Nyt ette näe metsää puilta kaikki te, jotka arvostelette Shanahania ja vertaatte tapauksia Neal - Torres. Neal on saanut aiemmin urallaan yhden pelikiellon (2 ottelua marraskuussa 2009 ajettuaan Derek Dorsetin selästä) ja yhden sakot huidottuaa Subbania mailalla. Lisäksi hänellä on tilillään kyynärpäätaklaus Peter Pruchaan 2010, josta kuitenkaan ei pelikieltoa tullut. Torresilla noita rötöksiä on huomattavasti pitempi lista. Olen muuten myös sitä mieltä, että Nealin olisi pitänyt saada pitempi kakku tuosta Giroux-head huntingistaan.
Tämä oli
kolmas kerta tällä kaudella, kun Torres tilttaa jotain suoraan päähän. Jan Hejda-tapaus oli jopa törkeämpi kuin tämä Hossa-töötti. Siinä vaiheessa kun pelaaja ei osaa muuttaa pelityyliään, vaikka häntä on siitä jo useammin varoitettu on paikallaan tehdä jotain radikaalia. Raffi Torres yrittää tahallaan vahingoittaa vastustajia - sanoo hän itse mitä tahansa. Varmasti moni muukin yrittää, mutta Raffi tekee nuo niin selvästi, ettei hän enää päässyt kurinpitoa karkuun.
Shanahan ei tee noita päätöksiä yksin, vaan siellä on mm. Rob Blake, Mathieu Schneider ja Stephane Quintal hänen kanssaan näitä tapauksia analysoimassa.
Olen sitä mieltä, että Torresista oli hyvä tehdä esimerkki muille. Hänelle on pitkä rikoshistoria, useita aiempia pelikieltoja ja tässä kalenterivuoden sisällä kolme aiempaa päähän kohdistunutta taklausta vyöllään, joista kahdesta tuli pelikieltoa ja yhdestä 2500 sakot. Tässä vaiheessa on ihan turha kitistä ja verrata James Nealin ja Raffi Torreksen taklauksia toisiinsa. Torresia odotti pitkä tuomio jokatapauksessa, tarvittiin vain teko.
NHL:ssä tuo vastustajan loukkaantuminen vaikuttaa rangaistuksen pituuteen - vaikka itse olen kanssa sitä mieltä että pitäisi rangaista teosta, eikä seurauksesta. NHL ei halua nähdä tähtipelaajiaan sairastuvalla ja Marian Hossa on tähtipelaaja.
Andy Sutton sai 1.11. viiden pelin kiellon
tästä Landenskogin päätaklauksesta. Ja vain kuudennessa pelissään pelikiellon jälkeen teki
tämän . Silloin NHL langetti hänelle kahdeksan peliä, koska rikoshistoria oli niin lähellä. Olen aivan varma, että jos Sutton vielä kerrankin taklaa jotain suoraan päähän, niin hän istuu samat 25-ottelua mitä Torres nyt. Lisäksi ainakin James Wisniewski ja Shane Doan tulevat olemaan pitkään sivussa, jos vielä hölmöilevät tulevaisuudessa koska omaavat jo vahvan "repeat offender" statuksen.