Facebook ahkerasti kiistää yksityisviestien vuotamisen julkisiksi. Itsekään en ole yksityisviestejä timelinen käyttöön ottaneiden käyttäjien osalta ole nähnyt, mutta kaksi asiaa tuossa muutoksessa oli todella kyseenalaisia:
1. Olen tyhjentänyt seinäni useampaan otteeseen kaikista omista postauksistani. Nyt noita poistettuja postauksia kuitenkin ilmestyi pilvin pimein tuonne timelineen, josta ne sitten piti poistella taas yksitellen. Ilmestyneet kirjoitukset eivät olleet kaikista vanhimpia eikä uusimpia vaan vuosi-pari vanhoja, jotka kuitenkin olivat juuri niitä, jotka olin tietoisesti ja tarkoituksella poistanut.
2. Olin määrittänyt seinäni näkymään vain parille käyttäjäryhmälle ja rajannut ne huuhaatuttavuudet siitä osastosta pois. Samaten näille ei pitänyt näkyä yhtään mitään, mutta ylläripylläri, timelineen ilmaantuneet vanhat seinäkirjoitukset oli asetettu näkymään myös näille.
Ylivoimaisesti ärsyttävin asia facebookissa on tämä uusien ominaisuuksien tuleminen täysin avoimena kaikille. Ihan sama, että mitä olet aikaisemmin sallinut tai kieltänyt, niin seuraavassa versiossa kaikki uusi on taas kaikille avointa... ja tällä kertaa näemmä myös vanha. Ehkä tämä aikajana nimetään vaikka elämän puuksi parin vuoden päästä ja sivuutetaan taas kaikki yksityisyysasetukset, kun on kyseessä muka joku uusi toiminto.
Sinänsä en ymmärrä, että miksi FB ei kunnioita näitä käyttäjien yksityisyysasetuksia, koska heillä itsellään on kuitenkin aina pääsy kaikkiin tietoihin, joita he näille mainostajille myyvät. Se, että näkyykö joku asia toisille käyttäjille, tuskin on niin olennaista heidän rahavirtojensa kannalta.