flintstone kirjoitti:...mikä olisi ollut urheilullinen ratkaisu ajaa tuo kilpailu, kun selvää on vain että jos kisa ajetaan normaalisti 300 km/h läpi tuon ovaalimutkaan niin Michelinin ei pysty takaamaan että sen renkaat kestävät tällöin kisan rasitukset?
Paras ratkaisuhan katsojien kannalta olisi ollut että MM pisteet olisi jaettu Bridgestone talleille aika-ajon perusteella ja kilpailussa olisi ajettu shikaanin kautta pelkästä kunniasta ja palkintopokaalista.
MUTTA urheilullisesti ajateltuna toteutunut tilanne oli aivan oikea, jos turvallista autoa ei jollakin ole niin kilpailuun ei pidä osallistua ollenkaan.
flintstone kirjoitti:Michelin tallien kuljettajien turvallisuudella ei ole FIA:n mielestä väliä?
"Ajakaa hiljenpaa mutta älkää estäkö Ferraria" -lausunto sen sijaan oli FIA:lta sinun peräänkuuluttamaa urheilullisuutta parhaimmillaan?
"No doubt you will inform your teams what is the maximum safe speed for their cars in Turn 13. We will remind them of the need to follow your advice for safety reasons. We will also ask them to ensure their cars do not obstruct other competitors."
FIA:han vain muistutti että tallit eivät saa ylittää tuossa mutkassa rengasvalmistajan antamaa suurinta turvallista nopeutta eikä nopeampia kuljettajia saa blokata.
Eihän tuo mitenkään tyylikäs kommentti ole, mutta turvallisuus ennen kaikkea.