F1-ketju

  • 662 634
  • 5 069

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mazza kirjoitti:
Eiköhän tämä mene niin kuten Briatorekin sanoi, eli kaikki riippuu Schumacherista. Jos eläkeikää lähentelevä sakemanni jatkaa uraansa, ajaa Räikkönen ensi kaudell Renulla. Jos ei, niin suomalainen perii miehen paikan Ferrarilla.

Näinhän se taitaa ikävä kyllä mennä. Miksikö tuo on ikävää? No olisi oikeasti kiva nähdä Schumi ja Kimi samassa tallissa. Loppuisipahan ainakin spekulointi siitä kumpiko on nopeampi ;)
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Taitopelaaja kirjoitti:
Luotettavuudessa Ferrari ja Renault puolestaan pesevät McLarenin mennen tullen.

Tiedä tuosta. Ferrarihan on tainnut tällä kaudella olla selvästi epäluotettavampi kuin Macci. Laarenin luotettavuus itse asiassa on tällä kaudella huippuluokkaa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Näinhän se taitaa ikävä kyllä mennä. Miksikö tuo on ikävää? No olisi oikeasti kiva nähdä Schumi ja Kimi samassa tallissa. Loppuisipahan ainakin spekulointi siitä kumpiko on nopeampi ;)

Niin eli Schumacher. Itse haluaisin nähdä Räikkösen ns. rakentamassa voittaja-autoa. Vähän niinkuin Schumacher tullessaan Ferrarille. Eli Räikkönen Toyotalle ja katsotaan mihin mies pystyy. Ensi kaudella Red Bull voi muuten olla kova luu, kiitos Adrian Neweyn. Paukku-Pedro tuskin on kilpakuljettaja ensi kaudella, miehestä ei ole voittamaan kisoja. Tosin en sano että Lewis Hamiltonista olisi mutta kuitenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
scholl kirjoitti:
¨
Pedron osakkeita valitettavasti laskee se, että hän tulee Espanjasta.
Joo, en tiedä olisiko se kovin ideaalia profiloitua kuskien osalta espanjalaistalliksi. Lienee etu, jos löytyy eri kansallisuudet ajajista, niin tukea ja kannatusta tulee eri suunnilta. Ainakin kuvittelisin näin.

Milloinkas viimeeksi on muuten jossain tallissa ajanut kaksi saman maan kansalaista? Ei kai se ennenkuulumatontakaan ole ollut.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Joo, en tiedä olisiko se kovin ideaalia profiloitua kuskien osalta espanjalaistalliksi. Lienee etu, jos löytyy eri kansallisuudet ajajista, niin tukea ja kannatusta tulee eri suunnilta. Ainakin kuvittelisin näin.

Milloinkas viimeeksi on muuten jossain tallissa ajanut kaksi saman maan kansalaista? Ei kai se ennenkuulumatontakaan ole ollut.

Ainakin jossain vaiheessa Jordanilla ajoivat samaan aikaan Heinz-Harald Frentzen ja Ralf Schumacher. Jos en väärin muista siis. Ja molemmat ovat siis saksalaisia.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Hemingway kirjoitti:
Tiedä tuosta. Ferrarihan on tainnut tällä kaudella olla selvästi epäluotettavampi kuin Macci. Laarenin luotettavuus itse asiassa on tällä kaudella huippuluokkaa.
No ainakin Oskari Saari tiesi kertoa viime kisan aikana, että edellisestä moottoririkosta Schumacherin kohdalla on vierähtänyt jo 105 kilpailua, joten melkoisen luotettava Ferrari on ollut. Itseltä on jäänyt aika moni tämän kauden kilpailuista katsomatta, joten en ihan tarkkaa tilannetta sitten tiedä, mutta eipä Schumilla taida olla kuin yksi keskeytys tällä kaudella. Räikkösellä puolestaan keskeytyksiä taitaa olla kolme. En muista tarkalleen, millaisia keskeytyksiä nuo ovat, mutta kovasti Ferrarin puolelle vaaka kallistuu tässä luotettavuusvertailussa.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Speedye kirjoitti:
Ainakin jossain vaiheessa Jordanilla ajoivat samaan aikaan Heinz-Harald Frentzen ja Ralf Schumacher. Jos en väärin muista siis. Ja molemmat ovat siis saksalaisia.
Ralf Schumacher ajoi Jordanilla 1997 ja 1998 tallikavereinaan Giancarlo Fisichella (1997) ja Damon Hill (1998). Heinz-Harald Frenzenin pesti Jordanilla alkoi 1999 ja Schumacher siirtyi Frenzenin paikalle Williamsille. Muistanko väärin, vai ajoivatko Trulli ja Fisichella yhtäaikaa Benettonilla / Renaultilla muutama vuosi sitten?

EDIT: Eivät ajaneet vaan vaihtoivat R. Schumacherin ja Frenzenin tavoin talleja kaudelle 2002: Trulli Jordanilta Renaultille ja Fisichella Benettonilta Jordanille. Super Agurilla oli alkukaudesta täysin japanilainen ajajakaksikko (Sato ja Ide) ja on taas ensi kisassa (Sato ja Yamamoto), tosin tallikin on japanilainen.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Speedye kirjoitti:
Niin eli Schumacher. Itse haluaisin nähdä Räikkösen ns. rakentamassa voittaja-autoa. Vähän niinkuin Schumacher tullessaan Ferrarille. Eli Räikkönen Toyotalle ja katsotaan mihin mies pystyy.
Mielestäni koko kunniaa ei voi laittaa Schumille, sillä Rory Byrne ja on ollut todella paljon mukana auton kehittämisessä. Mielestäni enemmän kunniaa kuluu Byrnelle kuin Schumille, mutta toki Schumin feedback on auttanut ns. voittaja-auton kehittämisessä. Onhan Schumi huippu kuljettaja. Sitä kunniaa ei voi mitenkään viedä mieheltä pois. Ei voi myöskään unohtaa Ross Brawnia, joka on Schumin takapiruna kehittelemässä erinomaisia taktiikoita kisoja varten. Kolmikko Byrne - Brawn - Schumacher on oikeastaan menestyksen takana. Ilman Byrneä ja Brawnia Schumi tuskin olisi moninkertainen maailmanmestari.

Tuskin kukaan kuski yksistään saa aikaan voittaja-autoa ja voita mestaruutta yksin. Siihen tarvitaan aina kova tiimi, jossa on ammattimiehiä monella eri osa-alueella. Pointtini oli lähinnä siinä, että mielestäni annat Schumille liikaa kunniaa kun hän on kuitenkin vain yksi osa voittosaa tiimiä. Ihan sama Häkkisellä, Räikkösellä, Sennalla ja kumppaneilla.
 

Boomhauer

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Milloinkas viimeeksi on muuten jossain tallissa ajanut kaksi saman maan kansalaista? Ei kai se ennenkuulumatontakaan ole ollut.

Super Aguri-tallissa ajoi alkukaudesta japanilaispari Takuma Sato-Yuji Ide. Neljän jopa Super Aguri-mittapuulla surkeasti sujuneen kisan jälkeen Ide sai lähteä, ja tilalle tuli Franck Montagny, jonka ura Super Agurilla päättyi Ranskan osakilpailuun. Saksan osakilpailussa Saton tallikaverina ajaa Sakon Yamamoto, joten näemme jälleen japanilaisparin kyseisessä tallissa.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Lisätään tuohon saman kansallisuuksien omaavien tallikaverusten joukkoon viime kaudella Minardilla yhtä aikaa ajaneet hollantilaiset Christijan Albers ja Robert Doorbos.
 

scholl

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Joo, en tiedä olisiko se kovin ideaalia profiloitua kuskien osalta espanjalaistalliksi. Lienee etu, jos löytyy eri kansallisuudet ajajista, niin tukea ja kannatusta tulee eri suunnilta. Ainakin kuvittelisin näin.

Kannatus on yks hailee sinänsä verrattuna menestykseen, mutta jos puhutaan Espanjasta, jossa moottoripyöräkisat ovat autourheilukisoja suositumpia niin se on yksi pointti ja vielä tärkeämpi asia on se, että Mersulle Espanja ei todellakaan ole päämarkkina-alue, vaan mielummin toivottaisiin kuskia varmaankin jostakin muualta. Autotallithan kuitenkin satsaavat kuitenkin rahaa aika paljon tuohon lajiin ja siellä missä Mersuja ostetaan, pitäisi olla suosiota. Norbert Haugille lienee kova pala se, että Ferrari on Saksassa suosituin ja jos BMW vielä menisi ohi niin siinä alkaisi jo sydänkohtaus olla lähellä. Ja totuus on se, että Häkä - DC parivaljakko oli mainosmielessä paljon parempi kuin tämä nykyinen. Häkä oli mielettömän suosittu Saksassa ja DC puolestaan suosikki brittiensaarilla. Molemmat onnistuivat lisäksi hyvin mainoksissa. Nykyiset kuskit eivät ole juuri sympatioita herättäneet yhtään missään. Ellei Jakomäentie 8:aa oteta lukuun.

Onhan kuskeja ollut samasta maasta ennenkin suurtalleissakin, mutta silloin asiat katsottiin vähän eri lähtökohdista. Pelkästään, jos Ferraria ajatellaan niin parivaljakkoja on ollut: Prost - Alesi (F) '91, Tambay - Arnoux (F) '83 pelkästään viime vuosikymmeniä mainitakseni.

No onhan Mersulla sentään Boris Becker.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin no, Iso-Britannia, Saksa, Italia ja ehkä Ranska (jos sieltä nykyään tulisi hyviä ajajia), on sellaisia markkina-alueita, että sen maan kuskeja voisi olla vaikka se pari kappaletta tallissa. Muutoin hyvä ehkä olla eri kansallisuuksia, tosin taidothan ne taitavat monessa mielessä eniten painaa vaakakupissa, ja sen mukaan otetaan kuski leipiin.
 

scholl

Jäsen
Pakkipari kirjoitti:
Mielestäni koko kunniaa ei voi laittaa Schumille, sillä Rory Byrne ja on ollut todella paljon mukana auton kehittämisessä. Mielestäni enemmän kunniaa kuluu Byrnelle kuin Schumille, mutta toki Schumin feedback on auttanut ns. voittaja-auton kehittämisessä. Onhan Schumi huippu kuljettaja. Sitä kunniaa ei voi mitenkään viedä mieheltä pois. Ei voi myöskään unohtaa Ross Brawnia, joka on Schumin takapiruna kehittelemässä erinomaisia taktiikoita kisoja varten. Kolmikko Byrne - Brawn - Schumacher on oikeastaan menestyksen takana. Ilman Byrneä ja Brawnia Schumi tuskin olisi moninkertainen maailmanmestari.

Tuskin kukaan kuski yksistään saa aikaan voittaja-autoa ja voita mestaruutta yksin. Siihen tarvitaan aina kova tiimi, jossa on ammattimiehiä monella eri osa-alueella. Pointtini oli lähinnä siinä, että mielestäni annat Schumille liikaa kunniaa kun hän on kuitenkin vain yksi osa voittosaa tiimiä. Ihan sama Häkkisellä, Räikkösellä, Sennalla ja kumppaneilla.

On totta, ettei Scuderia Ferrari olisi noussut kymmenessä vuodessa siihen, mitä se on ilman Schumia, ilman Todtia, ilman Byrnea, ilman Brawnia. Kaikkia on tarvittu, mutta sanoisin silti, että kaikista suurin vaikutus on ollut Schumilla. Kun mies tuli Ferrarille niin hän paitsi sai hyvän edellämainitun tiimin mukaansa niin hän myöskin motivaatiollaan sai kaikki tekemään täysillä duunia menestyksen eteen. Ennen jos testeissä tuli sade niin homma keskeytettiin ja lähdettiin viettämään iltaa. Schumin aikana sadekelin renkaat alle ja ajettiin pimeälle saakka, vaikka olisi ollut kuinka kylmää ja epämukavaa. Schumilla on myöskin erinomainen kyky tulla toimeen jokaisen tiimiläisen kanssa asemasta riippumatta. He siis ovat ikäänkuin yhtä suurta perhettä ja jokainen antaa todellakin 100% panoksen yhteisen menestyksen eteen. Ja Schumi osaa myöskin menestyksestä heitä kiittää muistuttaen samalla, ettei ole varaa levätä laakereilla, vaan pitää testata entistä enemmän, tehdä entistä parempaa työtä, jotta menestystä tulee huomennakin.

Mikään talli ei menesty, jos ei ole kuljettajaa, joka on hyvä autonkehittäjä. Schumi on sitä ja väitän niin, että viimeiseen kymmeneen vuoteen McLarenin paras autonkehittäjä on ollut David Coulthard. Hän sai olla pitkään tallissa, koska hän on etevä sillä saralla. Hänen poissiirryttyään menestys on osittain tallia karttanut siksi, koska on ollut kuskikaksikko, joka on kyllä nopea, mutta joka ei osaa kehittää autoa. Niinpä tallin paras autonkehittäjä saattaa olla joku de la Rosa, joka taas varmaan häviää Alex Wurzille, joka siellä aiemmin oli.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
scholl kirjoitti:
On totta, ettei Scuderia Ferrari olisi noussut kymmenessä vuodessa siihen, mitä se on ilman Schumia, ilman Todtia, ilman Byrnea, ilman Brawnia. Kaikkia on tarvittu, mutta sanoisin silti, että kaikista suurin vaikutus on ollut Schumilla. Kun mies tuli Ferrarille niin hän paitsi sai hyvän edellämainitun tiimin mukaansa niin hän myöskin motivaatiollaan sai kaikki tekemään täysillä duunia menestyksen eteen. Ennen jos testeissä tuli sade niin homma keskeytettiin ja lähdettiin viettämään iltaa. Schumin aikana sadekelin renkaat alle ja ajettiin pimeälle saakka, vaikka olisi ollut kuinka kylmää ja epämukavaa. Schumilla on myöskin erinomainen kyky tulla toimeen jokaisen tiimiläisen kanssa asemasta riippumatta. He siis ovat ikäänkuin yhtä suurta perhettä ja jokainen antaa todellakin 100% panoksen yhteisen menestyksen eteen. Ja Schumi osaa myöskin menestyksestä heitä kiittää muistuttaen samalla, ettei ole varaa levätä laakereilla, vaan pitää testata entistä enemmän, tehdä entistä parempaa työtä, jotta menestystä tulee huomennakin.


Mikään talli ei menesty, jos ei ole kuljettajaa, joka on hyvä autonkehittäjä. Schumi on sitä ja väitän niin, että viimeiseen kymmeneen vuoteen McLarenin paras autonkehittäjä on ollut David Coulthard. Hän sai olla pitkään tallissa, koska hän on etevä sillä saralla. Hänen poissiirryttyään menestys on osittain tallia karttanut siksi, koska on ollut kuskikaksikko, joka on kyllä nopea, mutta joka ei osaa kehittää autoa. Niinpä tallin paras autonkehittäjä saattaa olla joku de la Rosa, joka taas varmaan häviää Alex Wurzille, joka siellä aiemmin oli.

Komppaan Schollia täysin. Schumacher toi tekemisen meiningin Ferrarille. Ennen Schumacherin tuloa Ferrari oli kuin löysä makarooni, mutta Schumin tultua hommat on tehty aina huolella ja todella jämäkällä otteella. Toisin ovat asiat mm. McLarenilla.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
scholl kirjoitti:
Schumi on sitä ja väitän niin, että viimeiseen kymmeneen vuoteen McLarenin paras autonkehittäjä on ollut David Coulthard. Hän sai olla pitkään tallissa, koska hän on etevä sillä saralla. Hänen poissiirryttyään menestys on osittain tallia karttanut siksi, koska on ollut kuskikaksikko, joka on kyllä nopea, mutta joka ei osaa kehittää autoa. Niinpä tallin paras autonkehittäjä saattaa olla joku de la Rosa, joka taas varmaan häviää Alex Wurzille, joka siellä aiemmin oli.

Kyllä kai suurempi merkitys on ollut Neweyn ja kumppaneiden lähdöllä. McLarenhan on viime vuosina menettänyt vähän väliä arvostettuja tekniikkapuolen kavereita eikä Coulthard puolestaan ole Red Bullista onnistunut voittaja-autoa tekemään...

Itse en arvioisi kuljettajan merkitystä noin suureksi auton kehityksen kannalta ja juuri Neweyn näkisin parhaaksi 'todisteeksi' tästä. Newey teki Williamsista voittaja-auton 90-luvun puolivälissä, jolla maailmanmestaruuden voittivat Hill ja Villeneuve, joita en luokittelisi aivan huippukuskeiksi (esim. Schumi, Häkkinen, Prost, Senna, Alonso...). Eli auto oli niin hyvä, ettei tarvittu edes A-luokan kuljettajia mestaruuden voittamiseksi! Kun Newey vaihtoi McLarenille, vajosi Williams keskikastin talliksi, josta McLaren puolestaan nousi voittaja-autoksi. Nyt Newey työskentelee Red Bullin laskuun ja McLarenin laskusuhdanne on selvästi nähtävissä - ensi kausi näyttää jatkuuko Neweyn kultainen kosketus Red Bullilla.
 

scholl

Jäsen
Korhonen on oikeassa siinä, että Newey on onnistunut tekemään pari kertaa aerodynaamisesti ja muutenkin aivan käsittämättömän hyvän auton ja Williamsilla, kun siihen yhdistettiin vielä hyvä moottori niin paketti oli sellainen, mikä oli niin ylivoimainen, että sillä olisi lähes kuka vain ajanut mestariksi. Toisena esimerkkinä voidaan mainita myöskin Williams, jolla oli V10 aikakaudella erinomainen Bemarin moottori, mutta jonka hainkeula-auto oli aivan uskomattoman surkea.

Tarkoitin autonkehittelyssä sitä kehittelyä, mitä tapahtuu kauden sisälläkin. Eli suunnittelun jälkeen autoa kehitetään testaamalla koko ajan paremmaksi. Haetaan parempia säätöjä ja kehitetään paremmin toimivaa osaa. Jokaiseen osa-alueeseen panostetaan. Mukaanlukien jopa bensa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
scholl kirjoitti:
Tarkoitin autonkehittelyssä sitä kehittelyä, mitä tapahtuu kauden sisälläkin. Eli suunnittelun jälkeen autoa kehitetään testaamalla koko ajan paremmaksi. Haetaan parempia säätöjä ja kehitetään paremmin toimivaa osaa. Jokaiseen osa-alueeseen panostetaan. Mukaanlukien jopa bensa.


Eihän kuski oikeastaan voi kuin testata uusia osia ja säätöjä. Sitten antaa niistä oman mielipiteensä, koskien sitä mitenkä ne sattuu hänen käteensä.
Minä en ainakaan jaksa uskoa, että kukaan kuskeista kertoo insinööreille, että tehkääs poijjaat ne jouset tällä tavalla, ja hei sinä siellä autosiivekkeen pitää neljännesosamilli koverampi.

Kuski hakee siis käytönnössä itselleen optimaalista pakettia, ja siten kehittää autosta itselleen parempaa. Siinä sitten vaaditaan sitä, että tuntee muutokset autossa, ja että osaa ilmaista ajatuksensa järkevästi insinööreille, jotka tekevät muutokset.

Varsinainen auton kehitystyö tehdään kuitenkin jossain muualla kuin radalla. Radalla testataan sitten ne muissa testeissä toimiviksi osoittautuneet osat.

Minusta siis kuski voi vaikuttaa paljon siihen, että saa autosta mieleisensä (elikkä saa siis autostaan mahdollisimman paljon irti), mutta ei kuitenkaan ole se hahmo, joka kehittää autoa eniten. Tärkeimmät osat, kun testataan kuitenkin suht tarkkaan jo ennen kuin ne pääsevät radalle asti.

P.S. Suuret tallit kehittävät autoa läpi vuoden, tuoden niihin uusia aeorodynamiikka paketteja, parempia jousituksia, uusia jarruja yms.
 

scholl

Jäsen
Kuinkakohan paljon tästä Renault rumbasta (Alonso ostetaan ehkä takaisin, Räkä ensi kaudeksi Renaultille) liittyy juuri siihen, että sopimus Mild Sevenin kanssa loppuu kauden lopussa ja nyt pitäisi saada uusi pääsponsori kehiin, muuten tulee 50me reikä budjettiin.

Ei näytä Briatoren kannalta kovin vahvalta tilanne, jos jotain nimimiestä ei saada laittamaan nimeä paperiin. Sinänsä erikoinen tilanne, koska talli on vahva ja auto nopea. Kaikenlisäksi autonvalmistajan johto Ghosnia myöten ovat kerrankin valmiita avaamaan kukkaronnyörit kunnolla.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Kimi

Jos on niin että tilanne on täysin Kimin itsensä käsissä minne haluaa mennä.
Niin onko edes oikeasti vaihtoehtoja?

Paras talli, paras auto, paras taktikointi,paras varikkotiimi,
parhaat resurssit, parhaat fanit, Ross Brawn ja kumppanit. Eniten media näkyvyyttä ja isoin palkkapussi.

Mikä on tämä talli?

Onhan se nyt niin että Ferrari on Ferrari ja muut on muut.
Fine, Rellu voi pilkahtaa kuten McLaren ja Williams mutta end of the day mikä talli se siellä kuitenkin seisoo vieläkin parin vuoden päästä keskimmäisellä korokkeella?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Caine kirjoitti:
Jos on niin että tilanne on täysin Kimin itsensä käsissä minne haluaa mennä.
Niin onko edes oikeasti vaihtoehtoja?

Paras talli, paras auto, paras taktikointi,paras varikkotiimi,
parhaat resurssit, parhaat fanit, Ross Brawn ja kumppanit. Eniten media näkyvyyttä ja isoin palkkapussi.

Mikä on tämä talli?

Onhan se nyt niin että Ferrari on Ferrari ja muut on muut.
Fine, Rellu voi pilkahtaa kuten McLaren ja Williams mutta end of the day mikä talli se siellä kuitenkin seisoo vieläkin parin vuoden päästä keskimmäisellä korokkeella?

Tuo Ferrarin menestyminen alkoi muuten kun muuan saksalainen astui talliin. Ennen sitä Ferrari vaelteli varjojen mailla, ilman voittoja. Eli kun saksalainen tallista lähtee veikkaan että Ferrarin menestys notkahtaa askeleen alaspäin. Schumacher on aivan loistava motivoija.. Kimi taas ei hirveästi jaksa tuosta motivoinnista välittää. Kun mies keskeyttää hän menee huvijahdilleen ja juhlii seuraavat pari päivää kun Schumi sanoo tallille että nyt prkl testataan että voitetaan seuraava kisa. Tarkoitus ei siis ole mollata Kimiä, sanoin vaan että miesten työtavat eroavat melkoisesti. Lisäksi Ross Brawn on kertonut jättävänsä Ferrarin melko pian, luultavasti samaan aikaan kuin Schumi. Joten jos Kimi oikeasti haluaisi menestyä ja näyttää olevansa maailmanmestari niin suosittelen Renaultia. Parin vuoden päästä Red Bull on yksi kärkitalleista, sanokaa minun sanoneen. Adrian Newey ja helvetinmoinen tuppo rahaa on aika pelottava yhdistelmä. Lisäksi DC on MS:n jälkeen F1-sirkuksen paras autonkehittäjä joten nousu huipulle on jo alkanut.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Caine kirjoitti:
Onhan se nyt niin että Ferrari on Ferrari ja muut on muut.
Fine, Rellu voi pilkahtaa kuten McLaren ja Williams mutta end of the day mikä talli se siellä kuitenkin seisoo vieläkin parin vuoden päästä keskimmäisellä korokkeella?

Kyllä ainakin McLaren on samalla viivalla Ferrarin kanssa, jos mietitään missä tallissa kannattaisi uransa viettää. Molemmilla on rahaa käytettävissään ja sitä myös käytetään. Molemmilla on myös heikot jaksonsa, mutta enemmin tai myöhemmin ne niistä nousevat. Ei Ferrari ole tässä suhteessa mitenkään erilainen McLareniin verrattaessa.

Mutta kun mietitään missä tallissa kannattaa ensi kaudella ajaa (tätähän Kimi miettii), niin kaksi tallia nousee ylitse muiden. Jos Kimi jatkaisi McLarenilla, saisi hän varmasti ennemmin tai myöhemmin mahdollisuuden taistella mestaruudesta (kuten Häkkiselle kävi), mutta se ei koittaisi vielä ensi kaudella. Kimi haluaa voittaa mestaruuden jo ensi kaudella, joten McLaren ei varmastikaan ole edes vaihtoehto.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Lisäksi DC on MS:n jälkeen F1-sirkuksen paras autonkehittäjä joten nousu huipulle on jo alkanut.
Aika paskat näytöt vaan kyllä tuolla kaledoonian vasaraleualla.

Mutta eihän siinä mitään, hyvä, että osaa kehittää autoa, vaikka ei osaakaan voittaa.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Miten oli Jean Toddin, Ross Brownin ja Rory Byrnen eli tämän Ferrarin kovien miesten jatko? En muista vieläkö Byrne on remmissä mukana vai onko hän jo sivussa. Muistelisin joskus olleen juttua että Todd ja Brown lopettavat kun Schumi jättää radat, todennäköisesti vuonna 2006. Jos nämä miehet väistyvät ja Räkä vaihtaa Ferrarille niin voi olla ettei sitä mestaruutta tarvi vielä pariin vuoteen voittaa. Toddin ja kumppaneiden jälkeen Ferrarilla alkaa melkoinen uudelleen rakentaminen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Petski kirjoitti:
Miten oli Jean Toddin, Ross Brownin ja Rory Byrnen eli tämän Ferrarin kovien miesten jatko? En muista vieläkö Byrne on remmissä mukana vai onko hän jo sivussa. Muistelisin joskus olleen juttua että Todd ja Brown lopettavat kun Schumi jättää radat, todennäköisesti vuonna 2006. Jos nämä miehet väistyvät ja Räkä vaihtaa Ferrarille niin voi olla ettei sitä mestaruutta tarvi vielä pariin vuoteen voittaa. Toddin ja kumppaneiden jälkeen Ferrarilla alkaa melkoinen uudelleen rakentaminen.

Byrnen tilannehan oli se, että alunperin miehen piti lopettaa kauden 2006 jälkeen mutta hän päättikin jatkaa vielä seuraavat kaksi vuotta. Hänen ohellaan Ferrarin auton suunnittelusta vastaa Aldo Costa. Ross Brown on mielestäni sanonut että lopettaa samalla kuin Schumi lähtee tallista. Myös Jean Todtin lähtöä on spekuloitu, tosin mikään ei ole varmaa. Mutta ainakin kaksikko Byrne&Costa jatkaa tallissa vaikka Michael lopettaisi.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ted, ei kannata kommentoida jos ei ole faktat hallussa...

Ted Raikas kirjoitti:
Mutta eihän siinä mitään, hyvä, että osaa kehittää autoa, vaikka ei osaakaan voittaa.

David Coulthard = 205 kilpailua, 509 pistettä, 13 voittoa, 61 palkintosijaa, 12 paalupaikkaa, 37 eturiviä, 18 nopeinta kierrosta.

13 voittoa, nykykuskeista kolmanneksi eniten Schumin ja Alonson jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös