Arvon Penguins palstaveljet. Ihan kokemuksesta sanon, että kannattaa jättää tämä ketju rauhaan, koska tällä palstalla on niin suuret vihat Penguinsia kohtaan, että se on ihan sama mitä Penguinsin pelaaja on tehnyt, on se aina tehnyt törkeemmin ja pahemmin, vaikka mikä olisi kyseessä. Itse en tästä asiasta keskustele muiden jatkoaikalaisten kanssa.
Juuri tämänkaltaiset ylimieliset viestit joiltakin palstan Penguins-kirjoittajilta ruokkivat sitä Penguins-vihaa. Koska lainasin juuri sinua, niin pakko tässä välissä sanoa, että vaikka kirjoitatkin erittäin hyvin mm. otteluraportteja, niin välillä se tietynlainen ylimielisyys paistaa läpi sinunkin viesteistäsi.
Boldaus oma. Tämä on se paras tapa saada viesti näyttämään ylimieliseltä. Itse saan tästä sen kuvan, että sinä olet oikeassa ja muut väärässä. Siis sinun mielestäsi.
Nealin teko oli törkeä, ja pelikieltoa tulee. Tommonen 10 peliä ihan passeli, ja ihan ok jos vielä pari peliä tulee lisää, eli semmoinen 10+ peliä kieltoa. Mutta kyllä Thorntonin teko oli vaan törkeämpi, ja pakko tulla enemmän pelikieltoa. Orpikin ei jumankauta ollut mikään pakko tiputtaa hanskoja puhtaan taklauksen jälkeen, ei siis mikään pakko. Ei vaan ole pakko, jos ei huvita. Sitten Thornton lyö vielä pari kertaa jäässä makaavaa Orpikia, ja taisi yrittää vielä potkaistakin. Ei siis yrittänyt vahingoittaa? Ei helve**i sentään.
Nealin teosta samaa mieltä, Thorntonin teosta ei. Mitenkäs jos vaikka Brad Marchand tööttäisi täysin puhtaalla taklauksella Sidney Crosbylle aivotärähdyksen, eikä sen jälkeen vastaisi vaikkapa jonkun mainitseman Tanner Glassin tanssikutsuun, olisiko mies sinun mielestäsi raukka paskahousu? Epäilen, että olisi. Itse en edelleenkään usko, että Thornton TARKOITUKSELLA pieksi Orpikin TAJUTTOMAKSI. Satuttaa varmaankin oli tarkoitus, mutta se on eri asia kuin vahingoittaa.
Kaveri, joka on Bruins-fani sanoi myös, että Thornton ansaitsee 20 pelin pelikiellon, tai ainakin enemmän kuin Neal. Pystyi ainakin laittamaan nämä kaksi tekoa järjestykseen, mitä monet muut tällä palstalla ei vain pysty Penguins vihan takia.
Thornton-Orpik casen tyyppisiä tilanteita tulee erittäin usein melkein joka liigassa. Tällä kertaa seuraukset vain olivat tekoa järkyttävämpiä. Ja onhan se nähty, että seuraukset vaikuttavat rangaistuksen määrään, vaikka ei toki saisi. Neal-Marchand tyyppistä casea ei sen sijaan kovinkaan usein nähdä. Suurin osa pelaajista tajuaa, kuinka vakavat seuraukset tuollaisella "vahingolla" voi olla. Kysy vaikka Jaroslav Otevrelilta.
Loppuun on vielä pakko kysyä, että minkä takia niin moni puhuu Brooks Orpikista rottana? Eihän tuo mikään rottailija ole, vaan suurin osa kaverin pommeista on kovia ja puhtaita. Yhdistelmä, johon aika harva nykypelaaja kykenee. Itse arvostan Orpikia todella korkealle. Vaikka Penguinsissa pelaakin... ;)