Elina Valtonen

  • 76 827
  • 574

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Lisään vielä sen tosta Lepomäestä ja aikasemmista "kuka on koulutetuin/onko tarpeeksi koulutettu" ministeriksi, niin Lepomäki olisi virkistävä poikkeus valtionvarainministerinä nimenomaan paitsi työkokemuksen (talous), että koulutuksen (ekonomi) suhteen. Ei edes muista, että onko talousihmistä ikinä ollut valtionvarainministerinä. Siksipä siellä virkamiehet ovatkin saaneet olla kukkoina tunkiolla, kun on ollut ylioppilasta ja voimistelunopettajaa "käskyttäjänä"
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Tämän myötä Timonen on menettänyt viimeisenkin uskottavuutensa olkinukkeargumentointia ja yleistä öyhöttämästä vastustavana blogistina.
 

ipaz

Jäsen
Lepomäen vastaus on jälleen kerran osuvaa tekstia. Timoselta, jälleen kerran, todella, populistista, tyhmiin, uppoavaa, tekstiä.

Tämän takia minä liputan Lepomäen puolesta. Vastaus tulee heti ja se on sekä kriittinen että perusteltu. Eli ei jäänyt odottelemaan ensi keskiviikolle pyörittelemään jotain ympäripyöreitä. Nopea, täsmällinen ja perusteltu vastaus. Saa nähdä aikooko Timonen kirjoittaa oman vastineensa. Hänhän tuolla yhdessä kommentissa mainitsi, että ei ole hänen hommansa esittää vaihtoehtoja Suomen talouden parantamiseksi. Eli on siis rakkikoira joka haukkuu ilman perusteluita.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Lepomäki pyyhkäisee Timoselta jalat alta 10-0.

Timonen on hyvä kirjoittaja, jonka kirjoituksissa "faktojen" paikkansapitävyys nyt vain sattuu olemaan vähän mitä sattuu silloin tällöin. Mutta onhan niistä helppo tykätä ja kiva jakaa FB:ssä.

Timonen toki pelasi jo etukäteen fiksusti ja kertoi vetävänsä ulkomuistista ja välttelevänsä sitaatteja.

Itse toivon, että Lepomäki nousee Kokoomuksen johtoon. Voisin sitten taas äänestää Kokoomusta RKP:n sijaan.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Uuninpankkopojan pitäisi tehdä mitä hän parhaiten osaa: piestä persuja. Ne on politiikan ummikoita ja ala-asteelaisia. Ylipäänsä kannattaa vääntää pienenmpiä nenästä.

Kokkareiden kanssa voi tulla nenään takaisin, kuten tuo Lepomäen puhdas avojään taklaus. Siellä ei olla amatöörejä.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elina Lepomäki haastaa Stubbin - "Tavoitteeni on voittaa"

Lepomäkihän on yhtä hyvä numeroiden pyörittelyssä kuin Stubb: Iltalehti kirjoittaa että 34v nainen on ollut 20v työelämässä ja niistä 10v pankki- ja rahoitusalan asiantuntija- ja johtotehtävissä.

Kysynpähän vaan että missä vitun välissä on keretty käymään peruskoulu, lukio/ammatillinen koulutus ja pari kappaletta korkeakoulu tutkintoja? Jokin ei nyt täsmää.

E. Lisätään vielä kolme lasta ja nyt toinen vuosi kansanedustajana. Kiirettä pidellyt.

Linkki vie iltalehteen.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minua kiinnostaisi tietää, että kun Lepomäki 14-vuotiaana siirtyi työelämään niin aloittiko hän heti asiantuntijatehtävissä.
 

ipaz

Jäsen
Elina Lepomäki haastaa Stubbin - "Tavoitteeni on voittaa"

Lepomäkihän on yhtä hyvä numeroiden pyörittelyssä kuin Stubb: Iltalehti kirjoittaa että 34v nainen on ollut 20v työelämässä ja niistä 10v pankki- ja rahoitusalan asiantuntija- ja johtotehtävissä.

Kysynpähän vaan että missä vitun välissä on keretty käymään peruskoulu, lukio/ammatillinen koulutus ja pari kappaletta korkeakoulu tutkintoja? Jokin ei nyt täsmää.

Linkki vie iltalehteen.


Lue hänen tarinansa vaikka täältä Elina Lepomäki

Toiset vaan ovat parempia ja tehokkaampia kuin toiset. Lepomäki valmistui diplomi-insinööriksi 23-vuotiaana. Pääsi (tai pyydettiin) töihin Nordeaan vuotta aikaisemmin. Aloitti kauppakorkeassa toisena TKK-vuotenaan ja päasiassa etäopiskeli itsensä ekonomiksi Kööpenhaminasta käsin samalla kun teki töitä. Oli 23-vuotiaana Köpiksessa Nordean hommissa keskittyen pohjoismaisten suuryhtiöiden ja julkisen sektorin toimijoiden riskienhallintaan ja johdannaisanalyysiin (suora lainaus em. sivuilta). Siirtyi 2007 Lontooseen RBS:n hommiin ja ylennettiin siellä puolen jälkeen yksikkönsä johtajaksi, 26-vuotiaana.

Eli kyseessä on pakko olla erittäin kunnianhimoinen ja asiaansa keskittyvät ihminen, että moiseen pystyy. Ei kannata olla kateellinen, että joku muu viitsii, jaksaa ja osaa.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lue hänen tarinansa vaikka täältä Elina Lepomäki

Toiset vaan ovat parempia ja tehokkaampia kuin toiset. Lepomäki valmistui diplomi-insinööriksi 23-vuotiaana. Pääsi (tai pyydettiin) töihin Nordeaan vuotta aikaisemmin. Aloitti kauppakorkeassa toisena TKK-vuotenaan ja päasiassa etäopiskeli itsensä ekonomiksi Kööpenhaminasta käsin samalla kun teki töitä. Oli 23-vuotiaana Köpiksessa Nordean hommissa keskittyen pohjoismaisten suuryhtiöiden ja julkisen sektorin toimijoiden riskienhallintaan ja johdannaisanalyysiin (suora lainaus em. sivuilta). Siirtyi 2007 Lontooseen RBS:n hommiin ja ylennettiin siellä puolen jälkeen yksikkönsä johtajaksi, 26-vuotiaana.

Eli kyseessä on pakko olla erittäin kunnianhimoinen ja asiaansa keskittyvät ihminen, että moiseen pystyy. Ei kannata olla kateellinen, että joku muu viitsii, jaksaa ja osaa.

Luin hänen tarinansa sekä CV:nsä hänen omilta sivuiltaan. Olen 100% heikompi häntä matematiikassa mutta en kyllä saanut siitä CV:stä 20v millään vaikka kuinka laskimella laskin. Pitääpä aamulla vilauttaa tuota CV:tä työpaikalla, saavat viisaammat myös ynnäillä.
 

Tuamas

Jäsen
Minua kiinnostaisi tietää, että kun Lepomäki 14-vuotiaana siirtyi työelämään niin aloittiko hän heti asiantuntijatehtävissä.

Niin.

Työelämässä voi toki toimia myös koululaisena/opiskelijana. Itsekin olen lähes yhtäjaksoisesti ollut työelämässä ~15-vuotiaasta lähtien, enkä näe asiassa mitään ihmeellistä.

Toki melko demarimainen asenne veljillä tässä kysymyksessä.
 

ipaz

Jäsen
Luin hänen tarinansa sekä CV:nsä hänen omilta sivuiltaan. Olen 100% heikompi häntä matematiikassa mutta en kyllä saanut siitä CV:stä 20v millään vaikka kuinka laskimella laskin. Pitääpä aamulla vilauttaa tuota CV:tä työpaikalla, saavat viisaammat myös ynnäillä.

No jos sitä CV:tä osaa lukea, niin siellä on maininta "1996- Veikkauksen lottomyyjä". Minun matikallani se on 20-vuotta sitten. Itsekin aloitin oman työurani 15-vuotiaana elintarviketehtaassa tehden täyttä 8h työpäivää koko kesäloman. Nykyään sinne ei pääse töihin kuin 18-vuotta täyttäneet, joten maailma (Suomi) on muuttunut.
 

Tuamas

Jäsen
Luin hänen tarinansa sekä CV:nsä hänen omilta sivuiltaan. Olen 100% heikompi häntä matematiikassa mutta en kyllä saanut siitä CV:stä 20v millään vaikka kuinka laskimella laskin. Pitääpä aamulla vilauttaa tuota CV:tä työpaikalla, saavat viisaammat myös ynnäillä.

Itse katsoin tuota samaa ja 1996 näemmä ensimmäinen työpaikka lottomyyjänä.

CV |
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lue hänen tarinansa vaikka täältä Elina Lepomäki

Toiset vaan ovat parempia ja tehokkaampia kuin toiset. Lepomäki valmistui diplomi-insinööriksi 23-vuotiaana. Pääsi (tai pyydettiin) töihin Nordeaan vuotta aikaisemmin. Aloitti kauppakorkeassa toisena TKK-vuotenaan ja päasiassa etäopiskeli itsensä ekonomiksi Kööpenhaminasta käsin samalla kun teki töitä. Oli 23-vuotiaana Köpiksessa Nordean hommissa keskittyen pohjoismaisten suuryhtiöiden ja julkisen sektorin toimijoiden riskienhallintaan ja johdannaisanalyysiin (suora lainaus em. sivuilta). Siirtyi 2007 Lontooseen RBS:n hommiin ja ylennettiin siellä puolen jälkeen yksikkönsä johtajaksi, 26-vuotiaana.

Eli kyseessä on pakko olla erittäin kunnianhimoinen ja asiaansa keskittyvät ihminen, että moiseen pystyy. Ei kannata olla kateellinen, että joku muu viitsii, jaksaa ja osaa.

Itse valmistuin ammattikorkeasta 24v ja ollut saman työnantajan palveluksessa siitä lähtien, itsellä on myös oma toiminimi jolla on satunnaisia töitä. Toki olen eri kesinä ollut töissä ja myös vähän opiskelun ohella. Itse olen kuitenkin omasta mielestä ollut työelämässä n. 10v.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuoltahan tuo cv löytyy:
http://www.lepomäki.net/mina/

Ihan epäinhimillisen kova lista. Silti tuosta muotoilusta "perheessä kolme lasta" tulee mieleen, että Elina ei ainakaan kaikkien biologinen äiti ole.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Niin.

Työelämässä voi toki toimia myös koululaisena/opiskelijana. Itsekin olen lähes yhtäjaksoisesti ollut työelämässä ~15-vuotiaasta lähtien, enkä näe asiassa mitään ihmeellistä.
Totta kai voi eikä tarvitse olla Lepomäki tuon tehdäkseen. Siksi minusta näyttikin vähän hölmöltä tuo 20 vuoden työhistorialla kehuskelu.
 

Wristlock

Jäsen
Mielenkiintoinen tapaus. Toivottavasti ei ole pelkkä Nallen ruskeanenäilijä/Rand kiihkouskovainen. Taisi olla ekv vaalikoneissa top3:ssa. RBS:ltä saadut fudut puuttuu cv:stä, joten en äänestänyt ;-)
Kokoomuksen arvokonservatiivi kypäräpappiosasto ei taida oikein lämmetä Ellulle ja muutenkin vaadittaisiin melkoinen ilmaveivi puheenjohtajaksi valintaan. Sääli, koska mielenkiintoinen tapaus.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Miksi Lepomäen pankkiura Lontoossa loppui ja hän palasi Suomeen vähäpätöisempiin töihin?
 

ipaz

Jäsen
Miksi Lepomäen pankkiura Lontoossa loppui ja hän palasi Suomeen vähäpätöisempiin töihin?

Tuossa henkilökuvauksessa mainitaan, että muuttivat Suomeen kun ensimmäinen lapsi syntyi. Mutta oli jo sitä ennen alkanut seuraamaan Suomen taloudellista tilanne -huolestuneena- ja asettui ehdolle heti kevään 2011 vaaleissa. Eli kaiketi tuli takaisin Suomeen toteuttamaan unelmaansa poliitikon urasta. Ollut kuitenkin parikymppisenä eduskunta-avustaja ja tuolloin jo päättänyt että pyrkii joskus vielä eduskuntaan.

Onko kansan edustaminen vähäpätöisempää kuin joidenkin finanssianalyysien tekeminen??
 

ipaz

Jäsen
Ei hän suoraan eduskuntaan mennyt vaan siinä oli välivuosia. Lepomäki ei siis saanut pankista potkuja niin kuin jotkut sanoo?

En tiedä vaikka olisikin saanut potkut. CV:n mukaan työt loppuneet RBS:llä tammikuussa 2012, mutta ovat muuttaneet Suomeen jo 2010 loppuvuodesta. Olisiko ollut ihan vaan kotiäitinä ja hoitanut Transfluent Oy:n puheenjohtajan pestiä ennen eduskuntaan pääsemistä. Olisi jopa ihan ymmärrettävää, kun vauhti on ollut melkoinen edelliset 10+ vuotta.

Elinan mies Jukka Lepomäki, 50, on Nordean entinen maajohtaja ja vastasi koko konsernin riskienhallinnasta ja joka on tehnyt miljoonaomaisuuden sijoituksillaan. Haki loppuvuodesta Kevan toimitusjohtajaksi, mutta ei tullut valituksi ja toimii tällä hetkellä koti-isänä, tai kuten Linkedinissa "Family COO".
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös