Mainos

F1-ketju

  • 664 306
  • 5 069

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Päivitetäänpä Indianapolisin jälkipyykkejä, jos ne jotakuta vielä kiinnostaa.

Michelin valmis hyvittämään Indianapolisin liput:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuor...i/1101980052803
Edellisen jälkeen tapahtunutta:

- 29.6. FIA on tyytyväinen Michelinin korvauksiin, mutta tyrmää täysin Michelinin väitteet siitä että FIAn joustavammalla toiminnalla koko fiasko olisi ollut vältettävissä. FIA korostaa tiedotteessaan, että Indianapolisin kisa meni pilalle vain ja ainoistaan Michelinin toiminnan takia.

- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.

- 30.6. Indianapolisin katsojat jatkavat kanteitaan. Michelin on lupautunut korvaamaan lippujen hinnan katsojille, mutta lakimiesten mukaan myös FIA on omalla toiminnallaan osasyyllinen siihen että kisasta tuli loppujen lopuksi kuuden auton tynkäkisa. Micheliniltä korvauksia ei ilmeisesti tulla enää vaatimaan yksityishenkilöiden toimesta, se kun on lupautunut maksamaan lippurahat takaisin. FIA ja Indianapolisin ratayhtiö ovat edelleen lakimiesten tulilinjalla.

- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!! Hienoa toimintaa Max! Kun ei pystytä langettamaan rangaistuksia, niin tehdään sitten muuta kiusaa.

Että semmoista tällä kertaa. Jälkipyykin selvittely tuskin loppuu vielä tähän.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mikäli FIA rankaisee talleja rengassotkusta, niin F1 on lähellä loppuaan. BMW, Mersu, Toyota, Honda ja Renault pystyvät pykäämään oman sarjan pystyyn melkosen nopeasti ja Ferrarikin tulee mukaan, koska ilman noita talleja ei kilpailuista tule paskaakaan. Max haukkaa nyt paskaa oikeen vattan täyrelt.


Lisäys: Michelinin korvaukset on aika minimaaliset korvaukset sille joka on lentänyt kisapaikalle. Misukoiden pitäisi maksaa kaikki kustannukset josta löytyy tosite.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
NK kirjoitti:
- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.

Tuota samaa me täällä töissä kahvipöydässä vinoiltiin että Ferrarin tarvitsema FIA:n vetoapu katsotaan tuolloin ja silloin päätetään kuinka McLaren ja Renault oli pääsyylliset Indianapolisin rengasFIAskoon ja niiltä siksi viedään eniten pisteitä jotta Ferrari ja M.Schumacher saadaan taas mukaan MM-taistoon. Naurettavaa pelleilyä että FIA ei pystynyt vielä sanomaan mitään rangaistuksia ja vielä naurettavanpaa pelleilyä oli todeta Michelinin renkailla ajavat tallit syyllisiksi Indyn tapahtumiin.

NK kirjoitti:
- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!!

Heh, tämä nimenomaan kuvaa kuinka kauaksi todellisuudesta Max Mousley ja FIA on tässä ajautunut. Miksi 2 vuotta on riittävä, eikö sitä selvitystä olisi voinut ulottaa koskemaan koko Michelinin kilpailuhistoriaa ja kaikkia sarjoja joissa Michelin on rengastoimittajana?
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
tombraider kirjoitti:
Mikäli FIA rankaisee talleja rengassotkusta, niin F1 on lähellä loppuaan. BMW, Mersu, Toyota, Honda ja Renault pystyvät pykäämään oman sarjan pystyyn melkosen nopeasti ja Ferrarikin tulee mukaan, koska ilman noita talleja ei kilpailuista tule paskaakaan. Max haukkaa nyt paskaa oikeen vattan täyrelt.

Jos tallit edelleen haluavat kilpailla maailmanmestaruuksista niin se ei onnistu ilman FIA:ta joka ainoana voi sarjalle MM arvon antaa ja kaupallisesti tuo MM-arvo on talleille tärkeä.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
flintstone kirjoitti:
NK kirjoitti:
- 29.6. FIA päättää Michelin-tallien rangaistuksista syyskuussa!! Ilmeisesti mahdolliset Michelin-talleille tuomittavat pistemenetykset voidaan määritellä vasta tässä vaiheessa, kun tiedetään paremmin, paljonko Ferrari tarvitsee tasoitusta? 14. syyskuuta pidettävän kokouksen jälkeen on jäljellä enää kolme kisaa, joten Ferrari voidaan tarvittaessa nostaa mukaan mestaruustaistoon vielä tässäkin vaiheessa, ellei se siinä vaiheessa enää ole hyvissä asemissa.
Toinen syy rangaistusajankohdalle voisi olla se, että näin myöhäisessä vaiheessa useimmilla talleilla ei olisi enää varaa boikotoida viimeisiä kisoja rangaistusten vuoksi. Mousley halunnee välttää boikottiriskin, mutta haluaa silti jääräpäisesti rangaista talleja siitä että sattuvat käyttämään Michelinin renkaita.
Tuota samaa me täällä töissä kahvipöydässä vinoiltiin että Ferrarin tarvitsema FIA:n vetoapu katsotaan tuolloin ja silloin päätetään kuinka McLaren ja Renault oli pääsyylliset Indianapolisin rengasFIAskoon ja niiltä siksi viedään eniten pisteitä jotta Ferrari ja M.Schumacher saadaan taas mukaan MM-taistoon. Naurettavaa pelleilyä että FIA ei pystynyt vielä sanomaan mitään rangaistuksia ja vielä naurettavanpaa pelleilyä oli todeta Michelinin renkailla ajavat tallit syyllisiksi Indyn tapahtumiin.

Ja taas sitä mennään: Ferrari sitä ja Ferrari tätä.

Maailmanneuvostohan antoi tuohon päivämäärään asti aikaa Michelinille ja sitä käyttäville talleille aikaa:
1. korvata faneille
2. korjata Indianapolis motor speedwayn maine
3. korjata F1:sten julkisuuskuva.

Heidän tekojensa pohjalta päätetään annetaanko talleille rangaistus.

"The World Motor Sport Council decided to adjourn discussion of any penalty to an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council on September 14, 2005, when it will also examine what steps have been taken by the seven Michelin teams and/or their tyre supplier to compensate the Formula One fans and repair the damage to the reputation of the Indianapolis Motor Speedway and to the image of Formula One. Also what steps have been taken by the Michelin teams to ensure nothing like this ever happens again. Those two questions will be examined in September and depending on where we have got to on those two points will make the final decision on a penalty, if a penalty is imposed by the World Council."
lähde: http://www.formula1.com/race/news/3240/740.html

flintstone kirjoitti:
NK kirjoitti:
- 30.6. Max Mously totesi ettei FIA voi rangaista Micheliniä, joten piti keksiä toinen tapa kyykyttää rengastoimittajaa: Nyt FIA vaatii Micheliniltä selvityksen kaikista Michelinin rengasrikoista viimeisen kahden vuoden ajalta!!!

Heh, tämä nimenomaan kuvaa kuinka kauaksi todellisuudesta Max Mousley ja FIA on tässä ajautunut. Miksi 2 vuotta on riittävä, eikö sitä selvitystä olisi voinut ulottaa koskemaan koko Michelinin kilpailuhistoriaa ja kaikkia sarjoja joissa Michelin on rengastoimittajana?

Varmaan siksi viimeiset kaksi vuotta koska FIA:lla on sisäpiirin tietoa Michelinin rengasongelmasta. Tuo asia käy ilmi tästä FIA:n julkistamasta kirjeenvaihdosta:
http://www.fia.com/resources/documents/952453833__29_06_2005_FIA_Michelin_letter.pdf
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kovin on sekavaa tuo Indyn jälkipyykki. Toivon ettei Misukka-talleille enää mitään rangaistuksia jaettaisi. Ne ovat jo kärsineet ihan riittävästi.

Sarja on puolivälissä ja tässä vaiheessa voisi tehdä vähän yhteenvetoa menneestä kaudesta:

Yllättäjät: - talleista Renault, Toyota ja Red Bull
- kuskeista Coulthard (varsinkin), Heidfeld, Trulli ja miksei myös Klien ja Massa

Pettymykset: - BAR, Ferrarin alkukausi
- Montoya (varsinkin), Webber, Sato, Villeneuve

Vaikka Kimin ja Alonson välillä on vielä reilusti eroa, niin mestaruustaistosta voi tulla vielä todella tasainen. Jos Alonso tuon piste-etunsa menettää omien ajovirheiden takia, niin silloin hän ei vielä tässä vaiheessa ole mestaruuden arvoinen. Kimi tulee olemaan monella radalla kova, varsinkin Silverstonessa ja Spassa. Kimin kannalta ehkä tärkein asia on, saako Montoya loppukaudella juonesta kiinni ja alkaisi syödä Kimiltä pisteitä. Tallimestaruuskamppailussa Fisichellan epäonnen on pakko kääntyä, muuten McLaren menee Renaultin ohi. Ferrari tuskin vie kumpaakaan mestaruutta tällä kertaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
NK kirjoitti:
Päivitetäänpä Indianapolisin jälkipyykkejä, jos ne jotakuta vielä kiinnostaa.


Että semmoista tällä kertaa. Jälkipyykin selvittely tuskin loppuu vielä tähän.

Jätit kuitenkin kertomatta, että nuo rangaistukset on todennäköisesti sakkoja. Mosley itse totesi, että heillä on valtuudet vain sakkorangaistukseen. Ja pisterangaistukset olisivat liian kovia, koska tallit eivät syyllisiä Michelinin virheeseen.

Kyllä minä ymmärrän, että uutiset voi lukea parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta jos kerrotaan lähes kaikki tapauksesta, niin ei pidä jättää sitten sitä oleellisinta osuutta pois.

Ja kas kun et vetänyt tähän juttuun ferrarin todennäköisesti laittomia renkaanlämmittäjiä.
 

NHL

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Schumacher vain sattui punaisessa autossaan taas olemaan sääntöjen suhteen koskematon.

Elämä on. Ferrari on kaikenlisäks melko kallis.
Sittenkun Räkä ajaa Ferrarilla niin tuskin silloin jaksat valittaa näistä pikku-eduista. :)
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Jee jee, MacLarenin uusi moottori näytti sitten heti todellisen luontonsa. Moottori paskana ja aika-ajosijoitukseen automaattisesti +10. Kyllä Kimi tosta nousee ehkä palkintopallille (jos ei mylly hajoa uudestaan) mutta voitto taisi mennä siinä. Oikeesti aika koomista toi Mercedeksen säätäminen.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
repe_joke kirjoitti:
Jätit kuitenkin kertomatta, että nuo rangaistukset on todennäköisesti sakkoja. Mosley itse totesi, että heillä on valtuudet vain sakkorangaistukseen.
Totta on että Mosleyn omien sanojen mukaan rangaistukset ovat todennäköisesti sakkoja. Mosley on myös diplomaattisesti sanonut, että pistemenetykset ovat niin radikaali ratkaisu että niitä ei mielellään tuomittaisi. Mutta nämä ovat vain puheita, eivät virallisia tuomioita.

Esim. täällä uutisoidaan kuitenkin seuraavasti (sanatarkka lainaus):
... Samalla Mosley ilmoittaa, ettei usko tallien saavan kilpailukieltoja, vaan uskoo FIA:n päätyvän rankaisussaan korkeintaan sakkoihin ja pistemenetyksiin.

Oman käsitykseni mukaan se on täyttä puppua että FIAlla ei olisi mahdollisuutta tuomita pistemenetyksiä. Mosley on todennut ainoastaan sen, että FIA ei voi rankaista Micheliniä vaan ainoastaan talleja.

Se on kyllä totta että pistemenetykset olisivat liian kova rangaistus, varsinkin kuukausia jälkikäteen tuomittuina. Mutta tätä mielipidettä ei ole sanonut Mosley vaan monet muut FIAn ulkopuoliset tahot, mm. Ferrarin Michael Schumacher.

Ja pisterangaistukset olisivat liian kovia, koska tallit eivät syyllisiä Michelinin virheeseen.
On totta että tallit eivät ole syyllisiä Michelinin tekemisiin, mutta FIAn mukaan myös Michelin-tallit ovat tämän rengasfiaskon syyllisiä. Mm. tässä uutisessa todetaan että FIAn mukaan tallit ovat syyllistyneet kahteen syytöskohtaan: 1) niillä ei ollut sopivia renkaita Indianapolisin radalle, ja 2) ne eivät päästäneet ajajiaan starttiin itse kilpailussa.
Joten tämän FIAn näkemyksen perusteella myös tallit ovat syyllisiä tähän FIAskoon, ja näinollen myös talleille voi odottaa ehkä koviakin rangaistuksia.

Itse osaan odottaa FIAlta syyskuussa melkein mitä tahansa, ottaen huomioon täällä mainitun Mosleyn ehkä hieman ylimielisenkin lausunnon:
"Mosley muistuttaa kattojärjestön olevan aina niskanpäällä, joten tallit eivät voi muuta kuin hyväksyä rangaistuksensa."

Kyllä minä ymmärrän, että uutiset voi lukea parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta jos kerrotaan lähes kaikki tapauksesta, niin ei pidä jättää sitten sitä oleellisinta osuutta pois.
On totta että monet uutiset luetaan "värilasit päässä", ja voi olla että olin siksi referoinut kirjoitukseeni lähinnä FIA-vastaisimmat jutut. Siksi kirjoitukseeni oli liitetty myös linkit uutisiin, joista jokainen voi tarkistaa myös kyseisen uutisen yksityiskohdat, ja lukea samat jutut ilman "värilaseja". Omassa kirjoituksessani luonnollisesti korostin omaa mielipidettäni asiasta, kuten varmaan kaikki tekevät.
 
Viimeksi muokattu:

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
NK kirjoitti:
Itse osaan odottaa FIAlta syyskuussa melkein mitä tahansa, ottaen huomioon täällä mainitun Mosleyn ehkä hieman ylimielisenkin lausunnon:
"Mosley muistuttaa kattojärjestön olevan aina niskanpäällä, joten tallit eivät voi muuta kuin hyväksyä rangaistuksensa."

Tuon kommentin ylimielinen sävy johtuu suureltaosin siitä sportti.comin toimittajasta joka jutun oli kääntänyt, sillä mielestäni kommentti tuossa Max:n haastattelussa on ymmärrettävissä hieman toisella tavalla.

alkuperäinen kommentti:
"For me it's not personal. There is only animosity over who should run the sport. On the one hand I'm saying it's the FIA and they think it should be the teams. When I was one of them I thought the same. But the governing body will always win. So I'm not concerned if they take an antagonistic line. What are they going to do? If they go on strike, they're simply cutting off their nose to spite their face. That won't happen."

NK kirjoitti:
ja voi olla että olin siksi referoinut kirjoitukseeni lähinnä FIA-vastaisimmat jutut.

Tuossa on vain se vikana että nuo kaikkein FIA-vastaisimmat jutut ovat yleensä kolumneja tai muuten sisältävät paljon toimittajien omaa henkilökohtaista mielipidettä jolloin faktat pääsevät siinä sivussa hieman värittymään.


Tässä vielä lopuksi pari asiaan liittyvää linkkiä:
Mosleyn maanantainen haastattelu guardianissa:
http://sport.guardian.co.uk/formulaone/story/0,10069,1515272,00.html#article_continue
ja tässä Mosleyn kommentit keskiviikon kokouksen ja tallien kuulemisen jälkeen:
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/290605-02.html
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Suomessa sitten jaksetaan itkeä aina, että Ferrarin ja FIA:n toimintaa. Mutta jos Ferrarilla olisikin ajanut Häkä tai inisiä Räkä, niin Ferraria ylistettäisiin.

Ja tietenkin maailman kaikkien aikoijen parhaimman kuljettajan, Michail Schumacherin suorituksia. Schumi nyt vaan on ylivoimasesti paras kuski mitä on ollut, 7 maailmanmestaruutta, 84 osakilpailuvoittoa ja yli 1100 pistettä sekä useat muut ennätykset varmasti antavat jonkinlaisen kuvan miehen taidoista.
 
Kimi siis lähtee kisaan 13 ruudusta. Hyvänä lähtijänä Kimi poimii 2-3 autoa jo lähdössä ja hyvällä tuurilla pääseekin heti jo Pablon perään. Pablo päästää tallimääräyksellä (joka on annettu ennen kisaa) Kimin ohitse ja Kimi kipuaa kohti kärkeä. Bar:n ja Renaultin käytyä varikolla Kimi rykäisyy 3-6 nopeaa kierrosta ja varikolta tultaessa Kimi on jo hyvissä asemissa. Ratkaisut syntyvät toisten ja joidenkin osalta kolmansien varikkokäyntien aikana jolloin Kimi siirtyy kärkeen Alonson kolaroidessa.

Oskari saarii huutaa hallintopäällikköä ja Espoon rehtoria ja Kimi voittaa, sekä korjaa 10 pistettä.

Taistelu jatkuu.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelicans81 kirjoitti:
Kimi siis lähtee kisaan 13 ruudusta .. Taistelu jatkuu.

Kone leikkaa kiinni 18 kierroksen jälkeen ja taistelut on taisteltu. Ei kukaan, edes Räikkönen itse tai Mustakari, voi uskoa Inisijän voittoon.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
vision kirjoitti:
Kone leikkaa kiinni 18 kierroksen jälkeen ja taistelut on taisteltu. Ei kukaan, edes Räikkönen itse tai Mustakari, voi uskoa Inisijän voittoon.

Älä päätä muiden puolesta mihinkä he uskovat. Itse ainakin uskon "inisijän" voittoon niin pitkään, kun ruutulippu heilahtaa. Vähän positiivista asennetta kehiin prkl.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ron Dennis, the valittaja

Niin MacLarenin Roni on aika valittaja, looseri joka ei kestä sitä että säännöt ovat sääntöjä taas kun oma talli joutuu "kärsimään".

Maikkarin netistä bongattu.

McLarenin F1-tallin moottorintoimittajan Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug pitää formula ykkösissä moottorinvaihdosta seuraavaa lähtöruutua kymmenellä pykälällä pudottavaa rangaistusta liian ankarana. Rangaistuksen tuorein uhri on Kimi Räikkönen, joka pudotetaan Ranskan GP:ssä moottorinvaihdon takia 13. lähtöruutuun.

- Mielestäni tämä ei ole missään nimessä oikea sääntö. Jos mikä tahansa muu tekninen osa autossa pettää, ei siitä saa rangaistusta, joten en oikein ymmärrä, miksi moottoririkosta pitää rangaista, Haug sanoi.

Haug vahvisti samalla, että lauantain aika-ajossa kolmanneksi nopeimman ajan tehnyt Kimi Räikkönen ajoi aika-ajossa moottorinvaihtonsa takia raskaammalla polttoainekuormalla kuin mitä olisi ajanut ilman vaihtoa.

- Kimillä oli ehdottomasti mahdollisuudet yltää paalupaikalle. Vaihdoimme hänen taktiikkaansa hieman ja silti hän ylsi puolentoista kymmenyksen päähän paalusta, Haug kuvaili.

Jos moottorin pitää kestää 2 viikonloppua, niin sen on kestettävä!. Sääntöhän olisi ihan hanurista, jos moottoririkosta ei rangaistaisi.
 
Routainen Sydän kirjoitti:
Kyllähän Räikkönen tulee itsensä taistelemaan vähintään viiden sakkiin. Ilmeiseltä tuntuisi, että nyt ollaan yhden pysähdyksen taktiikalla liikkeellä.

Itse veikkaisin kahden pysähdyksen taktiikkaa. Ranskassa varikolla käynti sujuu normaalia nopeammin ja samalla auto pysyy kevyempänä (lue: nopeampana).
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsehän epäilisin Räikkösen nousevan viiden joukkoon. Alonso taitaa viedä voiton ja Schumi on kakkonen.

Televisiossa hetki sitten näkynyt hävittäjälaivue vaikutti muuten siltä, että kaikissa niistä oli Mersun koneet...
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Mika Salo & Ferrari... rupeaa v******maan pikku hiljaa!

Alonso vienee ns. pystyyn
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Niilo kirjoitti:
Niin MacLarenin Roni on aika valittaja, looseri joka ei kestä sitä että säännöt ovat sääntöjä taas kun oma talli joutuu "kärsimään".

Maikkarin netistä bongattu.

McLarenin F1-tallin moottorintoimittajan Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug pitää formula ykkösissä moottorinvaihdosta seuraavaa lähtöruutua kymmenellä pykälällä pudottavaa rangaistusta liian ankarana. Rangaistuksen tuorein uhri on Kimi Räikkönen, joka pudotetaan Ranskan GP:ssä moottorinvaihdon takia 13. lähtöruutuun.

- Mielestäni tämä ei ole missään nimessä oikea sääntö. Jos mikä tahansa muu tekninen osa autossa pettää, ei siitä saa rangaistusta, joten en oikein ymmärrä, miksi moottoririkosta pitää rangaista, Haug sanoi.

Haug vahvisti samalla, että lauantain aika-ajossa kolmanneksi nopeimman ajan tehnyt Kimi Räikkönen ajoi aika-ajossa moottorinvaihtonsa takia raskaammalla polttoainekuormalla kuin mitä olisi ajanut ilman vaihtoa.

- Kimillä oli ehdottomasti mahdollisuudet yltää paalupaikalle. Vaihdoimme hänen taktiikkaansa hieman ja silti hän ylsi puolentoista kymmenyksen päähän paalusta, Haug kuvaili.

Jos moottorin pitää kestää 2 viikonloppua, niin sen on kestettävä!. Sääntöhän olisi ihan hanurista, jos moottoririkosta ei rangaistaisi.

Niin mitä se Dennis tossa valittaa?
 
Olpa kirjoitti:
Mika Salo & Ferrari... rupeaa v******maan pikku hiljaa!

Alonso vienee ns. pystyyn

Ei muuta kuin narun jatkoksi sitten. Salo on hyvä äijä ja on tuonut ainakin allekirjoittaneella paljon uutta tietoa formula-maailmasta. Toisin kuin esim Lehto, kaikkien kaveri.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ei tuo Kimi mikään ihan turhajätkä ole, mäklaareneineen. Olkoon vaan "inisiä", mutta rattimies hän on, ilman muuta. 13 lähtöruutu, kisa ei edes puolivälissä ja kakkosena.
 

Nshr

Jäsen
McLaren, I love you!

Aijaijai...

McLarenin taktiikka jalleen pelaa! Raikkonen sijalta 11 toiseksi, Montoya sijalta 9 kolmanneksi. Ei ollenkaan paha. Alonso juoksemassa muita karkuun, mutta uskon etta Raikkonen viela nousee ja tulee taistelemaan kisan voitosta.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Alonson nyt 3.pysähdyksen taktiikalla? Jos on tästä tulee vielä kunnon kisa, nimittäin Kimi on 2.pysähdyksellä liikkeellä.

Helvetin ylivoimaisia nämä kuljettajat joka tapauksessa ovat muihin nähden.
 

Nshr

Jäsen
kilonkingi kirjoitti:
Onko Alonson nyt 3.pysähdyksen taktiikalla? Jos on tästä tulee vielä kunnon kisa, nimittäin Kimi on 2.pysähdyksellä liikkeellä.

Helvetin ylivoimaisia nämä kuljettajat joka tapauksessa ovat muihin nähden.

Moi kilo!

Nayttaa nyt silta, etta Alonsolla on viela kaksi pysahdysta jaljella. Tamahan tarkottaisi sita, etta kisan voitto ratkeaisi vasta viimeisilla kierroksilla.
Hyvaa tasta tulee, sen voin luvata!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös