Tuo, että Orpikille kävi noin pahasti suht heppoisita lyönneistä, ei ole minun mielestä mitenkään yllättävää. Jos et osaa yhtään odottaa iskua päähän, niin se ei paljoa vaadi että valot sammuu. En ole asiantuntija, mutta omien kokemusten perusteella veikkaisin niskalihasten jännittämisellä olevan huomattava vaikutus siihen, millaisen iskun voi saada ilman vahinkoa. Täysin rentona ollessa niska voi retkahtaa taaksepäin helposti ja aivot kolista pitkin kallon seinämiä.
Thorntonin "muistutuksen" toteutustapa oli todella väärä. Ei pelin ollessa poikki voi käydä toisen pelaajan kimppuun täysin yllättäen takaa päin. Jos on pakko lyödä naamaan, niin tehkööt sen edestä päin ja sillä tavalla että toisella on edes vähän aikaa varautua siihen. Näitä vastaavanlaisia tapauksia on valitettavan monta. En usko millään, että Thorntonilla oli aikomuksissa löydä Orpik sairaalakuntoon mutta näin kävi ja tässä tapauksessa minun mielestä loukkaantumisen pitää nimeen omaan olla raskauttava tekijä pelikieltoa langetettaessa. En tiedä Thorntonin rikosrekisteriä, mutta kymmenisen peliä olisi ihan kohtuullinen rangaistus. Jos on rikoksen uusija, niin sitten voi antaa vielä lisää.
Nealin polvitaklauksessa Marchandiin taas oli hyvää tuuria ettei käynyt pahasti, ainekset siihen oli. Tässä taas veikkaisin tuurin olleen siinä, että Marchand oli kontallaan jäässä ja isku tuli sivusta, jolloin Marchandin koko keho pyörähti iskun mukana ja päähän kohdistunut voima oli pienempi mitä se oli ilman tuota pyörähdystä. Annan ison säkin paskaisia lampaan persereikiä Nealille tuosta valehtelusta, että oli mukamas vahinko. Jos miehellä on katse koko ajan Marchandiin päin, niin ei ole mahdollista että olisi vahinko. Siinä oli tilaa kiertää kummalta puolelta tahansa, tai vaikka hypätä yli. Jotenkin kehon kielestä näkee, että koittaa "myydä" tilanteen vahinkona, mutta samaan aikaan se näyttää jopa lapsimaiselta "mukavahingolta". Nealilla taitaa muutama muukin tämän tyylinen vahinko olla taustalla, joten minun mielestä Neal voisi huilata myöskin kymmenisen peliä ja ajatella sen aikana miten olla jatkossa huolellisempi. Todennäköisesti tässä kärkikenttien pelaaja saa Shanahanilta hieman alennusta, joka on mielestäni valitettavaa.