ESPN NHL Hockey, NHL 2004, NHL Hitz Pro, NHL Rivals

  • 44 326
  • 371

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asiaan...

Kiitokset ensinnäkin Cimolle tiedosta miten hyökkäyssuuntaa vaihdetaan, oikeastaan se onkin kätevämpi tällä uudella tavalla kuin sillä vanhalla ärsyttävällä tabulaattorin hakkaamisella.

Nyt on pelistä löytynyt seuraavanlainen ärsyttävyys, nimittäin siniviivalla sohlaavan pakin kiekon "hukkaaminen" keskialueen puolelle laukaistaessa. Ilmeisesti teen jotain väärin, mutten en oikein tiedä mitä. Ainakin vielä NHL2003:ssa laukauksen suunta, ylös tai alas, valittiin siten että painettiin laukausnappi pohjaan ja painettiin esimerkiksi taaksepäin ohjaimesta, jolloin laukaus meni jäätä pitkin maalille. Nyt kun tuon saman tekee, pakki pitää mailan pystyssä, liukuu kohti omaa maalia, yli siniviivan, laukaisee vasta sen jälkeen ja paitsiohan siitä tulee. One timereissä tätä ei tietenkään tapahdu mutta, jos haluaisi pysyttää siniviivalta kunnon tällejä alas, niin ei onnistu...

Kai Nurminen on muuten ihan kingi - näissä karkeloissa:)
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Olen yhden illan pelien perusteella ihan samoilla linjoilla Pärän kanssa. Minä hävisin vaikealla hifkillä jokereille 3-2 mutta keskivaikealla voitin jatkoajalla 5-4. Coloradolla pelatessani Pittsburghia vastaan voitin molemmilla kerroilla. Niille jotka eivät ole vielä huomanneet niin kansainvälisillä säännöillä pelatessa ei tappeluita tule vakioasetuksena vaan ne pitää säätää päälle. Mulla ainakin Zidlicky haastoi kolme kertaa jokeri pelaajan yhden ottelun aikana.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Erinäisiä kommentteja

Ite oon pari viikko pelannu PC-versiota nhl 2004:sta. Alkuun meinas hermot mennä, kun taklaukset ei osunu ja vastustajalla oli koko ajan koukku kainalossa.
No koukkiminen vähentyny kun sääti sen tehoa ja lisäsi rangaistus herkyyttä. Tosin kun laitoin liian Favorin tuomarin, niin pelit pelattiin pääasiassa 3vs3.
Tällä hetkellä taklaukset osuu niin kun pitääkin, koukkimiset ei häiritse niin paljoa ja ylivoimalla ratkastaan pelit.

Suurin yksittäinen asia mikä häiritsee on oman joukkueen puupää pelaaminen. Vaikuttaa siltä, että pelaajan pitäisi keretä ohjamaan joka jannu kentällä. Pakit hyökkäyksen käressä on pientä. Enemmän kyrsii se, että omat pelaajat ei ilman käskytystä tee mitään kiekon kanssa luistelevalle vastustajalle.

Maalinteko on turhan tyhmästi tehty. 95 mallin läpiajomaalit on yksi tapa, toinen on hyvällä laukojalla hirveetä pommia yläkulmaan. Selänteellä tämä toimii joka neljäs kerta, jos pääsee laukomaan. Suoraan syötöstä maalit on lähes mahottomia. Tietokoneen pelaajat osaavat sen verta hyvin blokata kaikki syötöt, vaikka eivät olisi lähelläkään kiekkoa.
Lisäksi syöttäminen haluamaansa suntaan on hivenen vaikeaa.
Pitäs varmaan olla jonkun näkönen tatti ohjain. 8 suuntaan taipuva padi ei meinaa riittää millään.

Sitten vielä nämä kaikki mahdolliset kontrollit. Mulla ei napit riitä kaikkiin juttuihin mitä pelaajalla voi tehdä.
Pitänee siis ostaa joku 93 nappinen padi, jossa on tatit.

Tappelut on kyllä pirun vaikeita. Turpaan tulee niin, että tukkalähtee vaikka itsellään olisi hyvä tappelija. Sitten kun säädin vähän vaikeusastetta pienemmäksi, niin tappeluista tulee tasaisia, mutta tällöin Kariya voi voittaa Laraguen tappelussa.
Enemmän eri lyönti mahdollisuuksia olisi ollut hyvä. Jossain segan lätkäpelissä oli mahdollisuus tappeluissa käyttä lyöntikompoja. Olikohan Mario Lemiux hockey?
Minusta ainakaan siihen ei voi vaikuttaa lyökö koukun vai suoran.

Selostajat on tapansa mukaan ihan perseestä. Toisaalta en minä peliä pelaa selostuksen takia. Formuloistakin tuli alku aikoinan selostus laitettua kiltisti kiinni. Sitten selostus hävisi kokonaan paremmista formula peleistä luoja kiitos.
Vielä kun Ea:n tiimi älyäis poistaa selostuksen ja keskittyä parantamaan peliä. Varmaan muutama työtunti selostuksen tekemisestä vapautuisi tekoälyn ja pelattavuuden viilaamiseen.

Sitten vielä tämmöinen kysymys. Onko kukaan muu kaivannut 97 ea:n nhl:stä tuttuja hyvin pelaajien erikoiskikkoja?
Siinähän oli Sakicilla nopea ja kova ranari, Burella oli joku älytön vauhtiin pinkasu ja muita mukavia.
Minusta tämä olisi hyvä lisä tuomaan eri pelaajien tasoeroja esiin.
Onhan siellä näitä kovia laukojia ja muita, mutta se ei minusta ole sama asia.

Kokonaisuudeen paras ea:n lätkäpeli jota olen tähän mennessä pelannut.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päivityksistä

Onko peliin olemassa vielä mitään virallisempaa tai epävirallisempaa roster-päivitystä, joka kattaisi myös sm-lligan?
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Re: Asiaan...

Viestin lähetti Ohmi
Kiitokset ensinnäkin Cimolle tiedosta miten hyökkäyssuuntaa vaihdetaan, oikeastaan se onkin kätevämpi tällä uudella tavalla kuin sillä vanhalla ärsyttävällä tabulaattorin hakkaamisella.

Nyt on pelistä löytynyt seuraavanlainen ärsyttävyys, nimittäin siniviivalla sohlaavan pakin kiekon "hukkaaminen" keskialueen puolelle laukaistaessa. Ilmeisesti teen jotain väärin, mutten en oikein tiedä mitä. Ainakin vielä NHL2003:ssa laukauksen suunta, ylös tai alas, valittiin siten että painettiin laukausnappi pohjaan ja painettiin esimerkiksi taaksepäin ohjaimesta, jolloin laukaus meni jäätä pitkin maalille. Nyt kun tuon saman tekee, pakki pitää mailan pystyssä, liukuu kohti omaa maalia, yli siniviivan, laukaisee vasta sen jälkeen ja paitsiohan siitä tulee. One timereissä tätä ei tietenkään tapahdu mutta, jos haluaisi pysyttää siniviivalta kunnon tällejä alas, niin ei onnistu...

Kai Nurminen on muuten ihan kingi - näissä karkeloissa:)

Olen myös huomannut mainitsemasi ärsyttävyyden. Paitsioita tulee juuri tämän takia melko paljon.

Yksi juttu mikä on mielestäni loistava uudistus on se että nyt voi sohia maalin edestä irtokiekkoja sisään ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. Heittää vaan pakilla viivasta kiekon maalille ja rupeaa survomaan kiekkoa sisään. Joskus tämä myös jopa onnistuukin. Lisäksi omat pelaajat tulevat yllättävän hyvin apuun irtokiekkoihin jossei niitä itse saa sisään. Lisäksi kiekon voi laukoa vaikkei se olisi vielä itsellä hallussa kun virittää jo valmiiksi lämäriä kun luistelee kiekkoa kohti. Hyvä uudistus tämäkin.

Pelaaminen on muuttunut paljon mielekkäämmäksi kun vähän säätelin taklaus ja syöttö ominaisuuksia paremmiksi. Nyt saa taklauksetkin osumaan aina silloin tällöin ja syötötkin menevät hieman paremmin perille.

Joku mainitsi täällä ettei saa suoraan syötöstä maaleja aikaiseksi. Minulla se ainakin on paras tapa. Pelaan keskivaikealla tasolla ja melkeimpä varmin tapa on hakea vapaa paikka ja syöttää takatolpalle ja vetää one-timerilla sisään. Toinen maalintekotapa on vetää hieman siniviivan jälkeen matala laukaus alakulmaan.

Tässä versiossa laukausten määrät ja ym. statsit ovat paljon lähempänä totuutta kuin viime vuoden versiossa. Kone ei tee enää loppuhetkillä niitä paskamaaleja puolestakentästä vaikkakin kolmannessa erässä alkaa usein hirveä painostus koneen puolelta.
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Viestin lähetti Ikijokeri
Älkää viitsikö muuten uikuttaa, että rosterit on paskat ja viime kaudelta. Tehkää itse uudet! Minun täytyy kiittää erästä nimeltämainitsematonta tämän palstan kirjoittajaa noista uusista rostereista. Ilman niitä ei SM-Liigan pelaaminen tuntuisi oikein miltään.
Voisikohan tämä nimeltämainitsematon henkilö laittaa jakoon nämä tekemänsä rosterit SM-Liigalle? Palkkiona mainetta ja kunniaa Jatkoajassa :)
 
Rupeaa vähän ärsyttämään, kun on 2-1 ja yrittää one-timeria niin aina syöttö katkaistaan ja aina kun yritän avata veskalla, niin se menee vastustajalle.
 

Birchman

Jäsen
Playstation 2

Eli tänään ostin ton pleikkari version ja nyt tulis pari kiperää? kysymystä.

Elikkä pystyykö pelaamaan risti-ohjaimella, meinaan se tatti-ohjain on ihan perseestä!

Ja toiseks ootteko pystyny tekemään kunnon one-timereita, ei meinaa mulla onnistuu vaan pelaajalla kestää laukauksessa n. 1 sekunti!
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Re: Playstation 2

Viestin lähetti Rallar
Eli tänään ostin ton pleikkari version ja nyt tulis pari kiperää? kysymystä.

Elikkä pystyykö pelaamaan risti-ohjaimella, meinaan se tatti-ohjain on ihan perseestä!

Ja toiseks ootteko pystyny tekemään kunnon one-timereita, ei meinaa mulla onnistuu vaan pelaajalla kestää laukauksessa n. 1 sekunti!

Minäkin ostin sen tänään pleikkarille ja ristiohjain ei toimi joka kyllä on vähän huono juttu mutta kyllä analogiinkin tottuu. Ne one timerit kyl tulee harjoittelemalla, pari häkkii on one timereilla tehty. On muuten todella hyvä peli! Kiitos EA; iso parannus tehty.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti punasydän
Rupeaa vähän ärsyttämään, kun on 2-1 ja yrittää one-timeria niin aina syöttö katkaistaan ja aina kun yritän avata veskalla, niin se menee vastustajalle.

Itsekään en oikein pitänyt tuosta, joten säädin slidereilla syötönkatkojen määrää pienemmäksi. Saman tein laukausten blokkaukselle. Nyt syntyy hyviä syöttöjä ja one-timereita ja omat laukaisumäärät on about 30/peli. Helpotti huomattavasti.

Vieläkään en ole löytänyt mitään varmaa maalikikkaa vaan kaikki ovat tulleet eri tavalla. No okei, yksi hyvä on löytynyt mutta se on hirveän työn takana: pelaa hyökkääjän poikkisyötöillä vapaaksi b-pisteiden kohdalle, harhautus ja laukaus. Aika usein soi summeri.

Kaiken kaikkiaan hyvät fiilikset tän pelin tiimoilta. Varsinkin kun kotiottelussa yleisö huutaa "IFK! IFK! IFK.."

Oli mulla itse asiassa kysymyskin. Tietääkö joku, miten tässä PS2-versiossa saa luotua pelaajia kesken kauden? En löytänyt "luo pelaaja" -valikkoa kausimoodista (on siis pelkästään siinä Oma NHL-jutussa). Aika turhauttavaa aloittaa SM-liigakausi jos ei saa yhtään uutta pelaajaa missään kohtaa. Pelaa siinä sitten oikeilla kokoonpanoilla. Eli tietääkö joku, voiko uusia pelaajia luoda kauteen?

PS. Manuaalisesti kun tuli rosterit päivitettyä liigan osalta, taisi mennä puoli päivää.. Muutama tusina scouting reportia tuli nähtyä. =)
 

toniy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,
San Jose Sharks.
Meikäläinenkin hankki eilen NHL 2004 PS2-version.
Ihmettelen kyllä suuresti ettei ristiohjaimella voi pelata,
miksi ihmeessä?
Mutta pakkohan se tottua noihin helvetin tatteihin :(
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Playstation 2

Viestin lähetti Roman Vopat#38
Minäkin ostin sen tänään pleikkarille ja ristiohjain ei toimi joka kyllä on vähän huono juttu mutta kyllä analogiinkin tottuu.
Siis täh??!! Ainoastaan siitä kumisesta tatista pystyy pelaamaan? Ei pysty hyväksymään jos näin on. Mikä idea siinä on? Taitaa jäädä ko. peli kaupan hyllylle, jos tosiaan näin on.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli kyllä aikamoinen yllätys et ei ristiohjain toimi,mutta
täytyy sanoo että muuten pelissä on paljon parannuksia esim.tappelut. ja kyllä tattiinkin tottuu.

Ainoo asia mikä vituttaa on se että yks pe....een koira puri oikean käden peukalon paskaks joten ei tarvi kuukauteen pelailla.
!!!!!
johan sitä tuli pelailtuakin.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu, ovat tatit syrjäyttäneet ristiohjaimen

Meni siinä eilisilta opetellessa ja ei kyllä vieläkään ole hanskassa. Peukalo tuli tosi kipeeksi, mutta silti olin kyllä ihan koukussa uuteen versioon. Kun oon aina näitä EA:n kyhäelmiä pelannut, täytyy sanoa suurimman muutoksen tulleen vuosikausiin. Eikä vähiten SM -liigan mukaantulon takia.

Jos joku viisas löytää jostain sellaisen toiminnon, millä tatit voisi korvata ristiohjaimella, otan myös tiedon kiitollisena vastaan.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Juu, ovat tatit syrjäyttäneet ristiohjaimen

Viestin lähetti Valkku
Meni Jos joku viisas löytää jostain sellaisen toiminnon, millä tatit voisi korvata ristiohjaimella, otan myös tiedon kiitollisena vastaan.

en usko että pystyy, kun noil psonen ohjaimilla ei pystynyt liikuttaa ukkoa ollenkaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä tatti-keskustelu ilmeisesti liittyy pelkästään konsolipelien ostajaa!? Itselläni on PC-versio ja Microsoft Sidewinder. Tatin puuttuminen aiheuttaa käsittääkseni "vain" kaksi ongelmaa, tappeluissa vähemmän toimintoja ja manuaalinen harhautus puuttuu, joten pelin kannalta ei mitään kovin vaikuttavaa.

Voisiko joku vielä täsmentää onko tämän InSideHockeyn linkin http://rosters.arenacenter.net rostereissa oikein päivitetty SM-liiga? Siinä minkä itse löysin oli kyllä uudet pelaajat aina Elorantaa myöten, mutta joukkueisiin oli jätetty ärsyttävästi vielä viime kauden pelaajia Chlubna, Ton, Tenkrat etc.
 
Voisiko joku kertoa, miten tietokoneella saa treidattua pelaajia pois sm-liigasta kokonaan, kun haluaisin nää viimekautiset pelaajat pois? Tai miten muuten ne vanhat saa pois?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Ohmi


Voisiko joku vielä täsmentää onko tämän InSideHockeyn linkin http://rosters.arenacenter.net rostereissa oikein päivitetty SM-liiga?

Ei ole SM-liiga kunnossa. NHL on viimeisen päälle kunnossa koska tekevät päivittäin kaikki treidit yms.

Ainoat virheet joita olen löytänyt on Järventie Montrealissa ja hieman ennakoiden Immonen Torontossa.

NHL puolella siis mukana on rookietkin, mm. TRuutu, Kukkonen, Miettinen, Somervuori, Lehtonen, Pitkänen, Pihlman, Zidlicky jne jne ja kaikista on sekä valokuvat että nimetkin lausutaan pelissä!!!

EDIT: Pakko vielä moittia teitä jotka valitatte sitä sun tätä. Opetelkaa pelaamaan ja säätäkää niitä varsin monipuolisia tekoälyasetuksia haluamaanne suuntaan!

Jos ette osaa syöttää niin lisätkää syöttöapua, jos ette pääse koukkimista karkuun niin vähentäkää koukkimisen tehokkuutta jne jne.

Mitä helvetin hauskaa siinä olisi jos vaikeimmalla tasolla voittaa tietokoneen 19-1 niinkuin esim. NHL95:ssä?

Itse olen omistanut kaikki 12 pelin versiota ja pelannut jokaista kuukausitolkulla, yhteensä tuhansia pelejä.

Ja tällä kokemuksella uskallan sanoa että 2004 on sarjan paras versio.
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
No laitetaan nuo Ikijokerin kaverin rosterit vaikka omalle serverille, kun tuntuvat enimmäkseen olevan kunnossa SM-liigan osalta. Ainoa merkittävä puute jonka olen huomannut on JYPin runkomiehistöstä Kimmo Pikkaraisen puuttuminen, tosin en ole kauheasti pelaillut muilla SM-liigajoukkueilla.

http://www.kolumbus.fi/tjdoupe/Rosterit.zip

Peli itsessään on edelleen ehkä hieman liian arcadea (säätömahdollisuuksista huolimatta) minun makuuni, mutta kyllähän tuota kaveria vastaan mielummin pelaa kuin edellisiä versioita, juuri tuon SM-liigan vuoksi.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Nyt kun peliin on päässyt sisälle, ja uuden pelitavan sisäistänyt, peli tuntuu aika hyvältä noin pelattavuuden kannalta.
Pelaaminen on entistä luonnollisempaa jne.
Eniten vain ottaa päähän 3D-korttivaatimukset. Omalla kortilla peli on vain puoliksi niin hyvä kuin se voisi olla.
Eihän grafiikka mikään tärkein asia ole, mutta vituttaa kun pelaajien numeroita ja nimiä ei näy selässä. Ärsyttää kun nykyään pitää kaikissa peleissä satsata grafiikkaan niin vitusti.
Ihan kohtuullinen pelinä, mutta varsinaista ostoa saa kyllä jo harkita.
 

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysymys PS2:n NHL2004:sta.

Voiko olla mahdollista, että pelaajaa voi ohjata vain "sauvoilla", eikä ollenkaan normaalisti nuolinäppäimillä?
 

Sandokan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Bauer
Eihän grafiikka mikään tärkein asia ole, mutta vituttaa kun pelaajien numeroita ja nimiä ei näy selässä.

Annas kun veikkaan, TNT2. Sama vika oli mullakin. Yksinpelissä ei pahemmin haitannu, muuten kuin että pelaajat näytti vähän oudoilta. Kaveria vastaan verkon yli pelatessa, tulikin jo ongelmia. Ne numerot ja nimet ilmesty jostain sen katossa olevan kameran eteen. Joskus ne näky vähän nurkassa, välillä peitti näytön puoliksi. Onneksi pelikatkon aikana ne vaihto paikkaa, ylimääräisiä pitkiä ja paitsioita tuli aika paljon.

Nyt on onnelksi Geforce2 lainassa ja ongelma on poissa. Peli toimii yllättävän hyvin tälläkin koneella (Cel400, GF2, 384MB), 2003 ei suostunut toimimaan kunnolla.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti KIME 44
Mulla ainakin Zidlicky haastoi kolme kertaa jokeri pelaajan yhden ottelun aikana.

Saman teki täälläkin ja vielä voitti kaikki (oops..) Niemi, Kankaanperä ja Pakaslahti (?!) innostuivat yrittämään taitojaan mutta aina tuli leukaan. Maaleissa sentään naapuri kaatui. Laineen kypärätempulla.

En keksi mitään isoa valituksen aihetta, tosin täytyy huomauttaa että lätkäpelejä olen pelannut viimeksi edellisellä vuosituhannella.

Hyvä peli. Kyllä tätä ainakin muutaman kuukauden tahkoaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Bauer
Tulipahan demo imuttettua. Pettymys oli ainakin minulle.
Pelaattavuus ei ollut kovin kaksista, ja grafiikka yllättävän suttuista. Minulla ainakaan pelaajien numerot eivät näkyneet, ja laitamainoksetkin olivat "huurussa".
En tiedä onko tässä sitten niin kovat näytönohjainvaatimukset ettei oma TNT2:ni sitten tähän peliin riitä.

Oliko tässä viestissäsi itseironiaa vai kuvitteletko oikeasti pärjääväsi TNT2:lla vuonna 2003? XD

Pelin grafiikka on erittäin hyvää ja tarkkaa, mutta näyttiksen kannattaa olla vähintään Radeon 9200.

Itselläni on Radeon 9800 Pro ja Pentium 4 3060Mhz ja peli on uskomattoman kaunis.

Niin ja näytönohjainvaatimukset EIVÄT TODELLAKAAN ole kovat verrattuna mihin tahansa muuhun nykypeliin. Kaverin koneessa on vanha PIII 650Mhz ja 50 euron hintainen Radeon 9200 ja peli pyörii TÄYSILLÄ detoilla nykimättä ja on juuri niin hyvännäköinen kuin itsellänikin!

Ja vaikka laitevaatimukset ovat paperilla kasvaneet sitten 2003:n, peli itse asiassa pyörii jouhevammin vähän vanhemmallakin kokoonpanolla kuin 2003.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös