F1-ketju

  • 661 027
  • 5 107
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viime vuonna Ferrari ei ollut tuossa 30 päivän testirajoituksessa. Se ei sinänsä ollut niin paha asia mielestäni, mutta Ferrari ei noudattanut myöskään niitä sopimuksia, jotka olivat olleet vuosia käytössä, eli lähinnä näitä kahta:

- Kilpailua edeltävällä viikolla saa ajaa vain 50 kilometriä testejä
- Elokuussa kalenterissa olevan kolmen viikon tauon aikana ei saa testata
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Espoon Siniset kirjoitti:
Viime vuonna Ferrari ei ollut tuossa 30 päivän testirajoituksessa. Se ei sinänsä ollut niin paha asia mielestäni, mutta Ferrari ei noudattanut myöskään niitä sopimuksia, jotka olivat olleet vuosia käytössä, eli lähinnä näitä kahta:

- Kilpailua edeltävällä viikolla saa ajaa vain 50 kilometriä testejä
- Elokuussa kalenterissa olevan kolmen viikon tauon aikana ei saa testata

Niin ja kaikesta "ylimääräisestä" testaamisestaan huolimatta, Ferrari oli viime kaudella ihan sukka.

Ehkä paskasta ei saa hyvää edes testaamalla, vaikka asialla olisi maailmanparhaat testaajat (ei ole negatiivinen kommentti Schumia kohtaan).
 

Nolan

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues ja TPS + Dougie
Schumi tuli aikanaan v.1996 nostamaan Ferrarin takaisin huippu talliksi ja sijoittui silloin MM-sarjassa kolmanneksi, kun mestaruuden vei silloin Damon Hill. Ferrarista ja Schumista voi sanoa niin että, jollei Ferrarilla olisi Michaelia, se ei olisi niin hyvä ja taas jollei Michael ajaisi Ferrarilla; hän ei olisi voittanut noin montaa mestaruutta. Joka tapauksessa kyseessä on fantastinen kuski ja jälleen eilen otti jo kauden kolmannen voiton peräkkäin, ja kun Alonso jäi viidenneksi, niin se lupaa hyvää mestaruus kamppailua. Saa nähdä miten kamppailu jatkuu ensi kisassa Budapestissa.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
repe_joke kirjoitti:
Niin ja kaikesta "ylimääräisestä" testaamisestaan huolimatta, Ferrari oli viime kaudella ihan sukka.

Ehkä paskasta ei saa hyvää edes testaamalla, vaikka asialla olisi maailmanparhaat testaajat (ei ole negatiivinen kommentti Schumia kohtaan).

Niin, toisaalta voidaan spekuloida sillä miten huono Bridgestone oli viime kaudella. Ainakin yleisesti oli paljon puhetta siitä, että pääsyy Ferrarin huonoon vauhtiin oli renkaissa. Toki on mahdollista, että autonsuunnittelussa epäonnistuttiin täysin, mutta itse veikkaan, että suurin yksittäinen tekijä Ferrarin radikaalisti laskeneeseen suorituskykyyn oli Bridgestone. Schumi taisi todeta jossain vaiheessa, että Ferrari aliarvioi vastustajansa omassa autonsuunnittelussaan ja tyytyi vain jonkinlaiseen kehitysversioon edelliskauden kilpurista. Mielestäni tästä huolimatta kompromissiautollakin olisi varmasti napsittu tasaväkisillä/paremmilla renkailla joitain voittoja. Nyt Michelin korjasi hedelmät.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
KPL kirjoitti:
Niin, toisaalta voidaan spekuloida sillä miten huono Bridgestone oli viime kaudella. Ainakin yleisesti oli paljon puhetta siitä, että pääsyy Ferrarin huonoon vauhtiin oli renkaissa. Toki on mahdollista, että autonsuunnittelussa epäonnistuttiin täysin, mutta itse veikkaan, että suurin yksittäinen tekijä Ferrarin radikaalisti laskeneeseen suorituskykyyn oli Bridgestone. Schumi taisi todeta jossain vaiheessa, että Ferrari aliarvioi vastustajansa omassa autonsuunnittelussaan ja tyytyi vain jonkinlaiseen kehitysversioon edelliskauden kilpurista. Mielestäni tästä huolimatta kompromissiautollakin olisi varmasti napsittu tasaväkisillä/paremmilla renkailla joitain voittoja. Nyt Michelin korjasi hedelmät.

Kyllä minä olen tietoinen viime kautisesta rengas hommelista. Brigestonet eivät toimineet missään vaiheessa kautta hyvin. Mutta miksi niitä ei testattu Schumin ja Ferrarin puolelta toimiviksi? Joidenkin puheiden mukaan, kun Schumi olisi tehnyt sen homman vaikka silmät kiinni, niin taitava kaveri on kyseessä.

Kommentillani siis hain lähinnä takaa sitä, että paraskaan testaaja ei paskaa hyväksi testaa, vaikka muutakin olen kuullut väitettävän.

Sitä en tiedä millainen versio heillä on ollut autosta käytössään, mutta kaikki kyllä sanoivat sen olleen paras Ferrari, jonka he ovat koskaan rakentaneet. Ja samaan hengenvetoon totesivat, että muut vain ovat kehittyneet enemmän.
Se johtuiko kehitys renkaista vai jostain muusta on täysin yhdentekevää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ja sitten taas takaisin kauteen 2006. Kyllä se vaan vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Räikkönen ajaa ensi kaudella Ferrarilla. Corriere dello Sport & Il Giornale lehtien (MTV3 sivu 280) mukaan Kimi olisi ennen kilpailua paljastanut varikkotaktiikkansa Schumille! The Guardian lehti taas väittää varmaksi, että Massa saa väistyä ja 2000-luvun "Senna-Prost" kaksikko Schumi & Räkä olisivat ensi kaudella Ferrarin kuljettajat ja että uutinen julkistetaan Monzassa syyskuussa. Jos tämä toteutuisi, ainakin allekirjoittaneen mielenkiinto formuloita kohtaan kokisi taas uudenlaisen piristysruiskeen, olisi se vaan mahtavaa nähdä kun saksalainen niistäisi kilpailusta toiseen inisevää suomalaista! ; )

Tämä olisi hyvä uutinen myös Heikki Kovalaiselle, joka näin saisi kuljettajapaikan Renaultilta, jonka ykköskuljettaja paperilla olisi siis Giancarlo Fisichella. Italialaisen paineensietokyky kyllä tiedetään, Hessu alkukauden totuttautumisen jälkeen mitä todennäköisesti viimeistään puolivälissä kautta olisi katkaissut Fisikon selkärangan nopeudellaan. Kaudella 2008 Kovalainen taistelee vahvasti maailmanmestaruudesta!

2007 KULJETTAJARULETTI / Varmat sinisellä

Ferrari - Michael Schumacher / Kimi Räikkönen
Renault - Giancarlo Fisichella / Heikki Kovalainen
McLaren - Fernando Alonso / Pedro de la Rosa alkukauden kaukomaat, Lewis Hamilton loppukausi
Honda - Täysin avoin tilanne, Barrichello tuskin saa jatkosopimusta
Toyota - Jarno Trulli / Ralf Schumacher
Williams - Jatkanee kaksikolla Mark Webber - Nico Rosberg
BMW - Vaihtanee molemmat kuljettajansa, Villeneuve Amerikkaan ja Heidfeld DTM'ään
Red Bull - David Coulthard / ???
Toro Rosso - ketä kiinnostaa...
Midland - ketä kiinnostaa...
Super Aguri - ketä kiinnostaa...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HCM kirjoitti:
Ja sitten taas takaisin kauteen 2006. Kyllä se vaan vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Räikkönen ajaa ensi kaudella Ferrarilla. Corriere dello Sport & Il Giornale lehtien (MTV3 sivu 280) mukaan Kimi olisi ennen kilpailua paljastanut varikkotaktiikkansa Schumille! The Guardian lehti taas väittää varmaksi, että Massa saa väistyä ja 2000-luvun "Senna-Prost" kaksikko Schumi & Räkä olisivat ensi kaudella Ferrarin kuljettajat ja että uutinen julkistetaan Monzassa syyskuussa. Jos tämä toteutuisi, ainakin allekirjoittaneen mielenkiinto formuloita kohtaan kokisi taas uudenlaisen piristysruiskeen, olisi se vaan mahtavaa nähdä kun saksalainen niistäisi kilpailusta toiseen inisevää suomalaista! ; )

Olisihan se hienoa, jos Schumi uskaltautuisi ekan kerran urallaan tilanteeseen, jossa ei ole tallin ykköskuljettaja.
Ja mielenkiinto lisääntyisi täälläkin formuloita kohtaan tuommoisen uutisen jälkeen. Minua meinaan oikeasti kiinnostaa, kumpiko näistä herroista on se nopeampi kuljettaja.
Ja olisihan se toisaalta kiva seurata kilpailuja, tietäen Räkän varikkotiimin toimivan kellon tarkkuudella. Mclarenilla on tullut kämmejä vähän turhan tiheään siihen nähden, että kyseessä on yksi sarjan isoimmista talleista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HCM kirjoitti:
Ja sitten taas takaisin kauteen 2006. Kyllä se vaan vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Räikkönen ajaa ensi kaudella Ferrarilla. Corriere dello Sport & Il Giornale lehtien (MTV3 sivu 280) mukaan Kimi olisi ennen kilpailua paljastanut varikkotaktiikkansa Schumille! The Guardian lehti taas väittää varmaksi, että Massa saa väistyä ja 2000-luvun "Senna-Prost" kaksikko Schumi & Räkä olisivat ensi kaudella Ferrarin kuljettajat ja että uutinen julkistetaan Monzassa syyskuussa. Jos tämä toteutuisi, ainakin allekirjoittaneen mielenkiinto formuloita kohtaan kokisi taas uudenlaisen piristysruiskeen, olisi se vaan mahtavaa nähdä kun saksalainen niistäisi kilpailusta toiseen inisevää suomalaista! ; )

Veikkainpa että kävisi toisin päin, eli Räkä porskuttaisi ja Schumi olisi se joka valittaisi - tosin me kaikkihan tiedämme että Schumacher ei ole koskaan uskaltanut eikä tule uskaltamaan nytkään tuollaiseen asemaan jossa tallikaveri saisi oikeasti haastaa herran tasavertaisista asemista.

repe_joke kirjoitti:
Ja olisihan se toisaalta kiva seurata kilpailuja, tietäen Räkän varikkotiimin toimivan kellon tarkkuudella. Mclarenilla on tullut kämmejä vähän turhan tiheään siihen nähden, että kyseessä on yksi sarjan isoimmista talleista.

Ja myös se olisi ihan hyvä lähtökohta kisoihin kun tiedetään että tuo alla oleva auto on yksi sarjan luotettavimmista, toisin kuin McLaren on ollut.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
repe_joke kirjoitti:
Sitä en tiedä millainen versio heillä on ollut autosta käytössään, mutta kaikki kyllä sanoivat sen olleen paras Ferrari, jonka he ovat koskaan rakentaneet. Ja samaan hengenvetoon totesivat, että muut vain ovat kehittyneet enemmän.
Se johtuiko kehitys renkaista vai jostain muusta on täysin yhdentekevää.

Kyllähän autot aina kehittyvät. Jos vertailee Ferrarin kauden 2004 ja 2005 autoja, niin jälkimmäinen on varmasti parempi. Toki sääntömuutokset vaikuttavat jonkun verran vauhtiin, yleensä hidastavasti. Sama tilanne oli varmasti jopa McLarenilla, kohtuullisen hyvän 2003 kauden (vaikka se uusi auto ei ilmestynytkään kilpailuihin) jälkeen 2004 auto oli nopeampi, mutta silti se auto ei pystynyt yhtä hyviin sijoituksiin. (ei muistaakseni yhtään podiumia, sitten uusi auto joka tuli kauden puolivälissä oli huomattavasti parempi ja toi Kimille mm. Span voiton)

Auton paremmuudessa onkin pitkälti kyse siitä, kuinka hyvä se on suhteessa vastustajiin.
 

NHL

Jäsen
Veikkaan, että Schumi lopettaa vasta kun on 10 mestaruutta taskussa. Eli tämän kauden jälkeenhän niitä on 8. Eli ei lopeta ainakaan pariin vuoteen. Tosin luulen, että Schumi jatkaa Selänteen tavoin vuoden kerrallaan. Jos noin hyvin kulkee niin miksi lopettaa?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
flintstone kirjoitti:
Veikkainpa että kävisi toisin päin, eli Räkä porskuttaisi ja Schumi olisi se joka valittaisi - tosin me kaikkihan tiedämme että Schumacher ei ole koskaan uskaltanut eikä tule uskaltamaan nytkään tuollaiseen asemaan jossa tallikaveri saisi oikeasti haastaa herran tasavertaisista asemista.



Ja myös se olisi ihan hyvä lähtökohta kisoihin kun tiedetään että tuo alla oleva auto on yksi sarjan luotettavimmista, toisin kuin McLaren on ollut.

Niin.. No en kyllä tiedä onko nuo Räikkösen tallikaveritkaan olleet aivan haastavimmasta päästä. Juan-Pablo on ollut viimeiset pari vuotta todellinen vitsi.. Joten ei Räikköstäkään ole vielä kunnolla "testattu". Räikkönen vs. Schumi vertailussa pitää tietenkin muistaa että Schumacherilla parhaat päivät ovat jo takana vaikkakin mies on erittäin loistava kuljettaja edelleen. Olisi mukava nähdä mihin Räikkönen pystyy 38-vuotiaana. Veikkaan ettei ainakaan maailmanmestaruuteen. Kimihän on tosin sanonut ettei aja hirveästi yli 30-vuotiaaksi.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eikös tuo Räikkösen siirto Ferrarille ole ollut selviö jo pidemmän aikaa ja Ferrari on jopa maksanut satoja tuhansia euroja kuussa liksaa Räikköselle, jotta homma olisi saletti. Ei taida olla Räikkösellä pikkurahasta puutetta, kun liksaa tulee kahdesta tallista + mainostulot yms. Hyvä niin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Speedye kirjoitti:
Niin.. No en kyllä tiedä onko nuo Räikkösen tallikaveritkaan olleet aivan haastavimmasta päästä. Juan-Pablo on ollut viimeiset pari vuotta todellinen vitsi.. Joten ei Räikköstäkään ole vielä kunnolla "testattu". Räikkönen vs. Schumi vertailussa pitää tietenkin muistaa että Schumacherilla parhaat päivät ovat jo takana vaikkakin mies on erittäin loistava kuljettaja edelleen. Olisi mukava nähdä mihin Räikkönen pystyy 38-vuotiaana. Veikkaan ettei ainakaan maailmanmestaruuteen. Kimihän on tosin sanonut ettei aja hirveästi yli 30-vuotiaaksi.
Paitsi, että juuri Räikkösen ansiosta Montoyan itseluottamus laski noinkin alas kuin se oli esimerkiksi tällä kaudella. Räikkönen osoitti ensimmäisellä kaudella heti olevansa nopeampi kuin Montoya. Tällä kaudella Montoyan motivaatio oli tippunut jo todella alas, joka selittää noinkin vaisut kisat.

Kyllähän toki Schumacher olisi aivan eri tason tallikaveri kuin Coulthard tai Montoya. Olisi mielenkiintoista nähdä Schumacher Räikkösen tallikaverina. Hän kyykyttäisi tallikaveriaan kunnolla. :)
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Speedye kirjoitti:
No en kyllä tiedä onko nuo Räikkösen tallikaveritkaan olleet aivan haastavimmasta päästä. Juan-Pablo on ollut viimeiset pari vuotta todellinen vitsi..

McLaren on kuitenkin antanut kuljettajilleen samanlaisen kaluston ja luvan ajaa voittoon vaikka tallikaveri olisikin takana. Ja saattaapa Kimillä olla osansa Montoyan vauhdin hiipumiseen. Nimittäin hiipuminen saattaa hyvinkin johtua motivaation puutteesta ja motivaatio voi olla kovilla, kun tulet uuteen talliin yhtenä kuumimmista nimistä sarjassa ja jäät täysin tallitoverin varjoon.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Korhonen kirjoitti:
McLaren on kuitenkin antanut kuljettajilleen samanlaisen kaluston ja luvan ajaa voittoon vaikka tallikaveri olisikin takana. Ja saattaapa Kimillä olla osansa Montoyan vauhdin hiipumiseen. Nimittäin hiipuminen saattaa hyvinkin johtua motivaation puutteesta ja motivaatio voi olla kovilla, kun tulet uuteen talliin yhtenä kuumimmista nimistä sarjassa ja jäät täysin tallitoverin varjoon.

McLaren:han on ollut todellisissa vaikeuksissa kun miehillä on täysin erilaiset ajotyylit. Joten mitä luultavimmin auto on tehty sopivaksi Kimille ja yritetty siitä sitten muokata sopivaksi Juan-Pablolle. Joten samanlaisesta autosta on vaikea puhua. Lisäksi Juan-Pablo ei ole mielestäni koskaan ollut kovin hyvä kuljettaja, Williamsin aikaankin miestä auttoi BMW:n lähes ylivoimainen V10-kone. Ja kyllä muutkin tallit ovat noita tallimääräyksiä käyttäneet kuin Ferrari. Hieman vaan "epäsuorasti".

EDIT: PeteX älä luota noin sokeasti "Arvaajan" antamiin tietoihin. Uskoisin että Kimi ei halua Ferrarille jos Schumi on siellä. Koska 7-kertaista maailmanmestaria tuskin laitetaan kakkoskuskiksi. Kimillä kun noita titteleitä ei ole ensimmäistäkään.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Webberiä huhutaan nyt sitten australialaismediassa Renaultille tai McLarenille eli Williams ei ilmeisesti liian kalliin palkan takia käyttänyt optiota. Alkaa olla asiat aika selvät eli:

Webber -> Renault
Kimppa-Pimppa -> Ferrari
Kovalainen -> Red Bull tai kolmoskuski Renault

Näin ollen ensi vuonna Ferrarilla on kaksi tasavahvaa kuskia, sikäli mikäli kun Schumi vielä jatkaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Speedye kirjoitti:
McLaren:han on ollut todellisissa vaikeuksissa kun miehillä on täysin erilaiset ajotyylit. Joten mitä luultavimmin auto on tehty sopivaksi Kimille
Oliko se auto tehty Kimille jo tulokaskaudella? Muutenkin tuo on jo sen luokan tuubaa, että oksat pois. Kuskeilla on omat mekaanikkonsa ja säädöt ovat henkilökohtaiset. Jos auto on nopea, se on nopea. Jos kuski ei osaa kuljettaa autoa nopeasti, se ei ole toisen kuskin vika. Vaikeuksiin kuski joutuu vasta sitten, kun joutuu hyppäämään kaverin mieltymysten mukaan säädettyyn autoon. Jos silloinkaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Speedye kirjoitti:
Koska 7-kertaista maailmanmestaria tuskin laitetaan kakkoskuskiksi. Kimillä kun noita titteleitä ei ole ensimmäistäkään.

Sillähän ei ole pirunkaan väliä, jos Kimi on nykyään nopeampi kuljettaja. Schumacherin titteleitä kukaan ala siinä tapauksessa muistelemaan.

Olisihan se mukavaa nähdä joskus suomalainenkin omassa suosikkitallissa. Ikävä kyllä Ferrarista tulee sitten koko Suomen talli, kun koko Suomen Kimi ajaa siellä. No, kaikkea ei voi saada.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Speedye kirjoitti:
McLaren:han on ollut todellisissa vaikeuksissa kun miehillä on täysin erilaiset ajotyylit. Joten mitä luultavimmin auto on tehty sopivaksi Kimille ja yritetty siitä sitten muokata sopivaksi Juan-Pablolle. Joten samanlaisesta autosta on vaikea puhua. Lisäksi Juan-Pablo ei ole mielestäni koskaan ollut kovin hyvä kuljettaja, Williamsin aikaankin miestä auttoi BMW:n lähes ylivoimainen V10-kone.

Sori nyt vaan, mutta eikö tällä logiikalla kaikki kuskit ole melko huonoja tai ainakaan "ei kovin hyviä", kun hyvyys voidaan redusoida esimerkiksi moottorin "ylivoimaisuudeksi"? Kuten tiedetään, niin Ferrarilla auto tehdään Schumille ja Ferrarilla sanotaan olleen monasti ylivoimainen auto, josta voimme tehdä johtopäätöksen X esittämälläsi logiikalla.

Mielestäni Shumi on hyvä kuski. Hyvän kuskin erotus vähän huonompaan on se, että kun se hyvä auto on alla niin niitä voittoja tulee.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Grainger kirjoitti:
Sillähän ei ole pirunkaan väliä, jos Kimi on nykyään nopeampi kuljettaja. Schumacherin titteleitä kukaan ala siinä tapauksessa muistelemaan.
Paitsi mies itse ja varsinkin Weber. Vähän kyllä vaikuttaa siltä, että Kimi olisi punaisiin menossa. Jos Schumi jää talliin on hän luonnollisesti kauden alussa tallin ykkönen. Luotto on Kimiin kuitenkin kova, että kyykyttää Schumia jos vaan saa ajaa voitoista ja kauden lähestymistä loppuaan on noussut jo tallin ykköseksi. Mutta odotetaan nyt kuitenkin sitä virallista uutista Monzan kisan jälkeen.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
ultras kirjoitti:
FIA:n lemmikkilapsi Renault saa kiistanalaiset iskarinsa seuraavaan kisaan. Jotenkin ei yllätä.

Nyt täytyy ihan uteliaisuuttani kysäistä kaverilta, jolla lukee suosikkijoukkueissa "Ferrari", millä tavalla tämä Renaultin lemmikkilapsen asema ilmenee muuten kuin tämän kyseisen tapauksen kohdalla? Kyllä ne minusta ovat aivan toiset tallit, joiden tekemisiä on katseltu läpi sormien FIA:n toimesta...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Korhonen kirjoitti:
Nyt täytyy ihan uteliaisuuttani kysäistä kaverilta, jolla lukee suosikkijoukkueissa "Ferrari", millä tavalla tämä Renaultin lemmikkilapsen asema ilmenee muuten kuin tämän kyseisen tapauksen kohdalla? Kyllä ne minusta ovat aivan toiset tallit, joiden tekemisiä on katseltu läpi sormien FIA:n toimesta...

Niinpä.

Sillä Ferrari = FIAt
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Leon kirjoitti:
Oliko se auto tehty Kimille jo tulokaskaudella? Muutenkin tuo on jo sen luokan tuubaa, että oksat pois. Kuskeilla on omat mekaanikkonsa ja säädöt ovat henkilökohtaiset. Jos auto on nopea, se on nopea. Jos kuski ei osaa kuljettaa autoa nopeasti, se ei ole toisen kuskin vika. Vaikeuksiin kuski joutuu vasta sitten, kun joutuu hyppäämään kaverin mieltymysten mukaan säädettyyn autoon. Jos silloinkaan.

Älä jauha paskaa. Juuri noin kuukausi sitten Martin Whitmars kertoi miten vaikea Juanin ja Kimin kanssa on tehdä sopivaa autoa kun esimerkiksi miesten ajotyyleistä johtuen etujousituksen on oltava täysin erilainen. Ja tämä siis McLarenin erään tekniikkapomon kertomana. Joten kyllä sillä varmasti jotain vaikutusta on.. Ja en ole puhunut Kimin tulokaskaudesta yhtään mitään joten mistä sinä sen tähän keksit?

Lisäksi on perin outoa että porukka ajattelee FIA:n suosivan Ferraria. Max Mosleyhan myönsi talvella, että tuon rengassäännön ainoa tarkoitus oli kaventaa Ferrarin etumatkaa muihin talleihin. Siinähän FIA onnistui ainakin hetkeksi. Joten jos tuollaisen jälkeen joku pystyy vakavissaan väittämään, että Ferrari on FIA:n lempilapsi niin huhheijaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Speedye kirjoitti:
Lisäksi on perin outoa että porukka ajattelee FIA:n suosivan Ferraria. Max Mosleyhan myönsi talvella, että tuon rengassäännön ainoa tarkoitus oli kaventaa Ferrarin etumatkaa muihin talleihin. Siinähän FIA onnistui ainakin hetkeksi. Joten jos tuollaisen jälkeen joku pystyy vakavissaan väittämään, että Ferrari on FIA:n lempilapsi niin huhheijaa.

Jos joku edelleen pystyy sen erään Malesian GP:n ja Ferrarin sääntöjenvastaisten ilmanohjainten jälkeisien päätöksien tai FIA:n suhtautumisen Schumacherin kärsimään 10s stop & go rangaistuksen kisan päätyttyä edelleen ihan vakavalla naamalla puhumaan että FIA ei muka suosisi Ferraria niin huhheijaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös