattilaisille.

Vähän samanlaista tilannetta pääsin todistamaan nyt eräässä ryhmässä, jossa myös itse olen. Ryhmä on ollut viime aikoina aika suosittu, jäsenmäärä on rikkonut muistaakseni jo 50 000 jäsenen. Sitä jäsenmäärää ollaan ihan tietoisesti kasvatettu, on pyydetty jatkuvasti uutta porukkaa ryhmään ja laskettu ääneen koska seuraavat rajapyykit rikkoituu. Minkäänlaista seulaa ei ryhmään liittyville ole, vaan kaikki pääsevät sisään. Porukka puhui siellä aika avoimesti asioistaan, kunnes joku löysi joltain Vauva-foorumilta keskustelun, jossa anonyymit käyttäjät puhuivat tuon ryhmän sisällöstä. Niissä keskusteluissa mainittiin myös nimeltä muutama ryhmän aktiivisimpia jäseniä. Ei edes haukuttu tai mitään, ihan vaan mainittiin.

Tuosta lyhyestä keskustelusta syntyi ihan hirveä haloo. Taas ne perinteiset "kuka on mennyt puhumaan tämän suljetun ryhmän asioita ulkopuolelle?" Jotkut jopa lähtivät penkomaan jäsenlistoilta "epämääräisen näköisiä profiileja" ketkä saattaisivat olla vasikoita :D. Nyt tuossa ryhmässä on aika paha sisällissota käynnissä, monet ovat lopettaneet kommentoinnin kokonaan koska pelkäävät kommenttiensa valuvan taas ryhmän ulkopuolelle. Ilmeisesti ovat myös kehitelleet jonkinlaisen salaisen "kakkosryhmän", johon ei nyt suostuta ottamaan kuin harvat ja valitut jäsenet.

Minun logiikallani 50 000 jäsenen ryhmä ei voi olla enää mitenkään suljettu. Jos kerrot 50 000:lle vieraalle suljetussa salissa ajatuksiasi, on aika varmaa että joku valuttaa ne väkisin salin ulkopuolelle, vähintään joihinkin kahvipöytien keskusteluihin. Se että kirjoitat päivityksen Facebookiin on itse asiassa vielä huomattavasti pysyvämpi tapa laukoa omia mielipiteitään, kuin vaikkapa yleisölle esiintyminen. Se esitys ei varsinaisesti jää elämään, toisin kuin joku somepäivitys. Sen päivityksen voi lukea kuka tahansa tunnin, päivän, viikon tai jopa vuoden päästä. Päivityksen tekeminen on vähän sama, kuin jakaisit oman julkisen esityksesi videotallenteen ja materiaalit sähköpostilla kaikille 50 000:lle yleisön kuulijalle. Parilla klikkauksella yleisö voi sitten lähettää nuo materiaalit eteenpäin myös salin ulkopuolelle, aivan kuten screenshotit Facebook-keskusteluista sun muut lähtevät äkkiä ja helposti leviämään.

Tämä taitaa olla yksi niistä aiheista, jotka nuori ja tyhmä sukupolvi ymmärtää paremmin kuin vanha ja viisas sukupolvi. Yllättäen nuo pahimmat kitisijät tässä viimeisimmässä tapauksessa olivat nuorimmillaan jotain ehkä 1970-luvun tuotoksia.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Onko mitään keinoa saada Messengeriin näkymään vain haluamani henkilöt ilman, että poistan ketään kavereista?

En tiedä onko Facebook muuttanut käytäntöjään, mutta itse aikanaan tein kaverilistan, jolle annoin nimen Chatti, johon lisäsin kaikki jolle näytän paikalla oloni messengerissä. On toiminut myös siis Messengerissä, mutta piti silloin tehdä Facebookissa.

Ja sit se chatti kans jotenkin pois näkyviltä muilta paitsi x-henkilöiltä toimii kaiketi. Selaimella varmaan helpompaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En tiedä onko Facebook muuttanut käytäntöjään, mutta itse aikanaan tein kaverilistan, jolle annoin nimen Chatti, johon lisäsin kaikki jolle näytän paikalla oloni messengerissä. On toiminut myös siis Messengerissä, mutta piti silloin tehdä Facebookissa.

No arvaa vain... milloin Facebook ei olisi muuttunut huonompaan suuntaan. Minulla on myös tuollainen lista, mutta eipä se estä yhteystietojen näkymistä ainakaan mobiilisovelluksessa.

Ja sit se chatti kans jotenkin pois näkyviltä muilta paitsi x-henkilöiltä toimii kaiketi. Selaimella varmaan helpompaa.

Kokeilin tätä, mutta ei ainakaan alkuun näyttänyt olevan vaikutusta mobiilisovelluksessa. Taidanpa tehdä asian helpoksi ja alan poistaa turhia kavereita.
 

axe

Jäsen
Facebookin "viimeisimmät" näyttää mulla tällä hetkellä kahta fb-kaverien tänään tekemää linkkijakoa, yhtä mainosta, yhtä seuratun sivun lisäämää kuvaa, omaa eilen tekemääni postausta sekä yhtä kolme päivää sitten ei fb-kaverin julkaisemaa kuvaa, johon on merkitty fb-kaveri (kuvaan ei ole tullut kommentteja). Näiden kuuden postauksen jälkeen on stoppi ja "Tällä hetkellä ei ole muita julkaisuja näytettävänä."

Aika epäsosiaalisen hissuksiin siis pystyy kolmisen sataa ihmistä olemaan sosiaalisessa mediassa. Hyvä guttenberi saatana, hienot algoritmit.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika epäsosiaalisen hissuksiin siis pystyy kolmisen sataa ihmistä olemaan sosiaalisessa mediassa. Hyvä guttenberi saatana, hienot algoritmit.

Ihan päin vittuahan tuo toimii ja on toiminut jo pitkään. Harvoin jaksaa yri minuuttia selata kun kyllästyy tohon surkeuteen.

Mikähän tässä on ideana? Miksi Facebook ei anna ihmisten käyttää palveluaan niin kuin suurin osa haluaa? Enkä tarkoita mainoksia ym.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Faceen lisätty joku ihmeen kahvikuppi, kun joku lisää kuvia johonkin tiettyyn ryhmään. Mitä ton niinku pitäs esittää/havainnollistaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös