Mainos

F1-ketju

  • 664 009
  • 5 069

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
repe_joke kirjoitti:
Renault olisi kyllä Kimille sikäli hyvä talli, että se on ihan yhtä hajuton mauton ja väritön kuin kuskikin.

Ja mikä parasta kaikkien aikojen legendaarisimman kilpatallin mainekin pelastuisi. Kimi Rellulle!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
KPL kirjoitti:
Ja mikä parasta kaikkien aikojen legendaarisimman kilpatallin mainekin pelastuisi. Kimi Rellulle!

Kyllä on tuolla FIAt:illa varsin heikko maine jos yksi suomalainen kuljettaja pystyy vetämään legendan kuraksi. Niin ja olisihan se kauheaa jos sinun suosikkitalliisi tulisi Kimin bandwagonin mukana juntteja suomalaisia heilumaan lippiksineen.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
flintstone kirjoitti:
Kyllä on tuolla FIAt:illa varsin heikko maine jos yksi suomalainen kuljettaja pystyy vetämään legendan kuraksi. Niin ja olisihan se kauheaa jos sinun suosikkitalliisi tulisi Kimin bandwagonin mukana juntteja suomalaisia heilumaan lippiksineen.

Ei ne fanit haittaa, tuskin niitä edes on niin paljon kuin Häkällä. Tyyppi(Räkä) vaan ei miellytä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
KPL kirjoitti:
Ei ne fanit haittaa, tuskin niitä edes on niin paljon kuin Häkällä. Tyyppi(Räkä) vaan ei miellytä.

No vaikka ei Kimistä pitäisi niin kyllähän Ferrarin maine kestää helpolla yhden suomalaisen, varsinkin kun ajotaidoiltaan Kimi on ehdottomasti sarjan kärkikastia. Minä olen varma että Kimistä tulee vielä uran aikana F1:n maailmanmestari ja hankkimalla Kimin Ferrari takaisi ainakin kuljettajan nopeuden puolesta hyvää jatkoa Schumacherin väistyessä syrjään.

Eiköhän Ferrari ole Kimin seuraava osoite, Alonso menee McLarenille ja Renaultin tähdeksi nousee Heikki Kovalainen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Veikkaan, että Schumi jatkaa Ferrarilla ja Kimi menee Rellulle. Tämä olisi varsinkin Kimin kannalta paras ratkaisu. Renaultilla on luotettava ja erittäin nopea auto. On muuten kiinnostavaa nähdä onko McLaren ensi kaudellakin yhtä epäluotettava kuin aina ennenkin. Ja säilyykö Renaultin luotettavuus myös ensi kaudella? Heikki tietenkin kärsii tästä Kimin siirtymisestä, mutta myös Red Bull on erittäin hyvä talli. Kiitos Adrian Neweyn.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Speedye kirjoitti:
Veikkaan, että Schumi jatkaa Ferrarilla ja Kimi menee Rellulle. Tämä olisi varsinkin Kimin kannalta paras ratkaisu. Renaultilla on luotettava ja erittäin nopea auto. On muuten kiinnostavaa nähdä onko McLaren ensi kaudellakin yhtä epäluotettava kuin aina ennenkin. Ja säilyykö Renaultin luotettavuus myös ensi kaudella? Heikki tietenkin kärsii tästä Kimin siirtymisestä, mutta myös Red Bull on erittäin hyvä talli. Kiitos Adrian Neweyn.

Niin, no aika näyttää. Hieman ihmetyttää Renautin jatkopahvi Fishichellalle. Miehen näytöt ovat olleet aika vähäiset. Tosin aika epätodennäköistö olisi kuitenkin ollut että Räikkönen ja Kovalainen olisivat olleet Renautin kuljettaja.
Vaikka Suomesta tuleekin nopeita kuljettajia nykyään tallipaikan saa sillä rahalla... ( Silloin kun Freddy Loix ajoi Mitsulla, puhuttiin että mies olisi tuonut talliin Mallboron rahaa 80 miljoonaa? No näytöt olivatkin Freddyltä mitä olivat.... )
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
spertti kirjoitti:
Ei muuten tule ikävä.

Minulla ainakin tulee. Taas yksi suuri syy vähemmän enää katsoa kisoja kovinkaan aktiivisesti, autotehtaiden nukketeatteri menettää tässä ja paljon.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HCM kirjoitti:
Minulla ainakin tulee. Taas yksi suuri syy vähemmän enää katsoa kisoja kovinkaan aktiivisesti, autotehtaiden nukketeatteri menettää tässä ja paljon.
Samaa mieltä.

Aloitti uransa F1:ssä Williamsilla todella hyvin. Oli ilo seurata Montoyan otteita... ennenkuin siirtyi McLarenille. McLarenin siirto oli virhe ja suuri kolaus F1 uralle. Harmi vaan että F1 ura loppui näihin kolareihin. Kaikki nämä mokat ovat johtaneet siihen että varmaan suurin osa F1-faneista ovat todella iloisia että Montoya lopettaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Arttu#29 kirjoitti:
Harmi vaan että F1 ura loppui näihin kolareihin. Kaikki nämä mokat ovat johtaneet siihen että varmaan suurin osa F1-faneista ovat todella iloisia että Montoya lopettaa.

Suurin osa F1-faneista on itse asiassa erittäin pettyneitä lähinnä mediaan, joka rummutti Montoyan syyllisyyttä kolareihin kun itse asiassa kummatkin olivat selviä kilpailutilanteita eikä todellakaan JPM'n mokia. Se, että Montoya sattui olemaan osallisena molemmissa tilanteissa, oli vain puhdasta sattumaa. Olen satavarma, että Montoya on kyllästynyt F1'sen nykymeininkiin, se että jokainen kilpailussa tapahtuva kolari tms. tutkitaan kuin kyseessä olisi suuren luokan rikos, on täysin naurettavaa. FIA itkee joka vuosi kun ohituksia ei nähdä riittävästi. No sitten kun joku yrittää ohittaa ja epäonnistuu siinä aiheuttaen kenties kolarin, FIA & media syyllistävät tätä kuljettajaa kovalla kädellä.

Montoyasta tulee varmasti Nascarin yksi kovimmista tähdistä ensi kaudella, palkka on samaa tasoa mitä F1'ssäkin ellei jopa kovempi. Liekö sitten tämä yksi askel Nascarin tavoitteessa valloittaa Etelä-Amerikka, pohjoisessa kun laji on mantereen suosituin moottoriurheiluluokka ollut jo vuosikaudet. Jacques Villeneuve seurannee Montoyaa samaan luokkaan, sopimus julkistetaan todennäköisesti lähiviikkojen aikana.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HCM kirjoitti:
Minulla ainakin tulee. Taas yksi suuri syy vähemmän enää katsoa kisoja kovinkaan aktiivisesti, autotehtaiden nukketeatteri menettää tässä ja paljon.

Kyllä minullakin tulee ikävä sitä Montoyaa joka ajoi Williamsilla. Ei niinkään ainaisiin virheisiin sortuvaa Mclaren Montoyaa.
Montoya oli jopa Williams aikoinaan yksi minun suosikki kuskeista, sen verta hyviä otteita mies radalla esitti.
Tavallaan harmi, että ei aja F1:ssä ensi kaudella, mutta miehen uraa ajatellen hyvä siirto. Ehkä nyt löytyy se kadonnut motivaatio.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
HCM kirjoitti:
Montoyasta tulee varmasti Nascarin yksi kovimmista tähdistä ensi kaudella, palkka on samaa tasoa mitä F1'ssäkin ellei jopa kovempi.

Muuten samaa mieltä, mutta tämä ei päde; ainakin aikaisemmin palkka on ollut riippuvainen tuloksista eli käytössä on bonuspalkkaus.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Montoya ei aja enää McLarenilla

"Kimi Räikkösen tallitoverina viime vuonna ja kuluvalla kaudella ajanut kolumbialainen Juan Pablo Montoya ei kilpaile enää tällä kaudella F1-sarjassa."

Yle-TXT
 

scholl

Jäsen
en usko potkuihin. Tallin kausi on ollut kammottavan huono, eikä mitään ole enää pelastettavissa. JP:tä ei vaan enää huvittanut ajaa. Tai sitten Rään feissiä ei jaksanut katsoa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
scholl kirjoitti:
en usko potkuihin. Tallin kausi on ollut kammottavan huono, eikä mitään ole enää pelastettavissa. JP:tä ei vaan enää huvittanut ajaa. Tai sitten Rään feissiä ei jaksanut katsoa.

Kyllä kyseessä on 100 % potkut. Ja ihan ymmärrettävä ratkaisu, Pedro de la Rosan nopeus nähtiin vuosi sitten keväällä kun mies tuurasi JPM'ää sairasloman ajan. Nyt oikeasti Kimikin joutuu painamaan kaasun pohjaan sillä supermotivoitunut Pedro tulee menemään tulevissa kisoissa todella kovaa, testikuljettajan rooli varmasti alkaa jo tympimään. Paljon on puhuttu nuoren Lewis Hamiltonin tulosta kisakuljettajaksi ensi kaudella McLarenille, mutta tallin historian tuntien se olisi suuren suuri ihme jos tulokaskuljettaja sopimuksen saisi. De la Rosalla on aivan varmasti tavoitteena näyttää kauden päätöskisoissa nopeutensa myös kilpailutilanteissa ja jos näin käy, Pedro voi ihan hyvin ottaa paikan McLarenilta ensi kaudeksi Alonson tallikaverina.

Iso pettymys ainakin minulle tämä Montoyan uran hiipuminen F1'ssä. Kun miehen haastattelua luki Maikkarin tekstikanavalta, oletukseni kolumbialaisen kyllästymisestä lajin ilmapiiriin ja liian tiukkoihin sääntöihin osui täysin nappiin. Montoya on kuljettaja, joka haluaa taistella mies miestä vastaan, aivan kuten Pohjois-Amerikassa on tehty iät ja ajat. F1 on mennyt autotehtaiden tulon myötä vain ja ainoastaan nopeuskilpailuksi, haukutaan ratoja, haukutaan autojen tekniiikkaa ja haukutaan kuljettajia. On se kumma miten maailman suurin ja mahtavin autourheiluluokka tuskailee tälläisten ongelmien parissa, ei näitä ongelmia muualla ole. Autotehtaat, raha & glamour valtasivat kentän - F1 on menettänyt sen hohdon mitä sillä oli vielä 90-luvulla kun Mika & Schumi vetivät kilpailusta toiseen rengas renkaassa kiinni. Silloin kilpailuja ratkottiin myös radalla, ei pelkästään varikolla.

JP Montoya / MTV3 Tekstikanava - "Kuka tahansa Nascar-kilpailuja nähnyt tietää, että jännittävämpää katsottavaa ei ole. Miten vaikeaa formula ykkösissä onkaan ohittaa? Sitten jos tekee ohituksen ja renkaat osuvat yhteen, olet konna" Montoya kuvaili.

Täyttä totta puhut kolumbialainen ystäväni.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mclarenilla soppa kasassa?

Niin, elikkä viestini koskee Mclarenia, kuten fiksuimmat osaavat otsikosta päätellä.

Nythän on ruvennut liikkumaan huhuja siitä, että Alonso ei haluakkaan Mclarenille ensi kaudeksi. Tilanne on sikäli mielenkiintoinen, että ensi kauden voimasuhteista ei voi tällä hetkellä sanoa juuta eikä jaata. Lisää mielenkiintoa soppaan lisää se, että Alonso itse halusi viime kauden jälkeen pois Renaultilta.
Mikäs nyt on muuttanut tilanteen? Pelkääkö mies jäävänsä statistiksi Mclarenilla, koska auto ei tällä hetkellä vaikuta nopealta?

Tähän soppaan voidaan myös lisätä Montoyan hyllyttäminen, ja Kimin mahdollinen siirtyminen toiseen talliin.
Montoyahan hyllytettiin virallisesti sen takia, että miehen motivaatio oli kyseenalainen nascar sopimuksen jälkeen.
Laitetaankohan Kimikin sitten "hyllylle", jos hänen Renault/Ferrari sopimuksena julkaistaan piakkoin?
Ainakin se olisi johdonmukaista toimintaa tallilta, jos "virallisiin" syihin katsotaan.

Sitten jos mietitään Mclarenin kannalta pahinta vaihtoehtoa, elikkä Alonson sopparin ulos ostamista/purkamisen, ja Kimin hyppäämistä toiseen talliin, niin Ron setä repii varmaan loputkin hiukset päästään.

Summasummarum, ei mene Mclarenilla kovin hyvin tällä hetkellä.


Rengas rintamalla Bridgestonet näyttää ajaneen Michelinin ohi viime kisoissa.
Se on trendi jatkuvaa selviää tulevissa kisoissa (ylläri pylläri).
Itse toivon, että jatkuu sillä kamppailu mestaruudesta kauden viimeisiin kisoihin asti pitkästä aikaa olisi mukavaa vaihtelua.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Niin, elikkä viestini koskee Mclarenia, kuten fiksuimmat osaavat otsikosta päätellä.

Nythän on ruvennut liikkumaan huhuja siitä, että Alonso ei haluakkaan Mclarenille ensi kaudeksi. Tilanne on sikäli mielenkiintoinen, että ensi kauden voimasuhteista ei voi tällä hetkellä sanoa juuta eikä jaata. Lisää mielenkiintoa soppaan lisää se, että Alonso itse halusi viime kauden jälkeen pois Renaultilta.
Mikäs nyt on muuttanut tilanteen? Pelkääkö mies jäävänsä statistiksi Mclarenilla, koska auto ei tällä hetkellä vaikuta nopealta?

Tähän soppaan voidaan myös lisätä Montoyan hyllyttäminen, ja Kimin mahdollinen siirtyminen toiseen talliin.
Montoyahan hyllytettiin virallisesti sen takia, että miehen motivaatio oli kyseenalainen nascar sopimuksen jälkeen.
Laitetaankohan Kimikin sitten "hyllylle", jos hänen Renault/Ferrari sopimuksena julkaistaan piakkoin?
Ainakin se olisi johdonmukaista toimintaa tallilta, jos "virallisiin" syihin katsotaan.

Sitten jos mietitään Mclarenin kannalta pahinta vaihtoehtoa, elikkä Alonson sopparin ulos ostamista/purkamisen, ja Kimin hyppäämistä toiseen talliin, niin Ron setä repii varmaan loputkin hiukset päästään.

Summasummarum, ei mene Mclarenilla kovin hyvin tällä hetkellä.


Rengas rintamalla Bridgestonet näyttää ajaneen Michelinin ohi viime kisoissa.
Se on trendi jatkuvaa selviää tulevissa kisoissa (ylläri pylläri).
Itse toivon, että jatkuu sillä kamppailu mestaruudesta kauden viimeisiin kisoihin asti pitkästä aikaa olisi mukavaa vaihtelua.

Kun Kimi McLarenilta lähtee tämän kauden jälkeen ei Alonso saa ostettua sopimustaan millään ulos vaikka haluaisi. McLaren tuskin haluaa lähteä kauteen kahdella rookiekuljettajalla joista ainakin toinen on Lewis Hamilton. Joten Alonso on tavallaan jo virheensä tehnyt, kyllä minuakin vituttaisi. Siirtopalapelin ratkaisevan siirron tekee Michael Schumacher. Jos Schumi jatkaa niin Räikkönen ajaa ensi kaudella Renaultia. Jos Schumi ei jatka Räikkönen ajaa Ferraria. Eli seuraavan kauden tallipaikat ovat mielestäni seuraavat:

Renault: Kimi Räikkönen, Giancarlo Fisichella

Ferrari: Michael Schumacher, Felipe Massa

McLaren: Fernando Alonso, Lewis Hamilton

Red Bull: Heikki Kovalainen, David Coulthard

Muita talleja en lähde veikkailemaan koska se on sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
 

scholl

Jäsen
Speedye kirjoitti:
Muita talleja en lähde veikkailemaan koska se on sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.

Briatore päässyt ilmeisesti sopimukseen Williamsin kanssa case Webberissä. Hiertävänä tekijänä oli muistaakseni viiden miljoonan bonus, mutta nyt näyttää joka tapauksessa siltä, että Williamsin ensi kauden kuljettajat ovat Webber ja Rosberg. Talli haluaa käyttää optionsa heihin.

Speedyen talliveikkaukset näyttävät siltä, että voivat toteutuakin. Tosin tuo Red Bull on sellainen, että on lähes jokaisen perässä. Heitä ottaa varmaan edelleen rankasti päähän, etteivät saaneet Montoyaa ja nyt julkisuudessakin ovat sanoneet, että Massa kelpaisi.

Ihmettelen hieman, että Renault jaksaa luottaa yhä Fisicoon. Mies on osoittautunut pettymykseksi.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
scholl kirjoitti:
Ihmettelen hieman, että Renault jaksaa luottaa yhä Fisicoon. Mies on osoittautunut pettymykseksi.

Sitä sopii ihmetellä, vielä mystisempi juttu kuin DC:n pitkä rupeama McLarenilla. Ainoa logiikka voisi olla se, että epävarmuustekijöiden takia jatkuvuus halutaan säilyttää, mikä oli kai se ihan "virallinenkin" syy Briatoren suusta sanottuna. Eikä sovi unohtaa FB:n silkkaa v****maisuutta ja kostonhimoa, joka on tuolla alalla todellinen primus motor, kuten tulokset todistavat; se, kenelle Fisichellan kautta kostetaan, jos kellekään, on sitten eri asia.

Anyways, ensi kaudella Ferrarit menevät taas menojaan, kun ovat Bridgestoneilla jo muutenkin huristeelleet hyvän tovin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
McLaren tuskin haluaa lähteä kauteen kahdella rookiekuljettajalla joista ainakin toinen on Lewis Hamilton.

Itse pidän todennäköisempänä, että Pedro on Mclarenin kakkoskuski ensi kaudella.
Mclarenilla on harvoin ollut tulokaskuskia F1:ssä, ja tuskin tämä Lewis niin erikoistapaus on, että hänelle suora F1 kuskin paikka annetaan, etenkin kun Lewis on tainnut ajaa vain kerran Mclarenia sen verran, että miehestä saatiin pressikuvat otettua.
Lewis siis ajanee testikuskina ensi kauden.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
er_bai_wu kirjoitti:
Anyways, ensi kaudella Ferrarit menevät taas menojaan, kun ovat Bridgestoneilla jo muutenkin huristeelleet hyvän tovin.
Tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu. Tällä hetkellä Bridgestonet lyövät Michelinin renkaat, mutta entäs jos kaikilla talleilla on samat kumet alla? Parissa edellisessä kisassa Ferrarin pienoinen ylivoimaisuus on selitettävissä renkailla. Mikäli renkaat toimivat kaikilla talleilla ~yhtä hyvin, Ferrari, Renault ja McLaren ovat kaikki suhteellisen tasaväkisiä nopeudessa. Luotettavuudessa Ferrari ja Renault puolestaan pesevät McLarenin mennen tullen.

Jos vanhat ennusmerkit pitävät paikkaansa, niin ensi kaudella alkukausi on jälleen Renaultin juhlaa. Loppua kohden muut kurovat etumatkaa kiinni - ja menevät jopa ohi. Tasaisuus on kuitenkin nykysäännöillä valttia, joten Renault on ensi kaudellakin vahva mestarisuosikki. Riippuen tietysti siitä, ketkä kuskit siellä ajavat yms. McLaren puolestaan on joka vuosi kysymysmerkki. Periaatteessa joka toinen vuosi McLarenilla on ollut viime vuosina ainakin kohtalaisen hyvä (2005, 2003...). Ehkä McLaren nostaa osakkeitaan ensi kaudeksi? Aika epätodennäköistä, mutta mahdollista. Ferrari on varmasti Renaultin ohella varmin vaihtoehto. Nopeutta ja luotettavuutta piisaa varmasti. Toyotaan, Hondaan, BMW:hen ja Williamsiin en jaksa uskoa.

Paras vaihtoehto Kimin kannalta näyttäisi olevan siirto Ferrarille, mutta tulevat viikot antavat varmasti paremmin osviittaa siitä, kuka menee minnekin. Odotellaan.
 

scholl

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Itse pidän todennäköisempänä, että Pedro on Mclarenin kakkoskuski ensi kaudella.
¨

Niin tai Paffett. Itse en pidä Paffettia tosin kovin ihmeellisenä, mutta hän on Mersun tiimin miehiä ja jostain syystä McLarenilla on joku sairas perversio ajattaa brittikuskeja. Kuitenkin mies on de la Rosaa heikompi, joten tämä jonkinlainen pudotuspeli testiradoilla tällä viikolla on hämmästyttävä asia.

McLaren on kaikista talleista ainoa, joka on usein halunnut ajattaa kahta huippunimeä, jotka pystyvät voittoihin. Heidän tarkoituksenaan oli varmastikin lähteä ensi kauteen parilla Alonso - Räkä, mutta tallin viimeaikaisen laman takia Räkä näyttänee brittitapaan takapuoltaan Dennisille ja matkustaa kanaalin ali tapaamaan Rellun johtoa.

Veikkaan, että Ron Dennis pyrkii pitämään kyllä Räkän ja jos tämä ei onnistu niin koittavat ostaa jonkun ulkoa kakkoseksi. Vasta kolmantena vaihtoehtona lienee Pedro tai Paffett. Pedron osakkeita valitettavasti laskee se, että hän tulee Espanjasta.

Taitopelaajalle kommentoisin sen verran, että mielestäni McLaren on tällä hetkellä nopeudessakin selvästi jäljessä. Niissä kisoissa, missä Michelin on ollut parempi rengas niin McLaren ei ole silti pysynyt juurikaan Renaultin vauhdissa, vaan Alonso keräsi paalupaikkoja liukuhihnalta.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisihan se aika uskomatonta jos Räikkönen kaiken tämän arpomisen jälkeen jatkaisi McLarenilla. Ei taida olla edes vaihtoehto Kimille nykyään.

Eiköhän tämä mene niin kuten Briatorekin sanoi, eli kaikki riippuu Schumacherista. Jos eläkeikää lähentelevä sakemanni jatkaa uraansa, ajaa Räikkönen ensi kaudell Renulla. Jos ei, niin suomalainen perii miehen paikan Ferrarilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös