F1-ketju

  • 661 014
  • 5 107

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
HCM kirjoitti:
Montoyasta tulee varmasti Nascarin yksi kovimmista tähdistä ensi kaudella, palkka on samaa tasoa mitä F1'ssäkin ellei jopa kovempi.

Muuten samaa mieltä, mutta tämä ei päde; ainakin aikaisemmin palkka on ollut riippuvainen tuloksista eli käytössä on bonuspalkkaus.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Montoya ei aja enää McLarenilla

"Kimi Räikkösen tallitoverina viime vuonna ja kuluvalla kaudella ajanut kolumbialainen Juan Pablo Montoya ei kilpaile enää tällä kaudella F1-sarjassa."

Yle-TXT
 

scholl

Jäsen
en usko potkuihin. Tallin kausi on ollut kammottavan huono, eikä mitään ole enää pelastettavissa. JP:tä ei vaan enää huvittanut ajaa. Tai sitten Rään feissiä ei jaksanut katsoa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
scholl kirjoitti:
en usko potkuihin. Tallin kausi on ollut kammottavan huono, eikä mitään ole enää pelastettavissa. JP:tä ei vaan enää huvittanut ajaa. Tai sitten Rään feissiä ei jaksanut katsoa.

Kyllä kyseessä on 100 % potkut. Ja ihan ymmärrettävä ratkaisu, Pedro de la Rosan nopeus nähtiin vuosi sitten keväällä kun mies tuurasi JPM'ää sairasloman ajan. Nyt oikeasti Kimikin joutuu painamaan kaasun pohjaan sillä supermotivoitunut Pedro tulee menemään tulevissa kisoissa todella kovaa, testikuljettajan rooli varmasti alkaa jo tympimään. Paljon on puhuttu nuoren Lewis Hamiltonin tulosta kisakuljettajaksi ensi kaudella McLarenille, mutta tallin historian tuntien se olisi suuren suuri ihme jos tulokaskuljettaja sopimuksen saisi. De la Rosalla on aivan varmasti tavoitteena näyttää kauden päätöskisoissa nopeutensa myös kilpailutilanteissa ja jos näin käy, Pedro voi ihan hyvin ottaa paikan McLarenilta ensi kaudeksi Alonson tallikaverina.

Iso pettymys ainakin minulle tämä Montoyan uran hiipuminen F1'ssä. Kun miehen haastattelua luki Maikkarin tekstikanavalta, oletukseni kolumbialaisen kyllästymisestä lajin ilmapiiriin ja liian tiukkoihin sääntöihin osui täysin nappiin. Montoya on kuljettaja, joka haluaa taistella mies miestä vastaan, aivan kuten Pohjois-Amerikassa on tehty iät ja ajat. F1 on mennyt autotehtaiden tulon myötä vain ja ainoastaan nopeuskilpailuksi, haukutaan ratoja, haukutaan autojen tekniiikkaa ja haukutaan kuljettajia. On se kumma miten maailman suurin ja mahtavin autourheiluluokka tuskailee tälläisten ongelmien parissa, ei näitä ongelmia muualla ole. Autotehtaat, raha & glamour valtasivat kentän - F1 on menettänyt sen hohdon mitä sillä oli vielä 90-luvulla kun Mika & Schumi vetivät kilpailusta toiseen rengas renkaassa kiinni. Silloin kilpailuja ratkottiin myös radalla, ei pelkästään varikolla.

JP Montoya / MTV3 Tekstikanava - "Kuka tahansa Nascar-kilpailuja nähnyt tietää, että jännittävämpää katsottavaa ei ole. Miten vaikeaa formula ykkösissä onkaan ohittaa? Sitten jos tekee ohituksen ja renkaat osuvat yhteen, olet konna" Montoya kuvaili.

Täyttä totta puhut kolumbialainen ystäväni.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mclarenilla soppa kasassa?

Niin, elikkä viestini koskee Mclarenia, kuten fiksuimmat osaavat otsikosta päätellä.

Nythän on ruvennut liikkumaan huhuja siitä, että Alonso ei haluakkaan Mclarenille ensi kaudeksi. Tilanne on sikäli mielenkiintoinen, että ensi kauden voimasuhteista ei voi tällä hetkellä sanoa juuta eikä jaata. Lisää mielenkiintoa soppaan lisää se, että Alonso itse halusi viime kauden jälkeen pois Renaultilta.
Mikäs nyt on muuttanut tilanteen? Pelkääkö mies jäävänsä statistiksi Mclarenilla, koska auto ei tällä hetkellä vaikuta nopealta?

Tähän soppaan voidaan myös lisätä Montoyan hyllyttäminen, ja Kimin mahdollinen siirtyminen toiseen talliin.
Montoyahan hyllytettiin virallisesti sen takia, että miehen motivaatio oli kyseenalainen nascar sopimuksen jälkeen.
Laitetaankohan Kimikin sitten "hyllylle", jos hänen Renault/Ferrari sopimuksena julkaistaan piakkoin?
Ainakin se olisi johdonmukaista toimintaa tallilta, jos "virallisiin" syihin katsotaan.

Sitten jos mietitään Mclarenin kannalta pahinta vaihtoehtoa, elikkä Alonson sopparin ulos ostamista/purkamisen, ja Kimin hyppäämistä toiseen talliin, niin Ron setä repii varmaan loputkin hiukset päästään.

Summasummarum, ei mene Mclarenilla kovin hyvin tällä hetkellä.


Rengas rintamalla Bridgestonet näyttää ajaneen Michelinin ohi viime kisoissa.
Se on trendi jatkuvaa selviää tulevissa kisoissa (ylläri pylläri).
Itse toivon, että jatkuu sillä kamppailu mestaruudesta kauden viimeisiin kisoihin asti pitkästä aikaa olisi mukavaa vaihtelua.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Niin, elikkä viestini koskee Mclarenia, kuten fiksuimmat osaavat otsikosta päätellä.

Nythän on ruvennut liikkumaan huhuja siitä, että Alonso ei haluakkaan Mclarenille ensi kaudeksi. Tilanne on sikäli mielenkiintoinen, että ensi kauden voimasuhteista ei voi tällä hetkellä sanoa juuta eikä jaata. Lisää mielenkiintoa soppaan lisää se, että Alonso itse halusi viime kauden jälkeen pois Renaultilta.
Mikäs nyt on muuttanut tilanteen? Pelkääkö mies jäävänsä statistiksi Mclarenilla, koska auto ei tällä hetkellä vaikuta nopealta?

Tähän soppaan voidaan myös lisätä Montoyan hyllyttäminen, ja Kimin mahdollinen siirtyminen toiseen talliin.
Montoyahan hyllytettiin virallisesti sen takia, että miehen motivaatio oli kyseenalainen nascar sopimuksen jälkeen.
Laitetaankohan Kimikin sitten "hyllylle", jos hänen Renault/Ferrari sopimuksena julkaistaan piakkoin?
Ainakin se olisi johdonmukaista toimintaa tallilta, jos "virallisiin" syihin katsotaan.

Sitten jos mietitään Mclarenin kannalta pahinta vaihtoehtoa, elikkä Alonson sopparin ulos ostamista/purkamisen, ja Kimin hyppäämistä toiseen talliin, niin Ron setä repii varmaan loputkin hiukset päästään.

Summasummarum, ei mene Mclarenilla kovin hyvin tällä hetkellä.


Rengas rintamalla Bridgestonet näyttää ajaneen Michelinin ohi viime kisoissa.
Se on trendi jatkuvaa selviää tulevissa kisoissa (ylläri pylläri).
Itse toivon, että jatkuu sillä kamppailu mestaruudesta kauden viimeisiin kisoihin asti pitkästä aikaa olisi mukavaa vaihtelua.

Kun Kimi McLarenilta lähtee tämän kauden jälkeen ei Alonso saa ostettua sopimustaan millään ulos vaikka haluaisi. McLaren tuskin haluaa lähteä kauteen kahdella rookiekuljettajalla joista ainakin toinen on Lewis Hamilton. Joten Alonso on tavallaan jo virheensä tehnyt, kyllä minuakin vituttaisi. Siirtopalapelin ratkaisevan siirron tekee Michael Schumacher. Jos Schumi jatkaa niin Räikkönen ajaa ensi kaudella Renaultia. Jos Schumi ei jatka Räikkönen ajaa Ferraria. Eli seuraavan kauden tallipaikat ovat mielestäni seuraavat:

Renault: Kimi Räikkönen, Giancarlo Fisichella

Ferrari: Michael Schumacher, Felipe Massa

McLaren: Fernando Alonso, Lewis Hamilton

Red Bull: Heikki Kovalainen, David Coulthard

Muita talleja en lähde veikkailemaan koska se on sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
 

scholl

Jäsen
Speedye kirjoitti:
Muita talleja en lähde veikkailemaan koska se on sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.

Briatore päässyt ilmeisesti sopimukseen Williamsin kanssa case Webberissä. Hiertävänä tekijänä oli muistaakseni viiden miljoonan bonus, mutta nyt näyttää joka tapauksessa siltä, että Williamsin ensi kauden kuljettajat ovat Webber ja Rosberg. Talli haluaa käyttää optionsa heihin.

Speedyen talliveikkaukset näyttävät siltä, että voivat toteutuakin. Tosin tuo Red Bull on sellainen, että on lähes jokaisen perässä. Heitä ottaa varmaan edelleen rankasti päähän, etteivät saaneet Montoyaa ja nyt julkisuudessakin ovat sanoneet, että Massa kelpaisi.

Ihmettelen hieman, että Renault jaksaa luottaa yhä Fisicoon. Mies on osoittautunut pettymykseksi.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
scholl kirjoitti:
Ihmettelen hieman, että Renault jaksaa luottaa yhä Fisicoon. Mies on osoittautunut pettymykseksi.

Sitä sopii ihmetellä, vielä mystisempi juttu kuin DC:n pitkä rupeama McLarenilla. Ainoa logiikka voisi olla se, että epävarmuustekijöiden takia jatkuvuus halutaan säilyttää, mikä oli kai se ihan "virallinenkin" syy Briatoren suusta sanottuna. Eikä sovi unohtaa FB:n silkkaa v****maisuutta ja kostonhimoa, joka on tuolla alalla todellinen primus motor, kuten tulokset todistavat; se, kenelle Fisichellan kautta kostetaan, jos kellekään, on sitten eri asia.

Anyways, ensi kaudella Ferrarit menevät taas menojaan, kun ovat Bridgestoneilla jo muutenkin huristeelleet hyvän tovin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
McLaren tuskin haluaa lähteä kauteen kahdella rookiekuljettajalla joista ainakin toinen on Lewis Hamilton.

Itse pidän todennäköisempänä, että Pedro on Mclarenin kakkoskuski ensi kaudella.
Mclarenilla on harvoin ollut tulokaskuskia F1:ssä, ja tuskin tämä Lewis niin erikoistapaus on, että hänelle suora F1 kuskin paikka annetaan, etenkin kun Lewis on tainnut ajaa vain kerran Mclarenia sen verran, että miehestä saatiin pressikuvat otettua.
Lewis siis ajanee testikuskina ensi kauden.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
er_bai_wu kirjoitti:
Anyways, ensi kaudella Ferrarit menevät taas menojaan, kun ovat Bridgestoneilla jo muutenkin huristeelleet hyvän tovin.
Tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu. Tällä hetkellä Bridgestonet lyövät Michelinin renkaat, mutta entäs jos kaikilla talleilla on samat kumet alla? Parissa edellisessä kisassa Ferrarin pienoinen ylivoimaisuus on selitettävissä renkailla. Mikäli renkaat toimivat kaikilla talleilla ~yhtä hyvin, Ferrari, Renault ja McLaren ovat kaikki suhteellisen tasaväkisiä nopeudessa. Luotettavuudessa Ferrari ja Renault puolestaan pesevät McLarenin mennen tullen.

Jos vanhat ennusmerkit pitävät paikkaansa, niin ensi kaudella alkukausi on jälleen Renaultin juhlaa. Loppua kohden muut kurovat etumatkaa kiinni - ja menevät jopa ohi. Tasaisuus on kuitenkin nykysäännöillä valttia, joten Renault on ensi kaudellakin vahva mestarisuosikki. Riippuen tietysti siitä, ketkä kuskit siellä ajavat yms. McLaren puolestaan on joka vuosi kysymysmerkki. Periaatteessa joka toinen vuosi McLarenilla on ollut viime vuosina ainakin kohtalaisen hyvä (2005, 2003...). Ehkä McLaren nostaa osakkeitaan ensi kaudeksi? Aika epätodennäköistä, mutta mahdollista. Ferrari on varmasti Renaultin ohella varmin vaihtoehto. Nopeutta ja luotettavuutta piisaa varmasti. Toyotaan, Hondaan, BMW:hen ja Williamsiin en jaksa uskoa.

Paras vaihtoehto Kimin kannalta näyttäisi olevan siirto Ferrarille, mutta tulevat viikot antavat varmasti paremmin osviittaa siitä, kuka menee minnekin. Odotellaan.
 

scholl

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Itse pidän todennäköisempänä, että Pedro on Mclarenin kakkoskuski ensi kaudella.
¨

Niin tai Paffett. Itse en pidä Paffettia tosin kovin ihmeellisenä, mutta hän on Mersun tiimin miehiä ja jostain syystä McLarenilla on joku sairas perversio ajattaa brittikuskeja. Kuitenkin mies on de la Rosaa heikompi, joten tämä jonkinlainen pudotuspeli testiradoilla tällä viikolla on hämmästyttävä asia.

McLaren on kaikista talleista ainoa, joka on usein halunnut ajattaa kahta huippunimeä, jotka pystyvät voittoihin. Heidän tarkoituksenaan oli varmastikin lähteä ensi kauteen parilla Alonso - Räkä, mutta tallin viimeaikaisen laman takia Räkä näyttänee brittitapaan takapuoltaan Dennisille ja matkustaa kanaalin ali tapaamaan Rellun johtoa.

Veikkaan, että Ron Dennis pyrkii pitämään kyllä Räkän ja jos tämä ei onnistu niin koittavat ostaa jonkun ulkoa kakkoseksi. Vasta kolmantena vaihtoehtona lienee Pedro tai Paffett. Pedron osakkeita valitettavasti laskee se, että hän tulee Espanjasta.

Taitopelaajalle kommentoisin sen verran, että mielestäni McLaren on tällä hetkellä nopeudessakin selvästi jäljessä. Niissä kisoissa, missä Michelin on ollut parempi rengas niin McLaren ei ole silti pysynyt juurikaan Renaultin vauhdissa, vaan Alonso keräsi paalupaikkoja liukuhihnalta.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisihan se aika uskomatonta jos Räikkönen kaiken tämän arpomisen jälkeen jatkaisi McLarenilla. Ei taida olla edes vaihtoehto Kimille nykyään.

Eiköhän tämä mene niin kuten Briatorekin sanoi, eli kaikki riippuu Schumacherista. Jos eläkeikää lähentelevä sakemanni jatkaa uraansa, ajaa Räikkönen ensi kaudell Renulla. Jos ei, niin suomalainen perii miehen paikan Ferrarilla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mazza kirjoitti:
Eiköhän tämä mene niin kuten Briatorekin sanoi, eli kaikki riippuu Schumacherista. Jos eläkeikää lähentelevä sakemanni jatkaa uraansa, ajaa Räikkönen ensi kaudell Renulla. Jos ei, niin suomalainen perii miehen paikan Ferrarilla.

Näinhän se taitaa ikävä kyllä mennä. Miksikö tuo on ikävää? No olisi oikeasti kiva nähdä Schumi ja Kimi samassa tallissa. Loppuisipahan ainakin spekulointi siitä kumpiko on nopeampi ;)
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Taitopelaaja kirjoitti:
Luotettavuudessa Ferrari ja Renault puolestaan pesevät McLarenin mennen tullen.

Tiedä tuosta. Ferrarihan on tainnut tällä kaudella olla selvästi epäluotettavampi kuin Macci. Laarenin luotettavuus itse asiassa on tällä kaudella huippuluokkaa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Näinhän se taitaa ikävä kyllä mennä. Miksikö tuo on ikävää? No olisi oikeasti kiva nähdä Schumi ja Kimi samassa tallissa. Loppuisipahan ainakin spekulointi siitä kumpiko on nopeampi ;)

Niin eli Schumacher. Itse haluaisin nähdä Räikkösen ns. rakentamassa voittaja-autoa. Vähän niinkuin Schumacher tullessaan Ferrarille. Eli Räikkönen Toyotalle ja katsotaan mihin mies pystyy. Ensi kaudella Red Bull voi muuten olla kova luu, kiitos Adrian Neweyn. Paukku-Pedro tuskin on kilpakuljettaja ensi kaudella, miehestä ei ole voittamaan kisoja. Tosin en sano että Lewis Hamiltonista olisi mutta kuitenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
scholl kirjoitti:
¨
Pedron osakkeita valitettavasti laskee se, että hän tulee Espanjasta.
Joo, en tiedä olisiko se kovin ideaalia profiloitua kuskien osalta espanjalaistalliksi. Lienee etu, jos löytyy eri kansallisuudet ajajista, niin tukea ja kannatusta tulee eri suunnilta. Ainakin kuvittelisin näin.

Milloinkas viimeeksi on muuten jossain tallissa ajanut kaksi saman maan kansalaista? Ei kai se ennenkuulumatontakaan ole ollut.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Joo, en tiedä olisiko se kovin ideaalia profiloitua kuskien osalta espanjalaistalliksi. Lienee etu, jos löytyy eri kansallisuudet ajajista, niin tukea ja kannatusta tulee eri suunnilta. Ainakin kuvittelisin näin.

Milloinkas viimeeksi on muuten jossain tallissa ajanut kaksi saman maan kansalaista? Ei kai se ennenkuulumatontakaan ole ollut.

Ainakin jossain vaiheessa Jordanilla ajoivat samaan aikaan Heinz-Harald Frentzen ja Ralf Schumacher. Jos en väärin muista siis. Ja molemmat ovat siis saksalaisia.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Hemingway kirjoitti:
Tiedä tuosta. Ferrarihan on tainnut tällä kaudella olla selvästi epäluotettavampi kuin Macci. Laarenin luotettavuus itse asiassa on tällä kaudella huippuluokkaa.
No ainakin Oskari Saari tiesi kertoa viime kisan aikana, että edellisestä moottoririkosta Schumacherin kohdalla on vierähtänyt jo 105 kilpailua, joten melkoisen luotettava Ferrari on ollut. Itseltä on jäänyt aika moni tämän kauden kilpailuista katsomatta, joten en ihan tarkkaa tilannetta sitten tiedä, mutta eipä Schumilla taida olla kuin yksi keskeytys tällä kaudella. Räikkösellä puolestaan keskeytyksiä taitaa olla kolme. En muista tarkalleen, millaisia keskeytyksiä nuo ovat, mutta kovasti Ferrarin puolelle vaaka kallistuu tässä luotettavuusvertailussa.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Speedye kirjoitti:
Ainakin jossain vaiheessa Jordanilla ajoivat samaan aikaan Heinz-Harald Frentzen ja Ralf Schumacher. Jos en väärin muista siis. Ja molemmat ovat siis saksalaisia.
Ralf Schumacher ajoi Jordanilla 1997 ja 1998 tallikavereinaan Giancarlo Fisichella (1997) ja Damon Hill (1998). Heinz-Harald Frenzenin pesti Jordanilla alkoi 1999 ja Schumacher siirtyi Frenzenin paikalle Williamsille. Muistanko väärin, vai ajoivatko Trulli ja Fisichella yhtäaikaa Benettonilla / Renaultilla muutama vuosi sitten?

EDIT: Eivät ajaneet vaan vaihtoivat R. Schumacherin ja Frenzenin tavoin talleja kaudelle 2002: Trulli Jordanilta Renaultille ja Fisichella Benettonilta Jordanille. Super Agurilla oli alkukaudesta täysin japanilainen ajajakaksikko (Sato ja Ide) ja on taas ensi kisassa (Sato ja Yamamoto), tosin tallikin on japanilainen.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Speedye kirjoitti:
Niin eli Schumacher. Itse haluaisin nähdä Räikkösen ns. rakentamassa voittaja-autoa. Vähän niinkuin Schumacher tullessaan Ferrarille. Eli Räikkönen Toyotalle ja katsotaan mihin mies pystyy.
Mielestäni koko kunniaa ei voi laittaa Schumille, sillä Rory Byrne ja on ollut todella paljon mukana auton kehittämisessä. Mielestäni enemmän kunniaa kuluu Byrnelle kuin Schumille, mutta toki Schumin feedback on auttanut ns. voittaja-auton kehittämisessä. Onhan Schumi huippu kuljettaja. Sitä kunniaa ei voi mitenkään viedä mieheltä pois. Ei voi myöskään unohtaa Ross Brawnia, joka on Schumin takapiruna kehittelemässä erinomaisia taktiikoita kisoja varten. Kolmikko Byrne - Brawn - Schumacher on oikeastaan menestyksen takana. Ilman Byrneä ja Brawnia Schumi tuskin olisi moninkertainen maailmanmestari.

Tuskin kukaan kuski yksistään saa aikaan voittaja-autoa ja voita mestaruutta yksin. Siihen tarvitaan aina kova tiimi, jossa on ammattimiehiä monella eri osa-alueella. Pointtini oli lähinnä siinä, että mielestäni annat Schumille liikaa kunniaa kun hän on kuitenkin vain yksi osa voittosaa tiimiä. Ihan sama Häkkisellä, Räikkösellä, Sennalla ja kumppaneilla.
 

Boomhauer

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Milloinkas viimeeksi on muuten jossain tallissa ajanut kaksi saman maan kansalaista? Ei kai se ennenkuulumatontakaan ole ollut.

Super Aguri-tallissa ajoi alkukaudesta japanilaispari Takuma Sato-Yuji Ide. Neljän jopa Super Aguri-mittapuulla surkeasti sujuneen kisan jälkeen Ide sai lähteä, ja tilalle tuli Franck Montagny, jonka ura Super Agurilla päättyi Ranskan osakilpailuun. Saksan osakilpailussa Saton tallikaverina ajaa Sakon Yamamoto, joten näemme jälleen japanilaisparin kyseisessä tallissa.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Lisätään tuohon saman kansallisuuksien omaavien tallikaverusten joukkoon viime kaudella Minardilla yhtä aikaa ajaneet hollantilaiset Christijan Albers ja Robert Doorbos.
 

scholl

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Joo, en tiedä olisiko se kovin ideaalia profiloitua kuskien osalta espanjalaistalliksi. Lienee etu, jos löytyy eri kansallisuudet ajajista, niin tukea ja kannatusta tulee eri suunnilta. Ainakin kuvittelisin näin.

Kannatus on yks hailee sinänsä verrattuna menestykseen, mutta jos puhutaan Espanjasta, jossa moottoripyöräkisat ovat autourheilukisoja suositumpia niin se on yksi pointti ja vielä tärkeämpi asia on se, että Mersulle Espanja ei todellakaan ole päämarkkina-alue, vaan mielummin toivottaisiin kuskia varmaankin jostakin muualta. Autotallithan kuitenkin satsaavat kuitenkin rahaa aika paljon tuohon lajiin ja siellä missä Mersuja ostetaan, pitäisi olla suosiota. Norbert Haugille lienee kova pala se, että Ferrari on Saksassa suosituin ja jos BMW vielä menisi ohi niin siinä alkaisi jo sydänkohtaus olla lähellä. Ja totuus on se, että Häkä - DC parivaljakko oli mainosmielessä paljon parempi kuin tämä nykyinen. Häkä oli mielettömän suosittu Saksassa ja DC puolestaan suosikki brittiensaarilla. Molemmat onnistuivat lisäksi hyvin mainoksissa. Nykyiset kuskit eivät ole juuri sympatioita herättäneet yhtään missään. Ellei Jakomäentie 8:aa oteta lukuun.

Onhan kuskeja ollut samasta maasta ennenkin suurtalleissakin, mutta silloin asiat katsottiin vähän eri lähtökohdista. Pelkästään, jos Ferraria ajatellaan niin parivaljakkoja on ollut: Prost - Alesi (F) '91, Tambay - Arnoux (F) '83 pelkästään viime vuosikymmeniä mainitakseni.

No onhan Mersulla sentään Boris Becker.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin no, Iso-Britannia, Saksa, Italia ja ehkä Ranska (jos sieltä nykyään tulisi hyviä ajajia), on sellaisia markkina-alueita, että sen maan kuskeja voisi olla vaikka se pari kappaletta tallissa. Muutoin hyvä ehkä olla eri kansallisuuksia, tosin taidothan ne taitavat monessa mielessä eniten painaa vaakakupissa, ja sen mukaan otetaan kuski leipiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös