Facebook

  • 994 138
  • 3 109

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dorka vastaus. Kaikki ketkä voivat nähdä profiilisi, voivat nähdä kaiken mitä olet ikinä naamakirjaan kirjoittanut. Timeline ei muuta mitään. Tosin se hieman helpottaa menneisyyden kaivelemista.

Jatketaan dorkia kysymyksiä: Pointti oli lähinnä se, että onko se kaivelu nyt helpompaa niillä, joilla tämä timeline on jo käytössä? Eli jotta mun menneisyyteni luurankojen kaivelu olisi helpompaa, riittääkö, että kaverilla on se timeline käytössä? Vai pitääkö mulla FB olla päivittynyt sellaiseen versioon, missä mullakin on timeline?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jatketaan dorkia kysymyksiä: Pointti oli lähinnä se, että onko se kaivelu nyt helpompaa niillä, joilla tämä timeline on jo käytössä? Eli jotta mun menneisyyteni luurankojen kaivelu olisi helpompaa, riittääkö, että kaverilla on se timeline käytössä? Vai pitääkö mulla FB olla päivittynyt sellaiseen versioon, missä mullakin on timeline?

Pitää olla aktvioituna molemmilla. Muutaman päivän päästähän se sitten on kaikilla.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Irtaannuin FBsta menestyksekkäästi eilen. En jaksanut enää katsoa ihmisten tyhmyyttä ja omahyväisyyttä. Ystävätkin ovat parempia livenä kuin virtuaalimaailmassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää olla aktvioituna molemmilla. Muutaman päivän päästähän se sitten on kaikilla.

Kiitos paljon tästä tiedosta. Tämä tieto helpotti, että ollaan samalla "linjalla" kaikki.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Irtaannuin FBsta menestyksekkäästi eilen. En jaksanut enää katsoa ihmisten tyhmyyttä ja omahyväisyyttä. Ystävätkin ovat parempia livenä kuin virtuaalimaailmassa.

Niin onneksi livenä ei tule nähtyä omahyväisyyttä ja tyhmyyttä! Kohta palaat kuitenkin takaisin.

Itsellä facebookin käytön seurauksena on tapahtunut niin että tulee nähtyä ihmisiä enemmän ja oltua enemmän ihmisten kanssa tekemisissä. Facebook on loistava keksintö oikein käytettynä. Ilman turhaa stressiä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Timeline näyttää mun mielestä hyvältä, mutta tuntuu olevan bugeja enemmän kuin Facebookissa käyttäjiä. Tosin bugeja tuo palvelu on ollut täynnä ainakin siitä saakka kun itse liityin ja niin tuntuu olevan edelleen. Sitä paitsi, eihän tätä varmaan kauan tarvitse katsella, korkeintaan just ja just ehtii tottumaan ja sitten se muuttuu taas, ihan varmasti.

Mutta joo, tykkään tuon aikajanan ulkonäöstä. Vanhempia postauksia ei suuremmin löytynyt koska joskus syksyllä vedin jollain ohjelmalla koko fb -historiani tyhjäksi. Ymmärrän kyllä niitä jotka kitisevät, koska vaikka ennenkin sai haettua kaverin vanhoja päivityksiä, niin nyt se on tosiaan naurettavan helppoa ja nopeaa. Olin aikeissa poistaa vanhoja päivityksiä, koska joskus elämäntilanne muuttuu niin, että joitain vanhoja juttuja ei halua itse nähdä, eikä halua, että muutkaan sen "sormia napsauttamalla" näkevät. Onneksi se ohjelma tuli taannoin ajettua, niin ei tarvinnut edes itse nähdä kipeitä juttuja. Enkä tarkoita nyt mitään känni/darrapäivityksiä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Äsken laitoin. Ihan ok tuo on minusta ainakin. Tosin ei se varmaan kenellekään kelpaa ilman kamalaa valittamista.

Täytyy sanoa, että hyvä uudistus, mutta paljon tarkempi pitää olla mitä sanoo, missä ja kenelle sillä kaikki tulee kaikille näkyviin. Voinkin sanoa, että ihan mukavanpitkä perkausosessio tuli käytyä läpi tämän uudistuksen takia. Tosin hyvä puoli oli se, että sai perattua pois sellaista, mitä ei olisi muuten jaksanut tai edes varmaan mistään löytänytkään. Tarkoitan siis tätä "Toimintalokia".
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täytyy sanoa, että hyvä uudistus, mutta paljon tarkempi pitää olla mitä sanoo, missä ja kenelle sillä kaikki tulee kaikille näkyviin.

Niin, siis jakamisen suhteen mikään ei muutu. Yhä edelleen pätevät ne samat määritykset, jotka olet nuo vanhat statukset laittaessasi asettanut; kuka näkee, kuka ei. Jokaikisen päivityksen voi halutessaan määrittää kenelle ne näkyvät, myös jälkeenpäin, ja "ikäville" tyypeille voi asettaa tiukat rajat oletusarvoisiksi.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Onko missään asetuksissa sellaista vaihtoehtoa että koko aikajanan saisi pois näkyvistä? Vanhan seinän ainakin sai piilotettua kokonaan. Itseäni kiinnostaa facebookissa lähes ainoastaan kavereiden kanssa chattaily, joten koko seinä/aikajana on turha.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Niin, siis jakamisen suhteen mikään ei muutu. Yhä edelleen pätevät ne samat määritykset, jotka olet nuo vanhat statukset laittaessasi asettanut; kuka näkee, kuka ei. Jokaikisen päivityksen voi halutessaan määrittää kenelle ne näkyvät, myös jälkeenpäin, ja "ikäville" tyypeille voi asettaa tiukat rajat oletusarvoisiksi.

Jep, mutta mielestäni tuossa kun esim. on kommentoinut jonkun henkilön sivulle jotain, joka taas ei ole toisen kaverini kaveri, näkee tämän kommentin myös kun stalkkaa sen mun aikajanasta. Sekä jos joku kavereistani haluaa, että kavereiden kaverit tai kaikki näkee, niin näkeekö tällaisen kaveri myös minun päivitykset? Jokatapauksessa jo se, että jos kaverini näkevät kommenttejani, jotka olen osoittanut ihan toiselle kaveriporukalle, on huono juttu. Muuten tuo uudistus on hyvä ja paljon selkeämpi.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Menkääpäs FB:iin omalle tai kaverin (perinteisen näkymän) seinälle. Sieltä vaan skrollailemaan alas ja aina vaan "vanhemmat päivitykset". Vuosilta -08-09 alkaa pukkaamaan privaviestiä kaikkien pällisteltäväksi.. Hieno homma!
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Menkääpäs FB:iin omalle tai kaverin (perinteisen näkymän) seinälle. Sieltä vaan skrollailemaan alas ja aina vaan "vanhemmat päivitykset". Vuosilta -08-09 alkaa pukkaamaan privaviestiä kaikkien pällisteltäväksi.. Hieno homma!

Eivät taida olla varsinaisia privaviestejä, vaan silloiselle seinälle kirjoitettuja viestejä, jotka tuolloin olivat jollain tasolla kahdenvälisiä. Näyttävät nyt tosiaan tulleet näkyville tavalla, jolla nykyiset seinäviestit näkyvät kavereille.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jep, mutta mielestäni tuossa kun esim. on kommentoinut jonkun henkilön sivulle jotain, joka taas ei ole toisen kaverini kaveri, näkee tämän kommentin myös kun stalkkaa sen mun aikajanasta. Sekä jos joku kavereistani haluaa, että kavereiden kaverit tai kaikki näkee, niin näkeekö tällaisen kaveri myös minun päivitykset? Jokatapauksessa jo se, että jos kaverini näkevät kommenttejani, jotka olen osoittanut ihan toiselle kaveriporukalle, on huono juttu. Muuten tuo uudistus on hyvä ja paljon selkeämpi.

En ymmärrä sekavasta jutustasi yhtään mitään. Sinä määrität oman sivusi näkymät juuri niinkuin haluta. Kaverisi määrittää oman sivunsa näkymiset ja oikeudet. Jos olet kännissä mennyt kaverin sivulle pätemään niin se on voi voi ja parempaa harkintaa ensi kerralla.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kattelin tuota omaa timelinea ja otin pahimmat ylilyönnit pois. Pahasti on oma kirjoitusinto väsähtänyt, kun aluksi oli paria kommenttia päivässä ja nykyään pari päivitystä kuukaudessa.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kannattaa tosiaan käydä katsastamassa nuo asetukset, minulla näkyi kaikille 2008 ja 2009 ladattuja valokuvia.

Yksityisyysasetuksista löytyy linkki millä tuo korjaantuu.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Niin onneksi livenä ei tule nähtyä omahyväisyyttä ja tyhmyyttä! Kohta palaat kuitenkin takaisin.
Itsellä facebookin käytön seurauksena on tapahtunut niin että tulee nähtyä ihmisiä enemmän ja oltua enemmän ihmisten kanssa tekemisissä. Facebook on loistava keksintö oikein käytettynä. Ilman turhaa stressiä.
Hienoa! Olen iloinen puolestasi! Minä tule loistavasti toimeen ilmankin. Ikäni ja sosioekonominen/sosiaalinen tilanteeni tosin edesauttavat asiaa merkittävästi.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Eivät taida olla varsinaisia privaviestejä, vaan silloiselle seinälle kirjoitettuja viestejä, jotka tuolloin olivat jollain tasolla kahdenvälisiä. Näyttävät nyt tosiaan tulleet näkyville tavalla, jolla nykyiset seinäviestit näkyvät kavereille.

Kyl tässä taitaa jotain bugia olla nyt ilmassa. Mäkin ajattelin, että noin varmaan on. Mut tarkistin itseltäni, ja tosiaan ensiksikin 2010-2009-aikaisia aitoja seinäkirjoituksia on hävinnyt. Sen sijaan on tuolta 2009-alkupuolelta, jolloin itse liityin fb:hen, on joitakin yksityisviestejä nyt seinällä. Tyypillisesti yksityisviestiketjujen ensimmäisiä viestejä. Ketjujen jatkot löytyvät edelleen postilaatikosta.

Ja mulla siis ei ole vielä timeline käytössä, vaan ihan tolla vanhalla seinällä menin "näytä aikaisempia" -linkkien avulla oman fb-aikani alkuun.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
En ymmärrä sekavasta jutustasi yhtään mitään. Sinä määrität oman sivusi näkymät juuri niinkuin haluta. Kaverisi määrittää oman sivunsa näkymiset ja oikeudet. Jos olet kännissä mennyt kaverin sivulle pätemään niin se on voi voi ja parempaa harkintaa ensi kerralla.

Pahoitteluni, tuo kirjoitukseni tosiaan on kuin kännisen näppäimistöltä kun näin jälkeenpäin luin. :) No, oli miten oli, en ole mitään känniläppää missään heittänyt, mutta poistin kuitenkin kaikki tiedot, jotka tuntuivat "vaarantavan" oman tietoturvani, eli tästälähin pääasiassa kirjoittelen omalle sivulleni. Kuten sanoin aiemminkin, positiivista oli selkeä poistonäkymä tässä uudistuksessa, tosin poistotoiminto olisi saanut olla parempi. Myöskin oma sivu on paljon selkeämpi ja parempi, tykkään pääasiassa tästä uudistuksesta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Radio Rockissa käsiteltiin tätä Facebookin aikajanan kohua ja keskustelussa todettiin, että tämä panikointi on vain meillä täällä Suomessa. Ettäkö ulkomailla ei tällaisesta olisi mitään suhinaa?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Radio Rockissa käsiteltiin tätä Facebookin aikajanan kohua ja keskustelussa todettiin, että tämä panikointi on vain meillä täällä Suomessa. Ettäkö ulkomailla ei tällaisesta olisi mitään suhinaa?

Kulttuuriero. Muualla nähdään muutoksissa mahdollisuus, meillä se on uhka.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Mitäköhän ne meistä nyt ajattelevat?

Ajatelkoot saatanat, mutta kyllä se nyt vaan niin on että vanhoja privaattiviestejä on tuolla seinällä kavereiden ihmeteltävänä.. Hiki päässä ja vaimolta salassa olen noita yrittänyt piilotella. Myös kavereiden seinältä löytyy vaikka minkälaista viestiä, pitää vain skrollailla aikalailla pohjalle asti.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ajatelkoot saatanat, mutta kyllä se nyt vaan niin on että vanhoja privaattiviestejä on tuolla seinällä kavereiden ihmeteltävänä.. Hiki päässä ja vaimolta salassa olen noita yrittänyt piilotella. Myös kavereiden seinältä löytyy vaikka minkälaista viestiä, pitää vain skrollailla aikalailla pohjalle asti.

Hahaha! En nyt naura sulle siis.

Tämä on vaan hyvää hämminkiä, kaveri jo kosahti parista kosteasta illasta. No oma moka hänen kohdallaan. Pitäisi omana tietonaan vaan asiat mitkä ei vaimolle saa mennä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ajatelkoot saatanat, mutta kyllä se nyt vaan niin on että vanhoja privaattiviestejä on tuolla seinällä kavereiden ihmeteltävänä.. Hiki päässä ja vaimolta salassa olen noita yrittänyt piilotella. Myös kavereiden seinältä löytyy vaikka minkälaista viestiä, pitää vain skrollailla aikalailla pohjalle asti.

Eli siis karmein mahdollinen tietoturvavuoto on tapahtunut - yksityisviestit vuotaneet muiden pällisteltäväksi Facebookissa.

Itse päivitin juuri ennen aikojaan aikajanaan tuon profiilin. Liityin käyttäjäksi juuri 2009 ja nimenomaan voidakseni lähettää yksityisviestejä muutamille henkilöille joita ei muuten tahdo tavoittaa. Nämä julki vuotaneet yksityisviestit ovat kuulemma juuri vuodelta 2009. Ei tuonne nyt mitään yksityisviestejä näytä julkiseksi tulleen omalla janalla, joten voisiko olla niin, että kyseessä on joitakin vuosia sitten käyty 'yksityisviestittely' tilapäivityksien muodossa - ei varsinaisesti vanhojen yksityisviestien muuntuminen julkisiksi tilapäivityksiksi? FB kun on muuttunut matkan varrella jatkuvasti, ja tilapäivityksiä on ilmeisesti aiemmin voinut rajata näkymään esim. yhdelle tietylle kaverille(?).

Kuitenkin tämä jatkuva Facebookin tietoturvan murtuminen järjestelmäpäivitysten yhteydessä on varsinainen farssi! Pahalta tuntuu, että ihmisten yksityisyyttä pidetään Facebookissa (Googlessa) näin merkityksettömänä asiana. Hieman jo alkaa epäilyttämään, onko tässä yhteiskuntapoliittisesti jotain tarkoituksen hakuisuutta.. Kova hinta maksettavaksi "sähköisestä sosiaalisesta elämästä", mikäli kahden henkilön välinen luottamuksellinen keskutelu välittyy myös ulkoisten osapuolten tietoon. Pistää kyllä miettimään, kannattaako pitää koko FB-profiilia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös