F1-ketju

  • 657 160
  • 5 119

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kuriositeettina

Flint:

"Myös FIA:n ratkaisu Michael Schumacher tultua kärsimään stop and go rangaistustaan maalin tulon jälkeen oli naurettavuudessaan vertaansa vailla."


Ellei muistini vallan heita haranpyllya, mainitsemassasi tilanteessa homman ryssivat Silverstonessa kisajarjestajat, ei FIA. Rangaistus tuomittiin, mutta Schumacheria ei kutsuttu ajoissa sisaan.

Niin tai nain, huippuarvokkaat voittopisteet menivat joka tapauksessa tuolloin Schumille, mita ei olisi ilman tata kasittamatonta torvelointia siis koskaan tapahtunut. Mestaruuden nappasi ko. kaudella kuitenkin Mika, joka johti MM-sarjaa aina ensimmaisesta ruutulipun heilahduksesta viimeiseen.



Ranger
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Safety Car

Niin semmoista kyselisin että menikö toissakisassa (?) sääntöjen mukaan ja oikein kun ekana turva-auton perässä ei ajellut kisaa johtava auto? Jotenkin olen ymmärtänyt että ekana tulisi ajaa sen joka johtaa.
 
Kawasaki kirjoitti:
BMW ostaa Sauber-tallin:

Aika kylmät tekee Bemari Williamsille. Sopimus olisi voimassa vielä ainakin ensi kaudelle. BMW rikkoo sopparia ja perustaa oman tallin, Williamsille tarjotaan mahdollisuutta sopimusmoottoreihin. Onhan se selvä, ettei sopimusmoottorit ole yhtä ärjyjä kuin omassa tallissa käytettävät. Williamsilla ei liene muuta mahdollisuutta, kuin tyytyä rooliinsa. Näin lähellä ensi kautta on mahdotonta saada tehdasmoottoritoimittajaa yksinoikeudella ja onko halukkaita edes tulemaan FYkkösiin? Sopimusmoottoreita voi saada Cosworthilta tai Ferrarilta tms. mutta väistämättä suoritustaso tippuu ensi kaudeksi. Näinköhän Webber vaihtaa maisemaa ensi kaudeksi. Yksi legendaarisimmista talleista vaipuu osastolle ynnämuita tulevalla kaudella.

Ferrari, Toyota, BMW ja Renault. Siinä ovat autonvalmistajat, joilla oma talli ykkösissä. Koskahan Mersu vaatii lisää näkyvyyttä ja perustaa/ostaa oman tallin ja onko se McLaren vai joku muu? Trendi on selvä.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Bluesbrother kirjoitti:
Aika kylmät tekee Bemari Williamsille.
Tämä on ollut nähtävissä jo jonkun aikaa. Esim Williamsin auton kritisointi julkisuudessa jne.

Bluesbrother kirjoitti:
Sopimusmoottoreita voi saada Cosworthilta tai Ferrarilta tms. mutta väistämättä suoritustaso tippuu ensi kaudeksi. Näinköhän Webber vaihtaa maisemaa ensi kaudeksi. Yksi legendaarisimmista talleista vaipuu osastolle ynnämuita tulevalla kaudella.
Ei ole ensimmäinen kerta kun Williams jää heikoille moottoritoimittajan kanssa. Kannattaa muistella esim Hondan ja Rellun luopumista moottorinvalmistajina. Frankin porukka on noussut monta kertaa, mutta saa nähdä jaksaako äijä vielä

Bluesbrother kirjoitti:
Koskahan Mersu vaatii lisää näkyvyyttä ja perustaa/ostaa oman tallin ja onko se McLaren vai joku muu? Trendi on selvä.
Mersu omistaa jo ison osan McLarenista, joten irtautuminen olisi varsin hurja peliliike.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Twite kirjoitti:
Niin semmoista kyselisin että menikö toissakisassa (?) sääntöjen mukaan ja oikein kun ekana turva-auton perässä ei ajellut kisaa johtava auto? Jotenkin olen ymmärtänyt että ekana tulisi ajaa sen joka johtaa.

Joo, tästähän taisi olla joku pikku-uutinenkin kisan jälkeen. Montoya tuli johtajan paikalta varikolle, jolloin kierroksen perässä ollut Ralf jäi ensimmäiseksi turva-auton taakse. Kisan tuomaristo oli silloin ilmoittanut Toyotalle, että homma on ihan ok ja Ralf voi ajaa siinä jonon ensimmäisenä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Master Chief kirjoitti:
Eiköhän se ero noissa tapauksissa ollut siinä että bensan suhteen oli tarkat säännöt, joista ei voinut poiketa kun taas ilmanohjaimet ja stop and go-rangaistus olivat harmaalla (silloin sallitulla) alueella?

Bensa piti olla samaa tavaraa kuin se mitä oli leimattu ennen kilpailua tallin käyttöön. Käsittääkseni myös Ferrarin ilmanohjaimet oli silloisten sääntöjen mukaan täysin laittomat, FIA vain "löysi" porsaanreiän säännöissään soveltamalla 5 mm toleranssia aerodynaamisiin-osiin vaikka tuo 5 mm toleranssi ei näitä osia koskenutkaan, ei esim takasiivet olisi saaneet olla 5 mm leveämpiä kuin oli säännöissä määrätty. Ilmanohjaimillekin oli olemassa aivan yksiselitteiset maksimi mitat ja muoto vaatimukset mutta Ferrarin kohdalla tuo sääntö jousti. Ja eiköhän siellä FIA:n säännöissä kerrota että stop and go rangaistus kärsitään kisassa ei lämmittelyssä, ei ennen aika-ajoja eikä maalintulon jälkeen, Schumacher vain sattui punaisessa autossaan taas olemaan sääntöjen suhteen koskematon.

Ja nyt sitten Mosley suuressa viisaudessaan meinaa rangaista Michelin-talleja Indyn väliin jättämisestä, vaikka kyseisten tallien rengastoimittaja nimenomaan kertoi että sen renkaat ei ole turvalliset koko kisan läpi ajamiseen Indyn ovaalilla. Hienoa Max!!
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Päivitetäänpä Indianapolisin jälkipyykkejä, jos ne jotakuta vielä kiinnostaa.

Michelin valmis hyvittämään Indianapolisin liput:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuor...i/1101980052803
Edellisen jälkeen tapahtunutta:

- 29.6. FIA on tyytyväinen Michelinin korvauksiin, mutta tyrmää täysin Michelinin väitteet siitä että FIAn joustavammalla toiminnalla koko fiasko olisi ollut vältettävissä. FIA korostaa tiedotteessaan, että Indianapolisin kisa meni pilalle vain ja ainoistaan Michelinin toiminnan takia.

- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.

- 30.6. Indianapolisin katsojat jatkavat kanteitaan. Michelin on lupautunut korvaamaan lippujen hinnan katsojille, mutta lakimiesten mukaan myös FIA on omalla toiminnallaan osasyyllinen siihen että kisasta tuli loppujen lopuksi kuuden auton tynkäkisa. Micheliniltä korvauksia ei ilmeisesti tulla enää vaatimaan yksityishenkilöiden toimesta, se kun on lupautunut maksamaan lippurahat takaisin. FIA ja Indianapolisin ratayhtiö ovat edelleen lakimiesten tulilinjalla.

- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!! Hienoa toimintaa Max! Kun ei pystytä langettamaan rangaistuksia, niin tehdään sitten muuta kiusaa.

Että semmoista tällä kertaa. Jälkipyykin selvittely tuskin loppuu vielä tähän.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mikäli FIA rankaisee talleja rengassotkusta, niin F1 on lähellä loppuaan. BMW, Mersu, Toyota, Honda ja Renault pystyvät pykäämään oman sarjan pystyyn melkosen nopeasti ja Ferrarikin tulee mukaan, koska ilman noita talleja ei kilpailuista tule paskaakaan. Max haukkaa nyt paskaa oikeen vattan täyrelt.


Lisäys: Michelinin korvaukset on aika minimaaliset korvaukset sille joka on lentänyt kisapaikalle. Misukoiden pitäisi maksaa kaikki kustannukset josta löytyy tosite.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
NK kirjoitti:
- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.

Tuota samaa me täällä töissä kahvipöydässä vinoiltiin että Ferrarin tarvitsema FIA:n vetoapu katsotaan tuolloin ja silloin päätetään kuinka McLaren ja Renault oli pääsyylliset Indianapolisin rengasFIAskoon ja niiltä siksi viedään eniten pisteitä jotta Ferrari ja M.Schumacher saadaan taas mukaan MM-taistoon. Naurettavaa pelleilyä että FIA ei pystynyt vielä sanomaan mitään rangaistuksia ja vielä naurettavanpaa pelleilyä oli todeta Michelinin renkailla ajavat tallit syyllisiksi Indyn tapahtumiin.

NK kirjoitti:
- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!!

Heh, tämä nimenomaan kuvaa kuinka kauaksi todellisuudesta Max Mousley ja FIA on tässä ajautunut. Miksi 2 vuotta on riittävä, eikö sitä selvitystä olisi voinut ulottaa koskemaan koko Michelinin kilpailuhistoriaa ja kaikkia sarjoja joissa Michelin on rengastoimittajana?
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
tombraider kirjoitti:
Mikäli FIA rankaisee talleja rengassotkusta, niin F1 on lähellä loppuaan. BMW, Mersu, Toyota, Honda ja Renault pystyvät pykäämään oman sarjan pystyyn melkosen nopeasti ja Ferrarikin tulee mukaan, koska ilman noita talleja ei kilpailuista tule paskaakaan. Max haukkaa nyt paskaa oikeen vattan täyrelt.

Jos tallit edelleen haluavat kilpailla maailmanmestaruuksista niin se ei onnistu ilman FIA:ta joka ainoana voi sarjalle MM arvon antaa ja kaupallisesti tuo MM-arvo on talleille tärkeä.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
flintstone kirjoitti:
NK kirjoitti:
- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.
Tuota samaa me täällä töissä kahvipöydässä vinoiltiin että Ferrarin tarvitsema FIA:n vetoapu katsotaan tuolloin ja silloin päätetään kuinka McLaren ja Renault oli pääsyylliset Indianapolisin rengasFIAskoon ja niiltä siksi viedään eniten pisteitä jotta Ferrari ja M.Schumacher saadaan taas mukaan MM-taistoon. Naurettavaa pelleilyä että FIA ei pystynyt vielä sanomaan mitään rangaistuksia ja vielä naurettavanpaa pelleilyä oli todeta Michelinin renkailla ajavat tallit syyllisiksi Indyn tapahtumiin.

Ja taas sitä mennään: Ferrari sitä ja Ferrari tätä.

Maailmanneuvostohan antoi tuohon päivämäärään asti aikaa Michelinille ja sitä käyttäville talleille aikaa:
1. korvata faneille
2. korjata Indianapolis motor speedwayn maine
3. korjata F1:sten julkisuuskuva.

Heidän tekojensa pohjalta päätetään annetaanko talleille rangaistus.

"The World Motor Sport Council decided to adjourn discussion of any penalty to an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council on September 14, 2005, when it will also examine what steps have been taken by the seven Michelin teams and/or their tyre supplier to compensate the Formula One fans and repair the damage to the reputation of the Indianapolis Motor Speedway and to the image of Formula One. Also what steps have been taken by the Michelin teams to ensure nothing like this ever happens again. Those two questions will be examined in September and depending on where we have got to on those two points will make the final decision on a penalty, if a penalty is imposed by the World Council."
lähde: http://www.formula1.com/race/news/3240/740.html

flintstone kirjoitti:
NK kirjoitti:
- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!!

Heh, tämä nimenomaan kuvaa kuinka kauaksi todellisuudesta Max Mousley ja FIA on tässä ajautunut. Miksi 2 vuotta on riittävä, eikö sitä selvitystä olisi voinut ulottaa koskemaan koko Michelinin kilpailuhistoriaa ja kaikkia sarjoja joissa Michelin on rengastoimittajana?

Varmaan siksi viimeiset kaksi vuotta koska FIA:lla on sisäpiirin tietoa Michelinin rengasongelmasta. Tuo asia käy ilmi tästä FIA:n julkistamasta kirjeenvaihdosta:
http://www.fia.com/resources/documents/952453833__29_06_2005_FIA_Michelin_letter.pdf
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kovin on sekavaa tuo Indyn jälkipyykki. Toivon ettei Misukka-talleille enää mitään rangaistuksia jaettaisi. Ne ovat jo kärsineet ihan riittävästi.

Sarja on puolivälissä ja tässä vaiheessa voisi tehdä vähän yhteenvetoa menneestä kaudesta:

Yllättäjät: - talleista Renault, Toyota ja Red Bull
- kuskeista Coulthard (varsinkin), Heidfeld, Trulli ja miksei myös Klien ja Massa

Pettymykset: - BAR, Ferrarin alkukausi
- Montoya (varsinkin), Webber, Sato, Villeneuve

Vaikka Kimin ja Alonson välillä on vielä reilusti eroa, niin mestaruustaistosta voi tulla vielä todella tasainen. Jos Alonso tuon piste-etunsa menettää omien ajovirheiden takia, niin silloin hän ei vielä tässä vaiheessa ole mestaruuden arvoinen. Kimi tulee olemaan monella radalla kova, varsinkin Silverstonessa ja Spassa. Kimin kannalta ehkä tärkein asia on, saako Montoya loppukaudella juonesta kiinni ja alkaisi syödä Kimiltä pisteitä. Tallimestaruuskamppailussa Fisichellan epäonnen on pakko kääntyä, muuten McLaren menee Renaultin ohi. Ferrari tuskin vie kumpaakaan mestaruutta tällä kertaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
NK kirjoitti:
Päivitetäänpä Indianapolisin jälkipyykkejä, jos ne jotakuta vielä kiinnostaa.


Että semmoista tällä kertaa. Jälkipyykin selvittely tuskin loppuu vielä tähän.

Jätit kuitenkin kertomatta, että nuo rangaistukset on todennäköisesti sakkoja. Mosley itse totesi, että heillä on valtuudet vain sakkorangaistukseen. Ja pisterangaistukset olisivat liian kovia, koska tallit eivät syyllisiä Michelinin virheeseen.

Kyllä minä ymmärrän, että uutiset voi lukea parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta jos kerrotaan lähes kaikki tapauksesta, niin ei pidä jättää sitten sitä oleellisinta osuutta pois.

Ja kas kun et vetänyt tähän juttuun ferrarin todennäköisesti laittomia renkaanlämmittäjiä.
 

NHL

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Schumacher vain sattui punaisessa autossaan taas olemaan sääntöjen suhteen koskematon.

Elämä on. Ferrari on kaikenlisäks melko kallis.
Sittenkun Räkä ajaa Ferrarilla niin tuskin silloin jaksat valittaa näistä pikku-eduista. :)
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Jee jee, MacLarenin uusi moottori näytti sitten heti todellisen luontonsa. Moottori paskana ja aika-ajosijoitukseen automaattisesti +10. Kyllä Kimi tosta nousee ehkä palkintopallille (jos ei mylly hajoa uudestaan) mutta voitto taisi mennä siinä. Oikeesti aika koomista toi Mercedeksen säätäminen.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
repe_joke kirjoitti:
Jätit kuitenkin kertomatta, että nuo rangaistukset on todennäköisesti sakkoja. Mosley itse totesi, että heillä on valtuudet vain sakkorangaistukseen.
Totta on että Mosleyn omien sanojen mukaan rangaistukset ovat todennäköisesti sakkoja. Mosley on myös diplomaattisesti sanonut, että pistemenetykset ovat niin radikaali ratkaisu että niitä ei mielellään tuomittaisi. Mutta nämä ovat vain puheita, eivät virallisia tuomioita.

Esim. täällä uutisoidaan kuitenkin seuraavasti (sanatarkka lainaus):
... Samalla Mosley ilmoittaa, ettei usko tallien saavan kilpailukieltoja, vaan uskoo FIA:n päätyvän rankaisussaan korkeintaan sakkoihin ja pistemenetyksiin.

Oman käsitykseni mukaan se on täyttä puppua että FIAlla ei olisi mahdollisuutta tuomita pistemenetyksiä. Mosley on todennut ainoastaan sen, että FIA ei voi rankaista Micheliniä vaan ainoastaan talleja.

Se on kyllä totta että pistemenetykset olisivat liian kova rangaistus, varsinkin kuukausia jälkikäteen tuomittuina. Mutta tätä mielipidettä ei ole sanonut Mosley vaan monet muut FIAn ulkopuoliset tahot, mm. Ferrarin Michael Schumacher.

Ja pisterangaistukset olisivat liian kovia, koska tallit eivät syyllisiä Michelinin virheeseen.
On totta että tallit eivät ole syyllisiä Michelinin tekemisiin, mutta FIAn mukaan myös Michelin-tallit ovat tämän rengasfiaskon syyllisiä. Mm. tässä uutisessa todetaan että FIAn mukaan tallit ovat syyllistyneet kahteen syytöskohtaan: 1) niillä ei ollut sopivia renkaita Indianapolisin radalle, ja 2) ne eivät päästäneet ajajiaan starttiin itse kilpailussa.
Joten tämän FIAn näkemyksen perusteella myös tallit ovat syyllisiä tähän FIAskoon, ja näinollen myös talleille voi odottaa ehkä koviakin rangaistuksia.

Itse osaan odottaa FIAlta syyskuussa melkein mitä tahansa, ottaen huomioon täällä mainitun Mosleyn ehkä hieman ylimielisenkin lausunnon:
"Mosley muistuttaa kattojärjestön olevan aina niskanpäällä, joten tallit eivät voi muuta kuin hyväksyä rangaistuksensa."

Kyllä minä ymmärrän, että uutiset voi lukea parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta jos kerrotaan lähes kaikki tapauksesta, niin ei pidä jättää sitten sitä oleellisinta osuutta pois.
On totta että monet uutiset luetaan "värilasit päässä", ja voi olla että olin siksi referoinut kirjoitukseeni lähinnä FIA-vastaisimmat jutut. Siksi kirjoitukseeni oli liitetty myös linkit uutisiin, joista jokainen voi tarkistaa myös kyseisen uutisen yksityiskohdat, ja lukea samat jutut ilman "värilaseja". Omassa kirjoituksessani luonnollisesti korostin omaa mielipidettäni asiasta, kuten varmaan kaikki tekevät.
 
Viimeksi muokattu:

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
NK kirjoitti:
Itse osaan odottaa FIAlta syyskuussa melkein mitä tahansa, ottaen huomioon täällä mainitun Mosleyn ehkä hieman ylimielisenkin lausunnon:
"Mosley muistuttaa kattojärjestön olevan aina niskanpäällä, joten tallit eivät voi muuta kuin hyväksyä rangaistuksensa."

Tuon kommentin ylimielinen sävy johtuu suureltaosin siitä sportti.comin toimittajasta joka jutun oli kääntänyt, sillä mielestäni kommentti tuossa Max:n haastattelussa on ymmärrettävissä hieman toisella tavalla.

alkuperäinen kommentti:
"For me it's not personal. There is only animosity over who should run the sport. On the one hand I'm saying it's the FIA and they think it should be the teams. When I was one of them I thought the same. But the governing body will always win. So I'm not concerned if they take an antagonistic line. What are they going to do? If they go on strike, they're simply cutting off their nose to spite their face. That won't happen."

NK kirjoitti:
ja voi olla että olin siksi referoinut kirjoitukseeni lähinnä FIA-vastaisimmat jutut.

Tuossa on vain se vikana että nuo kaikkein FIA-vastaisimmat jutut ovat yleensä kolumneja tai muuten sisältävät paljon toimittajien omaa henkilökohtaista mielipidettä jolloin faktat pääsevät siinä sivussa hieman värittymään.


Tässä vielä lopuksi pari asiaan liittyvää linkkiä:
Mosleyn maanantainen haastattelu guardianissa:
http://sport.guardian.co.uk/formulaone/story/0,10069,1515272,00.html#article_continue
ja tässä Mosleyn kommentit keskiviikon kokouksen ja tallien kuulemisen jälkeen:
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/290605-02.html
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Suomessa sitten jaksetaan itkeä aina, että Ferrarin ja FIA:n toimintaa. Mutta jos Ferrarilla olisikin ajanut Häkä tai inisiä Räkä, niin Ferraria ylistettäisiin.

Ja tietenkin maailman kaikkien aikoijen parhaimman kuljettajan, Michail Schumacherin suorituksia. Schumi nyt vaan on ylivoimasesti paras kuski mitä on ollut, 7 maailmanmestaruutta, 84 osakilpailuvoittoa ja yli 1100 pistettä sekä useat muut ennätykset varmasti antavat jonkinlaisen kuvan miehen taidoista.
 
Kimi siis lähtee kisaan 13 ruudusta. Hyvänä lähtijänä Kimi poimii 2-3 autoa jo lähdössä ja hyvällä tuurilla pääseekin heti jo Pablon perään. Pablo päästää tallimääräyksellä (joka on annettu ennen kisaa) Kimin ohitse ja Kimi kipuaa kohti kärkeä. Bar:n ja Renaultin käytyä varikolla Kimi rykäisyy 3-6 nopeaa kierrosta ja varikolta tultaessa Kimi on jo hyvissä asemissa. Ratkaisut syntyvät toisten ja joidenkin osalta kolmansien varikkokäyntien aikana jolloin Kimi siirtyy kärkeen Alonson kolaroidessa.

Oskari saarii huutaa hallintopäällikköä ja Espoon rehtoria ja Kimi voittaa, sekä korjaa 10 pistettä.

Taistelu jatkuu.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelicans81 kirjoitti:
Kimi siis lähtee kisaan 13 ruudusta .. Taistelu jatkuu.

Kone leikkaa kiinni 18 kierroksen jälkeen ja taistelut on taisteltu. Ei kukaan, edes Räikkönen itse tai Mustakari, voi uskoa Inisijän voittoon.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
vision kirjoitti:
Kone leikkaa kiinni 18 kierroksen jälkeen ja taistelut on taisteltu. Ei kukaan, edes Räikkönen itse tai Mustakari, voi uskoa Inisijän voittoon.

Älä päätä muiden puolesta mihinkä he uskovat. Itse ainakin uskon "inisijän" voittoon niin pitkään, kun ruutulippu heilahtaa. Vähän positiivista asennetta kehiin prkl.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.44
  • 4.40
  • 2.36
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös