Vuokralainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kerho! Arsenal
En tiedä kuulinko oikein, mutta ihan kuin Lepomäki olisi kutsunut Huomenta Suomi-lähetyksessä meitä työttömiä näköalattomiksi. Melko näköalatonta, jos hän näin sanoi.
Hän sanoi työttömien aseman olevan maassamme näköalaton. Ei siis työttömien olevan, vaan heidän asemansa. Tarkoitti varmaan sitä, että liitot tekevät työllistymisen lähes mahdottomaksi.En tiedä kuulinko oikein, mutta ihan kuin Lepomäki olisi kutsunut Huomenta Suomi-lähetyksessä meitä työttömiä näköalattomiksi. Melko näköalatonta, jos hän näin sanoi.
Hän sanoi työttömien aseman olevan maassamme näköalaton. Ei siis työttömien olevan, vaan heidän asemansa. Tarkoitti varmaan sitä, että liitot tekevät työllistymisen lähes mahdottomaksi.
Sosiaaliturvaan liittyvät riskit muodostavat monelle kynnyksen lähteä pienyrittäjäksi. Näin siis, jos omaa pääomaa ei ole paljoa, kokemusta yrittämisestä ei ole, ja oma sekä perheen elättäminen edellyttävät, että bisnes alkaa pyöriä nopealla aikataululla kannattavasti. Tai toisin sanoen, jos yrittäjäksi ryhtyvä lähtee soitellen sotaan heppoisella liiketoimintasuunnitelmalla ja puutteellisilla tiedoilla ja taidoilla.Niin ja esim. yrittäjyys on valtava riski erityisesti ansiosidonnaisella olevalle, koska TE-toimistot soveltavat lakeja melko mielivaltaisesti.
Sosiaaliturvaan liittyvät riskit muodostavat monelle kynnyksen lähteä pienyrittäjäksi. Näin siis, jos omaa pääomaa ei ole paljoa, kokemusta yrittämisestä ei ole, ja oma sekä perheen elättäminen edellyttävät, että bisnes alkaa pyöriä nopealla aikataululla kannattavasti. Tai toisin sanoen, jos yrittäjäksi ryhtyvä lähtee soitellen sotaan heppoisella liiketoimintasuunnitelmalla ja puutteellisilla tiedoilla ja taidoilla.
Yrittäjän kannattaa tietysti huolehtia heti alkajaisiksi YEL-vakuutuksesta, joka on perustana yrittäjien sosiaaliturvalle. Sitten ovat asiat huonommin, jos alkava yrittäjä tekee virhearvion ja uusi bisnes käynnistyy niin huonosti, ettei yrittäjätuloa kerrykään YEL-vakuutuksen edellyttämän minimimäärän vertaa. En tunne pykäliä pilkuntarkasti, mutta epäilen, että tuollaisessa tilanteessa sossu ei halua paljoa maksella koska hakija on yrittäjä, ja YEL-vakuutus ei auta, koska yrittäjällä ei ole riittäviä YEL-tulojakaan.
Asetelmalle on perusteita.Erikoista, että Lepomäkeä ei pidetä tarpeeksi kokeneena puolueen puheenjohtajaksi, vaikka vuonna 2004 kyseinen puolue valitsi puheenjohtajaksi 33-vuotiaan poliittisen broilerin Jyrki Kataisen.
Tai paljon tuoreempana esimerkkinä muoti-ilmiö-Euro-turisti Stubbin Jan Vapaavuoren sijaan.Erikoista, että Lepomäkeä ei pidetä tarpeeksi kokeneena puolueen puheenjohtajaksi, vaikka vuonna 2004 kyseinen puolue valitsi puheenjohtajaksi 33-vuotiaan poliittisen broilerin Jyrki Kataisen.
Tuo riippuu tietysti siitä miten oikeistolaisuus käsitetään. Lepomäki on markkinaliberaali joka tietysti on oikeistolaista. Toisaalta hän kuitenkin ajaa Perustili-mallilla vahvaa sosiaaliturvaa ja on enemmänkin laajentamassa sitä. Verotuksessa hän ajaa tasaveroa mutta ei kuitenkaan olennaista veronalennusta. Varsinkaan kun tuo Perustili-malli jo sisältää jonkinlaisia veronluonteisia maksuja.Eli Lepomäki olisi todellinen oikeistopoliitikko.
...
En tiedä määritteleekö Lepomäki itse itseään jotenkin vasemmisto-oikeisto -akselilla, mutta itse pitäisin häntä lähinnä vain liberalistina enemmän kuin puhtaasti oikeistolaisena.
En minä nyt ainakaan vielä ole löytänyt mitään sellaista hirvittävän radikaalia hänestä.
Onhan siellä Lindström, joka laajan oikeudellisen osaamisensa vuoksi toimii oikeusministerinä sen ohessa, kun hän työministerinä hoitaa Suomen työelämän ongelmat kuntoon. On se ihme puolue tuo persut, kun sieltä löytyy tuollainen osaaja ihan ammattikoulupohjalta. Ja samasta puolueesta on löytynyt apuhoitaja, joka koulutukseltaan ja kokemukseltaan on parasta, mitä persuilla on ollut hallituksessa tarjota sosiaali- ja terveysministeriksi.
Timosen olisi kyllä syytä tehdä uusi vastine, koska muuten hän jää tässä pahasti limboon. Oikeastaan harmittaa Timosen puolesta, että hän ei tehnyt kotiläksyjään kunnolla. Olen pitänyt häntä – niissä muutamissa maahanmuuttoa käsittelevissä blogeissaan, jotka olen lukenut – hyvin asiaansa ja nimenomaan sen lainopilliseen puoleen perehtyneenä.
Minua kiinnostaisi tietää, että kun Lepomäki 14-vuotiaana siirtyi työelämään niin aloittiko hän heti asiantuntijatehtävissä.
Niin ja esim. yrittäjyys on valtava riski erityisesti ansiosidonnaisella olevalle, koska TE-toimistot soveltavat lakeja melko mielivaltaisesti.
Moni näyttää näkevän hänet jotenkin suoraviivaisempana vaihtoehtona ja nimenomaan selkeänä vaihtoehtona Kokoomuksen nykylinjaan peilattuna, josta todellinen oikeistolainen ajattelu on ollut vesittynyttä jo pitkään. Eli Lepomäki olisi todellinen oikeistopoliitikko.
No, en sitten tiedä, mikä hänen realistinen saumansa on, tuskin nuoret stadilaiset yksin riittävät valintaan.
Kokoomusta olen minäkin äänestänyt. Olen saanut kauppatieteellisen koulutuksen ja olen sitä mieltä, että poliittisessa päätöksenteossa on ensi sijassa otettava huomioon terveen talouden rakentaminen ja yritysten mahdollisuudet toimia kannattavasti. Vain silloin on mahdollisuus pitää yllä hyvinvointiyhteiskuntaa. Tämä nykyinen suuntaus, että puolueelle tärkeintä onkin yrittäjien, ja etenkin vauraimpien yrittäjien, yksityinen hyvinvointi ja mahdollisimman suuri henkilökohtaisen omaisuuden kerääminen ja muu kansa, ”heikompi aines”, jätetään tappelemaan mahdollisesti heruvista almuista, on mielestäni kestämätön.
Viime vaaleissa en juuri tästä syystä enää äänestänyt Kokoomusta. Seuraavissa vaaleissa se ei tässä tilanteessa voi olla edes harkinnassa.
Jaha, Timonen on edellisen selkäsaunansa ja sen jälkeisen naurettavan natsirasistipillityksensä jälkeen viettänyt aikaansa googletellen jotta saisi edes vähän pelastettua uskottavuuttaan. Sori, myöhäistä.
Sinänsä huolestuttavaa, että noin fiksun oloinen daami on hairahtunut eurabia-hömppään. Lepomäki vaikuttikin liian hyvältä ollakseen totta, joten tällaista oli odotettavissa.
Olisin kyllä paljon, paljon enemmän huolissani, jos Lepomäki kannattaisi yksityisten ulkomaalaispankkien saatavien kuittaamista suomalaisten veronmaksajien piikistä kuten SDP ja Vihreät sekä Vassarit toimivat hallituksessa.
Tyhmyyksiä sattuu. Lepomäeltä asiallinen vastaus:
Elina Lepomäki - Sosiaalisessa mediassa leviää kirjoitus,... | Facebook