Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Schumi on kävellyt aina leuka pystyssä.Speedye kirjoitti:Moni alkaisi kävellä leuka pystyssä mutta Schumi palaa talvilomaltaan testaamaan että auto toimisi/pärjäisi jatkossakin.
Schumi on kävellyt aina leuka pystyssä.Speedye kirjoitti:Moni alkaisi kävellä leuka pystyssä mutta Schumi palaa talvilomaltaan testaamaan että auto toimisi/pärjäisi jatkossakin.
Ted Raikas kirjoitti:Schumi on kävellyt aina leuka pystyssä.
Speedye kirjoitti:Jälleen "musertavaa" faktaa.. En ymmärrä näitä F1-tietäjiä jotka heittävät tänne tälläisiä onelinereitä joissa ei ole päätä eikä häntää. Tosin Tediltä se ei ole mitään uutta joten..
Se on vaan niin hassua, miten tuo henkilöpalvontasi menee jonnekin jumaluuden tasolle vähintäänkin. Plus, että se on haudanvakava asia. =)Speedye kirjoitti:Tosin Tediltä se ei ole mitään uutta joten..
Tottakai muut alkaa viljellä tätä "musertavaa" faktaa kun sivutolkulla luetaan sinun Schumi-jumalan ylistystä. Sinähän kerrot faktana että Schumi on kaikkien aikojen nopein F1-kuski. Tämmöistä "faktaa" en voi missään nimessä allekirjoittaa, sillä vertailu on täysin mahdoton eri aikakauden/tallien kuskien välillä.Speedye kirjoitti:Jälleen "musertavaa" faktaa.. En ymmärrä näitä F1-tietäjiä jotka heittävät tänne tälläisiä onelinereitä joissa ei ole päätä eikä häntää. Tosin Tediltä se ei ole mitään uutta joten..
fastasashark kirjoitti:Muista että Ferrari on testannut enemmän kuin muut tallit viime vuosina kun eivät seuranneet testirajoituksia. Taitaa olla menestykselle myöskin yksi tekijä, vai mitä?
Juu, juuri tätä tarkoitinkin, sori, kirjoitin asian hieman epäselvästi.KPL kirjoitti:Nyt en ole täysin varma, mutta eikös tuo testirajoitukseen osallistumattomuus koskenut vain viime kautta? Eli kun muut vähensivät entisestään testaamista, niin Ferrari ei suostunut tähän ja oli sitten periaatteessa vapaa testaamaan miten paljon vain halusivat.
Kaudella 2003 testirajoitussopimukseen kuuluneet (Minardi, Jordan, Renault ja Jaguar) ajattivat kolmosautoja, mutta tämän jälkeen sääntö muuttui. Kaudesta 2004 alkaen kolmansia autoja saivat perjantaisin ajattaa edellisen kauden valmistajien MM-sarjan kuusi heikointa tallia. Tällä kaudella kolmansien autojen käyttöoikeus on Williamsilla, Hondalla (ent. BAR), Red Bullilla, Sauberilla, Midlandillä (ent. Jordan) ja Toro Rossolla (ent. Minardi). Lisäksi uutena tullut Super Aguri saa ajattaa kolmatta autoa. Mikäli FIA:n sääntömuutokset menevät läpi, poistuvat kolmannet autot ensi kaudella ja perjantai muutetaan testipäiväksi ja varsinainen GP-viikonloppu muodostuu vain lauantaista ja sunnuntaista.ultras kirjoitti:Eikös tuohon testikielto sopimukseen kuulunut tuona aika se että jos talli oli sopimuksessa niin sai ajattaa 3.autoa kisaviikonloppuisin ja jos ei suostunut testirajoitukseen niin 3.autoa ei saanut ajattaa kisaviikonloppuisin. En ole kyllä aivan varma menikö näin,muistelisin.
Jacobus kirjoitti:Kaudella 2003 testirajoitussopimukseen kuuluneet (Minardi, Jordan, Renault ja Jaguar) ajattivat kolmosautoja, mutta tämän jälkeen sääntö muuttui. Kaudesta 2004 alkaen kolmansia autoja saivat perjantaisin ajattaa edellisen kauden valmistajien MM-sarjan kuusi heikointa tallia. Tällä kaudella kolmansien autojen käyttöoikeus on Williamsilla, Hondalla (ent. BAR), Red Bullilla, Sauberilla, Midlandillä (ent. Jordan) ja Toro Rossolla (ent. Minardi). Lisäksi uutena tullut Super Aguri saa ajattaa kolmatta autoa. Mikäli FIA:n sääntömuutokset menevät läpi, poistuvat kolmannet autot ensi kaudella ja perjantai muutetaan testipäiväksi ja varsinainen GP-viikonloppu muodostuu vain lauantaista ja sunnuntaista.
McLaren sai ajattaa kolmatta autoa viime kaudella jäätyään kaudella 2004 MM-sarjassa viidenneksi.ultras kirjoitti:Kiitoksia faktoista.
Eikös McLaren saanut ajattaa juuri tuolloin 2004 kolmosautoa kisaviikonloppuisin?
Espoon Siniset kirjoitti:Viime vuonna Ferrari ei ollut tuossa 30 päivän testirajoituksessa. Se ei sinänsä ollut niin paha asia mielestäni, mutta Ferrari ei noudattanut myöskään niitä sopimuksia, jotka olivat olleet vuosia käytössä, eli lähinnä näitä kahta:
- Kilpailua edeltävällä viikolla saa ajaa vain 50 kilometriä testejä
- Elokuussa kalenterissa olevan kolmen viikon tauon aikana ei saa testata
repe_joke kirjoitti:Niin ja kaikesta "ylimääräisestä" testaamisestaan huolimatta, Ferrari oli viime kaudella ihan sukka.
Ehkä paskasta ei saa hyvää edes testaamalla, vaikka asialla olisi maailmanparhaat testaajat (ei ole negatiivinen kommentti Schumia kohtaan).
KPL kirjoitti:Niin, toisaalta voidaan spekuloida sillä miten huono Bridgestone oli viime kaudella. Ainakin yleisesti oli paljon puhetta siitä, että pääsyy Ferrarin huonoon vauhtiin oli renkaissa. Toki on mahdollista, että autonsuunnittelussa epäonnistuttiin täysin, mutta itse veikkaan, että suurin yksittäinen tekijä Ferrarin radikaalisti laskeneeseen suorituskykyyn oli Bridgestone. Schumi taisi todeta jossain vaiheessa, että Ferrari aliarvioi vastustajansa omassa autonsuunnittelussaan ja tyytyi vain jonkinlaiseen kehitysversioon edelliskauden kilpurista. Mielestäni tästä huolimatta kompromissiautollakin olisi varmasti napsittu tasaväkisillä/paremmilla renkailla joitain voittoja. Nyt Michelin korjasi hedelmät.
HCM kirjoitti:Ja sitten taas takaisin kauteen 2006. Kyllä se vaan vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Räikkönen ajaa ensi kaudella Ferrarilla. Corriere dello Sport & Il Giornale lehtien (MTV3 sivu 280) mukaan Kimi olisi ennen kilpailua paljastanut varikkotaktiikkansa Schumille! The Guardian lehti taas väittää varmaksi, että Massa saa väistyä ja 2000-luvun "Senna-Prost" kaksikko Schumi & Räkä olisivat ensi kaudella Ferrarin kuljettajat ja että uutinen julkistetaan Monzassa syyskuussa. Jos tämä toteutuisi, ainakin allekirjoittaneen mielenkiinto formuloita kohtaan kokisi taas uudenlaisen piristysruiskeen, olisi se vaan mahtavaa nähdä kun saksalainen niistäisi kilpailusta toiseen inisevää suomalaista! ; )
HCM kirjoitti:Ja sitten taas takaisin kauteen 2006. Kyllä se vaan vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Räikkönen ajaa ensi kaudella Ferrarilla. Corriere dello Sport & Il Giornale lehtien (MTV3 sivu 280) mukaan Kimi olisi ennen kilpailua paljastanut varikkotaktiikkansa Schumille! The Guardian lehti taas väittää varmaksi, että Massa saa väistyä ja 2000-luvun "Senna-Prost" kaksikko Schumi & Räkä olisivat ensi kaudella Ferrarin kuljettajat ja että uutinen julkistetaan Monzassa syyskuussa. Jos tämä toteutuisi, ainakin allekirjoittaneen mielenkiinto formuloita kohtaan kokisi taas uudenlaisen piristysruiskeen, olisi se vaan mahtavaa nähdä kun saksalainen niistäisi kilpailusta toiseen inisevää suomalaista! ; )
repe_joke kirjoitti:Ja olisihan se toisaalta kiva seurata kilpailuja, tietäen Räkän varikkotiimin toimivan kellon tarkkuudella. Mclarenilla on tullut kämmejä vähän turhan tiheään siihen nähden, että kyseessä on yksi sarjan isoimmista talleista.
repe_joke kirjoitti:Sitä en tiedä millainen versio heillä on ollut autosta käytössään, mutta kaikki kyllä sanoivat sen olleen paras Ferrari, jonka he ovat koskaan rakentaneet. Ja samaan hengenvetoon totesivat, että muut vain ovat kehittyneet enemmän.
Se johtuiko kehitys renkaista vai jostain muusta on täysin yhdentekevää.
flintstone kirjoitti:Veikkainpa että kävisi toisin päin, eli Räkä porskuttaisi ja Schumi olisi se joka valittaisi - tosin me kaikkihan tiedämme että Schumacher ei ole koskaan uskaltanut eikä tule uskaltamaan nytkään tuollaiseen asemaan jossa tallikaveri saisi oikeasti haastaa herran tasavertaisista asemista.
Ja myös se olisi ihan hyvä lähtökohta kisoihin kun tiedetään että tuo alla oleva auto on yksi sarjan luotettavimmista, toisin kuin McLaren on ollut.
Paitsi, että juuri Räikkösen ansiosta Montoyan itseluottamus laski noinkin alas kuin se oli esimerkiksi tällä kaudella. Räikkönen osoitti ensimmäisellä kaudella heti olevansa nopeampi kuin Montoya. Tällä kaudella Montoyan motivaatio oli tippunut jo todella alas, joka selittää noinkin vaisut kisat.Speedye kirjoitti:Niin.. No en kyllä tiedä onko nuo Räikkösen tallikaveritkaan olleet aivan haastavimmasta päästä. Juan-Pablo on ollut viimeiset pari vuotta todellinen vitsi.. Joten ei Räikköstäkään ole vielä kunnolla "testattu". Räikkönen vs. Schumi vertailussa pitää tietenkin muistaa että Schumacherilla parhaat päivät ovat jo takana vaikkakin mies on erittäin loistava kuljettaja edelleen. Olisi mukava nähdä mihin Räikkönen pystyy 38-vuotiaana. Veikkaan ettei ainakaan maailmanmestaruuteen. Kimihän on tosin sanonut ettei aja hirveästi yli 30-vuotiaaksi.