Päivitetäänpä Indianapolisin jälkipyykkejä, jos ne jotakuta vielä kiinnostaa.
- 29.6. FIA on tyytyväinen Michelinin korvauksiin, mutta tyrmää täysin Michelinin väitteet siitä että FIAn joustavammalla toiminnalla koko fiasko olisi ollut vältettävissä. FIA korostaa tiedotteessaan, että Indianapolisin kisa meni pilalle vain ja ainoistaan Michelinin toiminnan takia.
- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.
- 30.6. Indianapolisin katsojat jatkavat kanteitaan. Michelin on lupautunut korvaamaan lippujen hinnan katsojille, mutta lakimiesten mukaan myös FIA on omalla toiminnallaan osasyyllinen siihen että kisasta tuli loppujen lopuksi kuuden auton tynkäkisa. Micheliniltä korvauksia ei ilmeisesti tulla enää vaatimaan yksityishenkilöiden toimesta, se kun on lupautunut maksamaan lippurahat takaisin. FIA ja Indianapolisin ratayhtiö ovat edelleen lakimiesten tulilinjalla.
- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!! Hienoa toimintaa Max! Kun ei pystytä langettamaan rangaistuksia, niin tehdään sitten muuta kiusaa.
Että semmoista tällä kertaa. Jälkipyykin selvittely tuskin loppuu vielä tähän.
Edellisen jälkeen tapahtunutta:Michelin valmis hyvittämään Indianapolisin liput:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuor...i/1101980052803
- 29.6. FIA on tyytyväinen Michelinin korvauksiin, mutta tyrmää täysin Michelinin väitteet siitä että FIAn joustavammalla toiminnalla koko fiasko olisi ollut vältettävissä. FIA korostaa tiedotteessaan, että Indianapolisin kisa meni pilalle vain ja ainoistaan Michelinin toiminnan takia.
- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.
- 30.6. Indianapolisin katsojat jatkavat kanteitaan. Michelin on lupautunut korvaamaan lippujen hinnan katsojille, mutta lakimiesten mukaan myös FIA on omalla toiminnallaan osasyyllinen siihen että kisasta tuli loppujen lopuksi kuuden auton tynkäkisa. Micheliniltä korvauksia ei ilmeisesti tulla enää vaatimaan yksityishenkilöiden toimesta, se kun on lupautunut maksamaan lippurahat takaisin. FIA ja Indianapolisin ratayhtiö ovat edelleen lakimiesten tulilinjalla.
- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!! Hienoa toimintaa Max! Kun ei pystytä langettamaan rangaistuksia, niin tehdään sitten muuta kiusaa.
Että semmoista tällä kertaa. Jälkipyykin selvittely tuskin loppuu vielä tähän.