Pakko on sen verran vetää takaisinpäin sanojansa tästä NHL 2004:sta, että taklauksiin ja syöttöihin on kyllä tullut tarkkuutta yskinkertaisesti pelaamalla. Siinä on sellaisia pieniä kikkoja, joita ei alussa oikein hiffannu. Optionseista pass assistia säätämällähän tietokone auttaa syötöissä enemmän, mutta silloin huomasin, että tietokone saataa syöttää ihan toiseen suuntaan,kun on tarkoitus, joten palasin perusasetukseen.
Itselläni ei vaan anna luonto periksi pelata millään medium vaikeustasolla, vaan heti ensimmäisestä pelistä lähtien difficult tasolla. Aluksi tuli turpaan niukkamaalisissa peleissä yleensä yhdellä maalilla, mutta nyt IFK:lla johdan runkosarjaa ja ilmeisesti myös sen voitan, joten puheet realistisesta kiekkopelistä voidaan lopettaa;) niin ja eilen voitin Suomella Kanadan vaikeimmalla tasolla.
Pelissä on kuitenkin paljon parannettavaa. Asia nyt vaan mielestäni on niin, että pelistä pitäisi tehdä vaikeampi tietokoneen peliälyä kehittämällä, eikä esim. tätä koukkimista suosimilla. Ok! Tietokone vähentää koukkimista, jos lisää jäähyherkkyttä.
Muutamat asiat kuitenkin kun saataisiin kuntoon, niin hyvä tulisi. Nämä nyt on jo aikaisemminkin käyty läpi, mutta...
-Optionsit ovat tökeröt. Vanhemmissa versioissa oli paljon hyviä juttuja, jotka on jätetty pois. Esim. mahdollisuus tallentaa valikkoihin tehdyt muutokset. Nyt saa joka kerta ruuvata ne uudestaan ja uudestaan kun aloittaa uuden kauden tms.
-Aikaisemmin oli mahdollisuus luoda jokaiselle pelaajalle oma käyttäjäprofiili, jolloin ei tarvinnut kuin valita pelaaja ja gamepad asetukset olivat valmiina. Nyt jos on useita pelaajia viettämässä iltaa pelin merkeissä, niin aina kun vaihtaa pelaajaa joutuu taas asettamaan napit uuteen uskoon.
-Minä vuoksi SM-liigajoukkueilla ei voi pelata pelkästään pleijareita, vaan ainoastaan kausi. (Vai voiko, korjatkaa, jos olen väärässä??)
Mitäs muuta. Pelin musiikki on tutusti ihan perseest,mutta sen asianhan voi muuttaa itse, jos jaksaa. Se olisi myös kiva, jos jokaisella liigajengillä olisi oma hallimusiikkinsa. Siis se oikea. Niin ja tietysti tämänvuotiset liigajoukkueet. Itselläni ei riitä aikaa niitten ruuvamiseen, joten päivityksiä odotellessa.
Tässä nyt tuli paljon lokaa niskaan, mutta täytyy olla kriitiinen, että saataisiin vielä parempaa.