F1-ketju

  • 662 634
  • 5 069

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HCM kirjoitti:
13 voittoa, nykykuskeista kolmanneksi eniten Schumin ja Alonson jälkeen.
Silti mies jäi aina pelkäksi statistiksi McLarenilla. Ensiksi Häkkisen taakse, sitten Räikkösen. Ainoa, minkä mies on aina osannut hyvin, on valittaminen ja naukuminen joka asiasta ja oman itsensä ylistäminen. Katkera itkijä, minään muuna en miestä pidä.

Mestaritason kuskia tuosta miehestä ei saa leipomallakaan.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
HCM kirjoitti:
Ted, ei kannata kommentoida jos ei ole faktat hallussa...



David Coulthard = 205 kilpailua, 509 pistettä, 13 voittoa, 61 palkintosijaa, 12 paalupaikkaa, 37 eturiviä, 18 nopeinta kierrosta.

13 voittoa, nykykuskeista kolmanneksi eniten Schumin ja Alonson jälkeen.

Coulthard on ajanut lähes koko uransa huipputallissa, ja ainakin kaudet 94-95 Williamsilla ja 98-00 Mclarenilla oli käytössä ylivoimaisesti nopein auto, joten kyllähän jotain tulosta on väkisinkin täytynyt tulla. Ollut kuitenkin joka tallissa aina tallikaveriaan hitaampi.

Autonkehittäjänä yksi parhaita, mutta kuljettajana pelkkä keskinkertaisuus.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Niin ja pysytään asiassa. Kommentoin vain sitä väitettä vastaan, että Coulthard ei osaa voittaa. Vaikka olis ollu kuuraketti alla, 13 voittoa formula ykkösissä on hieno saavutus, siitä ensimmäisestä voitosta kun on aika moni lahjakkuus ja kova nimi jäänyt reilun 50 vuoden aikana vain haaveilemaan. En yrittänytkään nostaa skottia superkuljettajien joukkoon.

Luetaan ja ymmärretään oikein ystävät hyvät : )
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HCM kirjoitti:
Niin ja pysytään asiassa. Kommentoin vain sitä väitettä vastaan, että Coulthard ei osaa voittaa.
Oikeastaan en väittänyt, että mies ei osaisi voittaa. Kyllä minunkin pieni muistini sen verran tiesi, että McLarenin huippuvuosina mies napsi niitä voittoja silloin tällöin. Minulle vaan tässä yhteydessä voittaminen on sitä, että todellakin ottaa ja vie sen mestaruuden. Silloin tällöin napsitut osakilpailuvoitot ei juurikaan merkitse, jos ei kykene voittamaan niin usein, että on mahdollisuudet mestaruuteen. Varmasti yksittäisillä voitoilla on jokaiselle ajajalle henkilökohtaista merkitystä ja se noteerataan jossain, mutta mestarit on silti ne, ketkä tullaan muistamaan.

Ja kyllä, mielestäni mies ei ole niin kova kuski, että hän pystyisi voittamaan riittävästi, sillä taipumuksenaan on jäädä aina toisten jalkoihin ja statistiksi, nähty on. Suunpieksemisen hän kyllä osaa ja muistuttaa siinä mielessä hieman Eddie Irvineä, joka tosin veti sen ihan äärimmäisyyksiin ja jopa hauskuutti. Coulthardin lausunnot sisältää pelkästään itkemistä ja kanssakilpailijoihin kohdistuvaa kateutta.

Mutta, ehkä tämä tästä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Davidin kyvyistä tuli hyvä näyttö Monacossa toukokuussa, kun skotti veti keskinkertaisella Red Bullilla palkintopallille todellisella kuljettajan radalla. Formula ykkösissä muuten gp-voittajatkin muistetaan todella hyvin vielä vuosikymmentenkin päästä, onhan se nähty aiemminkin. Mestarit ovat tottakai mestareita ja korkeimmalla jalustalla, mutta gp-voittajat myös muistetaan.

Mitä tulee sitten taas ns. turhiin mestareihin, Jacques Villeneuvea en arvosta pätkääkään. Mestari vuodelta 1997, mutta täysin ylivoimaisella kalustolla, sen jälkeen kanukki ei ole saannut mitään aikaan. Mutta kun nimi on Villeneuve, jostain hän on vaan aina tallipaikan itselleen löytänyt. Vaan eipä löydä enää ensi vuonna, onneksi. Tämä kaikki sama sopii myös herraan nimeltä Damon Hill. Villeneuve - Hill, kaksi mestaria jotka eivät nauti HCM'n arvostusta pätkääkään.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitähän oikein ovat "turhat mestarit"? Aika huvittava termi, kyllä mestarit ovat tittelinsä ansainneet. Mutta lähdetäänpä ihan huumorimielessä HCM:n linjalle, ei kai edellistä viestiä kovin vakavasti ollut tarkoitus ottaakaan?

Nigel Mansell vei vuoden 1992 mestaruuden todella ylivoimaiseen tyyliin Williamsin loistavalla autolla. Jos Hill ja Villeneuve ovat turhia mestareita niin kyllä Mansell samalla logiikalla menee tässä kastissa mainitun parivaljakon edelle. Alain Prostilla oli 1993 aika suvereeni auto (Williams) allaan myös, vähän liian helposti tuli se mestaruus.

Mika Häkkinenkin on turha mestari. McLaren oli kauden 1998 alussa niin ylivoimainen auto, että mestaruuteen tarvittavat pisteet oli helppo napsia kauden alussa kun Ferrari oli vielä pahasti kehitystyössä jäljessä. Mikahan tarvitsi jopa tallimääräystä kauden avauskisassa Australiassa. Seuraavana vuonna Häkkinen oli hävitä mestaruuskamppailun Eddie Irvinelle. Kyllä, tälle irlantilaiselle rääväsuulle. Tiukaksi meni, joten ihan täyttä arvostusta Häkän mestaruudelle ei oikein voi antaa.

Alonso se vasta turha mestari onkin. Rellu oli viime kaudella sarjan toiseksi nopein, mutta ylivoimaisesti paras auto. Espanjalaiselle riitti useimmiten pelkkä rauhallinen sunnuntaiköröttely maaliin, kun Räikkösen Mersu oli levinnyt radan varteen mitä mielikuvituksellisimpien vikojen saattelemana.

Onhan näitä, turhia mestareita.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
En edes alennu kommentoimaan edellistä. Hymyilyttää vaan miten väärin sitä voidaankaan kirjoitukset ymmärtää... Tämä F1-ketju on muutenkin ehkä foorumin "riitelyalttein" ketju, tuntuu että jokaisella on kova tarve päästä pätemään tiedoillaan ja omasta mielipiteestä ei helpolla luovuta. Pitäisi järjestää kysely, kuinka kauan olet seurannut kisoja ja hankitko tietoa muualtakin kuin Maikkarin formulasivuilta ja / tai Iltalehdestä.

EDIT 1 = Okei pakko on pakko = Ns. turha mestari on sellainen, joka on ottanut mestaruutensa sarjan parhaalla autolla, mutta muuten urallaan ei ole saannut oikeastaan mitään aikaan. Kannattaa tutustua mm. Autosportin vanhoihin numeroihin, joissa lajin todelliset asiantuntijat rankkaavat kaikkien aikojen parhaita kuskeja järjestykseen. Kaksikko Hill - Villeneuve ei jostain syystä kerää kovinkaan kovia pisteitä. Mainitsemasi Häkkinen ja Prost ovat lajin legendoja, suuria mestareita, Alonso vahvasti matkalla kohti sitä. Kaksi asiaa estää minua jatkamasta tästä, yö & turhaa tekstiä kun se kuitenkin käännetään väärinpäin.

EDIT 2 = Pakko oli vielä jatkaa... : )

Mazza kirjoitti:
Nigel Mansell vei vuoden 1992 mestaruuden todella ylivoimaiseen tyyliin Williamsin loistavalla autolla. Jos Hill ja Villeneuve ovat turhia mestareita niin kyllä Mansell samalla logiikalla menee tässä kastissa mainitun parivaljakon edelle. Alain Prostilla oli 1993 aika suvereeni auto (Williams) allaan myös, vähän liian helposti tuli se mestaruus.

Mansell oli lähellä jo 80-luvulla voittaa mestaruuden, silloin tekniset viat rassasivat brittiä ja näin Sennan sekä Prostin päänahat jäi saamatta huomattavasti heikommalla kalustolla. En ole ikinä tykännyt Mansellin persoonasta, mutta kuljettajana hän oli loistava (ailahteleva tosin) ja hakkaa Hillin vertailussa 100-0. Pointti - Mansell sai tuloksia aikaan heikommallakin kalustolla, Hill ei.

Mazza kirjoitti:
Mika Häkkinenkin on turha mestari. McLaren oli kauden 1998 alussa niin ylivoimainen auto, että mestaruuteen tarvittavat pisteet oli helppo napsia kauden alussa kun Ferrari oli vielä pahasti kehitystyössä jäljessä. Mikahan tarvitsi jopa tallimääräystä kauden avauskisassa Australiassa. Seuraavana vuonna Häkkinen oli hävitä mestaruuskamppailun Eddie Irvinelle. Kyllä, tälle irlantilaiselle rääväsuulle. Tiukaksi meni, joten ihan täyttä arvostusta Häkän mestaruudelle ei oikein voi antaa.

Luulin jo, että näihin ei tarvitsisi enää koskaan palata mutta näköjään tarvitsee. Tiesitkö Mazza, että Australian 1998 tapaus ei itse asiassa ollut tallimääräys vaan Häkkisen ja Coulthardin keskinäinen sopimus. Herrat kun starttasivat eturivistä ja olivat ennen kisaa sopineet, että se ketä on ensimmäisenä ensimmäisen mutkan jälkeen, voittaa kisan. McLaren tallin sähläyksen takia Häkkinen kutsuttiin turhaan varikolle kesken kisan ja näin Häkkinen menetti ylivoimaisen johtonsa. Coulthard kuitenkin kunnioitti keskinäistä sopimusta ja päästi Mikan ohi. Katsopa kuvia kyseisen kisan palkintojenjaosta, vaikuttaako David kauhean vittuuntuneelta? : ) Tämä oli yksi niistä asioista, jotka vaikuttivat Mikan päätökseen päästää uran viimeisessä kilpailussa 2001 Suzukassa David ohi ja kolmanneksi, kiitoksena skotille hienosta yhteistyöstä tallissa.

Mitä tulee vuoteen 1999, niin se mestaruus on itse asiassa formulapiireissä erittäin korkealle arvostettu mestaruus (tämäkin selviää kun lukee alan kirjallisuutta ja lehtiä). Tuolloin Mikalla riitti vastusta niin kanssakilpailijoista kuin omasta tallistaankin. McLarenhan antoi tuolloin Mikan ja Davidin ajaa ns. kilpaa keskenään, muistan hyvin mm. Itävallan ja Belgian kilpailut, joissa David oli hajoittaa Mikan etusiiven rohkeilla ohituksillaan. Keke kiehui, koko Suomi kiehui - Dennis vaan korosti tallin toimintatapaa antaa molemmille kuljettajille mahdollisuus taistella mestaruudesta. Lisäksi talli sähläsi Mikan kisat pieleen 3-4 kilpailussa, Ferrarilla kaikki toimi sen sijaan kuin ajatus. Ja kyllähän Eddie poikakin sai paljon apua, mm. Salo & Hockenheim sekä Schumi & Malesia.

Mazza kirjoitti:
Alonso se vasta turha mestari onkin. Rellu oli viime kaudella sarjan toiseksi nopein, mutta ylivoimaisesti paras auto. Espanjalaiselle riitti useimmiten pelkkä rauhallinen sunnuntaiköröttely maaliin, kun Räikkösen Mersu oli levinnyt radan varteen mitä mielikuvituksellisimpien vikojen saattelemana.

Ja tähän onkin helppo lopettaa. Katso missä tilassa Rellu oli ennen Alonson talliin tuloa ja mitä Alonson tallikaverit ovat saaneet samassa ajassa aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minähän olin alunperinkin sitä mieltä että mitään turhia mestareita ei ole olemassakaan. Sanavalintasi ei kertakaikkiaan vain sovi, kun puhutaan F1-mestareista, oli kyse sitten Ayrton Sennasta tai Damon Hillistä. Ei tekstini ollut tarkoitettu kovin vakavasti otettavaksi.

Tietysti ymmärrän että mestareillakin on eroja. Omia suosikkikuskejani näistä ovat olleet Senna, Häkkinen ja jossain määrin Hill. Ja tässä järjestyksessä myös arvottaisin miesten ajotaidot; Ayrton Senna on minulle ylivoimainen ykkönen aina kaikista kuljettajista. Vapun 1994 tapahtumat koskettivat nuorta miestä todella syvästi.

Hilliä painettiin miehen huippuvuosina jokaisessa mahdollisessa tilanteessa alaspäin. Aina puhuttiin kuinka mies ajaa voittoihin vain parhaan auton avulla, on noussut F1:n isänsä maineella ratsastaen tai että mies ei osaa ohittaa (vaan ajaa hyvin vain päästessään ajamaan yksin kisan kärjessä). Ehkä sympatiseesarin häntä osittain tämänkin takia, mutta kyllä Hill silti ajoi tasaisen hyviä kausia Williamsilla, eikä kovin kaukana ollut ettei hän olisi moninkertainen maailmanmestari. Täytyy muistaa myös että Hill oli voittaa 1997 Unkarin GP:n Arrowsilla, ja voitti 1998 Span kisan Jordanilla. Ei hän siis todellakaan vain Williamsin ylivertaisuuden takia menestynyt F1-sirkuksessa.

Mitä taas tulee tuohon pelkkänä provona heittämääni Häkkisen Australian voittoon 1998, niin jälkeenpäin Coulthard on sanonut että se oli nimenomaan tallimääräys. Skotti katkeroitui jonkin verran, koska totuuden nimissä täytyy sanoa että hän pisti alkuaikoina Häkkisen todella koville McLarenilla. Ron Dennis tuki kuitenkin ennenkaikkea Mikaa, mikä vei lopulta Davidilta mahdollisuudet haastaa Häkkinen ykköskuskin paikasta taisteltaessa. Tosin olen kyllä sitä mieltä että Häkkinen näistä kahdesta oli kuitenkin se parempi ajaja ehdottomasti.

Tekisi mieli jatkaa pidempään, mutta työt kutsuvat. Sen sanon kuitenkin vielä että olen seurannut F1:ä muualtakin kuin Maikkarin tekstikanavalta.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kyllähän jotkut kuskit ovat noita mestaruuksia saalistaneet helpommalla kuin toiset. Michael Schumacherkin on käytännössä lähes kaikki Ferrari-mestaruudet saanut erittäin helpolla. Benettonilla mies puolestaan osoitti huonoa kilpailuhenkeä törmäilemällä Williams-kuskien kanssa ja siitä ansiona ainakin yksi mestaruus epärehellisin keinoin. Jos nämä "turhat" mestaruudet otettaisiin häneltä pois, niin vähiin kävisivät Schuminkin mestaruudet.

David Coulthard on minusta hieman samanlainen kuski kuin Ralf Schumacher. Molemmat ovat aika pehmeitä kuskeja, eivätkä pysty ns. ylittämään itseään. Hyvällä autolla molemmat pystyvät tasaisesti ottamaan palkintopallisijoituksia, mutta ei sen enempää. Ei heistä ole mestareiksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HCM kirjoitti:
Tiesitkö Mazza, että Australian 1998 tapaus ei itse asiassa ollut tallimääräys vaan Häkkisen ja Coulthardin keskinäinen sopimus. Herrat kun starttasivat eturivistä ja olivat ennen kisaa sopineet, että se ketä on ensimmäisenä ensimmäisen mutkan jälkeen, voittaa kisan. McLaren tallin sähläyksen takia Häkkinen kutsuttiin turhaan varikolle kesken kisan ja näin Häkkinen menetti ylivoimaisen johtonsa. Coulthard kuitenkin kunnioitti keskinäistä sopimusta ja päästi Mikan ohi.

Jostain olen lukenut, että talli ei kutsunut Mikaa tuossa kisassa ollenkaan. Vaan ilmoitti Mikalle radiossa jotain ihan normaalia kisaan liittyvää asiaa, ja Mika tuli varikolle kun kuuli väärin.
Jutussa jatkettiin vielä sen verran, että Mika kuuli väärin, koska hänen kuulonsa heikentyi merkittävästi siinä surullisen kuuluisassa kolarissa jossa melkein henkikin meni.

Jos en ihan väärin muista, niin taisi olla Ron Dennisin suusta tuo juttu. Ihan varmaksi en mene vannomaan, että olisi Dennisin kertomaa.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Iltalehti kirjoittaa seuraavaa


Fernando Alonso jäämässä Renaultille
Kovaa peliä F1-rintamalla
McLaren ei luovu Fernando Alonson sopimuksesta mistään hinnasta.


KUHINA McLarenin ja tallin kuljettajien ympärillä ei näytä laantuvan. Eilen formulapiirejä vavisutti tieto siitä, että hallitseva maailmanmestari Fernando Alonso haluaisi purkaa ensi kaudella voimaan tulevan sopimuksensa McLarenin kanssa ja jäädä nykyisen työnantajansa Renaultin leipiin.

F1-piireissä liikkuneiden puheiden mukaan Alonso ja Renaultin tallipäällikkö Flavio Briatore olisivat olleet aikeissa ostaa espanjalaisen sopimuksen ulos. Näin Alonsosta olisi tullut entinen McLarenin mies ennen kuin hän olisi ajanut metriäkään hopeanuolella.

Paljon kummastusta herättäneen uutisen julkaisi sunnuntaina ranskalainen televisiokanava TF1.

MCLARENIN toimitusjohtaja Martin Whitmarshia moiset puheet eivät hetkauta. Hän on varma, että espanjalaiskuski ajaa ensi kaudella McLarenilla.

- Minusta meillä on asianmukainen sopimus. Kuulemani huhun mukaan italialainen herrasmies (Briatore) yritti saada Alonson harkitsemaan sopimuksen rikkomista, Whitmarsh kertoo.

- Ensinnäkin en usko, että hän haluaa tehdä niin, ja toiseksi tekemämme sopimukset ovat yleensä hyvin pitäviä.

Samaa sanomaa toitotti huhupuheista närkästynyt Mersun urheilupäällikkö Norbert Haug.

- Huhu ei todellakaan pidä paikkaansa. Meillä on vedenpitävä sopimus, hän jyrisi.

Ei kai Fernandoa ala kaduttaa että teki sopimuksen yhteen MM-sarjan menneistä tähdistä. Tallin jolla on varaa mällätä rahalla, mutta viime vuosien näytöt ovat aika olemattomat. Hetkellisiä välähdyksiä jo paremmasta, mutta totuus on se, että hieman paremmalla luotettavuudella Kimi Matias Räikkönen olisi 2 kertainen Maailmanmestari...
No ensi vuonna voi yrittää Schumacherin parina Ferrarilla?
 

Naughty_S

Jäsen
Ilmeisesti en nyt ymmärrä jotain toistohuumorijippoa tai jotain, kun viime tiistain "uutisen" copy-pasteaminen tuntuu vähän turhalta.

Räikkösen lähtiessä McLarenilta saa kyllä aika paljon tapahtua, että sopimuksenalainen Alonsokin "päästettäisiin" muualle.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Niilo kirjoitti:
Ei kai Fernandoa ala kaduttaa että teki sopimuksen yhteen MM-sarjan menneistä tähdistä.

Samanlaisia juttujahan liikkui Montoyasta, kun hän (samalla tavalla kuin Alonso) allekirjoitti sopimuksen hyvissä ajoin, jonka jälkeen McLaren konttaisikin oikein kunnolla.

Ei tuo mikään yllätys olisi jos katumapäälle on tullut; ei minunkaan olisi vaikea päättää kummassa tallissa haluaisin ensi kaudella ajaa: McLarenilla vai Renaultilla. Mutta en oikein usko, että McLaren olisi sopimukseen sallinut jonkinlaisen ulosostopykälän laittaa ja jos sitä ei ole, ei Alonso lähde mihinkään. Rahasta ei McLarenilla varmasti ole pulaa ja suurtalli tuskin suostuu lähtemään kauteen kuljettajakaksikolla Hamilton-de la Rosa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
repe_joke kirjoitti:
Jostain olen lukenut, että talli ei kutsunut Mikaa tuossa kisassa ollenkaan. Vaan ilmoitti Mikalle radiossa jotain ihan normaalia kisaan liittyvää asiaa, ja Mika tuli varikolle kun kuuli väärin.
Jutussa jatkettiin vielä sen verran, että Mika kuuli väärin, koska hänen kuulonsa heikentyi merkittävästi siinä surullisen kuuluisassa kolarissa jossa melkein henkikin meni.

Jos en ihan väärin muista, niin taisi olla Ron Dennisin suusta tuo juttu. Ihan varmaksi en mene vannomaan, että olisi Dennisin kertomaa.

Legendan mukaan Mikalle sanottiin: Mika lap XXXX, save tires!

Mika kuuli/ymmärsi/tajusi asian: Mika lap XXXX, change tires!

ja tuli siis liian aikaisin varikolle. Mikä on sitten totta, sen tietänee vain Ron Dennis, mutta mieshän selitti tätä tapahtumaa nimenomaan siten, että Mika kuuli väärin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
IS-veikkaaja kertoo seuraavaa.

Ferrari on maksanut Kimille about vuoden päivät 500 000$ kuukaudessa, siitä että mies ei lähde toiseen talliin.
Tällä Ferrari on halunnut varmistaa, että tallissa ajaa ainakin yksi huippukuljettaja, jos Schumi päättää lopettaa.

Briatore kuitenkin yrittää saada Kimi talliinsa, lupaamalla hänelle selvän ykköskuskin paikan, ja väittämällä Renaultin V8 moottorin olevan selvästi parempi, kuin Ferrarin vastaavan.

Mikäli tuo väite palkanmaksusta jo nyt pitää paikkansa, niin Kimi ajaa ensi kaudella Ferrarilla riippumatta siitä, mitä Schumi tekee.

Montoyasta lehti taas kirjoittaa sen verran, että Dennis olisi halunnut pitää miehen tallissa kauden loppuun asti. Mutta kun Mercedeksen pääjohtaja Dieter Zetsche oli vaatinut Montoyan potkuja, niin Denniksen oli pakko myöntyä siihen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ja kyllähän se sieltä viimein tulikin

FIA kieltää BMW:n pystysiivekkeet


Kansainvälinen autoliitto FIA on kieltänyt Saksan GP:stä lähtien formula ykkösten BMW-Sauber-autojen Ranskan GP:ssä käyttämien pystysuuntaisten siivekkeiden käytön, kertoo Autosport.com.

FIA on huolissaan siitä, että pystysiivekkeet rajoittavat kuljettajan näkökenttää, joten turvallisuussyihin vedoten kaikenlaiset keulaan sijoitetut pystysiivekkeet kielletään, ellei talli pysty selvästi osoittamaan, ettei niistä ole haittaa näkyvyydelle.

FIA:n päätös on linjassa aikaisempien samanlaisten kieltojen kanssa. Edellinen kielto koettiin Monacossa 2001, jolloin Arrows esitteli ajokin, jossa oli pystysuuntainen siipi auton etuosassa, ja Jordanilla oli T:n mallinen siipi aivan kuljettajan edessä.


Yllättävän kauanhan se kestikin ennen kuin FIA tuli ja näytti kuka käskee, tai mistä se kana pissii
 
Noita BMW:n siivekkeitä tuli myöskin ihmeteltyä Ranskan gp:ssä. Kamalan näköisiä ainakin jos ei muuta.
Tämän päivän iltalehdessä oli juttua Räikkösestä: Planet-f1.com sivuston mukaan varikolla huhutaan Ferrarin maksaneen Räikköselle keväällä 4,4 miljoonaa dollaria, jotta suomalainen ajaisi ensi kauden italialaistallissa. Sivustojen mukaan Räikkösen on kuitenkin mahdollista vaihtaa tallia, jos hän tai hänen uusi työnantajansa maksaa summan takaisin heinäkuun loppuun mennessä. Planet-fi.comin mukaan Renault valmis maksamaan kyseisen summan, jotta Räikkönen ajaisi ensi kaudella Renaultilla.
-Olemme valmiita maksamaan markkinahinnan hyvästä kuljettajasta. Räikkönen on prioriteettimme ensi kaudelle, ja olemme keskustelleet hänen kanssaan sopimuksesta, Planet-f1.com kertoi Renault'n presidentti Alain Dassas'n sanoneen.

Mieluiten itse näkisin Räikkösen ensi kaudella Ferrarilla ja Kovalaisen Renaultilla. Räikkösen päätös riippuu varmaan aika paljon mitä Schumacher tekee. Tuskin suostuu kakkoskuskiksi talliin. Ja luultavasti Renault hakee kuitenkin huippukuskia talliinsa. Kovalaisen uran jatko riippunee myös siitä mitä Briatore tekee. Toivottavasti kuitenkin pääsee ensi kaudeksi ajamaan kilpaa. Esim. Red Bull Racingiin. Jos ei muuta niin on sillä tallilla ainakin rahaa ja rata-alueen hienoin koju, ja oma lähes itsenäinen sanomalehti...
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
tintti83 kirjoitti:
Noita BMW:n siivekkeitä tuli myöskin ihmeteltyä Ranskan gp:ssä. Kamalan näköisiä ainakin jos ei muuta.
Tämän päivän iltalehdessä oli juttua Räikkösestä: Planet-f1.com sivuston mukaan varikolla huhutaan Ferrarin maksaneen Räikköselle keväällä 4,4 miljoonaa dollaria, jotta suomalainen ajaisi ensi kauden italialaistallissa. Sivustojen mukaan Räikkösen on kuitenkin mahdollista vaihtaa tallia, jos hän tai hänen uusi työnantajansa maksaa summan takaisin heinäkuun loppuun mennessä. Planet-fi.comin mukaan Renault valmis maksamaan kyseisen summan, jotta Räikkönen ajaisi ensi kaudella Renaultilla.
-Olemme valmiita maksamaan markkinahinnan hyvästä kuljettajasta. Räikkönen on prioriteettimme ensi kaudelle, ja olemme keskustelleet hänen kanssaan sopimuksesta, Planet-f1.com kertoi Renault'n presidentti Alain Dassas'n sanoneen.

Mieluiten itse näkisin Räikkösen ensi kaudella Ferrarilla ja Kovalaisen Renaultilla. Räikkösen päätös riippuu varmaan aika paljon mitä Schumacher tekee. Tuskin suostuu kakkoskuskiksi talliin. Ja luultavasti Renault hakee kuitenkin huippukuskia talliinsa. Kovalaisen uran jatko riippunee myös siitä mitä Briatore tekee. Toivottavasti kuitenkin pääsee ensi kaudeksi ajamaan kilpaa. Esim. Red Bull Racingiin. Jos ei muuta niin on sillä tallilla ainakin rahaa ja rata-alueen hienoin koju, ja oma lähes itsenäinen sanomalehti...

Nythän FIA kielsi nuo BMW:n siivekkeet joten asia on sillä sipuli. Itse veikkaan että Schumacher jatkaa, mies on todella motivoitunut ja ajotaidot ovat vielä hyvin tallella. Räikkönen menee näin ollen Renaultille ja Kovalainen juomaan energiajuomia. Ei huono vaihtoehto Kovalaiselle. Red Bullin auton kun suunnittelee ensi kaudelle itse Adrian Newey. Toisaalta olisi ollut hienoa nähdä Der Meister ja Räkä samassa tallissa. Oltaisiin Räkää niistetty oikein huolella sitten ;)
 
Speedye kirjoitti:
Itse veikkaan että Schumacher jatkaa, mies on todella motivoitunut ja ajotaidot ovat vielä hyvin tallella. Räikkönen menee näin ollen Renaultille ja Kovalainen juomaan energiajuomia.

IS-Veikkaaja 26.7 väittää, että Ferrari olisi jo maksanut Kimille palkkaa siitä, että ajaa ensi kaudella punaista pirssiä! Kuulemma 400.000 eugenia/kk, vaikka mies ei oo vielä muutaku nähny Ferrarin perävalot tällä kaudella. Yhteensä Kimi olisi siis saanut n. 5 milliä tähän mennessä Ferrarilta...on muuten kovempi liksa, paikkansa pitäessään, kuin tallin tämän hetkisellä kuljettajalla Felipe Massalla, joka ihan oikeasti ajaa tällä kaudella Ferraria.

Linkki uutiseen:http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1209040

Tiedä sitten, kuinka paljon perää näissä jutuissa on?!?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
TheManager kirjoitti:
Iltasanomat 26.7 väittää, että Ferrari olisi jo maksanut Kimille palkkaa siitä, että ajaa ensi kaudella punaista pirssiä! Kuulemma 400.000 eugenia/kk, vaikka mies ei oo vielä muutaku nähny Ferrarin perävalot tällä kaudella. Yhteensä Kimi olisi siis saanut n. 5 milliä tähän mennessä Ferrarilta...on muuten kovempi liksa, paikkansa pitäessään, kuin tallin tämän hetkisellä kuljettajalla Felipe Massalla, joka ihan oikeasti ajaa tällä kaudella Ferraria.

Linkki uutiseen:http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1209040

Tiedä sitten, kuinka paljon perää näissä iltiksien jutuissa on?!?

Näitä huhuja on ollut niin paljon etten usko niihin pätkääkään. Lisäksi Ilta-sanomat repii juttunsa usein jostain sensaatiolehdistä tyyliin The Sun joten ei kannata tähän lähteeseen hirveästi luottaa. Ferrarilla on mielestäni pullat hyvin uunissa. Jos Schumacher jatkaa menee hyvin ja jos Schumacher ei jatka niin Räikkönen tulee talliin(vaikka en hänestä pidäkään).
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Speedye kirjoitti:
Lisäksi Ilta-sanomat repii juttunsa usein jostain sensaatiolehdistä tyyliin The Sun joten ei kannata tähän lähteeseen hirveästi luottaa.

Ei muuten pidä paikkansa. Minulla ei ole mitään tekemistä kyseisen yrityksen kanssa (= oma etu tms.) mutta tiedän, että Ilta-Sanomilla / IS Veikkaajalla on erittäin hyvät tietolähteet F1-maailmassa, ei siihen sensaatiolehtiä tarvita.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
HCM kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkansa. Minulla ei ole mitään tekemistä kyseisen yrityksen kanssa (= oma etu tms.) mutta tiedän, että Ilta-Sanomilla / IS Veikkaajalla on erittäin hyvät tietolähteet F1-maailmassa, ei siihen sensaatiolehtiä tarvita.

Voit sitten samalla kertoa, että minkä takia Ilta-sanomat julkaisee usein juttunsa sen jälkeen kun joku brittisensaatiolehti on ne julkaissut? Ainakin Jalkapalloa tämä koskee ja valitettavan usein myös F1-uutisia. Toki he voivat olla oikeassakin mutta epäilen vahvasti ainakin tuota uutista. Kun kerran noin perillä asioista olet niin mistäs he saavat tätä tietoa sitten?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
TheManager kirjoitti:
IS-Veikkaaja 26.7 väittää, että Ferrari olisi jo maksanut Kimille palkkaa siitä, että ajaa ensi kaudella punaista pirssiä! Kuulemma 400.000 eugenia/kk, vaikka mies ei oo vielä muutaku nähny Ferrarin perävalot tällä kaudella. Yhteensä Kimi olisi siis saanut n. 5 milliä tähän mennessä Ferrarilta...on muuten kovempi liksa, paikkansa pitäessään, kuin tallin tämän hetkisellä kuljettajalla Felipe Massalla, joka ihan oikeasti ajaa tällä kaudella Ferraria.

Linkki uutiseen:http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1209040

Tiedä sitten, kuinka paljon perää näissä jutuissa on?!?

Olenkohan minä monenkin käyttäjän ignorelistalla, vai kaikuuko täällä vain pahasti?
Itsehän kirjoitin maanantaina tuosta täysin samasta "uutisesta", jonka oli is-veikkaaja präntännyt sivuilleen. Ja kas kummaa, nyt saman puljun ip-lehteen on paria päivää myöhemmin eksynyt sama uutinen.
Tulkaa nyt joku sitten huomenna kertomaan, että Dennis olisi halunnut pitää Montoyan tallissa, kun ilta~sanomatkin muistaa siitä kirjoittaa.

Uutinen todellakin kuulostaa huuhaalta, mutta jos pitää paikkansa, niin edelleenkin olen sitä mieltä, että Schumin jatkamisella ei ole mitään merkitystä Räikkösen tallipaikan suhteen.
Toinen asia joka pisti minun silmään, oli se että vähän ajan sisään julkaistiin kaksi aika samankaltaista juttua.
Toisessa kerrotaan, että summa on maksettu könttänä, ja toisessa kerrotaan että se on maksettu erissä. Ja onpa toiseen jopa lisätty ulososto mahdollisuus.
No sehän ei tietenkään tarkoita sitä, että kumpikaan jutuista on totta. Minusta se tarkoittaa lähinnä sitä, että Kimin päätökseen yritetään vaikuttaa nyt jonkun tallin toimesta siten, että Kimi ajaa heillä. Ja mikäköhän se talli mahtaisi olla?
 
Suosikkijoukkue
Suomi
En tiedä onko porukka täällä tietoinen jo tästä loistavasta toimittajasta, joten mainitsen sen tässä ja nyt: Heikki Kulta, Turun Sanomat

Tasaiseen tahtiin tulee hyviä ja mielenkiintoisia juttuja ulos mieheltä. Ilmeisesti Turun Sanomatkin panostaa aikalailla F1-urheilutoimitukseen, sillä sen verta hyviä haastattelujakin Heikki saa. Suosittelen katsastamaan, itse ainakin tsekkaan tuolta tiuhaan tahtiin uutiset.

http://www.turunsanomat.fi/f1/
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös