EU:n pakotteiden vaikutus Jokereihin

  • 111 977
  • 567

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Laitatko tähän jotain tutkimustulosta, galluppia, kyselyä tai jotain mikä vahvistaa kirjoituksesi muuksi kuin paskapuheeksi/trollaamiseksi

Tuo on minun näkemys. Osuiko pahasti?

Et kai sentään kykene pettämään itseäsi niin, että Jokereissa ei ole kannattajien keskuudessa niitä, joiden kannattaminen riippuu siitä, pelaako Jokerit KHL:ssä? On, ja heitä tarkoitan,
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Sama tuttu laulu, mutta ihan onneton vale. Mä olen sanonut varmaan 5-10 kertaa, että Jokerien yleisömäärä ei laske ja Jokerit vetää puoleensa halvoilla hinnoilla kuin kärpäspaperi kärpäsiä. Ei mua haittaa mitenkään. Samoin olen todennut yhtä monta kertaa, että ainakaan 95 prosenttia hallin katsojista ei pakotteet tms kiinnosta.
Minä taas sanon, että tässä ei ole mitään uutta auringon alla. Jokerit lienee ollut 90-luvulta asti seuratuin suomalainen urheiluseura. Vihaajat ovat aina selitelleet sitä milloin ilmaisilla lipuilla ja milloin milläkin. Tämä oli meille tuttua jo Liigan ajalta. Minä olen saanut ilmaisia lippuja myös naapurin matseihin, jotka on jäänyt toki käyttämättä. Eiköhän se kuitenkin myytynä lippuna ole sielläkin kirjattu.

95% paikallaolijoista on siis hallissa ensisijaisesti Jokerien, eikä minkään muun syyn vuoksi. Mielestäni tämä menee juuri kuten pitääkin. Urheilu menee politiikan edelle. Venäjään vaikuttamisessa Jokerien olemassa, tai olematta olo, on ihan yhdentekevää.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Oli sarjataso mikä tahansa, niin minun seura on Jokerit.

Henkilökohtaisesti olen ollut kohtuullisen aktiivinen tässä ketjussa, mutta tuota osaa en kiellä itsestäni. Mä en pysty jättämään Jokereita, oli sarjataso tai pääomistaja kuka tahansa. En hyväksy Rotenbergien klaanin ja lähipiirin toimintaa ja olen valmis tuomaan tuon esille, mutta henkilökohtaisesti en pysty vain sen takia skippaamaan matseja, en etänä enkä hallilla.

Silti mua vituttaa se, että tiettyjä ongelmia ei haluta nähdä vain siksi, että aiheeseen liittyy Jokerit. Putinin lähipiiriin kuuluvien jamppojen toimintaa en hyväksy, vaikka se toisi Ilmalaan ykkösketjuksi viritelmän Laine - Crosby - Kane ja pakkipariksi Karlsson - Dahlin. Voin nauttia kiekosta, mutta en hyväksyä niitä toimia, joita kulissien takana puuhaillaan. En halua kieltää nauttimista eduista, mutta en ymmärrä sitä, että eduista maksettavaa hintaa ei haluta nähdä. Kyllä mä ymmärrän sen, että viimeisien kausien tasoisia Jokereita ei nähtäisi muissa sarjoissa, kuten ei vastaavaa tasoa lätkän osalta. Tuon kieltäminen olisi puusilmäisyyttä ja kyllä mäkin nautin siitä, että meillä on paperilla paras suomalainen lätkäjengi ja saadaan kotikaukalossa matchata Voynovilla, Koskisella, Datsjukilla, Kovalchukilla ja kumppaneilla varustettua venäläisjoukkuetta vastaan. Mutta nuo edut eivät tarkoita sitä, että asia olisi muilta osin kunnossa.

Samoin jos nykyisen kulurakenteen ongelmia ei tahdota/haluta nähdä, niin se on yksinkertaisesti puusilmäisyyttä. Mä ottaisin mielummin terveellä pohjalla olevan Jokerit Mestiksessä, kuin nykyisellään KHL:ssä vääntävän porukan. Mä mielummin otan 10+ taattua vuotta toimintaa Mestiksessä, kuin jengin, joka voi käytännössä kipata vaikka kesken kauden tai jota ei saada elvytettyä paskan osuessa tuulettimeen. Mä en nauti siitä tunteesta, että olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että jokainen kausi voi olla viimeinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Urheilu menee politiikan edelle.

Olin itsekin naivisti tuota mieltä. Mutta kun Putin/KHL:n johto/Urheiluministeri jne asetti Venäjän jäätyä kiinni systemaattisesta dopingista ehdotuksen julkisuuteen, jonka mukaan KHL jatkaisi olympialaisten aikaan, huomasin tuonkin paskan puhumiseksi. KHL:stä oltiin tekemässä poliittista koston välinettä.

En usko, että ollaan muuten kovinkaan erimielisiä tilanteesta. Minä vaan en pysty enää sietämään sitä, mitä Jokerien rahoittajat tekevät seuralle ja kun tieto lisääntyy koko ajan, millaista rahaa seuraan pumpataan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä oli taas raskasta lukemista. Jotkut nimimerkit vaan jaksaa jauhaa samaa levyä. Minä poika tulen taas ensi kaudella katsomaan jokaisen Jokeriottelun jos ei mitään ihan erikoista tapahdu.

En ymmärrä miksi sitten luet ketjua? Mitä odotit täältä lukevasi, jotain positiivista ilmeisesti?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Henkilökohtaisesti olen ollut kohtuullisen aktiivinen tässä ketjussa, mutta tuota osaa en kiellä itsestäni. Mä en pysty jättämään Jokereita, oli sarjataso tai pääomistaja kuka tahansa. En hyväksy Rotenbergien klaanin ja lähipiirin toimintaa ja olen valmis tuomaan tuon esille, mutta henkilökohtaisesti en pysty vain sen takia skippaamaan matseja, en etänä enkä hallilla.

Silti mua vituttaa se, että tiettyjä ongelmia ei haluta nähdä vain siksi, että aiheeseen liittyy Jokerit. Putinin lähipiiriin kuuluvien jamppojen toimintaa en hyväksy, vaikka se toisi Ilmalaan ykkösketjuksi viritelmän Laine - Crosby - Kane ja pakkipariksi Karlsson - Dahlin. Voin nauttia kiekosta, mutta en hyväksyä niitä toimia, joita kulissien takana puuhaillaan. En halua kieltää nauttimista eduista, mutta en ymmärrä sitä, että eduista maksettavaa hintaa ei haluta nähdä. Kyllä mä ymmärrän sen, että viimeisien kausien tasoisia Jokereita ei nähtäisi muissa sarjoissa, kuten ei vastaavaa tasoa lätkän osalta. Tuon kieltäminen olisi puusilmäisyyttä ja kyllä mäkin nautin siitä, että meillä on paperilla paras suomalainen lätkäjengi ja saadaan kotikaukalossa matchata Voynovilla, Koskisella, Datsjukilla, Kovalchukilla ja kumppaneilla varustettua venäläisjoukkuetta vastaan. Mutta nuo edut eivät tarkoita sitä, että asia olisi muilta osin kunnossa.

Samoin jos nykyisen kulurakenteen ongelmia ei tahdota/haluta nähdä, niin se on yksinkertaisesti puusilmäisyyttä. Mä ottaisin mielummin terveellä pohjalla olevan Jokerit Mestiksessä, kuin nykyisellään KHL:ssä vääntävän porukan. Mä mielummin otan 10+ taattua vuotta toimintaa Mestiksessä, kuin jengin, joka voi käytännössä kipata vaikka kesken kauden tai jota ei saada elvytettyä paskan osuessa tuulettimeen. Mä en nauti siitä tunteesta, että olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että jokainen kausi voi olla viimeinen.

Nyt oli hyvää tekstiä josta ainakaan minun on vaikea olla erimielinen. Epäilen, että valtaosa voi tavalla tai toisella yhtyä yllä lainattuun tekstiin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@sekolust En jaksanut lukea koko kirjoitustasi, mikä ei johdu siitä etteikö se olisi ollut hyvä vaan siitä ettei nää silmät jaksaneet lukea. Pääsin kuitenkin ehkä vähän jyvälle ja tässä vastausta siihen. Ei kai meistä kukaan tykkää nykyisestä tilanteesta. Mutta se, että jatkuvasti kerrotaan mitä me peleissä käyvät ajatellaan tai tuetaan, niin jossain vaiheessa menee käämit. Tai toisaalta en mä enää jaksa. Eikä mun edes tarvii jaksaa, siis puolustella. Tuen Putinia, Venäjää, Rottenbergia, Ukrainan sotaa ja Lentokoneiden alasampumista. Ihan oikeesti vittu. Ajatelkaa nyt itse!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mä ottaisin mielummin terveellä pohjalla olevan Jokerit Mestiksessä, kuin nykyisellään KHL:ssä vääntävän porukan. Mä mielummin otan 10+ taattua vuotta toimintaa Mestiksessä, kuin jengin, joka voi käytännössä kipata vaikka kesken kauden tai jota ei saada elvytettyä paskan osuessa tuulettimeen. Mä en nauti siitä tunteesta, että olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että jokainen kausi voi olla viimeinen.

Erittäin hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan. Erityisesti lainatussa osassa myös omat ajatukseni. Yksi niistä syistä, mikä teki jatkamisen KHL-Jokerien mukana mahdottomaksi. Moni kuitenkin kestää sen, ja sekin on täysin ok valinta. Siis minulle.

Samoin Jokerien toimistoväki, huoltajat ja pelaajat. Kaikki tekevät hyvää työtä. Pakko myöntää, että on ikävä monia.

Itselläni ainoat joita en kannata, ovat ne rahoittajat siellä taustalla. Erityisesti se Mr SKA, vaikka ei ole Jokerien päärahoittaja lainkaan.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noniin, eivätköhän nämä pakotteet ole kohta lakaistu maton alle, kun kaksi maailmanpolitiikan suosikkipoikaa tulevat keskustelemaan todennäköisesti Helsinkiin, luultavasti myös Jokereiden tulevaisuudesta.

https://yle.fi/uutiset/3-10275580

Hjallis hoitaa homman himaan.

Jos jollain on jotain valitettavaa jostain, niin nyt olisi paikka järjestää jokin kannanotto tosielämässä, asiaan jos toiseenkin. Ei tarvitse tyytyä tällaiseen nettispedeilyyn.

Aah, tuntuu taas vanhoilta hyviltä ajoilta, kun Suomi oli maailmanpolitiikan napa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Luulenpa, että jos Putin ja Putinin ihailija saapuvat Helsinkiin, tämä saisi palstan KHL-fanit orgasmin partaalle. Kruunaisihan tapaaminen Harkimon Kekkosen perilliseksi, ja sinetöisi KHL-fanien mielestä KHL-Jokerit myös lähes NHL-joukkueeksi. Kekkonen tosin tilasi Venäjältä nootin Suomea vastaan. Harkimo on tyytynyt ainoastaan kuramaan venäläisten avulla Jokerit. Kaikille liput sitten avausotteluun eurolla.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Eiköhän ne nyt vaan tapaamista värkkää siks että sopivat narrien siirtymisestä NHL. Toki suomessa paras tästä jutella kun kuitenkin suomilätkän veturista kyse.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
https://yle.fi/uutiset/3-10275580

Hjallis hoitaa homman himaan.

Jos jollain on jotain valitettavaa jostain, niin nyt olisi paikka järjestää jokin kannanotto tosielämässä, asiaan jos toiseenkin. Ei tarvitse tyytyä tällaiseen nettispedeilyyn.

Helsinki ja Vantaa boikottiin ja koko Suomi samantien! Putinin hyysääjiä koko sakki ja päälle vielä tuo toinen hieno oranssi johtaja. Pakottaja ja pakotettu samassa huoneessa samaan aikaan. Saiskohan vielä Kim Jong Unin mukaan nauttimaan suomalaisista tuoreista mansikoista ja uusista perunoista?

Luulenpa, että tämä saa täällä kovimpaan ääneen huutelevia Putinin vastustajia orgasmin partaalle, kun nyt olisi mahdollisuus saada oma äänensä kuulumaan ihan suoraankin Putinin korviin. Veikkaan kuitenkin, että boikotit ja saman rikkinäisen levyn jankkaaminen jatkuvat samaan vanhaan tapaan omalta kotisohvalta, vaikka jatkuvasta kirjoitusten sävystä voisi muutakin olettaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hassuttelut taas näköjään menossa. Yllätyshän se ei ole.

Tässä ketjussa, jossa käsitellään pakotteiden vaikutusta Jokereihin, KHL-fanit pyrkivät ihan toiseen sisältöön. Jotta ketjussa ei käsitellä pakotteita ja niiden vaikutusta Jokereihin ja Jokerien rahoitusta ja Jokerien velkatilannetta ja Jokerien rahoittajien taustaa ja Jokerien venkoilua pakotteiden vuoksi, sotketaan tämäkin ketjua hassuttelulla.

Ja sitten valitetaan, kuinka mitään uutta ei ole.

Kun avasin tämän ketjun, toivoin, että tähän ketjuun keskitetään kaikki ko. aiheen keskustelut syynä se, jotta samaa keskustelua aiheesta ei käytäisi kaikissa muissa Jokerien ketjuissa, vaan esimerkiksi tulevan kauden joukkueen ketju tms saisivat olla oikealla sisällöllään.

Pakotteet näyttää olevan niin arka asia KHL-faneille, että tämä jako ei sovi. Mitähän jos menisitte sinne kausiketjujen yms pariin, ja jättäisitte tämän ketjun sabotoimatta.

Toki minäkin voin vyöryttää hassuttelut sinne kausi- ja huhuketjuun. Niissä kun ei elämää enää ole.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hassuttelut taas näköjään menossa. Yllätyshän se ei ole.

Tässä ketjussa, jossa käsitellään pakotteiden vaikutusta Jokereihin, KHL-fanit pyrkivät ihan toiseen sisältöön. Jotta ketjussa ei käsitellä pakotteita ja niiden vaikutusta Jokereihin ja Jokerien rahoitusta ja Jokerien velkatilannetta ja Jokerien rahoittajien taustaa ja Jokerien venkoilua pakotteiden vuoksi, sotketaan tämäkin ketjua hassuttelulla.

Ja perään muutamaa tuntia aikaisemmin lähetetty viesti samaan ketjuun.

Luulenpa, että jos Putin ja Putinin ihailija saapuvat Helsinkiin, tämä saisi palstan KHL-fanit orgasmin partaalle. Kruunaisihan tapaaminen Harkimon Kekkosen perilliseksi, ja sinetöisi KHL-fanien mielestä KHL-Jokerit myös lähes NHL-joukkueeksi. Kekkonen tosin tilasi Venäjältä nootin Suomea vastaan. Harkimo on tyytynyt ainoastaan kuramaan venäläisten avulla Jokerit. Kaikille liput sitten avausotteluun eurolla.

Jos jätetään tämä nyt kuitenkin vain tähän. Joskus saattaa olla ihan hyvä idea hetki miettiä myös omia kirjoituksia siltä kantilta, mistä muita syyttelee.
Vai millä tavalla tuo alemman lainauksen viestisi liittyikään EU-pakotteisiin ja Jokereihin? Onko kenties vain sinulla oikeus täysin otsikon aiheen ohi meneviin "hassutteluihin"?
 
Hassuttelut taas näköjään menossa. Yllätyshän se ei ole.

Tässä ketjussa, jossa käsitellään pakotteiden vaikutusta Jokereihin, KHL-fanit pyrkivät ihan toiseen sisältöön. Jotta ketjussa ei käsitellä pakotteita ja niiden vaikutusta Jokereihin ja Jokerien rahoitusta ja Jokerien velkatilannetta ja Jokerien rahoittajien taustaa ja Jokerien venkoilua pakotteiden vuoksi, sotketaan tämäkin ketjua hassuttelulla.

Ja sitten valitetaan, kuinka mitään uutta ei ole.

Kun avasin tämän ketjun, toivoin, että tähän ketjuun keskitetään kaikki ko. aiheen keskustelut syynä se, jotta samaa keskustelua aiheesta ei käytäisi kaikissa muissa Jokerien ketjuissa, vaan esimerkiksi tulevan kauden joukkueen ketju tms saisivat olla oikealla sisällöllään.

Pakotteet näyttää olevan niin arka asia KHL-faneille, että tämä jako ei sovi. Mitähän jos menisitte sinne kausiketjujen yms pariin, ja jättäisitte tämän ketjun sabotoimatta.

Toki minäkin voin vyöryttää hassuttelut sinne kausi- ja huhuketjuun. Niissä kun ei elämää enää ole.

Onhan tämä ehdottomasti viihdyttävintä, mitä Jatkoajan Jokeriosio kykenee.

Ehkä näihin KHL-Jokereiden faneihin pitää suhtautua, kuten ennen suhtauduttiin SKP:n jäseniin. Mikään määrä faktoja tai argumentointia ei tule heidän uskoaan horjuttamaan, mutta kyllä siitä jonkinlaista uskottavuus-stigmaa syntyy.

Sitähän en tiedä kuinka paljon Jokerifanit ovat tavallista kansaa alttiimpia tietyn suuntaiselle vaikuttamiselle ja maailmankuvalle, mutta ilmeisesti Venäjällä siihen uskotaan, koska rahaa syydetään toimintaan edelleen entiseen malliin, pakotteista huolimatta.

Tässähän olisi mainio tutkimuskohde monelle tutkimuksen alalle: soft power : vaikuttavuuden kustannustehokkuus ja mielekkyys; suhtautuminen ja mielikuvat Venäjän aggressiivista politiikkaa kohtaan eri kohderyhmissä; Suomen imago: haitat, hyödyt ja miltä toiminta näyttää Suomen ulkopuolella; Jokerifanien äänestyskäyttäytyminen, äänestävätkö todennäköisemmin tiettyjä Venäjää lähentyneitä puolueita.....

Kaikki varmasti tietävät pakotteiden syyt, Venäjän tavoitteet , ja sen , että Venäjä ei tee mitään altruistisista syistä, joten onko KHL-Jokereiden fanitoiminnassa tästä keskusteltu? Onko siellä otettu huomioon tosiasiat ja pyritty lieventämään venäjäefektiä, vai onko tyydytty tähän "Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt"-ajatteluun?

Eihän näitä asioita ole Jokerifanina varmaankaan hauskaa miettiä, mutta onhan tässä itsetutkiskelun paikka. Oletteko hitaasti liukuneet sinne "suomettumisen" suonsilmään, jossa pelkästään maininta pakotteista, Ukrainasta, Putinistä jne. lukitsee silmät ja korvat ja sulkee mielen tai aiheuttaa primitiivisen puolustusreaktion? Jos näin on, KHL-Jokerit on ehkä sittenkin ollut hintansa väärti.
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän näitä asioita ole Jokerifanina varmaankaan hauskaa miettiä, mutta onhan tässä itsetutkiskelun paikka. Oletteko hitaasti liukuneet sinne "suomettumisen" suonsilmään, jossa pelkästään maininta pakotteista, Ukrainasta, Putinistä jne. lukitsee silmät ja korvat ja sulkee mielen tai aiheuttaa primitiivisen puolustusreaktion? Jos näin on, KHL-Jokerit on ehkä sittenkin ollut hintansa väärti.

Kun noin Tapparan mies olet, niin kiinnostaa kysyä, että oletko tulossa marraskuussa katsomaan Lainetta ja Barkovia Putinin halliin? Minulla on jo liput ja odotan noita matseja kovasti. Olisi kyllä harmi, jos et pääse. Itseäni olisi ketuttanut aika suunnattomasti, jos Teemu ja Jari olisivat käyneet pelaamassa Tampereella.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
. Joskus saattaa olla ihan hyvä idea hetki miettiä myös omia kirjoituksia siltä kantilta, mistä muita syyttelee. Vai millä tavalla tuo alemman lainauksen viestisi liittyikään EU-pakotteisiin ja Jokereihin? Onko kenties vain sinulla oikeus täysin otsikon aiheen ohi meneviin "hassutteluihin"?

Sen ainoa tarkoitus oli saada hassuttelu loppumaan. Usein olen laittanut jonkun pitkän, aiheeseen liittyvän analyysin linkkeineen vastaavassa tilanteessa. Tällä kertaa kokeilin tuota. Näytti toimivan paremmin kuin odotin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onhan tämä ehdottomasti viihdyttävintä, mitä Jatkoajan Jokeriosio kykenee.

Ehkä näihin KHL-Jokereiden faneihin pitää suhtautua, kuten ennen suhtauduttiin SKP:n jäseniin. Mikään määrä faktoja tai argumentointia ei tule heidän uskoaan horjuttamaan, mutta kyllä siitä jonkinlaista uskottavuus-stigmaa syntyy.

Minusta tuo oli ihan kokemuspohjaisesti oiva vertaus. Noin muuten ainoa asia mikä KHL-fanien jutuissa sinänsä oikeasti haittaa, on heidän intonsa tärvellä roskalla kaikki ketjut, joihin kirjoittavat. Osa on saanut kenkää - muistaakseni TOJ ja haukka ainakin - joten on tilanne sentään aiempaa parempi.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
On kyllä todella hauskaa, jos nykyään kannattaa Jokereita on heti ääripää ei ymmärrä mistään mitään ja on sokea Putinin kannattaja. Hirveää roskaa täältä saa kyllä lukea koko ajan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
On kyllä todella hauskaa, jos nykyään kannattaa Jokereita on heti ääripää ei ymmärrä mistään mitään ja on sokea Putinin kannattaja. Hirveää roskaa täältä saa kyllä lukea koko ajan.

Koko ketjussa olet ainoa, joka väittää Jokerien kannattajia ääripäisiksi, mistään ymmärtämättömiksi ja sokeiksi Putinin kannattajiksi. Eilen edellisen kerran keskusteltiin ihan rauhassa ja todettiin, että Jokerien kaikki kannattajat ovat ihan OK.

Uhriutuminen on jo valitettavan yleistä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun noin Tapparan mies olet, niin kiinnostaa kysyä, että oletko tulossa marraskuussa katsomaan Lainetta ja Barkovia Putinin halliin?

Kaikki noita NHL-pelejä Hartwallille katsomaan menevät ihmiset ovat päivänselviä Putinin symppaajia, joihin soft power on uponnut täydellisesti. Sehän olisi täydellisen selkärangatonta puuhaa tuomita Jokereita taustoistaan ja samalla mennä Hartwallille mihin tahansa tapahtumaan. Toivottavasti tämän ketjun moraaliset isähahmot eivät ole sortuneet, eivätkä sorru jatkossakaan tukemaan suoraan Krimin ja Ukrainan valloituksia käymällä Hartwall-arenalla.

Viasatin tilaaminen on myös kuin laittaisi rahaa suoraan Putinin taskun kautta BUK-ohjusjärjestelmiin, joilla venäläiset pudottelee lentokoneita.

Sen ainoa tarkoitus oli saada hassuttelu loppumaan. Usein olen laittanut jonkun pitkän, aiheeseen liittyvän analyysin linkkeineen vastaavassa tilanteessa. Tällä kertaa kokeilin tuota. Näytti toimivan paremmin kuin odotin.

Tähän voi enää vain todeta, että aika hienosti moralisoitu oma "hassuttelu" tässä ketjussa. Ymmärrät varmasti sarkasmin tässä kohtaa itsekin.
"Älkää tehkö kuten minä teen, tehkää kuten sanon."


Kopioidaan tähän perään erittäin hyvä ja osuva kirjoitus asiaan liittyen, johon todennäköisesti suurin osa hallilla tai Viasatin kautta pelejä seuraavista Jokerifaneista pystyy samaistumaan aika täysin. Toki siellä muutamia poikkeuksiakin aina joukosta löytyy. Täällä tuntuu vain olevan monelle kovin hankalaa ymmärtää, että mustan ja valkoisen välillä on aika paljon muitakin värisävyjä ja kaikki Jokereista pitäminen ja niiden pelien seuraaminen tv:stä tai hallilta käsin ei tarkoita automaattisesti Putinin tai KHL:n ihannointia.

Henkilökohtaisesti olen ollut kohtuullisen aktiivinen tässä ketjussa, mutta tuota osaa en kiellä itsestäni. Mä en pysty jättämään Jokereita, oli sarjataso tai pääomistaja kuka tahansa. En hyväksy Rotenbergien klaanin ja lähipiirin toimintaa ja olen valmis tuomaan tuon esille, mutta henkilökohtaisesti en pysty vain sen takia skippaamaan matseja, en etänä enkä hallilla.

Silti mua vituttaa se, että tiettyjä ongelmia ei haluta nähdä vain siksi, että aiheeseen liittyy Jokerit. Putinin lähipiiriin kuuluvien jamppojen toimintaa en hyväksy, vaikka se toisi Ilmalaan ykkösketjuksi viritelmän Laine - Crosby - Kane ja pakkipariksi Karlsson - Dahlin. Voin nauttia kiekosta, mutta en hyväksyä niitä toimia, joita kulissien takana puuhaillaan. En halua kieltää nauttimista eduista, mutta en ymmärrä sitä, että eduista maksettavaa hintaa ei haluta nähdä. Kyllä mä ymmärrän sen, että viimeisien kausien tasoisia Jokereita ei nähtäisi muissa sarjoissa, kuten ei vastaavaa tasoa lätkän osalta. Tuon kieltäminen olisi puusilmäisyyttä ja kyllä mäkin nautin siitä, että meillä on paperilla paras suomalainen lätkäjengi ja saadaan kotikaukalossa matchata Voynovilla, Koskisella, Datsjukilla, Kovalchukilla ja kumppaneilla varustettua venäläisjoukkuetta vastaan. Mutta nuo edut eivät tarkoita sitä, että asia olisi muilta osin kunnossa.

Samoin jos nykyisen kulurakenteen ongelmia ei tahdota/haluta nähdä, niin se on yksinkertaisesti puusilmäisyyttä. Mä ottaisin mielummin terveellä pohjalla olevan Jokerit Mestiksessä, kuin nykyisellään KHL:ssä vääntävän porukan. Mä mielummin otan 10+ taattua vuotta toimintaa Mestiksessä, kuin jengin, joka voi käytännössä kipata vaikka kesken kauden tai jota ei saada elvytettyä paskan osuessa tuulettimeen. Mä en nauti siitä tunteesta, että olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että jokainen kausi voi olla viimeinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Täällä tuntuu vain olevan monelle kovin hankalaa ymmärtää, että mustan ja valkoisen välillä on aika paljon muitakin värisävyjä ja kaikki Jokereista pitäminen ja niiden pelien seuraaminen tv:stä tai hallilta käsin ei tarkoita automaattisesti Putinin tai KHL:n ihannointia.

Enpä oikein usko valehteluasi siitä, että monilla on hankala myöntää Jokerien seuraamisen olevan jotain muuta, kuin Putinin ihannointia. Pakotteet ja se, että pankit eivät huoli Jokerien rahoittajien maksuja, ovat vaan teille niin paha pala purtavaksi, että helpotatte elämäänne näillä keksityillä väitteillänne. Muuta syytä ei mieleen tule.

Jokerien kannattaminen on täysin OK. Nyt ja aina. Mutta kaikki eivät sitä halua tehdä KHL-aikana ja syyt on monta kertaa avattu. Tähän ei vaikuta sinun tai jonkun muun hassuttelu ja jatkuva uhriutuminen ikään kuin olisitte itse pakotteiden kohteena Jatkoajassa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enpä oikein usko valehteluasi siitä, että monilla on hankala myöntää Jokerien seuraamisen olevan jotain muuta, kuin Putinin ihannointia. Pakotteet ja se, että pankit eivät huoli Jokerien rahoittajien maksuja ovat vaan teille niin paha pala purtavaksi, että helpotatte elämäänne näillä keksityillä väitteillänne.

Höpö. höpö ja höpö. Tule nyt takaisin sieltä paranoidisista kuvitelmistasi, kun sulla on täällä ihan oikeatakin annettavaa keskusteluille. En tosin tiedä koskiko toi teitittely minua, joitain muita vai kenties kaikkia, jotka eivät yhdy sun näkemyksiin sataprosenttisesti. Enkä toisaalta sen paremmin tiedä ketä tarkoitat noilla monilla. Joitain yksittäisiä henkilöitä vai kenties isoa osaa Jokereita edelleen seuraavista faneista? Mä uskon kuitenkin, että @sekolust on huomattavasti lähempänä todellista näkemyspohjaa (edellisessä viestissäni lainatussa pätkässä) yleisestä suhtautumisesta Jokereihin, Jokereitten taustoihin sekä sarjatasoon. Sunkin olisi ihan hyvä ymmärtää se, että Jokeri-fani ei välttämättä ole yhtä kuin KHL-fani, Putin-fani tai soft powerin helppo kohde, johon se on osunut ja uponnut loistavasti.

Pakotteet ja pankkien maksuongelmathan ovat jotakuinkin parasta, mitä Jokereille voi tällä hetkellä tapahtua ja toivottavasti se ongelma vain pahenee. Siinä olisi yksi askel taas lähemmäs tilannetta, jossa Jokereitten taustalta poistuisi tietyt nimeltämainitsemattomat ihmisjätteet ja ehkä sarjatasokin saattaisi siinä samalla muuttua. Sitä en tosin valitettavasti voi toivoa, että Putin sähläisi yhtään enempää, joka ajaisi Jokerit väkisinkin pois KHL:stä rahoittajista huolimatta, koska sillä sekoilulla voi olla isot seuraukset maailmanlaajuisesti.

Se, että satunnaisesti edelleen seuraan Jokereitten pelejä, ei tee musta minkäänmuotoista Putinin ihannoijaa, vaikka sä kuinka niin haluaisit itsellesi uskotella. Kausikortti jää nyt toista vai kolmatta kautta peräkkäin hankkimatta ja todennäköisesti Viasatilta seuraaminen myös on tullut tiensä päähän. Kyllä mä silti hallille voin ihan hyvällä omatunnolla kävellä joitain kertoja kaudessa ilman, että kävelen sieltä ulos vihreään asuun pukeutuneena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös