Oli sarjataso mikä tahansa, niin minun seura on Jokerit.
Henkilökohtaisesti olen ollut kohtuullisen aktiivinen tässä ketjussa, mutta tuota osaa en kiellä itsestäni. Mä en pysty jättämään Jokereita, oli sarjataso tai pääomistaja kuka tahansa. En hyväksy Rotenbergien klaanin ja lähipiirin toimintaa ja olen valmis tuomaan tuon esille, mutta henkilökohtaisesti en pysty vain sen takia skippaamaan matseja, en etänä enkä hallilla.
Silti mua vituttaa se, että tiettyjä ongelmia ei haluta nähdä vain siksi, että aiheeseen liittyy Jokerit. Putinin lähipiiriin kuuluvien jamppojen toimintaa en hyväksy, vaikka se toisi Ilmalaan ykkösketjuksi viritelmän Laine - Crosby - Kane ja pakkipariksi Karlsson - Dahlin. Voin nauttia kiekosta, mutta en hyväksyä niitä toimia, joita kulissien takana puuhaillaan. En halua kieltää nauttimista eduista, mutta en ymmärrä sitä, että eduista maksettavaa hintaa ei haluta nähdä. Kyllä mä ymmärrän sen, että viimeisien kausien tasoisia Jokereita ei nähtäisi muissa sarjoissa, kuten ei vastaavaa tasoa lätkän osalta. Tuon kieltäminen olisi puusilmäisyyttä ja kyllä mäkin nautin siitä, että meillä on paperilla paras suomalainen lätkäjengi ja saadaan kotikaukalossa matchata Voynovilla, Koskisella, Datsjukilla, Kovalchukilla ja kumppaneilla varustettua venäläisjoukkuetta vastaan. Mutta nuo edut eivät tarkoita sitä, että asia olisi muilta osin kunnossa.
Samoin jos nykyisen kulurakenteen ongelmia ei tahdota/haluta nähdä, niin se on yksinkertaisesti puusilmäisyyttä. Mä ottaisin mielummin terveellä pohjalla olevan Jokerit Mestiksessä, kuin nykyisellään KHL:ssä vääntävän porukan. Mä mielummin otan 10+ taattua vuotta toimintaa Mestiksessä, kuin jengin, joka voi käytännössä kipata vaikka kesken kauden tai jota ei saada elvytettyä paskan osuessa tuulettimeen. Mä en nauti siitä tunteesta, että olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että jokainen kausi voi olla viimeinen.