Koska Scheifele on myöhässä ja maali ehtii syntyä ennen taklausta, miksi Scheifele ajaa niitin loppuun? Evans ei ole enää taklattavissa, mutta Scheifele vähät välittää tästä.
Kuten sanoin tässä olisi oikeesti luistelukilpailu, jonka Scheifele hävisi. En tiedä miksi Scheifele ajaa niitin loppuun, mutta uskoakseni hän saattoi vielä 0,1 sekunttia ennen taklausta olettaa että kerkee estämään maalin. Ehkä. Tai sitten hän todellakin vain aatteli päättää Evansin uran. Toiseksi kuten olen jo kolmesti sanonut, vielä suurempi tekijä oli se, että pelaajat ajautuivat törmäys linjalle mikä on aika luonnollinen jatkumo, kun maalille mennään eri suunnista.
Tuossa on tilanteet, josta näkee missä kohtaa näkee Scheifelen etäisyyden Evansiin siinä kohtaan kun kiekko on vielä maalin takana ja kun kiekko menee maaliin. Toki jokainen voi väittää muuta, mutta itse sanon että noin 30 km/h nopeudessa ei suuria väistöliikkeitä keritä tekemään.
..........
EDIT:
Porukka ehkä tosiaan unohtaa, että ihan sama mitä Scheifele yritti, taklaus oli tuollaisena laiton joka tapauksessa. Ei siinä oikein mitään puolusteltavaa voi olla.
Huomioithan että minä en ole Scheifeleä puolustellut tässä hetkeäkään. Montrealin kelkassa menen tämän kevään. Vaikken suu vaahdossa huuda, että hän on paha ihminen. Itse olen myös puolesta puhuisin tiukemmasta sanktiolinjasta NHL:n kurinpidolle, eikä itseäni haittaa vaikka tästä olisi pidempikin banna tullut. Itse vain näen tässä myös vahvan mahdollisuuden, että tilanne olisi oikeasti Scheifelen puolelta vahinko, joka olisi toki seurausta huonosti pelatun tilanteen johdosta. Mutta ehdottomasti tiukempi kurinpitolinja pitäisi aloittaa esim siitä Perryyn osuneesta kyynerpääniitistä, missä ei ole taklaajalla mitään puolusteltavaa miksi nostaa kyynerpäätä vastustajan päähän.
Liitteet
Viimeksi muokattu: