Speedye kirjoitti:
Malesian ilmanohjaimissa oli 5mm:n toleranssi ja Ferrarin ilmanohjaimet olivat tuon toleranssin sisällä. Eli aivan samoin olisi toimittu muidenkin tallien ohella.
Niinpä niin. Ferrari kehitti itse sen toleranssin siihen, soveltamalla ilmanohjaimiin pohjalevyn kulumista vastannutta 5millin toleranssia. Ennen kysyistä tapausta säännöissä ei ollut mitään mainintaa ilmanohjaimien toleransseista.
Onhan näitä tapauksia, jossa Ferrari tekee säännöt.
92-93 tienoilla Ferrari uhkasi vetäytymisellä sarjasta, jos sutimisenestojärjestelmää ei kielletä (itse eivät yllättäen saaneet järjestelmää toimimaan kunnolla ja jäivät vauhdissa pirusti jälkeen). Noh, 94 kaudelle se yllättäen kiellettiin.
99-00 tienoilla Mercedeksen moottorinvalmistuksen avainmateriaalina käytetty Berylliun kiellettiin Ferrarin vaatimuksesta. Heidän mielestään Beryllium oli syöpää aihuttava aine ja siten turvallisuusriski sen kanssa työskenteleville. Mercedekseltä ilmoitettiin, että työskentelymenetelmät ovat täysin turvalliset. Noh, berylliumin käyttö kuitenkin kiellettiin ja siitä alkoi Ferrarin ylivoimainen valtakausi, kun ainut kilpakumppani tipahti kyydistä.
Nyt muutama kisa sitten Ferrari politikoi näistä Renaultin iskunvaimentimista ja sai ne pois käytöstä pariin kisaan.
Samaa touhuahan tuo on ollut iät ajat, ei se enää mitenkään yllätä.