NHL 2004 (PC)
Mitä enemmän tuota pelaa, sitä enemmän alkaa vituttamaan. Tekoäly huijaa minkä ehtii, koska ei muuten pärjää. Oikeastihan esim. koukkaaminen yleensä lähinnä hidastaa koukattavan etenemistä. EA Sportsin näkemyksen mukaan mailan tökkääminen kainaloon aiheuttaa kuitenkin sen, että kiekko liukuu hieman taakse päin, suoraan koukkaavan pelaajan lapaan. Helvetin ärsyttävää, varsinkin kun tietokoneen puolustus perustuu nimenomaan tähän.
Tietokone myös blokkaa laukauksia ja syöttöjä naurettavan kovalla prosentilla, eikä ainoastaan blokkaa, vaan kovatkin laukaukset napsahtavat yleensä suoraan tietokoneen lapaan. Pelaajasta tietokone pystyy luonnollisesti syöttelemään läpi paljon helpommin.
Oletteko muuten panneet merkille, miten omien pelaajien vauhti hidastuu juuri sopivasti aina hyökkäyspäädyn siniviivan tuntumassa siten, että tietokone ehtii mukaan puolustamaan (=koukkimaan)? 90 % läpiajoista kaatuu tähän. Vastaavassa tilanteessa omassa päädyssä taas tietokone saa usein jostain lisää vauhtia luistimiin.
Ja ne kontrollit, huoh... Ennen vanhaan ketjut pystyi vaihtamaan vaikka lennossa F-napeista. Nyt pitää ensin avata ketjuluettelo, valita haluttu ketju, ja odottaa pari sekuntia, että valikko häviää näkyvistä. Vasta tämän jälkeen pelaajat lähtevät vaihtoon. Maalivahtiakaan ei käsittääkseni voi ottaa enää pois yhdellä napilla, vaan pitää painaa esciä ja erillisestä valikosta ottaa maalivahti pois. Ja että olisi vielä vähän vaikeampaa, tuo "Maalivahdin sijainti" on ajoittain (usein pelikatkoilla!) harmaana, eli sitä ei voi silloin muuttaa. Sitäkään ei jaksa ymmärtää, miksi kaikki toiminnot piti jakaa miljoonalle eri napille.
Mutta asiasta toiseen, onko tuo NHL2k3 tosiaan tulossa PC:lle ja milloin? Google ei kertonut.
Mitä enemmän tuota pelaa, sitä enemmän alkaa vituttamaan. Tekoäly huijaa minkä ehtii, koska ei muuten pärjää. Oikeastihan esim. koukkaaminen yleensä lähinnä hidastaa koukattavan etenemistä. EA Sportsin näkemyksen mukaan mailan tökkääminen kainaloon aiheuttaa kuitenkin sen, että kiekko liukuu hieman taakse päin, suoraan koukkaavan pelaajan lapaan. Helvetin ärsyttävää, varsinkin kun tietokoneen puolustus perustuu nimenomaan tähän.
Tietokone myös blokkaa laukauksia ja syöttöjä naurettavan kovalla prosentilla, eikä ainoastaan blokkaa, vaan kovatkin laukaukset napsahtavat yleensä suoraan tietokoneen lapaan. Pelaajasta tietokone pystyy luonnollisesti syöttelemään läpi paljon helpommin.
Oletteko muuten panneet merkille, miten omien pelaajien vauhti hidastuu juuri sopivasti aina hyökkäyspäädyn siniviivan tuntumassa siten, että tietokone ehtii mukaan puolustamaan (=koukkimaan)? 90 % läpiajoista kaatuu tähän. Vastaavassa tilanteessa omassa päädyssä taas tietokone saa usein jostain lisää vauhtia luistimiin.
Ja ne kontrollit, huoh... Ennen vanhaan ketjut pystyi vaihtamaan vaikka lennossa F-napeista. Nyt pitää ensin avata ketjuluettelo, valita haluttu ketju, ja odottaa pari sekuntia, että valikko häviää näkyvistä. Vasta tämän jälkeen pelaajat lähtevät vaihtoon. Maalivahtiakaan ei käsittääkseni voi ottaa enää pois yhdellä napilla, vaan pitää painaa esciä ja erillisestä valikosta ottaa maalivahti pois. Ja että olisi vielä vähän vaikeampaa, tuo "Maalivahdin sijainti" on ajoittain (usein pelikatkoilla!) harmaana, eli sitä ei voi silloin muuttaa. Sitäkään ei jaksa ymmärtää, miksi kaikki toiminnot piti jakaa miljoonalle eri napille.
Mutta asiasta toiseen, onko tuo NHL2k3 tosiaan tulossa PC:lle ja milloin? Google ei kertonut.