Melkein 25-vuotta olen ollut Jokereiden etäfani. Koska olen etäkannattaja, ei ympärilläni ole laajaa Jokerifanilaumaa ystävinäni, enkä käy hallilla kovin usein. Eli isoin asia, joka vuodesta toiseen vaikuttaa pelien seuraamisen aktiivisuuteeni on ollut aina pelin taso ja tähtipelaajat/-valmentajat. Nyt tämä osasto on huipussaan. Mikäs tässä on huippulätkästä nauttiessa, samalla kun toivoo, että joku suomalainen järki saataisiin tuonne omistajapuolelle. Etäkannattajan vaikutusmahdollisuudet seuran tulevaisuuteen ovat niin marginaaliset, että mihinkään boikottiin minun on turha lähteä, vaikka Rotta ja KHL vituttaisikin.
Miksi en sitten kirjoita joukkueenrakennusketjuun ja ole innoissani ensi kauden joukkueesta? En ole vielä toipunut Marjamäen maajoukkueajasta, ja näen siis ensi kauden ennusteet aika synkkinä.
Miksi rynnistin paikalle tähän ketjuun? Koska vituttaa, että "etäkannattaja" ja "pelin tasosta pitävä" on täällä määritelty KHL-faniksi ja Putin-trolliksi. En tosin ole yllättynyt. Helsinkiläisille pitää perustella joka kerta Areenalla sekin, miksi minulla on Jarkko Ruudun pelipaita päällä. Vittu te ootte sisäänpäin lämpiävää sakkia, kaikella rakkaudella.