F1-ketju

  • 661 027
  • 5 107

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
fastasashark kirjoitti:
Vai onko ollut ylivoimainen kalusto?

Kun Häkän McLaren oli parhaimmillaan ei edes sinun poikaystäväsi pysynyt kyydissä.

Sinäpäs toit "valtavasti" hienoa tietoa tähän ketjuun. Eikö Häkkisellä sitten ollut ylivoimainen kalusto? Mutta niin vain Schumi laittoi Häkälle kampoihin vaikka Mika ajoi paljon paremmalla autolla. Häkä on sanonut Schumacherin olleen kovin kilpailija ketä vastaan hän on ajanut, samoiten Schumacher on kehunut Häkkistä parhaaksi kilpakumppanikseen. Mutta fakta on se, että Michael Schumacher on kaikkien aikojen paras F1-kuljettaja. Ja se on fakta, piste.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Speedye kirjoitti:
Ja se on fakta, piste.

Sitä tuskin kukaan on missään kohtaan kiistänytkään.

Mutta sinun tekstiesi perusteella Scumacher on tehnyt kaiken auton kokoamisesta tallin moppaamiseen. Schumacherilla olisi ilman asiantuntevaa työympäristöä kokonaista 0 maailmanmestaruutta, koska itse hän ei osaa autoja koota. Näin ainakin olettaisin. Muutenhan Ferrari maksaa muutamalle kaverille ihan tyhjästä, jos Maihheli osaa sen kaaran kootakin.

Schumacher on kaikkien aikojen kuljettaja, mutta Ferrarilla on kasassa kaikkien aikojen talliosasto. Siitä et pääse mihinkään, vaikka kuinka hehkutat Schumacheria.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Grainger kirjoitti:
Sitä tuskin kukaan on missään kohtaan kiistänytkään.

Mutta sinun tekstiesi perusteella Scumacher on tehnyt kaiken auton kokoamisesta tallin moppaamiseen. Schumacherilla olisi ilman asiantuntevaa työympäristöä kokonaista 0 maailmanmestaruutta, koska itse hän ei osaa autoja koota. Näin ainakin olettaisin. Muutenhan Ferrari maksaa muutamalle kaverille ihan tyhjästä, jos Maihheli osaa sen kaaran kootakin.

Schumacher on kaikkien aikojen kuljettaja, mutta Ferrarilla on kasassa kaikkien aikojen talliosasto. Siitä et pääse mihinkään, vaikka kuinka hehkutat Schumacheria.

Tuota en kyllä allekirjoita. Nimittäin silloin kun McLarenilla oli vielä todellinen "velho" nimeltään Adrian Newey ja moottorit tulivat Ilmorin konepajalta väitän Macilla olleen aivan ylivoimainen autonrakennustiimi. Ja jälkikin oli sen mukaista. Mutta niin kuin tuossa lainasin tekstiä Wikipediasta, Schumi sai Ferrari-tallilta 1996 "vapaat kädet" kootakseen mieleisen tallin. Mies hommasi Ferrarille Ross Brawnin ja Rory Byrnen jotka hän tunsi Benetton-ajoilta. Joten ei kai liene liioittelua sanoa, että Schumacherin ansiosta nuo miehet ovat Ferrarilla ja tekevät mahtavaa työtä yhdessä. Ilman Schumacheria nuo miehet olisivat kiertäneet Ferrarin kaukaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Speedye kirjoitti:
Joten ei kai liene liioittelua sanoa, että Schumacherin ansiosta nuo miehet ovat Ferrarilla ja tekevät mahtavaa työtä yhdessä.

Just joo.

Sittenhän kaikki kunnia menee kuitenkin loistavalle tallille, joka älysi hankkia Schumacherin riveihinsö. Eli loppujen lopuksi talli oli kuitenkin se ratkaiseva tekijä, koska viisaudessaaan hankki Schumacherin. Eikö niin?

Tämä on aika turhaa kaiken kaikkiaan. Taidankin mennä nukkumaan.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Grainger kirjoitti:
Mutta sinun tekstiesi perusteella Scumacher on tehnyt kaiken auton kokoamisesta tallin moppaamiseen. Schumacherilla olisi ilman asiantuntevaa työympäristöä kokonaista 0 maailmanmestaruutta, koska itse hän ei osaa autoja koota. Näin ainakin olettaisin. Muutenhan Ferrari maksaa muutamalle kaverille ihan tyhjästä, jos Maihheli osaa sen kaaran kootakin.

Voisi myös ymmärtää luetun oikein. Olen täysin samaa mieltä Speedyn kanssa ja kirjoittanut tähän ketjuun muistaakseni itsekin tästä aiheesta. Schumi ei rakenna autoja, eikä moppaa tallin lattioita. Kyse on siitä, että Schumi talliin tullessaan muutti tallin työskentelytavat, loi talliin sellaisen ilmapiirin että siellä jokaisella olisi hyvä työskennellä ja jokainen tukisi toisiaan - tavoitteenaan vain ja ainoastaan voittaa mestaruus. Heti ensimmäisistä testeistä lähtien Schumi antoi sellaista palautetta autosta tallille, että inssit osasivat rakentaa autoa oikeaan suuntaan.

Tämän olen kirjoittanut ennenkin ja kirjoitan sen taas. Mielestäni loistava esimerkki siitä, mitä Schumi toi talliin. Ferrari ajoi talvitestejä ja Schumi tutustui tallin toimintatapoihin. Oltiin ajettu pitkä päivä ja alkoi vesisade. Ferrarin mekaanikot alkoivat pakata tavaroita kasaan, eihän sateella oltu tallissa ennenkään ajettu testejä. Schumi oli eri mieltä, komensi mekaanikkoja lopettamaan pakkaamisen ja käski kaivamaan rengasrekasta sadekumit. "Loppupäivä testataan sitten saderenkaita ja haetaan oikeita sadesäätöjä", Schumin kerrotaan sanoneen tuolloin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Speedye kirjoitti:
Sinäpäs toit "valtavasti" hienoa tietoa tähän ketjuun.
Ironia ei taida olla sinulla vahva laji. Onneksi Grainger antoi tyhentävän vastauksen, ei tarvitse itse vastata.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
fastasashark kirjoitti:
Ironia ei taida olla sinulla vahva laji. Onneksi Grainger antoi tyhentävän vastauksen, ei tarvitse itse vastata.

Ja mihinköhän vittuun tarvitaan ironiaa jos käydään ns. asiallista keskustelua jostain aiheesta? Ärsyttää nämä 3000 + viestin klubilaiset kun joka ketjuun pitää käydä antamassa oneliner näyte ironiasta tai jotain muuta omasta mielestä hauskaa. Sitten jotkut vieläpä siirtelevät näitä mukahauskoja onelinereita johonkin mukahauskaan parhaat läpät tjms. ketjuun.

Pysytään asiassa. Minäkin lipesin, häpeä HCM!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HCM kirjoitti:
Heti ensimmäisistä testeistä lähtien Schumi antoi sellaista palautetta autosta tallille, että inssit osasivat rakentaa autoa oikeaan suuntaan.

Näinpä. Schumi osaa antaa autosta palautetta, että insinöörit osaavat tehdä autosta paremman.
Itse olen tuota samaa yrittänyt jankuttaa, mutta eräs toinen nimimerkki vielä hangoittelee vastaan.

Minä en ota pätkään pois Schumilta siinä suhteessa, että mies on todennäköisesti F1 varikon paras kertomaan tuntemuksia autosta insseille. Mies on myös aivan varmasti tuonut erilaista tekemisen meininkiä Ferrarille, mutta mieshän palkattiinkin talliin tuomaan vain ja ainoastaan mestaruuksia. Ferrarilla oltiin siis päätetty oikaista kurssi, ja Schumi hankittiin sen hetken parhaana kuskina tätä kurssia oikaisemaan. Aika nappiin mennyt hankinta näin jälkikäteen katsottuna Ferrarin taholta.

Schumi ei yksin kuitenkaan tee mistään tiimistä voittajaa, vaikka onkin kaikkien aikojen paras kuski.
Ferrari olisi varmasti voittanut jonkun toisenkin kuskin johdolla mestaruuksia muutamia, tässä viimeisen 10 vuoden aikana, mutta ei yhtä paljon kun Schumin johdolla. Olettaen tietenkin, että talli olisi panostanut yhtä paljon formuloihin tällä samalla ajanjaksolla, ilmankin Schumia.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Grainger kirjoitti:
Just joo.

Sittenhän kaikki kunnia menee kuitenkin loistavalle tallille, joka älysi hankkia Schumacherin riveihinsö. Eli loppujen lopuksi talli oli kuitenkin se ratkaiseva tekijä, koska viisaudessaaan hankki Schumacherin. Eikö niin?

Tämä on aika turhaa kaiken kaikkiaan. Taidankin mennä nukkumaan.

Mutta eikös Schumacher houkutellut Ferrarille ne keille sinä tämän kunnian soisit? Ja kuten todettua ei Ferrari ollut mikään loistava huipputalli Schumin sinne mennessä,hyvä muttei huipputalli.

Esimerkilläsi Jortikan 6 mestaruut hei menee ilmeisesti hänet palkanneen henkilön meriittilistalle?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ultras kirjoitti:
Mutta eikös Schumacher houkutellut Ferrarille ne keille sinä tämän kunnian soisit? Ja kuten todettua ei Ferrari ollut mikään loistava huipputalli Schumin sinne mennessä,hyvä muttei huipputalli.

Esimerkilläsi Jortikan 6 mestaruut hei menee ilmeisesti hänet palkanneen henkilön meriittilistalle?

Jaa, että Schumi toimii Ferrarilla myös henkilöstö vastaavana. No eihän siinä mitään. Nythän meriittilistalle voi lisätä senkin.

Jortikankin 6 mestaruudella on saattanut olla jotain tekemistä sen kanssa, millainen joukkue hänellä on ollut.

P.S. Ei kyse ole siitä etteikö Schumi olisi kunniaansa ansainnut mestaruuksien puolesta, mutta edelleenkään minulle on aivan turha väittää, että vain Schumin meriittilistalle voi laittaa Ferrarin nousun. Schumi on tärkeä osa sitä nousua, mutta ei ainoa.

Korhonen kirjoitti:
Schumi vai palkankorotus?

Ei ne mitään palkkaa saa. Ne tekee töitä Schumin eteen ilmaiseksi, silkasta kunnioituksesta.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
En todellakaan ole mikään Schumi-fani, mutta on pakko myöntää herran olevan aivan uskomaton kuljettaja. En myöskään laita Schumin ansioksi koko Ferrarin nousua siihen tilaan, missä se tällä hetkellä on. Toisaalta: en myöskään usko että Ferrari olisi näin menestyksekäs ollut ilman Schumia samalla ajanjaksolla. Jotkut asiat vain toimivat hyvin yhteen, Schumi ja Ferrarin kokonaisuus henkilöstöineen päivineen on osunut 100%:sti nappiin. Samoin Ferrarin strategia ajattaa Schumia ehdottomana ykkösmiehenä. Molemmat ovat hyötyneet ja homma on kantanut hedelmää aivan käsittämättömällä tavalla.

Uskomattominta on kuitenkin se, että Schumi tekee edelleen samanlaisia suorituksia radalla. Kaiken tämän menestyksen ja onnistumisen jälkeen kello tikittää edelleen virheettömästi. Se jos jokin on aivan huikean kuljettajan merkki. Schumi ei kuitenkaan olisi onnistunut ilman Ferrarin mahtavaa teknistä ylivertaisuutta. Näin voidaan todeta jo pelkästään katsomalla miihkalin teknisten vikojen tilastoa. Melkoisen hiljaista on sillä sektorilla. Vahva panostus Schumiin silläkin saralla on siis tuottanut hedelmää.

Yli-ihminen ei Schumikaan silti ole. Kun esimerkiksi renkaat eivät vähänkään kunnolla ota toimiakseen, katoaa tämä mestarien mestarikin kärkikahinoista. Se jos joku kertoo siitä, että tekniikalla on ylivoimaisesti suurin ratkaiseva osa formuloissa menestymistä. Hyväkään kuski ei pärjää autolla joka ei ole täsmälleen tikissä. Ei edes suuri Schumi.

Olisi mielenkiintoista tietää miten samanlaisella tuella ja kokonaisuudella varustettuna esim. Kimi tai Alonso olisivat Ferrarilla samalla ajanjaksolla onnistuneet. Valitettavasti emme sitä saa koskaan tietää. En kuitenkaan näe että kukaan Schumia paremminkaan enää olisi voinut suoriutua. Uskomaton ura on Michael Schumacherilla takana ja silti mies jaksaa edelleen motivoitua voittamaan kisoja ja jahtaamaan mestaruuksia. Huh huh.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Tomppa#74 kirjoitti:
En todellakaan ole mikään Schumi-fani, mutta on pakko myöntää herran olevan aivan uskomaton kuljettaja. En myöskään laita Schumin ansioksi koko Ferrarin nousua siihen tilaan, missä se tällä hetkellä on. Toisaalta: en myöskään usko että Ferrari olisi näin menestyksekäs ollut ilman Schumia samalla ajanjaksolla. Jotkut asiat vain toimivat hyvin yhteen, Schumi ja Ferrarin kokonaisuus henkilöstöineen päivineen on osunut 100%:sti nappiin. Samoin Ferrarin strategia ajattaa Schumia ehdottomana ykkösmiehenä. Molemmat ovat hyötyneet ja homma on kantanut hedelmää aivan käsittämättömällä tavalla.

Uskomattominta on kuitenkin se, että Schumi tekee edelleen samanlaisia suorituksia radalla. Kaiken tämän menestyksen ja onnistumisen jälkeen kello tikittää edelleen virheettömästi. Se jos jokin on aivan huikean kuljettajan merkki. Schumi ei kuitenkaan olisi onnistunut ilman Ferrarin mahtavaa teknistä ylivertaisuutta. Näin voidaan todeta jo pelkästään katsomalla miihkalin teknisten vikojen tilastoa. Melkoisen hiljaista on sillä sektorilla. Vahva panostus Schumiin silläkin saralla on siis tuottanut hedelmää.

Yli-ihminen ei Schumikaan silti ole. Kun esimerkiksi renkaat eivät vähänkään kunnolla ota toimiakseen, katoaa tämä mestarien mestarikin kärkikahinoista. Se jos joku kertoo siitä, että tekniikalla on ylivoimaisesti suurin ratkaiseva osa formuloissa menestymistä. Hyväkään kuski ei pärjää autolla joka ei ole täsmälleen tikissä. Ei edes suuri Schumi.

Olisi mielenkiintoista tietää miten samanlaisella tuella ja kokonaisuudella varustettuna esim. Kimi tai Alonso olisivat Ferrarilla samalla ajanjaksolla onnistuneet. Valitettavasti emme sitä saa koskaan tietää. En kuitenkaan näe että kukaan Schumia paremminkaan enää olisi voinut suoriutua. Uskomaton ura on Michael Schumacherilla takana ja silti mies jaksaa edelleen motivoitua voittamaan kisoja ja jahtaamaan mestaruuksia. Huh huh.

Tässä on mielestäni erittäin puolueeton näkemys ja vielä perin hyvä sellainen. On totta, ettei kukaan kuljettaja pärjää radalla jos kumit sulavat alle. Ei Schumacher, Räikkönen eikä Alonsokaan. Eli tottakai tekniikka ratkaisee. Mutta sitten on tosiaan olemassa kuljettajia joiden avulla auto saadaan testattua tekniikaltaan niin hyväksi ettei tarvitse olla joka kisassa työntämässä autoa ratavalvojien apuna. Schumi on tainnut ajaa yli 100 kilpailua ilman konerikkoa, se ei taida olla enää sattumaa?

Se on myöskin totta että on uskomatonta nähdä millainen motivaatio Michael Schumacherilla on vielä 7 MM:n jälkeenkin. Moni alkaisi kävellä leuka pystyssä mutta Schumi palaa talvilomaltaan testaamaan että auto toimisi/pärjäisi jatkossakin. Nyt se työ alkaa kantaa hedelmää mitä testiradoilla on tehty. Sama juttu pätee muuhunkin urheiluun. Oikotietä onneen ei varsinaisesti ole vaan se joka on valmis uhraamaan eniten ja tekemään eniten töitä ansaitsee tällä menestyksensä. Schumacherista hehkuu edelleen se voittamisen halu niin kuin kymmenen vuotta sittenkin, joten en usko että mies lopettaa vielä. Ja minkä takia pitäisi lopettaa? Miehen ajotaidot, motivaatio ja psyyke ovat sitä luokkaa että nuorempia hirvittää. Lisäksi kun mies on ns. palannut huipulle vuoden hiljaiselon jälkeen tuntuu voittaminen jälleen erittäin mukavalta.

Vielä noista Schumin ennätyksistä että ei voi muuta kun nostaa hattua miehelle. Saksassa täyttyi 5000! johtokierrosta joka on aivan älytön määrä. Jos kilpailuissa ajetaan keskimäärin 65 kierrosta tarkoittaa tuo ennätys sitä että Schumi olisi ajanut 79 kisaa alusta loppuun johtopaikalla. Siihen ei joka poika pysty, luultavasti eivät edes Räikkönen ja Alonso.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Moni alkaisi kävellä leuka pystyssä mutta Schumi palaa talvilomaltaan testaamaan että auto toimisi/pärjäisi jatkossakin.
Schumi on kävellyt aina leuka pystyssä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Schumi on kävellyt aina leuka pystyssä.

Jälleen "musertavaa" faktaa.. En ymmärrä näitä F1-tietäjiä jotka heittävät tänne tälläisiä onelinereitä joissa ei ole päätä eikä häntää. Tosin Tediltä se ei ole mitään uutta joten..
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Jälleen "musertavaa" faktaa.. En ymmärrä näitä F1-tietäjiä jotka heittävät tänne tälläisiä onelinereitä joissa ei ole päätä eikä häntää. Tosin Tediltä se ei ole mitään uutta joten..

Taisi olla lähinnä sarkasmia, joka ei tainnut sinulle aueta.

Tosin eihän tuo Tedin kommentti keskustelua ainakaan millään tavalla edistä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Tosin Tediltä se ei ole mitään uutta joten..
Se on vaan niin hassua, miten tuo henkilöpalvontasi menee jonnekin jumaluuden tasolle vähintäänkin. Plus, että se on haudanvakava asia. =)

Hyvä kuski se on.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Speedye kirjoitti:
Jälleen "musertavaa" faktaa.. En ymmärrä näitä F1-tietäjiä jotka heittävät tänne tälläisiä onelinereitä joissa ei ole päätä eikä häntää. Tosin Tediltä se ei ole mitään uutta joten..
Tottakai muut alkaa viljellä tätä "musertavaa" faktaa kun sivutolkulla luetaan sinun Schumi-jumalan ylistystä. Sinähän kerrot faktana että Schumi on kaikkien aikojen nopein F1-kuski. Tämmöistä "faktaa" en voi missään nimessä allekirjoittaa, sillä vertailu on täysin mahdoton eri aikakauden/tallien kuskien välillä.

Jos väittäisit että Schumi saattaa olla nopein kautta aikojen voisin allekirjoittaa väittämäsi.

Myöskin se että Ferrarin suuruus on vain Schumin ansiota on täyttä huuhaata. Raha/olosuhteet/henkilökunta ratkaisee. Muista että Ferrari on testannut enemmän kuin muut tallit viime vuosina kun eivät seuranneet testirajoituksia. Taitaa olla menestykselle myöskin yksi tekijä, vai mitä?

Jos väittäiset että Schumilla on ollut suuri merkitys Ferrarin menestykselle voisin allekirjoittaa väittämäsi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
fastasashark kirjoitti:
Muista että Ferrari on testannut enemmän kuin muut tallit viime vuosina kun eivät seuranneet testirajoituksia. Taitaa olla menestykselle myöskin yksi tekijä, vai mitä?

Nyt en ole täysin varma, mutta eikös tuo testirajoitukseen osallistumattomuus koskenut vain viime kautta? Eli kun muut vähensivät entisestään testaamista, niin Ferrari ei suostunut tähän ja oli sitten periaatteessa vapaa testaamaan miten paljon vain halusivat. Eli muistelisin Ferrarin kuuluneen aiemmin siihen sopimukseen, mutta eivät aluksi(viime kaudella) suostuneet niihin alennuksiin, joita uusi sopimus toi testpäiviin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
KPL kirjoitti:
Nyt en ole täysin varma, mutta eikös tuo testirajoitukseen osallistumattomuus koskenut vain viime kautta? Eli kun muut vähensivät entisestään testaamista, niin Ferrari ei suostunut tähän ja oli sitten periaatteessa vapaa testaamaan miten paljon vain halusivat.
Juu, juuri tätä tarkoitinkin, sori, kirjoitin asian hieman epäselvästi.

Mutta eikö riitaa ole ollut pidempään kun vain viime kauden? Pätkiikö muistini niin pahasti?
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Eikös tuohon testikielto sopimukseen kuulunut tuona aika se että jos talli oli sopimuksessa niin sai ajattaa 3.autoa kisaviikonloppuisin ja jos ei suostunut testirajoitukseen niin 3.autoa ei saanut ajattaa kisaviikonloppuisin. En ole kyllä aivan varma menikö näin,muistelisin.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
ultras kirjoitti:
Eikös tuohon testikielto sopimukseen kuulunut tuona aika se että jos talli oli sopimuksessa niin sai ajattaa 3.autoa kisaviikonloppuisin ja jos ei suostunut testirajoitukseen niin 3.autoa ei saanut ajattaa kisaviikonloppuisin. En ole kyllä aivan varma menikö näin,muistelisin.
Kaudella 2003 testirajoitussopimukseen kuuluneet (Minardi, Jordan, Renault ja Jaguar) ajattivat kolmosautoja, mutta tämän jälkeen sääntö muuttui. Kaudesta 2004 alkaen kolmansia autoja saivat perjantaisin ajattaa edellisen kauden valmistajien MM-sarjan kuusi heikointa tallia. Tällä kaudella kolmansien autojen käyttöoikeus on Williamsilla, Hondalla (ent. BAR), Red Bullilla, Sauberilla, Midlandillä (ent. Jordan) ja Toro Rossolla (ent. Minardi). Lisäksi uutena tullut Super Aguri saa ajattaa kolmatta autoa. Mikäli FIA:n sääntömuutokset menevät läpi, poistuvat kolmannet autot ensi kaudella ja perjantai muutetaan testipäiväksi ja varsinainen GP-viikonloppu muodostuu vain lauantaista ja sunnuntaista.
 
Viimeksi muokattu:

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Jacobus kirjoitti:
Kaudella 2003 testirajoitussopimukseen kuuluneet (Minardi, Jordan, Renault ja Jaguar) ajattivat kolmosautoja, mutta tämän jälkeen sääntö muuttui. Kaudesta 2004 alkaen kolmansia autoja saivat perjantaisin ajattaa edellisen kauden valmistajien MM-sarjan kuusi heikointa tallia. Tällä kaudella kolmansien autojen käyttöoikeus on Williamsilla, Hondalla (ent. BAR), Red Bullilla, Sauberilla, Midlandillä (ent. Jordan) ja Toro Rossolla (ent. Minardi). Lisäksi uutena tullut Super Aguri saa ajattaa kolmatta autoa. Mikäli FIA:n sääntömuutokset menevät läpi, poistuvat kolmannet autot ensi kaudella ja perjantai muutetaan testipäiväksi ja varsinainen GP-viikonloppu muodostuu vain lauantaista ja sunnuntaista.

Kiitoksia faktoista.

Eikös McLaren saanut ajattaa juuri tuolloin 2004 kolmosautoa kisaviikonloppuisin?
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
ultras kirjoitti:
Kiitoksia faktoista.

Eikös McLaren saanut ajattaa juuri tuolloin 2004 kolmosautoa kisaviikonloppuisin?
McLaren sai ajattaa kolmatta autoa viime kaudella jäätyään kaudella 2004 MM-sarjassa viidenneksi.

Kahden viime kauden kolmosautojen käyttäjät:
2004: BAR, Toyota, Sauber, Jaguar, Jordan, Minardi
2005: Toyota, Jordan, Red Bull, McLaren, Sauber, Minardi

Viime kaudella Sauber ei muistaakseni käyttänyt kertaakaan kolmosautoa kustannussyistä ja Minardikin vain muutamassa kisassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös